te snel knipperende knipperlichten

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Silvester

te snel knipperende knipperlichten

Bericht door Silvester »

Wie kan mij de tip geven waardoor ik van mijn te snel knipperende knipperlichten af kom; ik heb reeds een nieuw relais laten plaatsen voor 108euro en dat heeft niet het gewenst resultaat opgeleverd.
Bvd, Sly :cry:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: te snel knipperende knipperlichten

Bericht door Iron Horse »

Het ligt eraan wat voor een relais dat is en wat voor knippers je erop hebt zitten. Wil je onafhankelijk van het type knipper een normale vaste snelheid dan is het vervangingsrelais voor LED een uitkomst. Ik vind 108 Euro voor het vervangen van een knipperlichtrelais pure misdaad. Maar misschien mis ik wat extra info? Dit relais kost 29,95 als je het zelf haalt en anders komt er geloof ik iets van 7 euro verzendkosten bij. Het is heel gemakkelijk zelf in 30 seconden te verwisselen.

Afbeelding Het artikelnummer van het vervangende relais is 10032221.
Link naar de website.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Mathijsvm

Re: te snel knipperende knipperlichten

Bericht door Mathijsvm »

Ik vind €108 inderdaad een beetje overdreven voor een relaitje te vervangen. Maar goed er zijn inderdaad relais die op minder vermogen schakelen. Speciaal voor led knippers.

Ik had op mijn gsxf uit 1992 het zelfde probleem alleen zaten er nog gewoon gloeilamp knippers in bleek dat het relais voor 8v grschikt was en niet voor twaalf volt.
Silvester

Re: te snel knipperende knipperlichten

Bericht door Silvester »

Dank voor nu voor beide reacties. Ik ga het uitproberen. En het is echt waar, ik heb dat bedrag betaald! :evil:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: te snel knipperende knipperlichten

Bericht door Iron Horse »

Ik zou om uitleg en specificatie van zo'n rekening vragen. Sterker nog, omdat het niet geholpen heeft zou ik onder garantie mijn bovengenoemde oplossing geplaatst willen hebben. Ik zou het in ieder geval proberen, je hebt sowieso al veel te veel betaald.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Silvester

Re: te snel knipperende knipperlichten

Bericht door Silvester »

Dank voor het advies Rob
Silvester

Re: te snel knipperende knipperlichten

Bericht door Silvester »

Heren advisieurs in deze,
met het plaatsen van het (electronische) relais, is het probleem opgelost; kosten 33,95 bij Motoport. Overigens koste het relais wat nu in mijn motor zit, bij Motoport ook iets van 79euro; dat is echter origineel Suzuki en is een mechanische. De door mij betaalde prijs klopt dus wel. Ik wil echter nu wel van dit relais af. Eens kijken of mijn garage hem terug wil nemen. Belangrijk om te weten, is dat in mijn knipperlichten voor, niet de volgens het boekje gevraagde 12V 21W lampjes zaten maar slechts 10W. Hierdoor werkt het originele Suzuki relais niet meer naar behoren.
Door dit verhaal ben ik er ook achter dat er dus een verschil is in een mechanisch en electronisch relais.
Dank!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: te snel knipperende knipperlichten

Bericht door Iron Horse »

Klopt. Bij het mechanisch relais wordt de tacttijd bepaald door de weerstand en dus de stroom van de lampen. Daardoor werken ledlampen niet op een mechanisch relais naar behoren. Een elektronisch relais dat zowel geschikt is voor gloeilampen als voor LED's heeft een vast ingestelde tacttijd en ga je dus nooit de mist in door andere knippers.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie