communicatie set

...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

communicatie set

Bericht door Ike360x »

Wij zijn op zoek naar een goede communicatie set voor op de motor. Moet tussen 2 motoren tijdens ritjes. 1 helm is een shark andere een ander merk. Iemand suggesties want ik zie door de bomen het asfalt niet meer
Burn rubber, not your soul
Scubagirl

Re: communicatie set

Bericht door Scubagirl »

Mijn broertje is erg tevreden over de BMW communicatieset die hij in zijn helm heeft laten zetten. Luistert onderweg naar zijn muziek op de iPhone, krijgt ondertussen instructies van de TomTom (ook op de iPhone), kan bellen onderweg en met zijn reisgenoot communiceren.

Ik overweeg deze set ook aan te schaffen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
R.Vanmeegen
DL1000 berijder
Berichten: 604
Lid geworden op: vr 12-07-2013, 22:25
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000-K3
Woonplaats: Huissen

Re: communicatie set

Bericht door R.Vanmeegen »

Ik heb een Cardo G9, welke ik gebruik voor MP3, radio en bellen.
Deze set kan ook zeer eenvoudig gekoppeld worden aan andere Cardo systemen. Dit heb ik nog niet geprobeerd omdat er nog geen gelegenheid voor was. Wellicht met het Frysland treffen.
Daarnaast kan mijn GPS systeem er mee communiceren.
Kortom; een top set!

Er is volgens mij ook een due set te koop.
Google maar eens op Cardo G9.

Cardo maakt ook speciale sets voor helm & motor producenten.

Ik heb er absoluut geen spijt van, en installatie is een eitje.
DL 1000 - Zilver grijs - K3 - TomTom Rider 400 - 2 Akra's - Sony HDR-AS200
Gebruikersavatar
Puff
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 26-02-2007, 21:15
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL ****
Woonplaats: Omgeving Den Haag

Re: communicatie set

Bericht door Puff »

Communicatie gaat via BT.

Dat is een afgesproken standaard en protocol.
Helaas beschermen de meeste fabrikanten hun eigen producten af....

Het zou fantastisch zijn (en eigenlijk ook moeten) dat een NOLAN BT set kan koppelen met een Cardo.
Helaas is dat niet zo.....

Dus verdiep je goed in wat je precies wilt....

Ik ben bijvoorbeeld voor een Cardo gegaan.....SHO-1 voor in mijn SHOEI.
Speciaal gemaakt voor een SHOEI schaal maar hij schijnt in veel andere helmen ook te passen....

Voordeel is dat je met alle Cardo's kan verbinden, dus als je eens met anderen gaat rijden....
Ik heb de SHO-1 DUO genomen zodat ik 2 sets heb voor mezelf en bijrijder....af fabriek gekoppeld.

Bijkomend voordeel is dat de batterijen los te koppelen zijn...
Ik ga soms een paar dagen met vrienden rijden en dus zonder bijrijder en heb ik dus 2 batterijen voor mn eigen helm......
Dus tijdens het rijden gebruik ik er 1 terwijl de ander ligt te laden in mn tanktas.....

Je moet voor jezelf dus even wat wensen op een rijtje zetten en op basis daarvan een keuze maken...

Suc6,

Gr,
Danny
Ter Land Ter Zee en........
Gebruikersavatar
Piet Zahut
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 512
Lid geworden op: wo 24-11-2010, 15:17
Mijn motor is een: 2024 Suzuki GSX-S1000GX
Woonplaats: Zwolle
Contacteer:

Re: communicatie set

Bericht door Piet Zahut »

http://www.testmotor.nl/2013/test-cardo ... tiesysteem

Ik heb goede ervaringen met de Q3 van Cardo. In mijn eigen helm heb ik een SRC van Schuberth zitten maar die is ook van Cardo. Beide systemen zijn makkelijk te koppelen en doen uitstekend hun werk.
Honda CBR600F '91| Honda CBR900RR '97| Honda VTR 1000 SP1 '01| Honda CBR900RR '01| Kawasaki KLV 1000 '05| Kawasaki Z1000SX '18| Kawasaki Versys 1000 '19| Suzuki V-Strom 1050 '20| Suzuki V-Strom 1050 '21| Suzuki X-Strom 650 '04 | Kawasaki Z900 RS '22 | Suzuki DL800 DE '23 | Suzuki GSX-S1000GX '24
Rangie110

Re: communicatie set

Bericht door Rangie110 »

Ik heb de cardo in mijn schuberth, en mijn dochter heeft een zelfde in haar Rocc.
Gisteren voor het eerst weer gereden na een maand of 8, nix opgeladen, en gewoon 1 druk op de knop :duim:

Ga komend weekend kijken naar een andere helm, en bouw deze set gewoon weer over :lol:
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: communicatie set

Bericht door Patrick8888 »

Ik heb de interphone F4 XT, is voor communicatie tussen motorrijders (bike to bike)

Ik ben aan het kijken voor een Tribe (ziet eruit als een kleine portofoon) en daarmee zou het mogelijk zijn om ook met andere merken te comminiceren en je kan er dan meerdere personen op aansluiten.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Boarn

Re: communicatie set

Bericht door Boarn »

Wij hebben de Sena SMH10. Dat zet je op de schaal van je helm en de oortjes en microfoon lopen met draadjes naar binnen. Qua communicatie werken ze goed, duidelijk verstaanbaar en een groot bereik. We zijn er alleen nog niet uit hoe we het moeten hebben met de navigatie. Als deze praat hoort alleen het hoofdsetje dat en kan er niet meer onderling gecommuniceerd worden. Ook drukt mijn vriendin met haar schouderprotectie wel eens tegen de draaiknop waardoor hij uit gaat.
Muziek luisteren en telefoneren tijdens het rijden heeft voor mij geen meerwaarde, dus naar die functies hebben we niet gekeken.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1390
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: communicatie set

Bericht door Cplegt »

Na een tijd gekeken te hebben, ik heb twee jaar geleden een duo set Cardo G9 gekocht om op vakantie te kunnen samen met een vriend. De afstand die we konden overbruggen was ruim een kilometer op de autobaan.
op bergwegen iets minder, de bluetooth heeft moeite om de bocht om te komen, maar toch ruim voldoende bereik.
Ook het koppelen met andere cardo's gaat meestal erg makkelijk, kwestie van 1knopje indrukken en ff wachten.
heb ooit de N-com van nolan gekocht voor mn N103, en dat was rommel die nooit gewerkt heeft. De G9 zit perfect op mn huidige nolan.
Op mn nieuwe helm, een C3 pro, ga ik hem ook monteren, je hebt dan alleen een verlengde microfoonboom nodig ivm de plaatsing van de bediening van het zonnevizier.
Zelf gebruik ik mn cardo dagelijks om radio te luisteren, of om naar muziek te luisteren via de garmin.
Tijdens een enkele rit van zuid frankrijk naar huis de accu van 1 van de cardo's leeg gekregen, deze was toen 12uur lang muziek aan het afspelen, gelukkig had ik de andere nog bij me en kon ik mn reis met muziek vervolgen :).
Als ik een nadeel van de G9 aan zou moeten geven, is dat je hem tijdens gebruik niet kunt opladen, hij schakeld zichzelf namelijk uit. Zit je nooit langer dan 12uur per dag op de motor, dan maakt dit niet uit.

Frank heeft een paar portofoons met bluetooth, die bluetooth is wel te verbinden met iedere communicatie systeem. Kosten ongeveer €100,-. En het bereik zou erg goed zijn.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: communicatie set

Bericht door Ike360x »

Super bedankt allemaal voor de snelle reactie's. Bellen wil ik eigenlijk niet op de motor. Het is echt voor mij en mijn vriendin dat we kunnen communiceren tijdens het rijden. we willen er mee naar oostenrijk maar ook voor de NL toerritjes. Radio vind ik ook niet al te belangrijk al is het leuk als het kan. Heb een TomTom-rider navigatie. Leuke extra als het kan.
Burn rubber, not your soul
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: communicatie set

Bericht door Ike360x »

Super bedankt allemaal voor de snelle reactie's. Bellen wil ik eigenlijk niet op de motor. Het is echt voor mij en mijn vriendin dat we kunnen communiceren tijdens het rijden. we willen er mee naar oostenrijk maar ook voor de NL toerritjes. Radio vind ik ook niet al te belangrijk al is het leuk als het kan. Heb een TomTom-rider navigatie. Leuke extra als het kan. denk dat dit m gaat worden: gpsshop.nl/Q3 ...
Burn rubber, not your soul
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: communicatie set

Bericht door Frank »

Als je spaarpot het toelaat, ga dan voor de G9 ipv Q3.. meer bereik en een betere batterij en met meer motorrijders te koppelen! (Heel gezellig)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Fred

Re: communicatie set

Bericht door Fred »

Ben ook op zoek naar een set voor driver-passagier. Wil er niet teveel geld aan geven en ik vond deze aanbieding bij fc moto aachen. Iemand ervaring met zo een de scala rider team set? Het is voor op ne beemer maar dat zal wel geen probleem zijn zeker? :shock:
http://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf/de_ ... am-Set-Pro
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: communicatie set

Bericht door Bacchus »

De G9x is een stuk goedkoper bij FC-Moto. Ik rij er naar alle waarschijnlijkheid volgende week zaterdag naar toe. Even kijken wat ze hebben en meteen een ritje.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Viberatio
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19-06-2008, 14:14
Mijn motor is een: Was een DL1000 Adventure 2016
Woonplaats: Heerlen

Re: communicatie set

Bericht door Viberatio »

Wij ( 2 motoren) rijden nu al bijna 2 jaar probleemloos met een setje Midland BT Next. Prima bereik. Alsof je co-rijder bij je achterop zit zo duidelijk. Superlange levensduur van de accu. Probleemloos koppelen met alle bluetooth apparatuur zoals onze Zumo 660 en de telefoon.
Is destijds in de Motoplus getest en ook als beste uit de bus gekomen. Setje varieert in prijs van 275 tot 300€. Kwestie van zoeken.

Greetz
Others go fast, Strommers go everywhere :-)}
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: communicatie set

Bericht door Ike360x »

Bacchus schreef:De G9x is een stuk goedkoper bij FC-Moto. Ik rij er naar alle waarschijnlijkheid volgende week zaterdag naar toe. Even kijken wat ze hebben en meteen een ritje.
is t wat bacchus?

twijfel nu nog tussen bt next, q3 en de g9
Burn rubber, not your soul
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: communicatie set

Bericht door Bacchus »

Ik rij, zoals nu de planning is deze zaterdag.
Voor mij zal het de Q3 of de G9x worden. De G9x is goedkoop bij FC moto en de Q3 heb ik goedkoop gevonden op internet (Nederland).
Ik wil sowieso nog een paar zomer (doorwaai) handschoenen.
Ik zal je laten weten hoe FC moto is. De reviews op internet zijn aardig positief. Zeikers heb je natuurlijk altijd.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: communicatie set

Bericht door Soesko »

Viberatio schreef:Wij ( 2 motoren) rijden nu al bijna 2 jaar probleemloos met een setje Midland BT Next. Prima bereik. Alsof je co-rijder bij je achterop zit zo duidelijk. Superlange levensduur van de accu. Probleemloos koppelen met alle bluetooth apparatuur zoals onze Zumo 660 en de telefoon.
Is destijds in de Motoplus getest en ook als beste uit de bus gekomen. Setje varieert in prijs van 275 tot 300€. Kwestie van zoeken.

Greetz
Deze ervaring deel ik. De accu gaat inderdaad lang mee en het bereik is super, in het open veld zelfs meer dan een kilometer. Aanvankelijk vond ik het volume wat tegenvallen, maar toen bleek dat het af-fabriek op maximaal niveau 7 staat. Als je het update programma installeert dan krijg je een soort dashboard te zien waarin je alles in kunt stellen. Daar kun je het volume op 10 zetten en dan is het geluid perfect. Tot 170-180 km/u kan ik gewoon (motor-tot-motor) communiceren, waarbij we elkaar goed kunnen verstaan.
Door Motoplus werd de Midland destijds als beste getest en ook de winkel waar ik hem kocht (CBshop) adviseerde de Midland, terwijl hij ook andere (duurdere) merken verkocht. Tot nu toe, alle lof voor het apparaat, want hij werkt perfect.
Blue-Rhino

Re: communicatie set

Bericht door Blue-Rhino »

Ik heb destijds de Interphone F5 XT gekocht nieuw via marktplaats. Scheelde tov de reguliere winkels dik 50 euro doch dezelfde garantie ed.
Deze combi gebruik ik met een Garmin Zumo 340, heb alleen wel gemerkt dat de updates niet altijd leiden tot beter resultaat in mijn geval met deze combi dus niet.
Batterij (max 16 uur) kan ik onderweg opladen zonder dan er functies wegvallen middels een externe aansluiting. Bereik is tussen 2 apparaten volgens opgave dik 1,5 km.
Verder een gesproken menu op het apparaat zelf dus geen handleiding meer nodig. Een tevreden gebruiker mag ik dus zeggen.

Gr. Martin
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: communicatie set

Bericht door Ike360x »

Heb een scala Q3 gekocht. Heeft iemand een idee hoe je voice control instelt? Om intercom te starten
Burn rubber, not your soul
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: communicatie set

Bericht door Bacchus »

Ben benieuwd naar je ervaringen. Ik ga zaterdag eens kijken voor de Q3 of de G9x. 50 euro prijsverschil is niet erg veel, maar als ik de extra opties niet gebruik wel veel geld.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: communicatie set

Bericht door Frank »

Bij de G4 kun je het aan- en uitzetten door de volumeknoppen tegelijk in te drukken. (zie gebruiksaanwijzing)

Maar je kunt ook met software op de pc het instellen. Ook de radiozenders. En ook gelijk de firmware upgraden. Zie: http://www.cardosystems.com/download/softwareupgrade

En er is een App, waarmee je via Bluetooth de instellingen doen:
Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... s.smartset
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Ike360x
Berichten: 250
Lid geworden op: za 22-03-2014, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 650 (2007)
Woonplaats: Utrecht

Re: communicatie set

Bericht door Ike360x »

Heb t al ingesteld maar gebeurt weinig ook boekje gelezen maar ga dr na het weekend nog eens mee knutselen
Burn rubber, not your soul
Scubagirl

Re: communicatie set

Bericht door Scubagirl »

Soesko schreef:
Viberatio schreef:Wij ( 2 motoren) rijden nu al bijna 2 jaar probleemloos met een setje Midland BT Next. Prima bereik. Alsof je co-rijder bij je achterop zit zo duidelijk. Superlange levensduur van de accu. Probleemloos koppelen met alle bluetooth apparatuur zoals onze Zumo 660 en de telefoon.
Is destijds in de Motoplus getest en ook als beste uit de bus gekomen. Setje varieert in prijs van 275 tot 300€. Kwestie van zoeken.

Greetz
Deze ervaring deel ik. De accu gaat inderdaad lang mee en het bereik is super, in het open veld zelfs meer dan een kilometer. Aanvankelijk vond ik het volume wat tegenvallen, maar toen bleek dat het af-fabriek op maximaal niveau 7 staat. Als je het update programma installeert dan krijg je een soort dashboard te zien waarin je alles in kunt stellen. Daar kun je het volume op 10 zetten en dan is het geluid perfect. Tot 170-180 km/u kan ik gewoon (motor-tot-motor) communiceren, waarbij we elkaar goed kunnen verstaan.
Door Motoplus werd de Midland destijds als beste getest en ook de winkel waar ik hem kocht (CBshop) adviseerde de Midland, terwijl hij ook andere (duurdere) merken verkocht. Tot nu toe, alle lof voor het apparaat, want hij werkt perfect.
Waar vind ik dat update programma? Ik heb net de Midland BT Next gekocht maar vind het volume ook wat laag.


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: communicatie set

Bericht door DesertStrom »

Programmaatje vind je HIER

Overigens, kan het zo zijn dat als je de luidsprekertjes een centimeter verplaatst in je helm, het volume drastisch verandert.
Dus die dingen even goed voor je oren plaatsen.
Gebruikersavatar
Bacchus
DL1000 berijder
Berichten: 826
Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
Woonplaats: Weert

Re: communicatie set

Bericht door Bacchus »

Zaterdag bij FC-Moto geweest. Op de site staat heel veel, echter in de winkel in vele malen minder aanwezig.
Gevolg: Geen nieuwe helmen, geen zomerhandschoenen en geen communicatieset. Terug naar Google om een mooi prijsje te zoeken voor de G9x.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: communicatie set

Bericht door Soesko »

Scubagirl schreef: Waar vind ik dat update programma? Ik heb net de Midland BT Next gekocht maar vind het volume ook wat laag.
Op de website van Midland.
J_Verhagen

Re: communicatie set

Bericht door J_Verhagen »

Deze kan je ook overwegen. Is een stuk goedkoper en werkt prima. Ik heb geen ervaring met een scala, interphone of iets dergelijks, dus kan hem niet met deze systemen vergelijken. Je kan deze headset gebruiken voor intercom, navigatie instructies, radio, telefoon en hij kan aangesloten worden op een MP3 speler. Naar mijn mening betaal je voor systemen als scala etc veel te veel. Twee setjes van deze kosten ongeveer 95 doller (ongeveer 70 euro).

http://www.dx.com/p/bt-interphone-hands ... 5F-KZR_tsp
Laatst gewijzigd door Frank op vr 06-06-2014, 10:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast, zet externe URL's aub tussen de [url]_link_[/url] code!!!
Plaats reactie