LOLRedStrom schreef: Oh ja, de stickers kunnen er af.
Ervaringen Givi Airflow ?
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Late reactie - ik heb inmiddels wat getest zonder bovenruit - dat is helemaal niets.RedStrom schreef:Heb je al gereden zonder bovenruit?
Als ik dat doe, kom alle turbulentie weer terug. Dan ben je het venturi effect kwijt tussen de 2 ruiten.
Zo werkt het flip-up ruitje ook.
Oh ja, de stickers kunnen er af.
Na wat schuiven is alles op de laagste stand voor mij echt het beste.
Als je met je hand wat beweegt kan je heel goed de turbulentie bronnen in kaart brengen. (die dus ook van opzij komt)
(automobilisten kijken zeer vreemd op als ik bezwerende handbewegingen lijk te maken op de motor )
Wel oppassen met de snelheid - de snelheidsbeleving is helemaal weg met de Givi - heb mezelf betrapt op onbewuste Koos Spee incompatibele snelheden
Wat ik vreemd vind, is dat sommigen hier niet over de ruit kunnen kijken, terwijl sommigen niet zeer veel "korter" zijn dan ik..
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Voor als er nog mensen zijn die twijfelen en wel eens de geluidsreductie van de Airflow willen horen, hier een leuk filmpje op youtube. Het is met een Yamaha Super Tenere maar het idee wordt goed duidelijk (hoorbaar).
http://www.youtube.com/watch?v=yrOeNy12zmU
Na het zien van dit filmpje (en de reacties hier ) heb ik meteen de Airflow besteld voor de L3.
http://www.youtube.com/watch?v=yrOeNy12zmU
Na het zien van dit filmpje (en de reacties hier ) heb ik meteen de Airflow besteld voor de L3.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
WAUW.
Mmmmm, toch maar eens snel aan denken. Met voornamelijk lange ritten (snelweg) wel comfortabel lijkt mij.
Hij heeft m trouwens wel erg hoog staan.
Mmmmm, toch maar eens snel aan denken. Met voornamelijk lange ritten (snelweg) wel comfortabel lijkt mij.
Hij heeft m trouwens wel erg hoog staan.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Iemand hier behoefte aan een Givi Airflow ruitje? Ik heb een paar week geleden het ruitje laten plaatsen omdat mijn standaard ruitje kapot was gegaan bij een valpartij. Het is een geweldig ruitje, maar ik vind hem niet zo mooi. Graag zou ik het Airflow ruitje ruilen tegen een lagere ruit (ingekort met flex mag ook).
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Als je je even voorstelt weten we gelijk wat voor fiets je hebt. Wel zo makkelijk als je iets wilt ruilen.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Fmstals
- DL650 berijder
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 05-09-2010, 01:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Zojuist een Givi Airflow besteld . Al van alles geprobeerd om iets aan het gebulder te doen. Ik had de standaard ruit al vervangen door een ruit met flip, andere spiegels maar tot nu toe nog niet tevreden. Het is mij nog niet duidelijk welke rol mijn systeemhelm hier nog speelt (Shoei Multitec), maar die vervangen vond ik nog geen optie. Ben ook benieuwd of het kloontje dan nog nodig is. Andere ervaring met die combi ?
Groeten Frank
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4882
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ik heb er zelf ook nog 1 in de schuur staan.
Hebben jullie ook dat als de temperaturen stijgen het snel te warm wordt achter dat dubbel glas?
Ik mis dan een stuk ventilatie.
Op het moment zit de flipup er weer op, in bijna de laagste stand. Dat zoeft zo lekker door.
Hebben jullie ook dat als de temperaturen stijgen het snel te warm wordt achter dat dubbel glas?
Ik mis dan een stuk ventilatie.
Op het moment zit de flipup er weer op, in bijna de laagste stand. Dat zoeft zo lekker door.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Basis scherm op de onderste stand gemonteerd. Bij warm weer (komt het nog dit jaar) schuif ik het 2e scherm naar de laagste stand en krijg ik voldoende rijwind. En als het dan echt warm wordt...Het 2e scherm kan er ook helemaal af en past in de topkoffer.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
heb sinds afgelopen zaterdag ook een givi-airflow gemonteerd die ik heb overgenomen van een bekende
V-strommer hier op t forum...........
vandaag mee gereden naar t werk en terug, zooooowww t lijkt wel of ik zelfs een heel stille helm op heb..........echt relaxt
en inderdaad zo aan illegale snelheden als je niet oppast
V-strommer hier op t forum...........
vandaag mee gereden naar t werk en terug, zooooowww t lijkt wel of ik zelfs een heel stille helm op heb..........echt relaxt
en inderdaad zo aan illegale snelheden als je niet oppast
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5067
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Hou wel rekening met een hoger verbruik. Anders sta je straks nog zonder benzine. Zou wel erg dom zijn
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Zelf ben ik niet zo groot als de gemiddelde Nederlander, en persoonlijk vind ik het vervelend dat de Airflow zo hoog komt. Om deftig over het scherm te kijken, moet het bovenste ruitje in de laagste stand.
En op het Airflow model voor de eerste generatie 650's (<L2), trilt dat bovenste ruitje toch wel aardig.
Een gewone flip-up vond ik vrij goed. Een MRA flip-up is waarschijnlijk beter.
Standaard Suzuki ruit met Laminar Lip is nog wat beter. (Standaard MRA plus Laminar Lip zal weer wat beter zijn.)
Mijn Laminar flow (onderste ruit Airflow + Laminar Lip) bevalt me tot nu toe het best. In combinatie met een kloontje kan ik nu alle kanten op.
En op het Airflow model voor de eerste generatie 650's (<L2), trilt dat bovenste ruitje toch wel aardig.
Een gewone flip-up vond ik vrij goed. Een MRA flip-up is waarschijnlijk beter.
Standaard Suzuki ruit met Laminar Lip is nog wat beter. (Standaard MRA plus Laminar Lip zal weer wat beter zijn.)
Mijn Laminar flow (onderste ruit Airflow + Laminar Lip) bevalt me tot nu toe het best. In combinatie met een kloontje kan ik nu alle kanten op.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Laat nog wel even weten hoe het bevalt ?Fmstals schreef:Zojuist een Givi Airflow besteld . Al van alles geprobeerd om iets aan het gebulder te doen
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Fmstals
- DL650 berijder
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 05-09-2010, 01:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
De ruit is tot nu toe de beste investering geweest . Veel minder kabaal aan mijn hoofd dan voorheen. De looks, ach daar wennen we wel aan.
Er zijn ook minpunten, de weerspiegeling in de ruit (minimaal) en het feit dat ik er net niet overheen kan kijken. De ruit staat niet in de laagste stand omdat ik een migsel heb voor mn navigatie. Daardoor kan deze helaas niet in de laagste stand. Ik vind het irritant om continu door die ruit te moeten kijken. Het is dan ook weer een extra laag plastic: bril - visier - pinlock - airflow. Ben dus op zoek naar een manier om mijn navigatie anders te bevestigen, zodat de ruit nog 1 stand omlaag kan. Ideeën zijn welkom.
Er zijn ook minpunten, de weerspiegeling in de ruit (minimaal) en het feit dat ik er net niet overheen kan kijken. De ruit staat niet in de laagste stand omdat ik een migsel heb voor mn navigatie. Daardoor kan deze helaas niet in de laagste stand. Ik vind het irritant om continu door die ruit te moeten kijken. Het is dan ook weer een extra laag plastic: bril - visier - pinlock - airflow. Ben dus op zoek naar een manier om mijn navigatie anders te bevestigen, zodat de ruit nog 1 stand omlaag kan. Ideeën zijn welkom.
Groeten Frank
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5067
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Bij de L2-L3 gaat dat wel i.c.m een Migsel. Hier zitten bussen tussen zodat de ruit iets verder naar voren komt. Wellicht dat dit ook kan bij de K8.Fmstals schreef:. De ruit staat niet in de laagste stand omdat ik een migsel heb voor mn navigatie. Daardoor kan deze helaas niet in de laagste stand.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
- Fmstals
- DL650 berijder
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 05-09-2010, 01:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Zal dit weekeinde kijken of dit een oplossing kan zijn. Wordt vervolgt ...
Groeten Frank
- Fmstals
- DL650 berijder
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 05-09-2010, 01:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Wordt vervolgd ....
De reden dat het scherm niet verder omlaag kan is dat de migsel mee moet zakken. Dan komt de bevestigingskogel echter tegen het dashboard.
Afstandbussen e.d. leken mij niet de juiste oplossing. Ik wil voorkomen dat de airflow gaat trillen. Dus naar een andere oplossing gezocht, en gevonden.
De navigatie is nu aan het stuur bevestigd. Zo staat deze nog steeds recht voor me, en kan de Airflow een stap lager.
Ik ben klaar voor de Eifel komend weekeinde
De reden dat het scherm niet verder omlaag kan is dat de migsel mee moet zakken. Dan komt de bevestigingskogel echter tegen het dashboard.
Afstandbussen e.d. leken mij niet de juiste oplossing. Ik wil voorkomen dat de airflow gaat trillen. Dus naar een andere oplossing gezocht, en gevonden.
De navigatie is nu aan het stuur bevestigd. Zo staat deze nog steeds recht voor me, en kan de Airflow een stap lager.
Ik ben klaar voor de Eifel komend weekeinde
Groeten Frank
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7840
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Keurig ! En kijk uit voor flitsers in de Eifel....
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7572
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Ik denk dat je hier spijt van gaat krijgen. Ik had de navigatie eerst ook op het stuur zitten. Maar nadat ik met een snelle manoeuvre nog net op het nippertje met blokkerend voorwiel de staart van een file wist te ontwijken omdat ik mijn hoofd teveel naar beneden moest buigen en daardoor geen goed zicht op de weg had, zit hij nu achter de voorruit. Nu heb ik wel altijd goed zicht op de weg als ik op de Garmin kijk.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Fmstals
- DL650 berijder
- Berichten: 27
- Lid geworden op: zo 05-09-2010, 01:24
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1050
- Woonplaats: Uitgeest
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Eens, ideaal is de plaats boven de meters van de strom. Ik denk (hoop) echter dat het wel meevalt, omdat ik voornamelijk luister naar de route instructies en niet steeds op het kaartje kijk. Misschien aangewend door de navigatie uit mijn vorige auto die alleen maar symbolen liet zien ter ondersteuning. Ik vind het vooral belangrijk goed zicht te hebben en niet door de bovenrand van de Airflow te moeten kijken. Dat heb ik nu bereikt. Nogmaals, komend weekeinde ga ik het zelf ondervinden
Groeten Frank
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Zoiets? Dikke PVC plaat tussen dashboard en kloontje, waar de rammount op gevezen staat.
kaartje kijken is makkelijk, hoef je niet voor omlaag te zien.
Moet wel nog oplossing vinden voor het trillen van de gps als ik over barslechte wegen rij. Op asfalt stabiel als een rots. Msch pvc plaat vervangen door staalplaat met lichte buiging tegen het trillen en om ruilte te maken voor de boutkoppen van de rammount.
kaartje kijken is makkelijk, hoef je niet voor omlaag te zien.
Moet wel nog oplossing vinden voor het trillen van de gps als ik over barslechte wegen rij. Op asfalt stabiel als een rots. Msch pvc plaat vervangen door staalplaat met lichte buiging tegen het trillen en om ruilte te maken voor de boutkoppen van de rammount.
Spooky Action At A Distance !
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Mijn ervaringen zijn zeer positief.
Vorige maand heb ik van een forumlid uit Zeeland een Givi Airflow overgenomen.
Wat een verschil met de originele ruit, je zit heerlijk uit de wind en je kan grotendeels het vizier open houden.
Hoef zelfs mijn oordoppen niet meer te gebruiken.
Het is even zoeken naar de juiste hoogte.
Ik kan het iedereen aanraden!
Vorige maand heb ik van een forumlid uit Zeeland een Givi Airflow overgenomen.
Wat een verschil met de originele ruit, je zit heerlijk uit de wind en je kan grotendeels het vizier open houden.
Hoef zelfs mijn oordoppen niet meer te gebruiken.
Het is even zoeken naar de juiste hoogte.
Ik kan het iedereen aanraden!
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Ervaringen Givi Airflow ?
Het is zeker een heel verschil met de standaard ruit. Heerlijk rijden. Maar met m'n 192 en verhoogd 1000 zadel zit ik echt niet helemaal uit de wind. Het scherm wil ik ook niet helemaal omhoog anders wordt zo'n windvanger met instabielere voorkant. Zonder oordoppen rijden gaat echt niet maar dat kan ook aan mijn helm liggen (shark evoline).
Tapatalk via mijn iPhone
Tapatalk via mijn iPhone
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon