![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
Ik ben slechts een gespierde draadnagel met (erg) dunne polsen en handen maat XXL. Maar het ging mij toch echt op die manier zonder probleem af. Ik zal wel slim mijn krachten hebben gebruikt. Maar je moet er natuurlijk wel het verlengstuk dat is meegeleverd opzetten anders zal het je idd niet lukken. En 100 Nm is ongeveer 40 kg kracht bij een lengte van 25 cm. Dus dat moet nog wel lukken toch?Erik Hofstee schreef:dan wil ik jouw onderarmen wel eens zien, want mij lukt het niet met die kleine zooi
En hoe ga je ze er dan van afhalen en er opzetten, of laat je dat doen. Want met alleen het uitbouwen ben je er nog niet. Verder moeten ze natuurlijk ook nog worden uitgebalanceerd.motomalibu schreef:Weet iemand uit z'n hoofd (misschien bestaan die mensen) de dopmaten die ik nodig heb om voor- en achterwiel van de 650 af te halen? Ga zaterdag even bandjes halen bij de dealer.... met de auto
... en moet even wat gereedschap kopen/lenen.
Ik zou even oppassen. Het boekje gaat uit van ALLEEN een zijstandaard. Daarbij staat dat krikverhaal nadat er eerst vermeld staat dat je een onderhoudsstandaard o.i.d. onder de swingarm hebt geplaatst. Dus niet enkel een krik onder je uitlaatbocht! Of je hebt een middenbok, maar dat maakt ook een wereld van verschil in de balans. Verder gaat het in dat geval om alleen het verwijderen van het voorwiel. Haal je daarna het achterwiel OOK eruit dan zal de motor weer op het voorwiel (dat er niet inzit) willen duiken. (In geval van een middenbok) Dat lijkt me toch niet de bedoeling, toch? Ik weet het niet zeker, maar het lijkt me een 1+1 is 2 verhaaltje. Zeker omdat je achterwiel ook nogeens een stuk zwaarder is dan je voorwiel. Lijkt mij dat je eerst iets onder de swingarm zet, je achterwiel demonteert en dan pas je voorwiel eruit haalt. (Uitgaande van een middenbok!)motomalibu schreef:Neem uiteraard de wielen mee naar de dealer als ik de bandjes ga halenIk was niet van plan om ook het gereedschap te kopen waarmee het rubber op de velgjes kan zetten
![]()
Heb vanochtend ff een dop 24mm (is ook de maat van dat lullige suzuki sleuteltje) en inbus 12mm gekocht. Overigens zegt het instructieboekje van suzuki dat je gewoon een krik onder de uitlaatbocht kan zetten (uiteraard met enig beleid). Dus ga ik morgenochtend voor het eerst in mijn leven de krik uit de auto vissen... nu maar hopen dat ik um kan vinden
Je kan die sleutel voor het achterwiel verlengen door de mee geleverde bus er over te schuiven.Erik Hofstee schreef:dan wil ik jouw onderarmen wel eens zien, want mij lukt het niet met die kleine zooi
Had ik dat toevallig ook al niet geschreven????Dutchchef schreef:Je kan die sleutel voor het achterwiel verlengen door de mee geleverde bus er over te schuiven.Erik Hofstee schreef:dan wil ik jouw onderarmen wel eens zien, want mij lukt het niet met die kleine zooi![]()
Ben wel eens te luiom de grote zet te halen van zolder, dan gebruik ik het gereedschapzetje van de V-Strom.
...Maar je moet er natuurlijk wel het verlengstuk dat is meegeleverd opzetten anders zal het je idd niet lukken...
Nee, niet ik maar dat setjeLeChef schreef:Ja Toontje,
Je bent de beste.....
Groet,
Gabby![]()
PS. Wel eens een BMW gereedschap setje in je handen gehad?? Vast wel....?
Dat zegt nix! Daar heb je echt geen BMW voor nodig!LeChef schreef:P.S. Kijk maar eens op Martijn op de motor.... Gewoon rijden!!
Volgens het werkplaatshandboek is de zeskant voor de DL 1000 19mmIron Horse schreef:Daarbij komt nog dat de maat van die inbus bij de 650 kleiner is dan bij de 1000. Of dat ook voor de achterkant geldt durf ik niet te zeggen.
De zeskant voor de DL650 is 12 mm. De moeren achter zou je even kunnen opmeten.