Schuberth C3 versus C3 Pro
Schuberth C3 versus C3 Pro
Sinds een jaar rijd ik rond met een C3+SRC kraag.
Mijn broer heeft nu ook maar de knoop doorgehakt (ik *had* hem nog gezegd *geen* HJC klaphelm te kopen *zonder* eerst te testen hoeveel herrie een HJC maakt, maar vooruit..)
En wel de C3 Pro+SRC.
Onderstaand een aantal foto's met de verschillen; mijn broer heeft een medium en ik een large hoofd dus verschil in gewicht is niet echt vast te stellen.
een Large+SRC is 1810 gram een medium+src 100 gram lichter
Comfort op de motor ook niet want die van heb krijg ik ECHT niet op mijn hoofd...
Het eerst dat opvalt is de lucht inlaat
oud (met vliegen)
Ik heb geen klachten mbt de happer
Nieuw
Luchtinlaat in kinstuk (ook geen klachten)
oud
nieuw
De oplettende kijker ziet het al...... de Pro heeft spoilertjes "Nu! met Wings!! " onderaan het kinstuk
Achterkant heeft nu een soort spoiler/ribbel
Punt van kritiek op de C3+SRC is de FM radio ontvangst. De Pro heeft een antenne in de helm schaal. dmv een stekkertje wordt eea verbonden
Een zwaar punt van kritiek bij de C3 is de vormgeving van de binnenvoering bij je voorhoofd. die drukt bij veel mensen -en bij mij- zo erg dat het pijn gaat doen. een maatje grotere binnenvoering (a 35 eurie) brengt wel verlichting maar af en toe zeurt het toch. Schuberth had in elk geval geen echte oplossing.
Ik raadt dan ook eenieder AF om een Schuberth te kopen ZONDER 'm een lange tijd of je hoofd te hebben.
Schuberth heeft klaarblijkelijk geluisterd want bij de Pro is eea veranderd.
oud
nieuw
Microfoon is een stuk kleiner geworden, niet alleen het foam maar ook het deel zelf.
Als laatste is het raster mechaniek veranderd (ik heb geen klachten over het oude mechaniek)
oud
nieuw
Mijn broer heeft nu ook maar de knoop doorgehakt (ik *had* hem nog gezegd *geen* HJC klaphelm te kopen *zonder* eerst te testen hoeveel herrie een HJC maakt, maar vooruit..)
En wel de C3 Pro+SRC.
Onderstaand een aantal foto's met de verschillen; mijn broer heeft een medium en ik een large hoofd dus verschil in gewicht is niet echt vast te stellen.
een Large+SRC is 1810 gram een medium+src 100 gram lichter
Comfort op de motor ook niet want die van heb krijg ik ECHT niet op mijn hoofd...
Het eerst dat opvalt is de lucht inlaat
oud (met vliegen)
Ik heb geen klachten mbt de happer
Nieuw
Luchtinlaat in kinstuk (ook geen klachten)
oud
nieuw
De oplettende kijker ziet het al...... de Pro heeft spoilertjes "Nu! met Wings!! " onderaan het kinstuk
Achterkant heeft nu een soort spoiler/ribbel
Punt van kritiek op de C3+SRC is de FM radio ontvangst. De Pro heeft een antenne in de helm schaal. dmv een stekkertje wordt eea verbonden
Een zwaar punt van kritiek bij de C3 is de vormgeving van de binnenvoering bij je voorhoofd. die drukt bij veel mensen -en bij mij- zo erg dat het pijn gaat doen. een maatje grotere binnenvoering (a 35 eurie) brengt wel verlichting maar af en toe zeurt het toch. Schuberth had in elk geval geen echte oplossing.
Ik raadt dan ook eenieder AF om een Schuberth te kopen ZONDER 'm een lange tijd of je hoofd te hebben.
Schuberth heeft klaarblijkelijk geluisterd want bij de Pro is eea veranderd.
oud
nieuw
Microfoon is een stuk kleiner geworden, niet alleen het foam maar ook het deel zelf.
Als laatste is het raster mechaniek veranderd (ik heb geen klachten over het oude mechaniek)
oud
nieuw
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
mooi duidelijke productbeschrijving! maar een schubert vind ik nog steeds veel te duur
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Bacchus
- DL1000 berijder
- Berichten: 826
- Lid geworden op: ma 24-09-2007, 18:29
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000
- Woonplaats: Weert
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
Ik ben ook gaan kijken voor de C3 nu deze te koop was voor 400,-.
Probleem echter dat het kinbandje zowat mijn adamsappel verpulvert als ik iets naar beneden beweeg.
Met het bandje los gaan rijden doe ik toch maar niet.
Dus op zoek naar een andere vervanger voor mijn HJC C-Max
Wel leuk om de verschillen naast elkaar te zien. Vele waren me nog niet opgevallen.
Probleem echter dat het kinbandje zowat mijn adamsappel verpulvert als ik iets naar beneden beweeg.
Met het bandje los gaan rijden doe ik toch maar niet.
Dus op zoek naar een andere vervanger voor mijn HJC C-Max
Wel leuk om de verschillen naast elkaar te zien. Vele waren me nog niet opgevallen.
Bagster zadel,Daijiro,Handkappen,Strebel Nautilus,Handvatverw.,KTM spiegels,Alu kettingbesch,Led stadsl.,Bluevision,Topkoffer,Zijkoffers,TTOne-Rider 5 navcore,12 voltNav-beugel,Airflow-ruit, framebeschermers,Valbeugels,Middenbok,Tanktas,Cruisehelp,Iridium
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
Wat ik van mijn collega begrijp die deze helm heeft zijn oordoppen niet meer nodig.Spurm schreef:mooi duidelijke productbeschrijving! maar een schubert vind ik nog steeds veel te duur
Dit maakt de helm dan toch 140 euro goedkoper.( ik heb ze van Alpine )
Heb deze helm nooit gebruikt weet dat met mijn Nolan helm zonder doppen geen doen is.
Iemand ervaring hier mee?
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
Ook met mijn Schuberth (heb hiervoor een serie Shoei/Aria gehad) rijd ik met gegoten oordoppen.
T'is een kwestie van airflow en die is op mijn VFR niet gunstig (en ik rijd ook niet echt zachtjes).
(achter de glazen schuifpui op mijn broer zijn ST1100+hoge Schurgers ruit is een ander verhaal)
T'is een kwestie van airflow en die is op mijn VFR niet gunstig (en ik rijd ook niet echt zachtjes).
(achter de glazen schuifpui op mijn broer zijn ST1100+hoge Schurgers ruit is een ander verhaal)
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
ik gebruik "ear candy" en kost me niksHenry46 schreef:Wat ik van mijn collega begrijp die deze helm heeft zijn oordoppen niet meer nodig.Spurm schreef:mooi duidelijke productbeschrijving! maar een schubert vind ik nog steeds veel te duur
Dit maakt de helm dan toch 140 euro goedkoper.( ik heb ze van Alpine )
Heb deze helm nooit gebruikt weet dat met mijn Nolan helm zonder doppen geen doen is.
Iemand ervaring hier mee?
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
ear candy?
Ik weet wat "eye candy" is....................
Ik weet wat "eye candy" is....................
- Frank
- V-Strom 1050 berijder
- Berichten: 4212
- Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
- Woonplaats: Hengelo (OV)
- Contacteer:
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
Is de FM ontvangst van de Pro beduidend beter? Werkt het RDS nu wel? Want op mijn SRCS vind ik het wel tegenvallen. De zender stoort veel eerder voordat ie de volgende zender kan ontvangen via RDS...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
van die cheapass kneed-oordopjes er hangen 2 van die dispencers op het werkLeon schreef:ear candy?
Ik weet wat "eye candy" is....................
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
Gisteren mijn C3Pro kunnen doorgeven aan een collega. En ik mag de BMW 6 gaan halen.
De voornaamste reden is omdat de SRC kraag zeer slecht werkt met de BMW navigator IV. Maar ook de pasvorm vind ik matig omdat de helmschaal erg klein gemaakt is. De microfoon past niet eens tussen het kinstuk en mijn mond waardoor die in een soort rare bocht onder je neus komt te zitten.
Ook drukten de zijkanten net tegen mijn oorschelp aan. Zo weinig dat je het niet merkt bij het passen maar na 2 uur rijden echt pijn aan je oor hebt.
Het windgeruis valt tegen. De helm is niet stiller dan een BMW 5 en zeker niet stil genoeg om zonder oordoppen te rijden.
Kinstuk sluit slecht en het vizier ook.
Je begrijpt ik ben geen fan.
De voornaamste reden is omdat de SRC kraag zeer slecht werkt met de BMW navigator IV. Maar ook de pasvorm vind ik matig omdat de helmschaal erg klein gemaakt is. De microfoon past niet eens tussen het kinstuk en mijn mond waardoor die in een soort rare bocht onder je neus komt te zitten.
Ook drukten de zijkanten net tegen mijn oorschelp aan. Zo weinig dat je het niet merkt bij het passen maar na 2 uur rijden echt pijn aan je oor hebt.
Het windgeruis valt tegen. De helm is niet stiller dan een BMW 5 en zeker niet stil genoeg om zonder oordoppen te rijden.
Kinstuk sluit slecht en het vizier ook.
Je begrijpt ik ben geen fan.
- Jaringb
- DL650 berijder
- Berichten: 523
- Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
- Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
- Woonplaats: marum
Re: Schuberth C3 versus C3 Pro
Ben van plan om volgend seizoen mijn Schubert C2 te vervangen voor een C3 ben er nog niet uit of het de C3 of C3 pro word zit toch weer ongeveer 100 euro verschil tussen.
Wat zijn de grote verschillen , las iets over de sluiting en ik vind zelf ventilatie belangrijk zit in de C3 meer mogelijkheden .
Misschien mensen met ervaringen met deze verschillende types ?
Wat zijn de grote verschillen , las iets over de sluiting en ik vind zelf ventilatie belangrijk zit in de C3 meer mogelijkheden .
Misschien mensen met ervaringen met deze verschillende types ?
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom...