meer pk's
meer pk's
Beste Strom techneuten,
Ik wil mijn strom K9 verwennen met extra aantal pk's. Ik ga volgend jaar naar Oostenrijk met heuveltje op en ook weer af ....
Nu heb ik van een Oostenrijks Strom motormaatje gehoord dat extra pk's bijv. van 68 naar 75 geen overbodige luxe is en geeft het nodige voordeel om meer kracht onderin te hebben.
Heeft iemand een voorstel waar ik dit kan laten doen en zoja wat dit in totaal gaat kosten???
Want volgens mij wordt deze simpel aangesloten op de computer en er wordt hier- en daar aan instellingen geschroefd.
Alvast vriendelijke dank...
Ik wil mijn strom K9 verwennen met extra aantal pk's. Ik ga volgend jaar naar Oostenrijk met heuveltje op en ook weer af ....
Nu heb ik van een Oostenrijks Strom motormaatje gehoord dat extra pk's bijv. van 68 naar 75 geen overbodige luxe is en geeft het nodige voordeel om meer kracht onderin te hebben.
Heeft iemand een voorstel waar ik dit kan laten doen en zoja wat dit in totaal gaat kosten???
Want volgens mij wordt deze simpel aangesloten op de computer en er wordt hier- en daar aan instellingen geschroefd.
Alvast vriendelijke dank...
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7590
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: meer pk's
Kijk eens bij dit topic dat eerder verscheen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: meer pk's
Voor de Oostenrijkse heuvels heb je echt niet meer PK's nodig. Ik ga regelmatig die kant op met mijn Dl en denk dat ik net zo snel ben als met mijn GSXR. Wat je op de rechte stukken verliest vanwege het beperkte vermogen, maak je in de bochten goed omdat je de V-strom heel hard een bocht in kunt sturen (ook de krappe).
Ik rijd daar doorgaans met volle bepakking (twee zadeltassen en een 80 liter bagagerol). Zelfs met die bepakking erop kun je veel lol hebben. Misschien ook wel vanwege het beperkte vermogen. Je moet de motor flink op toeren houden en de versnellingen goed kiezen. Als je dat kunstje een beetje door hebt, dan hoef je echt niet veel vermogen te hebben.
Ik rijd daar doorgaans met volle bepakking (twee zadeltassen en een 80 liter bagagerol). Zelfs met die bepakking erop kun je veel lol hebben. Misschien ook wel vanwege het beperkte vermogen. Je moet de motor flink op toeren houden en de versnellingen goed kiezen. Als je dat kunstje een beetje door hebt, dan hoef je echt niet veel vermogen te hebben.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: meer pk's
Doorsparen voor de nieuwe 1000 Christoph!
Extra PKs erbij maken is zonde van het geld en van de machine.
Extra PKs erbij maken is zonde van het geld en van de machine.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: meer pk's
De dl1000 ziet er niet uit vind ik, is als of je woody woodpecker ziet staan met die snavelEikie schreef:Doorsparen voor de nieuwe 1000 Christoph!
Jammer is trouwens ook dat men is afgestapt van die mooie dubbele koplamp.
Re: meer pk's
Wat is flink op toeren houden in welke versnelling ???Soesko schreef:Je moet de motor flink op toeren houden en de versnellingen goed kiezen...
Toch niet in de 2e versnelling omhoog met 8-9000 tpm
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: meer pk's
Neeuhh hoor, gewoon 1000 / 2000 hoger, maar dat merk je vanzelf wel, dat V blok doet z'n werk buitengewoon
Veel belangrijker is het goed balanceren van de extra bagage, afstellen van vering en bandendruk.
Vol beladen met partner en geen enkele maal het gevoel gehad in bergen te kort te komen.
( Heb hier om de hoek 32% en iets meer stijgingspercentage, met groot gemak omhoog hoor )
[IMG=http://img52.imageshack.us/img52/1766/p1010076ql.jpg][/IMG]
Veel belangrijker is het goed balanceren van de extra bagage, afstellen van vering en bandendruk.
Vol beladen met partner en geen enkele maal het gevoel gehad in bergen te kort te komen.
( Heb hier om de hoek 32% en iets meer stijgingspercentage, met groot gemak omhoog hoor )
[IMG=http://img52.imageshack.us/img52/1766/p1010076ql.jpg][/IMG]
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: meer pk's
Het extra vermogen heb je, denk ik, in de bergen niet nodig. Zoals Tulipan al aangeeft 1000 tot 2000 toeren meer draaien dan normaal en je zult merken dat de Dl650 voldoende bruikbaar vermogen heeft. Het extra vermogen heb je eerder nodig op de Duitse Autobahn. Als je iets aan wil passen dan kun je beter investeren in het aanpassen van vering, remmen en banden. Vering wat progressiever maken door plaatsen van progressieve veren, stalen remleidingen plaatsen voor meer druk op de blokken en een duidelijker gevoel, goede remblokken met een bite en ten slotte bandjes met lekker veel grip. Persoonlijk denk ik dat je daar meer aan zult hebben. In een ver verleden is de Dl650 door de Europese motorpers uitgeroepen tot Alpenkoning en dat is niet omdat hij het daar zo slecht doet.
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2983
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: meer pk's
In een ver verleden is de Dl650 door de Europese motorpers uitgeroepen tot Alpenkoning en dat is niet omdat hij het daar zo slecht doet.
Zo vaak dat de uitslag saai werd
Zo vaak dat de uitslag saai werd
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: meer pk's
Heb met de 650 met partner en 3 volle koffers in Oostenrijk & Italië gereden.
Power zat, geen centje pijn.
En als je het echt niet kunt onderdrukken;
voor de fun zou je nog een kleiner voor-tandwiel kunnen overwegen, 1 tandje minder.
Power zat, geen centje pijn.
En als je het echt niet kunt onderdrukken;
voor de fun zou je nog een kleiner voor-tandwiel kunnen overwegen, 1 tandje minder.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: meer pk's
Inderdaad heb ik een investering gedaan in Hyperpro's en nieuwe rubbers
Het uitbalanceren van de bagage zal een oefening zijn om dit goed te kunnen doen, maar enige malen oefenen zal ook dit een "eitje" worden.
Dank jullie allen voor de tips...
- Peterzeeland
- KLV1000 berijder
- Berichten: 848
- Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
- Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
- Woonplaats: Vlissingen-ZL
Re: meer pk's
WOW!!!! wat jij al niet meesleept op vakantie..... meer peekaas???? Haha! Less is more!
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: meer pk's
en genoeg refelctie materiaal aangebracht ! top !
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin