Vizier nat tijdens mist

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
Ikke

Vizier nat tijdens mist

Bericht door Ikke »

Tijdens de mist wordt de buitenkant van mijn vizier vochtig met kleine druppels water die er niet af gaan. Is er iemand bekend met een (huishoud)middel dat hier een uitkomst voor biedt? :?: :?:
Ik weet dat je Rain-X hebt voor autoruiten, mag je dat ook op je vizier doen? :?:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Het eenvoudigste huishoudmiddeltje is natuurlijk je vizier met een heel dun laagje synthetisch afwasmiddel (Dreft o.i.d.) insmeren. Natuurlijk niet zoveel dat je meteen een schuimde afwasteil wordt als het zou gaan regenen, maar gewoon een druppeltje goed uitsmeren zodat het vizier nog helder blijft. Afwasmiddel breekt de oppervaktespanning van water waardoor het geen druppel(tje)s kan vormen en je een beter zicht houdt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
KL Voranje

Bericht door KL Voranje »

Buitenkant vizier in de was zetten, bij ophoping mistdruppeltjes kop in de wind, 1x naar links en 1x naar rechts je hoofd bewegen en weggeblazen zijn ze.
Strommie

Bericht door Strommie »

Ik heb ook wel eens Rain-X gebruikt op mijn vizier, zónder negatieve gevolgen, maar wel met een goed resultaat: Druppels waaien er door de rijwind vanaf 8)

Voor 99,9 % zéker dat het dus ook kan/mag, alhoewel je altijd voorzichtig moet zijn met bijv. (kleur-)coatings o.i.d. :wink:

Maar die coatings zijn meestal aan de binnenkant aangebracht.
Dutchchef

Bericht door Dutchchef »

Zeepsop waar glyserine in zit (schrijf ik het goed) o.a. Dreft? doe ik om de 3 dagen. is ook gelijk alles schoon. Het blijft inderdaad lastig rijden met mist en fijne motregen.
Voor de condens gebruik ik anti-condens van Valma bij een autospeciaalzaak.
En er zit een klein stukje ruitenwisser op mijn ene handschoen.
Kermit

Re: Vizier nat tijdens mist

Bericht door Kermit »

Ikke schreef:Tijdens de mist wordt de buitenkant van mijn vizier vochtig met kleine druppels water die er niet af gaan. Is er iemand bekend met een (huishoud)middel dat hier een uitkomst voor biedt? :?: :?:
Ik weet dat je Rain-X hebt voor autoruiten, mag je dat ook op je vizier doen? :?:
rainex ligt bij mij altijd onder het zadel, voldoet me zeer goed. ook vliegen plakken iets minder aan het vizier.
harrie :mrgreen:
CVke

Bericht door CVke »

Ik gebruik al jaren Rain X op het helmvizier en dit zonder negatieve gevolgen. Ik moet zeggen dat ik echt niet zonder kan. Geweldig produkt. Ook doe ik al jaren met eenzelfde fleske alhoewel het nu bijna leeg is.

Het enigste waar ik last van heb is dat mijn brilglazen beslaan, een echt goed product heb ik nog niet gevonden. Misschien heeft iemand hier een goede tip?
Lapkes

Bericht door Lapkes »

ik gebruik ook Rain X maar met de strom vliegen de druppels minder weg (komt door hoog scherm) dan op mijn scooter.k'Moet me bijna recht zetten om de drupels doe weg te vliegen :-)} Voordeel natuurlijk dat je met open vizier kunt rijden
P2U

Bericht door P2U »

lapkes schreef:ik gebruik ook Rain X maar met de strom vliegen de druppels minder weg (komt door hoog scherm) dan op mijn scooter.k'Moet me bijna recht zetten om de drupels doe weg te vliegen :-)} Voordeel natuurlijk dat je met open vizier kunt rijden
Wat voor scooter rij je?
Lapkes

Bericht door Lapkes »

P2U schreef:
lapkes schreef:ik gebruik ook Rain X maar met de strom vliegen de druppels minder weg (komt door hoog scherm) dan op mijn scooter.k'Moet me bijna recht zetten om de drupels doe weg te vliegen :-)} Voordeel natuurlijk dat je met open vizier kunt rijden
Wat voor scooter rij je?
Ik heb nu nog ne vespa 200px (1983)
Maar ik heb twee jaar met de Gilera nexus 500i gereden (25000km)
Plaats reactie