GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Begreep dat Heleen op vakantie is.... daarom alleen naar Frank & Peter gestuurd en voor Heleen kon ik nog niet maken, daar dit niet zou passen op een tourruitje; maar dus wel. Heb inmiddels wel al het bevestigings-plaatje liggen, maar moet de beugel er nog bij maken. Momenteel een beetje druk op het werk..... en alles is handwerk, dus er gaat wel wat tijd in zitten..... Als iemand zoiets machinaal kan laten maken..... is welkom .
Maar ik ben blij te horen dat het goed zit bij Peter : mijn TT-XXL weeg de helft en is platter, dus bij Peter komt er meer kracht op de beugel => mogelijk meer beweging/trillingen, maar dus niet. Nu wachten op de reactie van Frank : hoop hetzelfde resultaat. Kan op het moment niet de foto's van Frank zien, dus begrijp nog niet wat hij met het "opstaande randje" bedoeld.
N.b.: vorig weekend was ik in de Eifel: m'n steun bleef goed zitten en had ook geen probelemen met hoge snelheid (heen-/terugweg over de autobaan) of met het slechte wegdek in de Eifel zelf (af en toe stukjes waarvan het asfalt een lappendeken is).
Richard.
Maar ik ben blij te horen dat het goed zit bij Peter : mijn TT-XXL weeg de helft en is platter, dus bij Peter komt er meer kracht op de beugel => mogelijk meer beweging/trillingen, maar dus niet. Nu wachten op de reactie van Frank : hoop hetzelfde resultaat. Kan op het moment niet de foto's van Frank zien, dus begrijp nog niet wat hij met het "opstaande randje" bedoeld.
N.b.: vorig weekend was ik in de Eifel: m'n steun bleef goed zitten en had ook geen probelemen met hoge snelheid (heen-/terugweg over de autobaan) of met het slechte wegdek in de Eifel zelf (af en toe stukjes waarvan het asfalt een lappendeken is).
Richard.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
De nieuwe 590 van Frank zit ook goed. Gister ff een proefritje gemaakt. Bij hard optrekken enn lage snelheid geen trilingen. Hij beviel Frank goed .
Richard, wat voor een matriaal is het? Ik kan misschien wel wat regelen met de "productie".
Richard, wat voor een matriaal is het? Ik kan misschien wel wat regelen met de "productie".
Gr. Chiel
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Cplegt,
Namaken ect. is geen enkel bezwaar: er rust geen enkel octrooi op hoor
Hoe ik het heb gemaakt;
- het ding bestaat dus uit 2 delen : een stangetje dat je op de steunen monteert, en een plaatje waar je de GPS op monteert en die op de stang klemt
Het stangetje heb ik van 8mm massief RVS gemaakt;
- dit is geen vereiste hoor : ik zou hem net zo goed van RVS buis maken....: er lag toevallig een metertje 8mm massief....
- ook 8mm is dus geen vereiste : dunner zou ik niet doen, maar b.v. 10mm zie ik ook wel zitten
De voetjes (oogjes) aan het stangetje zijn kabelschoentjes : google "kabelschoen 35mm2 m6" en je vind ze....
- http://www.elektrischvaren-accu.nl/pers ... og-m6.html
- http://www.elektrowestland.nl/klau-pers ... m2-m6.html
- http://www.migomo.nl/shop/product/45000 ... n-35mm2-M6 (heeft ook een PDF met de maatvoering)
Waarom deze maat ? gewoon om dat daar het 8mm stangetje in past en een 6mmm oog heeft
De schoentjes heb ik met de oog in de bankschroef gezet, stang er in en toen in de juist hoek getrokken.... simpel
Stangetje met twee-componentenlijm in de schoentjes gelijmd. (er bestaat ook speciale tweecomponentenlijm voor metaal.... ik heb gewoon expoxy gebruikt)
Waarom die keuzes : dat is wat er lag tot nu toe nog geen cent uitgegeven aan materialen
Het plaatje is ook RVS en reuze simpel.....
- de oogjes die om de stang klemmen...... tja; ook die "lagen gewoon op me te wachten"....
- zag ze liggen en ze pasten om 8mm buis...... moest allen de gaatjes opboren naar 4mm
- zal eens vragen waar ze die vandaan halen : er bestaan vast nog andere maten voor b.v. 10mm buis
Het boren van de gaatjes om de GPS te bevestigen is afhankelijk van wat voor GPS je wilt monteren....
- Zumo-550 en TTR hebben dezelfde gat-afstanden, maar Zumo "rechtop" en de TTR "liggend"
N.b.: de plaatjes voor Peter en Frank zijn een beetje "ruim", maar er moest nog wat te verstellen overblijven;
- en ik wist ook niet precies hoe groot die GPS-houders zijn.....
- als je precies weet wat er op moet komen, kun je ze veel kleiner maken, zodat ze niet buiten de GPS-houder uitsteken
Misschien kun je met waterjetten wel plaatjes ontwerpen/maken die je universeel kunt maken.
Zo kan ik me ook voorstellen dat het mogelijk is om steun zelf te laten "zetten" en de uiteinden platpersen en boren : hoef je niet te lijmen
Richard
Namaken ect. is geen enkel bezwaar: er rust geen enkel octrooi op hoor
Hoe ik het heb gemaakt;
- het ding bestaat dus uit 2 delen : een stangetje dat je op de steunen monteert, en een plaatje waar je de GPS op monteert en die op de stang klemt
Het stangetje heb ik van 8mm massief RVS gemaakt;
- dit is geen vereiste hoor : ik zou hem net zo goed van RVS buis maken....: er lag toevallig een metertje 8mm massief....
- ook 8mm is dus geen vereiste : dunner zou ik niet doen, maar b.v. 10mm zie ik ook wel zitten
De voetjes (oogjes) aan het stangetje zijn kabelschoentjes : google "kabelschoen 35mm2 m6" en je vind ze....
- http://www.elektrischvaren-accu.nl/pers ... og-m6.html
- http://www.elektrowestland.nl/klau-pers ... m2-m6.html
- http://www.migomo.nl/shop/product/45000 ... n-35mm2-M6 (heeft ook een PDF met de maatvoering)
Waarom deze maat ? gewoon om dat daar het 8mm stangetje in past en een 6mmm oog heeft
De schoentjes heb ik met de oog in de bankschroef gezet, stang er in en toen in de juist hoek getrokken.... simpel
Stangetje met twee-componentenlijm in de schoentjes gelijmd. (er bestaat ook speciale tweecomponentenlijm voor metaal.... ik heb gewoon expoxy gebruikt)
Waarom die keuzes : dat is wat er lag tot nu toe nog geen cent uitgegeven aan materialen
Het plaatje is ook RVS en reuze simpel.....
- de oogjes die om de stang klemmen...... tja; ook die "lagen gewoon op me te wachten"....
- zag ze liggen en ze pasten om 8mm buis...... moest allen de gaatjes opboren naar 4mm
- zal eens vragen waar ze die vandaan halen : er bestaan vast nog andere maten voor b.v. 10mm buis
Het boren van de gaatjes om de GPS te bevestigen is afhankelijk van wat voor GPS je wilt monteren....
- Zumo-550 en TTR hebben dezelfde gat-afstanden, maar Zumo "rechtop" en de TTR "liggend"
N.b.: de plaatjes voor Peter en Frank zijn een beetje "ruim", maar er moest nog wat te verstellen overblijven;
- en ik wist ook niet precies hoe groot die GPS-houders zijn.....
- als je precies weet wat er op moet komen, kun je ze veel kleiner maken, zodat ze niet buiten de GPS-houder uitsteken
Misschien kun je met waterjetten wel plaatjes ontwerpen/maken die je universeel kunt maken.
Zo kan ik me ook voorstellen dat het mogelijk is om steun zelf te laten "zetten" en de uiteinden platpersen en boren : hoef je niet te lijmen
Richard
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Ik vind het super Richard. Zou er bijna een nieuwe 1000 voor aanschaffen... alleen die snavel hè
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5139
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Die kun je ook laten 'platpersen' Rene
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
@Cplegt,
Dit zijn de "oogjes" waarmee het plaatje aan het stangetje vast zit;
http://www.masterlock.nl/page.php?id=83&cat=2065
Geen idee dus wat die kosten....
Richard.
Dit zijn de "oogjes" waarmee het plaatje aan het stangetje vast zit;
http://www.masterlock.nl/page.php?id=83&cat=2065
Geen idee dus wat die kosten....
Richard.
- R.Vanmeegen
- DL1000 berijder
- Berichten: 604
- Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
- Mijn motor is een: KTM 1190
- Woonplaats: Huissen
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Die zaag ik er wel af voor je! Geen punt. Dus wat let je.....Eikie schreef:Ik vind het super Richard. Zou er bijna een nieuwe 1000 voor aanschaffen... alleen die snavel hè
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Wat let me... iets van € 12.999,=
En de huidige Vstrom die erg goed bevalt
En de huidige Vstrom die erg goed bevalt
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
En nog een steun, met een extra klein plaatje voor de TTR5;
- de TTR5 houder heeft een soort pootjes, waardoor er wat ruimte tussen het plaatje en de houder komt
- mogelijk, is dat voldoende ruimte voor de twee kopjes van de 4mm boutjes
- op die manier hoeven de twee klemmetjes om de beugel niet naast de houder gemonteerd te worden, maar kunnen ze er achter
- als dat kan, zie je niet, zoals bij Frank en Peter, het plaatje buiten de houder uitsteken....
- ziet er dan een stuk beter uit wanneer de GPS niet op/aan/in de houder zit
De houder van de TTR5 (foto van Heleen) waar je de ruimte kunt zien; De steun met het tweede (kleinere) plaatje; Even afwachten of het past en of het ook goed zit met een TTR5;
- de TTR5 is de zwaarste en de dikste van allemaal.....
De achterkant van de Zumo-550/590 houder is geheel plat : geen ruimte voor de boutkopjes...
- maar met 4 extra ringetjes ertussen zou je ook die ruimte kunnen creëren en zou die ook met een kleiner plaatje toekunnen
@Peter; heb je ook nog een uitsparing gemaakt voor het snoertje van de voedings-spanning in het plaatje, of paste het gewoon ertussen ?
Richard.
- de TTR5 houder heeft een soort pootjes, waardoor er wat ruimte tussen het plaatje en de houder komt
- mogelijk, is dat voldoende ruimte voor de twee kopjes van de 4mm boutjes
- op die manier hoeven de twee klemmetjes om de beugel niet naast de houder gemonteerd te worden, maar kunnen ze er achter
- als dat kan, zie je niet, zoals bij Frank en Peter, het plaatje buiten de houder uitsteken....
