Middenbok dl 1000 afmetingen?

...
Plaats reactie
Elie

Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Elie »

Graag zou ik een soort middenbok fabriceren, enkel en alleen om thuis te poetsen, ketting smeren en werkzaamheden uit te voeren. Maar daarvoor zou ik graag eens zien in welke gaten die juist gemonteerd zit en welke afmetingen deze heeft?

MVG Elie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7589
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Iron Horse »

Koop een goedkope paddock stand voor achter en je bent voor een paar tientjes klaar zonder zelf iets te hoeven "prutsen". Wel zo safe, als hij omduvelt door een foute constructie ben je meer kwijt.

Ik weet niet of hij ook geschikt is, je moet de maten controleren, maar vanaf 2 tientjes is het mogelijk. Klik. (moet je hem nog wel thuis krijgen)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Elie

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Elie »

Ja heb ik ook al overwogen Rob. Maar met een soort middenbok zou ik veel handiger zijn. Moet nog nieuwe keerringen steken vooraan en dan benje niet zo handig met een paddock :( ?
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Cplegt »

Padock achter, potkrik met een houtje onder t carter/voorste uitlaatbocht en de motor gaat nergens heen.
Zelf ben ik vanwege mn sleutelgraagheid er over aan het denken om een officiele motorkrik te kopen. En een brug als ie onder de auto in de garage past ..
Laatst gewijzigd door Cplegt op do 17-04-2014, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7589
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Iron Horse »

Is denk ik de goedkoopste oplossing.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Elie

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Elie »

Mja dat is allemaal wel waar, maar alsnog zou ik graag de afmetingen hebben ;) Heb hier prima geschikt buisje liggen om er zelf een te maken! Heb er ook een gemaakt voor mijn transalp vroeger en nooit problemen noch fratsen mee gehad ;) Doe mij een plezier en laat me wat knutselen naar mijn zin :D
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Cplegt »

Ik heb er spoedig 1 los liggen, zal dan voor je meten wat je wilt :).
Gr. Chiel
Elie

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Elie »

Dat zou zeer fijn zijn man! Als het geen te grote moeite moest zijn, zou je wat foto's kunnen maken van de ophanging aan de moto en waar de bok stopt/stoot tegen het motochasis als ie erop staat ;) Dat zou TOP zijn!
Dank bij voorbaat!
Elie

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Elie »

Cplegt schreef:Ik heb er spoedig 1 los liggen, zal dan voor je meten wat je wilt :).
Heb je al de tijd gehad om op te meten aub?
Elie

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Elie »

Waar zijn de dl1000 rijders met een middenbok AUB ? Is er echt niemand die een middenbok heeft en die even wil opmeten voor mij :duim: ? Hoe lang de poten zijn vanaf de montagepunten en hoe breed de poten aan de grond uit elkaar staan?

Ik moet dringend mijn voorvorkkeerringen gaan vervangen en dit gaat niet zonder deze middenbok! :roll:

MVG Elie
V-Roon

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door V-Roon »

Komt er aan, momentje


Tapatalk met iPhone
V-Roon

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door V-Roon »

De breedte van de uiteinden us 30cm, de hoogte van de bok is van de grond tot bevestiging punt 25cm.
Dit is gemeten op een DL1000 van 2005.
Ik hoop dat je hier iets mee kan?

Vriendelijke groet,
Afbeelding
Afbeelding


Tapatalk met iPhone
Elie

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Elie »

Je bent hartelijk bedankt Ronald!!! Alleen is op de foto niet zo duidelijk waar de bevestigingspunt(en) zijn? Heb dat al eens bekeken op mijn k4 '04 maar volgens mij hebje enkele gaten die zouden kunnen dienen? Mss een specifiekere beschrijving of foto nog van het scharnierpunt als het kan? En oh ja wat ik ook nog graag zou weten is hoe of waartegen de bok gestopt wordt als de motor erop staat?

Allessinds hartelijk bedankt! Eindelijk kan ik beginnen construeren :p

MVG Elie
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7589
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Iron Horse »

Je kunt natuurlijk ook even bij een fabrikant (SW Motech in dit geval) op de website kijken naar een paar foto's en daar de pdf voor de montage bekijken of downloaden.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Elie

Re: Middenbok dl 1000 afmetingen?

Bericht door Elie »

Dat is wat ik nog tekort had Rob! Had nochtans eens gekeken op enkele sites maar geen zo'n mooie foto's en details beschrijving gevonden!

Hartelijk bedankt! Foto's van het resultaat volgen nog!

MVG Elie
Plaats reactie