Binnen 6 maanden al mijn eerste problemen met mijn v-strom.
Zit vocht in mijn display en toont niets meer,
Motor terug gebracht en ben de eerste met deze klacht
wacht nu al bijna 3 weken op een nieuw display , wordt hier niet vrolijker van.
Hoop traject controles richting mijn werk en zie dus niet hoe hard ik rij.
Nee niets werkt meer en Tom Tom waarom heb ik daar zelf niet aangedacht
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 07-11-2013, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
na 4 1/2 week wachten is vandaag mijn nieuwe display geplaatst.
Was 1 1/2 uur werk en alles functioneert weer.
Mooiste is mijn km stand staat ( stond ) weer op 0
Volgens mij is er al een verplichte kilometerregistratie bij garages. Bij mijn weten worden tegenwoordig ook motoren opgenomen in de databank van de NAP. Dus als er een kilometerteller is vervangen dan staat dat ook vermeld. Alleen als je dus nooit een officiële (Bovag) garage bezoekt zal de registratie niet plaatsvinden.
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gekocht en gerepareerd bij Motoport Wateringen.
Deze gingen er vanuit dat de km stand gewoon terug zou komen maar helaas.
Ze hebben de stand overgenomen die ik ongeveer nog wist.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 23-11-2013, 17:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
de v-strom van mij is 1 1/2 jaar en vanmiddag zag ik dus ook vocht in het display............... dus
dat wordt deze week een ritje naar de dealer voordat ook mijn display er mee stopt.........schips
Mijn v-strom DL 650 L2 afgelopen week display van nieuwe behuizing voorzien door motoport wateringen. Had na 9 maanden al vocht aan binnenkant van glas. Word door Nimag afgedaan als normaal, moet er vanzelf weer uit. De vraag was waar de motor gestald is. Mijn antwoord was dat de vraag niet relevant is omdat er helemaal geen vocht in mag komen omdat het met de elektronica absoluut waterdicht moet zijn. dus ik ben hier NIET mee akkoord gegaan. Eerste keer nagezien en een pakking goed gelegd. Heeft niet geholpen. Nu een JAAR later is eindelijk de behuizing vervangen. Ben benieuwd of het nu over is.
Als de lekkage niet over is ga ik zelf maar eens bellen met Nimag.
Ik hoop dat anderen hier wat aan hebben want ik denk toch dat er een constructie fout in zit.
gr Errol
Af gelopen zondag voor het eerst weer met de motor weg geweest ik zag tot mijn schrik dat er
ook vocht achter de teller glas zat.
Ik ben even benieuwt hoe het hier verder met jullie is op gelost bij mij is trouwens na een rit van 175km en wat zon
op de teller alles er weer uit moet ik nu stappen ondernemen of gewoon zo laten gaan.
Ik heb er wel foto's van gemaakt, ik heb er natuurlijk weinig zin in dat straks het display het begeeft.
Het kan voorkomen dat er wel eens wat condens/aangeslagen vocht in het display komt. Dit moet na enkele km vanzelf weer verdwijnen. Anders wordt het, als het complete display de geest geeft. Dan is het een geen condens /of aangeslagen vocht meer, maar water dat er in zit. En dit verdwijnt niet na een aantal km. dit duidt vaak op een niet goed afsluitend cockpitglas. De afdichtrubber is dan vaak de oorzaak. Deze unit zit met zo'n 11 bouten vast , wellicht dat enkele losse boutjes de oorzaak kunnen zijn. Een complete cockpit is best duur. Kost z'n €500,=
Maar je mag er toch van uitgaan dat zoiets gewoon waterdicht is.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Dat Nimag er niets mee doet dat had ik begrepen,
maar misschien was er een oplossing voor om er b.v. gaatjes in te boren
om op die manier er voor te zorgen dat de condens er gemakkelijk weer uit kan natuurlijk wel op een manier/plaats boren dat water er niet in loopt.
Dit soort oplossingen wordt wel meer toegepast condens kan er in komen niet alleen door lekkage maar ook door
temp verschillen en lucht vochtigheid in zo ver is dat ook normaal allen het moet er wel weer uit kunnen komen natuurlijk.
Bij mij was het er in gekomen na de winterstop mijn v-strom staat helaas niet bij de kachel maar gelukkig na een
behoorlijke rit was het er weer uit ik zal het in de gaten houden bedankt voor de reactie's.
Weerman schreef:Dat Nimag er niets mee doet dat had ik begrepen,
maar misschien was er een oplossing voor om er b.v. gaatjes in te boren
.
????
Dat lijkt me nu niet echt een goede oplossing.
Bij het oude model hier gelukkig geen last van maar het lijkt me toch als dit een meer voorkomend probleem is dat er sprake zou kunnen zijn van een productie foutje. Het zijn verdorie allemaal zo goed als nieuwe motoren wat ik hierboven lees. Zoiets moet toch door Suzuki opgelost worden, desnoods door een terugroep aktie.
Het is toch geen broodje kaas, of ben ik nu gek geworden?
Met een helm op nooit te oud voor........ (niemand ziet meer hoe lelijk je bent)
Groeten Rene Camino komt nog uit mijn buikschuiverstijd, Spaans voor (snel)weg.
Hoi allemaal, ben nu een jaar verder na het vervangen van de behuizing en heb nog steeds last van condens achter het glas. Komt pas tevoorschijn als je een rijd en temperatuur verschil krijgt door de display verlichting. Gaat dan na verloop van tijd weer weg als alles op temperatuur is. Stoort wel maar kan volgens mij geen kwaad zolang er geen water in staat. Motor staat regelmatig buiten onder zeil maar het zou eigenlijk niet mogen. Dit gebeurt alleen als het erg koud is.
Na de eerste koude nacht wederom condens op het teller glas. Dit gemeld en laten zien bij Motoport Wateringen. Garantie is natuurlijk al verlopen. Idee van hun is om de unit te demonteren en af te kitten na goed gedroogd te zijn. Wat moeten we hier nu mee. Hij werkt overigens prima, is alleen slecht af te lezen de eerste 15 minuten.
gr Errol
Errol, dit is bij jou een terugkomend probleem. Je bad al eerder gemeld dat de dealer een nieuwe pakking geplaatst had toch?
Gewoon terug gaan en melden dat het probleem nog steeds niet opgelost is.
Uit coulance zou de dealer er nog eens naar moeten kijken en oplossen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown. V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Ik ga deze week even met de importeur bellen en eens horen wat zij te melden hebben.
Motoport wil er naar kijken maar dat is dan waarschijnlijk voor mijn eigen rekening.
Dus wordt vervolgd.
Gr Errol