- ziet er dan een stuk beter uit wanneer de GPS niet op/aan/in de houder zit
De houder van de TTR5 (foto van Heleen) waar je de ruimte kunt zien; De steun met het tweede (kleinere) plaatje; Even afwachten of het past en of het ook goed zit met een TTR5;
- de TTR5 is de zwaarste en de dikste van allemaal.....
De achterkant van de Zumo-550/590 houder is geheel plat : geen ruimte voor de boutkopjes...
- maar met 4 extra ringetjes ertussen zou je ook die ruimte kunnen creëren en zou die ook met een kleiner plaatje toekunnen
@Peter; heb je ook nog een uitsparing gemaakt voor het snoertje van de voedings-spanning in het plaatje, of paste het gewoon ertussen ?
Richard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5139
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Ik heb er niets aan gedaan. Past er prima tussen.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5163
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Heleen wil een passende beugel.................
Toppie dat pakketje op de mat bij thuiskomst, Richard merci beaucoup!
De TTR steun in elkaar gefrutseld met een wijntje en een pizza, dat zag er al veel belovend uit!
Smallere grondplaat dus is er ook nog een beetje verf nodig.
Maar....... we kregen in eerste instantie met geen mogelijkheid de ruit er weer op, om dat de beugel de ruitsteunen te ver naar buiten drukten..
(sry slechtefoto)
ennnnnn jammer dat de bovenste gaten gebruikt moeten worden door de R/nav/steun. Ik had juist daar mijn ruit in de juiste hoogte staan.....
Bij buigen van de ruit is geen optie, ik denk dat ik dan carglass moet gaan bellen onderweg
Er is dus wat denk, buig en paswerk nodig geweest met afstandsrubbers etc. Ook om de standaardruit met de 2 bovenste gaten iets verder van de steun af te krijgen, zodat ze elkaar niet meer raken maar................het is gelukt
Nu nog de stroom maar dat zou bij inruil al door de Valkenier gedaan worden en is uitgesteld in afwachting van de oplossing!!
Wat jammer dat ik mijn Franse bochtjes niet zo heb kunnen zien aankomen.......
Toppie dat pakketje op de mat bij thuiskomst, Richard merci beaucoup!
De TTR steun in elkaar gefrutseld met een wijntje en een pizza, dat zag er al veel belovend uit!
Smallere grondplaat dus is er ook nog een beetje verf nodig.
Maar....... we kregen in eerste instantie met geen mogelijkheid de ruit er weer op, om dat de beugel de ruitsteunen te ver naar buiten drukten..
(sry slechtefoto)
ennnnnn jammer dat de bovenste gaten gebruikt moeten worden door de R/nav/steun. Ik had juist daar mijn ruit in de juiste hoogte staan.....
Bij buigen van de ruit is geen optie, ik denk dat ik dan carglass moet gaan bellen onderweg
Er is dus wat denk, buig en paswerk nodig geweest met afstandsrubbers etc. Ook om de standaardruit met de 2 bovenste gaten iets verder van de steun af te krijgen, zodat ze elkaar niet meer raken maar................het is gelukt
Nu nog de stroom maar dat zou bij inruil al door de Valkenier gedaan worden en is uitgesteld in afwachting van de oplossing!!
Wat jammer dat ik mijn Franse bochtjes niet zo heb kunnen zien aankomen.......
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
@Heleen,
"Maar....... we kregen in eerste instantie met geen mogelijkheid de ruit er weer op, om dat de beugel de ruitsteunen te ver naar buiten drukten.."
Ik heb de steun niet gepast bij mij..... Maar de gat-afstand tussen de twee steunen is 27.5 cm.... dus begrijp niet zo dat ze te ver van elkaar af stonden
- maar idd : gewoon de twee pootjes met wat kracht naar elkaar toe buigen lost de boel zo op
De steun moet (min of meer) wel in het bovenste gat ja; of je moet ringetjes tussen de ruitsteun en de GPS-steun zetten omdat er een klein opstaand randje bij de andere gaten zit...: Frank en ik hebben het ruitje idd op een lager standje, Peter zelfs in de laagste stand.
- dat is idd nog een tekortkoming....
- zelf merk ik weinig van de stand (hoogte of hoek) van het ruitje : in alle standen doet het (te) weinig
Maar pas op met ringetje tussen de beugel en de steun : oppassen dat daar geen speling tussen kan komen ==> trillen/schudden
En voordat je de stroom aansluit, zou ik eerst maar eens goed proefrijden !!!
- eerst zeker weten dat het bevalt / stevig zit !!
- hele ding is/was een experiment : geen professionele/ultieme steun...
-- misschien dat iemand het kan "professionaliseren" en ook gelijk een oplossing verzint dat je alle steun-gaten kunt gebruiken
N.b.: wat ik ook nog een tekortkoming vind, is de hoek-verstelling;
- je moet nu de juiste hoek vaststellen en die twee klemmetjes om de stang aandraaien
- onderweg even bijstellen of aanpassen aan een andere hoek van je scherm gaat dus niet
In ieder geval : ik hoop dat je er wat aan hebt.
Richard.
"Maar....... we kregen in eerste instantie met geen mogelijkheid de ruit er weer op, om dat de beugel de ruitsteunen te ver naar buiten drukten.."
Ik heb de steun niet gepast bij mij..... Maar de gat-afstand tussen de twee steunen is 27.5 cm.... dus begrijp niet zo dat ze te ver van elkaar af stonden
- maar idd : gewoon de twee pootjes met wat kracht naar elkaar toe buigen lost de boel zo op
De steun moet (min of meer) wel in het bovenste gat ja; of je moet ringetjes tussen de ruitsteun en de GPS-steun zetten omdat er een klein opstaand randje bij de andere gaten zit...: Frank en ik hebben het ruitje idd op een lager standje, Peter zelfs in de laagste stand.
- dat is idd nog een tekortkoming....
- zelf merk ik weinig van de stand (hoogte of hoek) van het ruitje : in alle standen doet het (te) weinig
Maar pas op met ringetje tussen de beugel en de steun : oppassen dat daar geen speling tussen kan komen ==> trillen/schudden
En voordat je de stroom aansluit, zou ik eerst maar eens goed proefrijden !!!
- eerst zeker weten dat het bevalt / stevig zit !!
- hele ding is/was een experiment : geen professionele/ultieme steun...
-- misschien dat iemand het kan "professionaliseren" en ook gelijk een oplossing verzint dat je alle steun-gaten kunt gebruiken
N.b.: wat ik ook nog een tekortkoming vind, is de hoek-verstelling;
- je moet nu de juiste hoek vaststellen en die twee klemmetjes om de stang aandraaien
- onderweg even bijstellen of aanpassen aan een andere hoek van je scherm gaat dus niet
In ieder geval : ik hoop dat je er wat aan hebt.
Richard.
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5163
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Ga ik doen Richard dat proefrijden maar het ziet er nu al stukken beter uit als op het stuur kwa plaats en waar de trillingen me op den duur vast weer een kapotte TTR hadden opgeleverd.
Geen beweging in te krijgen daarboven...... morgen ff testen.
Geen beweging in te krijgen daarboven...... morgen ff testen.
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5139
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Heb de steun afgelopen 5 dagen onderworpen aan een 1300km lange test. Van zandpaden, grindpaden, gravel, steile wegen, ontelbare bochten tot snelweg. Ik ben een tevreden man Alles is blijven zitten en de GPS was in alle omstandigheden, prima af te lezen.
Peter
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Off-topic: Peter, is dat op de achtergrond die mijnbouwmachine in Duitsland die eens in "mega machines" geweest is? Voor de winning van oppervlakte-bruinkool. Of was het toch steenkool?
EDIT: deze dus
EDIT: deze dus
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5163
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
iig kool........wauw....wat een machine!!
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Yep, bruinkool
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: vr 07-12-2007, 20:32
- Mijn motor is een: BMW R1200GS Adventure
- Woonplaats: Assen
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Jups, was apart om te zien.
Hele dorpen en wegen moeten wijken voor de winning..
Gigantisch apparaat!
Hele dorpen en wegen moeten wijken voor de winning..
Gigantisch apparaat!
Wie altijd met beide benen op de grond staat, komt nooit een stap verder.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Je kunt er excursies doen. Nog indrukwekkender. Leuk met de pv.
Het lijkt alsof we een nieuwe migsel voor de DL1000A hebben gevonden.
Komt deze in massaproductie, is er een prijs(je)?
Of ben ik te vroeg
Het lijkt alsof we een nieuwe migsel voor de DL1000A hebben gevonden.
Komt deze in massaproductie, is er een prijs(je)?
Of ben ik te vroeg
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Ja, inderdaad... mooi, solide, trillingsvrij, geweldig. Kan deze Richardsel voor iedere L4 aanraden...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Ik had het al gezegd. De eenvoud maakt het verschil.
Vakwerk Richard! Ik zou er bijna een nieuwe 1000 voor kopen
Vakwerk Richard! Ik zou er bijna een nieuwe 1000 voor kopen
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Het zou zonde zijn mocht de "Richardsel" bij een uniek exemplaar blijven. Eenvoudig, sierlijk en functioneel. Wat wil een mens nog meer?
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Niet uniek, er zijn er nu al 4 in omloop...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
4 in omloop, maar ik heb van Stroompje nog niet gehoord hoe haar praktijk test is afgelopen....
- die van Helena is gemaakt van 8mm dikwandig RVS buis, terwijl die van Peter, Frank en mij van massief RVS zijn
- massief is lastiger met buigen....maar ben benieuwd of de buis-versie net zo goed is.
Voor alle anderen;
- scroll even naar boven, naar 30-Apr, en 23/23-Mei
- daar staat dat ik geen plannen heb om zoiets te produceren
- ook wat ik gebruikt heb aan materiaal en dat iedereen vrij is om met het ontwerp "aan de haal te gaan"
Ik zal eens kijken of ik een maat-tekeningetje kan maken.
En de 4 in gebruik nu, zijn mooi verspreid over het land;
- een ieder kan met 1 van die mensen contact opnemen om het af te kijken (of tijdens een toertocht : er zijn er 3 bij de ECR )
@Leville;
Toevallig stond de Tiger van m'n collega er vandaag ook : even gekeken - groen omcirkelt de bevestiging die ik zou gebruiken : lekker stevig
- rood de boutjes op het scherm : zit nu al teveel beweging in
- hier zie je al dat het geen "vaste" bevestiging is : zou ik dus niet gebruiken
Maar belangrijker....
- de steun zou om de tellers heen moeten : veel te hoog...
- dan word de steun ook nog recht : gaat zwabberen
Toen ik de knik (die hem meer naar het scherm brengt) er nog niet in had, trilde/schudde het ook wat te veel
- juist die knik bracht het zwaartepunt weer dichter tussen de twee bevestigingspunten
Zie nog niet hoe je dat bij een Tiger moet realiseren....
- N.B.: m'n collega heeft stuurverhogers en zo'n klem om het stuur voor z'n GPS...
Richard
- die van Helena is gemaakt van 8mm dikwandig RVS buis, terwijl die van Peter, Frank en mij van massief RVS zijn
- massief is lastiger met buigen....maar ben benieuwd of de buis-versie net zo goed is.
Voor alle anderen;
- scroll even naar boven, naar 30-Apr, en 23/23-Mei
- daar staat dat ik geen plannen heb om zoiets te produceren
- ook wat ik gebruikt heb aan materiaal en dat iedereen vrij is om met het ontwerp "aan de haal te gaan"
Ik zal eens kijken of ik een maat-tekeningetje kan maken.
En de 4 in gebruik nu, zijn mooi verspreid over het land;
- een ieder kan met 1 van die mensen contact opnemen om het af te kijken (of tijdens een toertocht : er zijn er 3 bij de ECR )
@Leville;
Toevallig stond de Tiger van m'n collega er vandaag ook : even gekeken - groen omcirkelt de bevestiging die ik zou gebruiken : lekker stevig
- rood de boutjes op het scherm : zit nu al teveel beweging in
- hier zie je al dat het geen "vaste" bevestiging is : zou ik dus niet gebruiken
Maar belangrijker....
- de steun zou om de tellers heen moeten : veel te hoog...
- dan word de steun ook nog recht : gaat zwabberen
Toen ik de knik (die hem meer naar het scherm brengt) er nog niet in had, trilde/schudde het ook wat te veel
- juist die knik bracht het zwaartepunt weer dichter tussen de twee bevestigingspunten
Zie nog niet hoe je dat bij een Tiger moet realiseren....
- N.B.: m'n collega heeft stuurverhogers en zo'n klem om het stuur voor z'n GPS...
Richard
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Richard, bedankt voor je inbreng. De onderste bevestigingspunten kunnen "roteren" rond dat verbindingsstaafje. Komt omdat ze ook gebruikt worden als je een verstelbare touring-ruit hebt.
Op zich heb ik al een deftige bevestiging voor de GPS boven het dashboard. Dus ik zoek enkel iets om de ruit wat meer te stabiliseren nu die flip-up erop zit.
Ga er nog eens even verder op zitten broeden.
Leville
Op zich heb ik al een deftige bevestiging voor de GPS boven het dashboard. Dus ik zoek enkel iets om de ruit wat meer te stabiliseren nu die flip-up erop zit.
Ga er nog eens even verder op zitten broeden.
Leville
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5163
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Test geslaagd!
Ben er helemaal happy mee, met deze Richardsel THX
Kwa trillingen niet meer of minder dan op het stuur.....dacht ik zo.
Alles blijft tot nu toe zitten zoals het moet en is hij prima afleesbaar! Iets verder weg en dus beter leesbaar voor oma
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Juist, voor "oma"..... Ik heb op m'n ouwe dag ook al meer tijd nodig om te focussen tussen veraf/dichtbij en andersom. Dus dat ding zo ver mogelijk naar voren en zo groot mogelijk (heb 5").
Maar ik ben blij dat het bevalt .
Richard.
Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Maar ik ben blij dat het bevalt .
Richard.
Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
In een ander topic melde "The-Hees" een steun voor de DL1000L : ziet er goed uit en de hoek ook nog verstelbaar : http://navikomm.de/xtcommerce/product_i ... 0f7gkqomg4. Het waard om FF te checken !!
Richard
Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Richard
Verstuurd vanaf mijn Galaxy Nexus met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Iron Horse op vr 13-06-2014, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
Reden: (Externe) links a.u.b. tussen [url] link [/url] tags plaatsen.
- The_Hees
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 27-11-2011, 11:42
- Mijn motor is een: V-strom DL650 2019 rood
- Woonplaats: Huizen N-H
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Vandaag de 1000km beurt laten doen en de Navikomm houder laten plaatsen. Hij was mooi op tijd binnen. Mooie oplossing met de Zumo. Hij steekt niet echt uit en de hoogte en kijkhoek zijn prima.
Groeten, Peter
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
@Hees,
Zie ik het nu juist, dat de steun richting het scherm is "geknikt"??? Op de website leek het juist of de knik van het scherm afstond. Op de foto lijkt het of hij nauwelijks verder van het scherm afstaat, dan mijn eigen geknutsel, maar dan met het voordeel dat je een hoek verstelling hebt. En een 4-punts bevestiging en je hebt ook nog je ruit in de hoogste stand....
Dit kan echt een topper zijn
Wanneer komt er testrit verslag ? Peter melde dat de Migselsteun begon te zwabberen bij bepaalde snelheden....
Of beter, wanneer kunnen we hem live bewonderen? Eerst volgende toer staat op 31 NJ-Aug.....(liever eerder )
Richard.
Zie ik het nu juist, dat de steun richting het scherm is "geknikt"??? Op de website leek het juist of de knik van het scherm afstond. Op de foto lijkt het of hij nauwelijks verder van het scherm afstaat, dan mijn eigen geknutsel, maar dan met het voordeel dat je een hoek verstelling hebt. En een 4-punts bevestiging en je hebt ook nog je ruit in de hoogste stand....
Dit kan echt een topper zijn
Wanneer komt er testrit verslag ? Peter melde dat de Migselsteun begon te zwabberen bij bepaalde snelheden....
Of beter, wanneer kunnen we hem live bewonderen? Eerst volgende toer staat op 31 NJ-Aug.....(liever eerder )
Richard.
- The_Hees
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 27-11-2011, 11:42
- Mijn motor is een: V-strom DL650 2019 rood
- Woonplaats: Huizen N-H
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
@Richard
Hij staat inderdaad naar de ruit geknikt. Vandaag testritje gedaan. Het is niet altijd trillingvrij, de trillingen van de ruit worden wel doorgegeven. Bij te lage toerentallen (verkeerde versnelling ) merk je dat vooral. Ik weet niet of het gewicht van de combinatie beugel/zumo daar de oorzaak van is. Is het hinderlijk, nee zeker niet.
Ik weet niet in welke regio je woont maar als het in de buurt is kom ik met alle plezier even langs rijden.
Hij staat inderdaad naar de ruit geknikt. Vandaag testritje gedaan. Het is niet altijd trillingvrij, de trillingen van de ruit worden wel doorgegeven. Bij te lage toerentallen (verkeerde versnelling ) merk je dat vooral. Ik weet niet of het gewicht van de combinatie beugel/zumo daar de oorzaak van is. Is het hinderlijk, nee zeker niet.
Ik weet niet in welke regio je woont maar als het in de buurt is kom ik met alle plezier even langs rijden.
Groeten, Peter
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
@Hees,
Mijn steun heeft, bij mij, hetzelfde probleem; bij lage toerentallen heeft de GPS de neiging licht te schudden...
- vreemde is echter, dat hij dat meer van links naar rechts doet.... heb toch geen BMW...?
- ook bij slecht wegdek is hij echt niet vrij van elke beweging hoor, maar hij blijft afleesbaar
- hoe dat met de Garmins/TT-Rider is weet ik niet : die zijn nog zwaarder en zouden dus meer moeten schudden.
Als je op page-1 25-April & 29-April kijkt, zie je foto's vanaf de zijkant;
- daar staat de GPS iets meer nog naar voren dan bij jou
- maar : ik heb geen motor-GPS.... en die is dus veel platter
Op page-2 29-Mei zie je een foto (de onderste) van de afstand met een Garmin;
- die staat ook wat meer naar voren dan die van mij
- die Garmin is namelijk al dikker en er zit ook nog die bevestigingsadapter achter
- volgens mij is dat hetzelfde model GPS als die van jou
Bij mijn steun kun je de hoek wel verstellen, maar niet eventjes onderweg....
- maar in de praktijk valt het erg mee
- scherm in de hoogste/voorste stand heeft de juiste hoek
- scherm in de midden stand, wijst hij eigenlijk iets teveel naar beneden, maar nog steeds afleesbaar
- scherm in de laagste stand, moet ik "bukken" om op het scherm te kijken
-- die stand gebruik ik echter nooit.... zet hem er alleen in als het regent en we pauzeren : m'n GPS is niet waterdicht
-- in midden en voorste stand, blijft hij met regen er gewoon op zitten : er waait alleen een verdwaalde druppel op
Mijn eigen steun heeft me niets gekost, behalve wat uurtjes werk....diverse dingen uitproberen : loopt snel op
- maar als je de onderdelen moet gaan kopen..... denk €10
- het materiaal koop je dan wel voor 3 stuks tegelijk.... dus €30 voor 3 stuks
- ga je er dus helemaal zelf een maken, zou je €30 kwijt zijn voor 1 exemplaar...
- n.b.: denk dat sommige stukjes lastig aan te komen is als particulier (kabelschoentjes / slotoogjes)
Voor een boel mensen zou kant en klaar kunnen bestellen dus veel makkelijker zijn.
"Ik weet niet in welke regio je woont maar als het in de buurt is kom ik met alle plezier even langs rijden."
- Purmerend : noord-Holland
Richard.
Mijn steun heeft, bij mij, hetzelfde probleem; bij lage toerentallen heeft de GPS de neiging licht te schudden...
- vreemde is echter, dat hij dat meer van links naar rechts doet.... heb toch geen BMW...?
- ook bij slecht wegdek is hij echt niet vrij van elke beweging hoor, maar hij blijft afleesbaar
- hoe dat met de Garmins/TT-Rider is weet ik niet : die zijn nog zwaarder en zouden dus meer moeten schudden.
Als je op page-1 25-April & 29-April kijkt, zie je foto's vanaf de zijkant;
- daar staat de GPS iets meer nog naar voren dan bij jou
- maar : ik heb geen motor-GPS.... en die is dus veel platter
Op page-2 29-Mei zie je een foto (de onderste) van de afstand met een Garmin;
- die staat ook wat meer naar voren dan die van mij
- die Garmin is namelijk al dikker en er zit ook nog die bevestigingsadapter achter
- volgens mij is dat hetzelfde model GPS als die van jou
Bij mijn steun kun je de hoek wel verstellen, maar niet eventjes onderweg....
- maar in de praktijk valt het erg mee
- scherm in de hoogste/voorste stand heeft de juiste hoek
- scherm in de midden stand, wijst hij eigenlijk iets teveel naar beneden, maar nog steeds afleesbaar
- scherm in de laagste stand, moet ik "bukken" om op het scherm te kijken
-- die stand gebruik ik echter nooit.... zet hem er alleen in als het regent en we pauzeren : m'n GPS is niet waterdicht
-- in midden en voorste stand, blijft hij met regen er gewoon op zitten : er waait alleen een verdwaalde druppel op
Mijn eigen steun heeft me niets gekost, behalve wat uurtjes werk....diverse dingen uitproberen : loopt snel op
- maar als je de onderdelen moet gaan kopen..... denk €10
- het materiaal koop je dan wel voor 3 stuks tegelijk.... dus €30 voor 3 stuks
- ga je er dus helemaal zelf een maken, zou je €30 kwijt zijn voor 1 exemplaar...
