Levensduur motorlaarzen
-
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 22
- Lid geworden op: wo 03-02-2010, 20:04
- Mijn motor is een: Triumph Tiger 1200 GT Pro
- Woonplaats: Gorredijk
Levensduur motorlaarzen
Ik heb drie seizoenen geleden de Trial AX motorlaarzen van Difi gekocht. Voldoen prima: zitten goed, rijden goed, lopen goed en zijn waterdicht.
Dat zijn waterdicht moet ik nu na ongeveer 45.000 km eigenlijk veranderen in waren waterdicht. Ze takelen nu snel af. Meet name de flexibele kunststof inzetstukken op hiel en wreef scheuren.
Wat denken jullie? Is 45.000 km (3 seizoenen) een normale levensduur voor een stel motorlaarzen? Of is dat te kort of misschien zelf lang?
Ik heb ondertussen als eens omme heen gekeken, maar zelfs de Mercedes onder de motorlaarzen, de Daytona's, hebben soortgelijke kunststof inzetstukken. Gaan die ook maar drie jaar mee?
Dat zijn waterdicht moet ik nu na ongeveer 45.000 km eigenlijk veranderen in waren waterdicht. Ze takelen nu snel af. Meet name de flexibele kunststof inzetstukken op hiel en wreef scheuren.
Wat denken jullie? Is 45.000 km (3 seizoenen) een normale levensduur voor een stel motorlaarzen? Of is dat te kort of misschien zelf lang?
Ik heb ondertussen als eens omme heen gekeken, maar zelfs de Mercedes onder de motorlaarzen, de Daytona's, hebben soortgelijke kunststof inzetstukken. Gaan die ook maar drie jaar mee?
- Petrad1
- DL650 berijder
- Berichten: 29
- Lid geworden op: vr 11-03-2011, 19:25
- Mijn motor is een: V-Strom DL 650 Adventure - 2009
- Woonplaats: Den Haag
Re: Levensduur motorlaarzen
Na 4 jaar en ca. 60.000 km in weer en wind zijn mijn Daytona's, destijds voor 'n slordige €350 aangeschaft, nog 100 % waterdicht. Slechts enkele keren gereinigd en ingespoten. Ik denk dat het gewoon een prijs/kwaliteit (=levensduur) verhouding is.
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: Levensduur motorlaarzen
Mijn daytona's zijn een dikke 8j meegegaan, bleven waterdicht tot op het einde, maar de zool was versleten, de kunststof was aan het 'afbladeren', ze waren op, het aantal km's kan zo niet onmiddelijk zeggen...
Heb onlangs de HG Rallye 3 gekocht, en hoop dat deze toch een 5j minimum meegaan, geven iets meer steun als de daytona's.
Kristof.
Heb onlangs de HG Rallye 3 gekocht, en hoop dat deze toch een 5j minimum meegaan, geven iets meer steun als de daytona's.
Kristof.
-
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
- Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX
Re: Levensduur motorlaarzen
Ik heb goede ervaringen met de goretex uitvoering van Alpinestars. Blijven ook na langdurig intensief gebruik waterdicht en zijn warm bij koude omstandigheden.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: Levensduur motorlaarzen
Heb nu sidi adventure laarzen met goretex. Heerlijke stevige hoge laarzen en waterdicht. Kan nu al wel slijtage plekken zien bij de neus van de laars. Afwachten hoe dit zich gaat houden. Vergeet met eenige regelmaat schoenen mee te nemen naar t werk of ergens anders en moet dan mn laarzen maar aanhouden en dit is niet eens al te on prettig.
Heb hiervoor laarzen van Forma gehad, toevallig ook adventres met een "waterdichtmembraam" en deze waren na een jaar dragen en toch echt op en al lang niet meer waterdicht. Terwijl ik mn laarzen best goed verzorg.
T schijnt dat spul waar een echt goretex membraam in verwerkt is toch voor een goede kwaliteit en dito service bij reparaties staat..
Heb hiervoor laarzen van Forma gehad, toevallig ook adventres met een "waterdichtmembraam" en deze waren na een jaar dragen en toch echt op en al lang niet meer waterdicht. Terwijl ik mn laarzen best goed verzorg.
T schijnt dat spul waar een echt goretex membraam in verwerkt is toch voor een goede kwaliteit en dito service bij reparaties staat..
Gr. Chiel
- Sparkle Black Peter
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5139
- Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
- Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
- Woonplaats: Bij Tilburg
Re: Levensduur motorlaarzen
Ik rij al 130.000 km, heel het jaar door, met m'n Alpinestars Goretex en zijn nog steeds water en wind dicht. Heb nog nieuwe Alpinestars in de kast staan maar nog steeds niet nodig gehad. Wat mij betreft z'n geld dunbbel en dwars waard.
Peter
Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Re: Levensduur motorlaarzen
Mijn Puma motorlaarzen zijn 3 jaar en 35.000km oud geworden. Veel stadsverkeer en offroad.
Als ik niet was gevallen en er zat geen scheur in en de rits was niet kapot konden ze nog wel een jaartje mee.
Als ik niet was gevallen en er zat geen scheur in en de rits was niet kapot konden ze nog wel een jaartje mee.
- Oxi
- DL650 berijder
- Berichten: 65
- Lid geworden op: ma 13-08-2012, 21:11
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2011)
- Woonplaats: Woudrichem
Re: Levensduur motorlaarzen
Los van de andere slijtagepunten zijn Daytona's te herzolen. Ik heb de Daytona X-stars sinds een paar maanden en bevallen nog altijd prima, maar dat is alleen maar normaal.Kristof schreef:Mijn daytona's zijn een dikke 8j meegegaan, bleven waterdicht tot op het einde, maar de zool was versleten, de kunststof was aan het 'afbladeren', ze waren op, het aantal km's kan zo niet onmiddelijk zeggen...
Heb onlangs de HG Rallye 3 gekocht, en hoop dat deze toch een 5j minimum meegaan, geven iets meer steun als de daytona's.
Kristof.
Ik heb 60K gedaan met Alpinestars Web laarzen. Voor Goretex laarzen erg goedkoop maar nog altijd 100% waterdicht. Echter loop ik ook veel op motorlaarzen dus de zool was na 60K / 2 jaar echt door. Deze zijn helaas niet te herzolen.
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Levensduur motorlaarzen
Ik heb de hoge Revit motorlaarzen van 160 euro ............
2 jaar oud, gebruik 5 dagen in de week, zomer en winter.
Met enige regelmaat ingevet, en ingespoten.
Resultaat, 2 natte voeten na een flinke regenbui
Broek eveneens van Revit, na 1 jaar een natte kont, een nieuwe broek gekregen.
Geen probleem voor Revit.
Resultaat nu weer 1 jaar later, nog steeds een natte kont
Je zult wel begrijpen wat ik de volgende keer zeker niet ga kopen
Een natte groet van Supermuis
2 jaar oud, gebruik 5 dagen in de week, zomer en winter.
Met enige regelmaat ingevet, en ingespoten.
Resultaat, 2 natte voeten na een flinke regenbui
Broek eveneens van Revit, na 1 jaar een natte kont, een nieuwe broek gekregen.
Geen probleem voor Revit.
Resultaat nu weer 1 jaar later, nog steeds een natte kont
Je zult wel begrijpen wat ik de volgende keer zeker niet ga kopen
Een natte groet van Supermuis
- Supermuis
- Berichten: 292
- Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
- Woonplaats: Kampen
Re: Levensduur motorlaarzen
Nou het was vandaag weer even feest.
Door de stromende regen en natuurlijk weeeeeer zeiknatte voeten.
Voor mij geen Revit meer, dat is zeker.
Groeten van Supermuis
Door de stromende regen en natuurlijk weeeeeer zeiknatte voeten.
Voor mij geen Revit meer, dat is zeker.
Groeten van Supermuis
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Levensduur motorlaarzen
Ongeacht het merk van de laars is Gore Tex een must.
Er zijn maar weinig producten die zo lang waterdichtheid en ventilatie garanderen.
Je ontkomt natuurlijk niet aan regelmatig onderhoud aan het leder van de laars. Beetje vet of schoensmeer doen wonderen op z'n tijd. Niet te veel dicht smeren want dan wordt de ventilatie minder. Het Gore Tex membraaN moet wel kunnen ventileren want anders kan je net zo goed een paar rubberen kaplaarzen aantrekken. Daar komt ook geen druppel uit...
Er zijn maar weinig producten die zo lang waterdichtheid en ventilatie garanderen.
Je ontkomt natuurlijk niet aan regelmatig onderhoud aan het leder van de laars. Beetje vet of schoensmeer doen wonderen op z'n tijd. Niet te veel dicht smeren want dan wordt de ventilatie minder. Het Gore Tex membraaN moet wel kunnen ventileren want anders kan je net zo goed een paar rubberen kaplaarzen aantrekken. Daar komt ook geen druppel uit...
Laatst gewijzigd door Eikie op do 20-06-2013, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Levensduur motorlaarzen
Bramen groeien in 't bos, het zijn membranen.....
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Eikie
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 7902
- Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
- Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
- Woonplaats: Oud Beijerland
Re: Levensduur motorlaarzen
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Re: Levensduur motorlaarzen
Tja, ik rij al een dikke 2 jaar rond met laarzen van de Lidl, prijs onder de E70 als ik me goed herinner.
De ritsen waren vrijwel onmiddellijk kapot, maar de rest blijft prima werken.
Laat ik het zo zeggen: in de plensregen zijn de laarzen niet het zwakste deel van mijn outfit.
(disclaimer: als er langdurige uitzichtloze regen voorspeld wordt, pak ik voor ww verkeer lekker de auto)
De ritsen waren vrijwel onmiddellijk kapot, maar de rest blijft prima werken.
Laat ik het zo zeggen: in de plensregen zijn de laarzen niet het zwakste deel van mijn outfit.
(disclaimer: als er langdurige uitzichtloze regen voorspeld wordt, pak ik voor ww verkeer lekker de auto)
Re: Levensduur motorlaarzen
Heb een setje büse laarzen, 1 jaar oud (10.000 km) volledig aan gort heb ook een setje MQP Jerez laarzen bouwjaar 1993 +100.000 km was vast een goed jaar maar doen het nog steeds prima.
- Framomile
- DL1000 berijder
- Berichten: 927
- Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
- Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
- Woonplaats: Purmerend
Re: Levensduur motorlaarzen
Rijd nu bijna 5 jaar met Daytona's door weer en wind. Ze zijn niet goedkoop maar mijn volgende worden weer Daytona's. Heel af en toe smeer ik ze in met speciaal daytona foam verder niets. Ze zien er nog goed uit en zijn nog steeds waterdicht
Gr Franc
Gr Franc
-
- DL650 berijder
- Berichten: 247
- Lid geworden op: ma 12-11-2012, 19:19
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2004)/Suzuki DR 750 Big/ AJP pr4 enduro pro
- Woonplaats: Leuven
Re: Levensduur motorlaarzen
Ik heb oxford laarzen, ze zijn nu een jaar en een half oud. De linkse wreef sleet al snel af door de versnellingshendel omdat het beschermend plastiekje niet ver genoeg kwam. Na een jaar kwam de zool los aan de hielen. Deze zool was toen al opmerkelijk afgesleten, de ribbels aan de onderzijde zijn op de linkse schoen reeds geheel verdwenen. Ik heb de zool met locktite vastgeplakt. Deze week in de regen gereden, en jawel hoor, rechtse voet kletsnat.
De laarzen zitten wel comfortabel en de ritssluiting werkt nog goed. ik vind de laarzen helaas kwalitatief niet goed. Ik ben van plan het lek te zoeken in de rechtse schoen om het met locktite te bestrijden. Dit vooral omdat ik zo'n fan ben van locktite!
Ik raad deze laarzen niet echt aan.
De laarzen zitten wel comfortabel en de ritssluiting werkt nog goed. ik vind de laarzen helaas kwalitatief niet goed. Ik ben van plan het lek te zoeken in de rechtse schoen om het met locktite te bestrijden. Dit vooral omdat ik zo'n fan ben van locktite!
Ik raad deze laarzen niet echt aan.