- n.b.: denk dat sommige stukjes lastig aan te komen is als particulier (kabelschoentjes / slotoogjes)
Voor een boel mensen zou kant en klaar kunnen bestellen dus veel makkelijker zijn.
"Ik weet niet in welke regio je woont maar als het in de buurt is kom ik met alle plezier even langs rijden."
- Purmerend : noord-Holland
Richard.
- The_Hees
- Berichten: 24
- Lid geworden op: zo 27-11-2011, 11:42
- Mijn motor is een: V-strom DL650 2019 rood
- Woonplaats: Huizen N-H
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
@Richard
Ik woon in Huizen - Noord Holland. Dan moet een afspraak toch wel te maken zijn lijkt mij.
Ik woon in Huizen - Noord Holland. Dan moet een afspraak toch wel te maken zijn lijkt mij.
Groeten, Peter
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Omdat er meer vraag was naar de GPS-steun en ik geen plannen/mogelijkheden heb deze te gaan produceren, hierbij de handleiding/bouwtekening.
De handleiding in zwart/wit-PDF omgezet om ruimte te besparen (beperkte grootte van de te posten bestanden), maar het gemis aan kleur doet verder geen afbreuk aan de duidelijkheid van de plaatjes.
Het is aan een ieder vrij om dit document verder te verspreiden / te doen en laten wat hij er mee wil;
- ook als een ander wel mogelijkheden heeft de steun in grotere aantallen te produceren : succes
- ook aanpassingen / verbeteringen op het ontwerp, kan ik alleen maar aanmoedigen
-- idee is b.v. een soort simpele hoekverstelling
Ik zou het echter wel leuk vinden, dat wanneer men de steun heeft gemaakt en/of er aanpassingen op heeft gedaan, men hier een fotootje zou plaatsen.
Richard.
De handleiding in zwart/wit-PDF omgezet om ruimte te besparen (beperkte grootte van de te posten bestanden), maar het gemis aan kleur doet verder geen afbreuk aan de duidelijkheid van de plaatjes.
Het is aan een ieder vrij om dit document verder te verspreiden / te doen en laten wat hij er mee wil;
- ook als een ander wel mogelijkheden heeft de steun in grotere aantallen te produceren : succes
- ook aanpassingen / verbeteringen op het ontwerp, kan ik alleen maar aanmoedigen
-- idee is b.v. een soort simpele hoekverstelling
Ik zou het echter wel leuk vinden, dat wanneer men de steun heeft gemaakt en/of er aanpassingen op heeft gedaan, men hier een fotootje zou plaatsen.
Richard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Kind kan de was doen !
Keurig Richard, mocht ik ooit een nieuwe 1000 zonder snavel treffen...dan kan ik iig een beugel maken.
Keurig Richard, mocht ik ooit een nieuwe 1000 zonder snavel treffen...dan kan ik iig een beugel maken.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4949
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Dat is nog eens een how-to
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Stroompje
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 5163
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Woonplaats: Lunteren.
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Richard
Greetings, Heleen. Smiling all the way ...
- Ballie
- DL650 berijder
- Berichten: 546
- Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
- Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
- Contacteer:
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Helemaal top Ik bezit nu nog een K5, maar mocht ik ooit in de "L" regionen komen, dan weet ik alvast wat ik moet doen
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
- Teddy
- DL1000 berijder
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 03-01-2005, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (2021)
- Woonplaats: Veenendaal
- Contacteer:
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Wat je van en roest vrij stalen kledinghanger (6 mm) van de Gamma al niet maken kunt.................
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten Jan
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Strak stukje huisvlijt Jan. Trilt het niet?
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Zo simpel is het
Ik kan alleen niet zie hoe je de beugel vast hebt gemaakt op de ruitsteunen.
Richard.
Verstuurt via Tapatalk, namens mijn DL1000A
Ik kan alleen niet zie hoe je de beugel vast hebt gemaakt op de ruitsteunen.
Richard.
Verstuurt via Tapatalk, namens mijn DL1000A
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
IK had gisteren nog een hogere steun gemaakt; zag dat Stroompje de GPS ook hoger had zitten, dus wilde ik dat eens proberen;
De steun is zo'n twee cm hoger dan het hoge model op de tekening en ook nog in het bovenste gaatje van de ruitsteunen gemonteerd;
- vandaag uitgetest tijdens de "vroegevogel-rit" van toerrijders.nl : totaal ~370 km gereden
- zit prima : nog steeds geen trillingen/schudden, ondanks de veel grotere hefboom door de hogere steun
Richard.
De steun is zo'n twee cm hoger dan het hoge model op de tekening en ook nog in het bovenste gaatje van de ruitsteunen gemonteerd;
- vandaag uitgetest tijdens de "vroegevogel-rit" van toerrijders.nl : totaal ~370 km gereden
- zit prima : nog steeds geen trillingen/schudden, ondanks de veel grotere hefboom door de hogere steun
Richard.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Teddy
- DL1000 berijder
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 03-01-2005, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (2021)
- Woonplaats: Veenendaal
- Contacteer:
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Bij mij trilt hij ook niet en zit met dezelfde (koperen) kabelogen vast als bij Richard. E.e.a is met metaallijm aan elkaar gezet en die verbinding is keihard geworden.
Groeten Jan
- RichardA
- Berichten: 265
- Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
@Teddy,
Kon je een beetje makkelijk aan die kabel-schoentjes komen, of zit je in de "business"?
Heb nu ook nog een beugel liggen van 8mm aluminium;
- buigt makkelijk, ondanks dat het massief is
- is ietsje lichter dan de RVS buis, maar dat valt in het niet bij het gewicht van de koperen kabelschoentjes
-- de twee kabelschoentjes zijn zwaarder dan het hele buisje....ook als je massief RVS gebruikt
- kost ongeveer 1/4 van de prijs van RVS-buis
Nu nog een keer uit proberen.
Richard.
Kon je een beetje makkelijk aan die kabel-schoentjes komen, of zit je in de "business"?
Heb nu ook nog een beugel liggen van 8mm aluminium;
- buigt makkelijk, ondanks dat het massief is
- is ietsje lichter dan de RVS buis, maar dat valt in het niet bij het gewicht van de koperen kabelschoentjes
-- de twee kabelschoentjes zijn zwaarder dan het hele buisje....ook als je massief RVS gebruikt
- kost ongeveer 1/4 van de prijs van RVS-buis
Nu nog een keer uit proberen.
Richard.
- Teddy
- DL1000 berijder
- Berichten: 31
- Lid geworden op: ma 03-01-2005, 18:41
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (2021)
- Woonplaats: Veenendaal
- Contacteer:
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Nee, ik zit niet in die business Richard, heb een hele andere werkgever. Kabelogen komen bij AK Maritime Service in Arum vandaan, € 1,20 per stuk excl. verzendkosten. Gelijk maar een paar extra mee besteld......
Die rvs kledinghanger bij de Gamma kostte € 3,25 of zo iets.
Die rvs kledinghanger bij de Gamma kostte € 3,25 of zo iets.
Groeten Jan
-
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
- Mijn motor is een: V-Strom 650
- Woonplaats: Waalwijk
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Advies gevraagd
Onlangs een Zumo 390 gekocht en een beugeltje heb ik al gemaakt .
Om "prik" boven de klokken te krijgen wil ik het dashbordpaneel rond de klokken verwijderen :
ik heb de twee 'drukknopen' bovenop eruit gehaald en de twee boutjes onderaan.
Toch zit er geen beweging in het paneel aan de zijkant, en bovenop ook niet.
Wat mis ik hier?
Zitten er nog verborgen nokken of zo.
Ik heb nog geen geweld gebruikt : liever vragen dan iets afbreken, (want daar ben ik goed in ) .
Peter
Onlangs een Zumo 390 gekocht en een beugeltje heb ik al gemaakt .
Om "prik" boven de klokken te krijgen wil ik het dashbordpaneel rond de klokken verwijderen :
ik heb de twee 'drukknopen' bovenop eruit gehaald en de twee boutjes onderaan.
Toch zit er geen beweging in het paneel aan de zijkant, en bovenop ook niet.
Wat mis ik hier?
Zitten er nog verborgen nokken of zo.
Ik heb nog geen geweld gebruikt : liever vragen dan iets afbreken, (want daar ben ik goed in ) .
Peter
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4245
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Volgens mij moet je een beetje meer kracht zetten. Bij mij plopte het zo open. Onze forummonteur Chiel heeft het bij mij gedaan.. wellicht komt hij met een gouden tip..
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Ik moet ff nadenken (al die motoren) .
Volgens mij zit er ergens een plastic palletje dat in een rubberen ring valt. Dwz. gewoon lostrekken als je zeker weet dat je alle schroefjes en plastic popnagels los hebt.
Ik heb t gewoon geprobeerd op de motor van Frank .. Toch niet van mij als t stuk gaat .
Volgens mij zit er ergens een plastic palletje dat in een rubberen ring valt. Dwz. gewoon lostrekken als je zeker weet dat je alle schroefjes en plastic popnagels los hebt.
Ik heb t gewoon geprobeerd op de motor van Frank .. Toch niet van mij als t stuk gaat .
Gr. Chiel
-
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 244
- Lid geworden op: wo 26-08-2009, 19:00
- Mijn motor is een: V-Strom 650
- Woonplaats: Waalwijk
Re: GPS Mount V-Strom 1000A (daar waar de GPS hoort)
Inderdaad Chiel,
achter de klokken zit een pen die in een rubberen ring past. Aan de zijkanten van het paneeltje zitten ook
nokjes die achter de rand van het voorste deel vallen ; je moet de zijkant dus goed naar binnen drukken on hem los te krijgen
en alles is heel gebleven!
Het beugeltje heb ik nóg wat simpeler gehouden dan wat in de perfecte 'how to' staat :
de uiteinden van de 8mm rvs buis (wand 1.5mm) geplet in de bankschroef en omgezet.
Het voelt stevig aan , maar voor proefrijden is het mij te nat
Groeten,
Peter
achter de klokken zit een pen die in een rubberen ring past. Aan de zijkanten van het paneeltje zitten ook
nokjes die achter de rand van het voorste deel vallen ; je moet de zijkant dus goed naar binnen drukken on hem los te krijgen
en alles is heel gebleven!
Het beugeltje heb ik nóg wat simpeler gehouden dan wat in de perfecte 'how to' staat :
de uiteinden van de 8mm rvs buis (wand 1.5mm) geplet in de bankschroef en omgezet.
Het voelt stevig aan , maar voor proefrijden is het mij te nat
Groeten,
Peter
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.