Valbeugel van Suzuki.
Valbeugel van Suzuki.
Ik ga de valbeugel van Suzuki voor de DL-650 aanschaffen.
Je kan kiezen tussen zwart of grijs, ik ga voor zwart.
Grt, Ptr
Je kan kiezen tussen zwart of grijs, ik ga voor zwart.
Grt, Ptr
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Zijn die niet een stuk duurder dan die van Mo-Tech?
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Het is dezelfde als die van Mo-Tech (119,00 euro) en kost slechts 89,00 euro.
http://www.mo-tech.de/schutzbuegel/prod ... m_319.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grt, Ptr
http://www.mo-tech.de/schutzbuegel/prod ... m_319.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Grt, Ptr
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat is dan voor het eerst dat Suzuki goedkoper is dan de after market.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Givi valbeugel
Bij de koop van mijn V-strom [blauw, de mooiste kleur] heb ik er gelijk door de dealer een valbeugel op laten zetten van Givi € 124,95 . Werkt perfect want ik heb hem al een keer mogen testen. Zoals het altijd in de praktijk gaat heb je de valbeugel bij zeer lage snelheden nodig.
Groet,
Gabby
Groet,
Gabby
Crashpads
Kijk eens op:
http://www.bikesliders.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben fraaie crashpads, heb je binnen twee weken in huis. Bij mij zitten ze er al op, vindt ik mooier dan zo'n klimrek rond je blok.
http://www.bikesliders.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Hebben fraaie crashpads, heb je binnen twee weken in huis. Bij mij zitten ze er al op, vindt ik mooier dan zo'n klimrek rond je blok.
Klimrek versus sliders....
Hoi Fop,
Die sliders zien er inderdaad cool uit...maarre waarom heten ze sliders??
Ze zullen bij een sliding wel werken, maar met een klimrek heb ik al de nodige ervaring gehad [ook met mijn vorige motoren]. Het hangt er gewoon vanaf waar je rijdt, met welke snelheid etc.
De vraag is of de sliders ook bij licht off road [splitwegen Noorwegen bv.] hun taak vervullen...al een uitgetest? Ook bij omvallen bij zeer trage snelheid?
Groet en veel plezier met je sliders,
Gabby
PS: ben niet boos..maar ik vind dat ik een mooi klimrek heb...
Die sliders zien er inderdaad cool uit...maarre waarom heten ze sliders??
Ze zullen bij een sliding wel werken, maar met een klimrek heb ik al de nodige ervaring gehad [ook met mijn vorige motoren]. Het hangt er gewoon vanaf waar je rijdt, met welke snelheid etc.
De vraag is of de sliders ook bij licht off road [splitwegen Noorwegen bv.] hun taak vervullen...al een uitgetest? Ook bij omvallen bij zeer trage snelheid?
Groet en veel plezier met je sliders,
Gabby
PS: ben niet boos..maar ik vind dat ik een mooi klimrek heb...
Sliders
Hi Gabby,
Ben niet boos hoor, gelukkig verschillen smaken anders zouden al die verschillende accesoire-fabrikanten ook geen bestaansrecht hebben.
Heb ze gelukkig nog niet uit hoeven proberen en hoop dat zo te houden.
Ook Noorwegen niet uitgeprobeerd, komt vast nog wel een keer. Zolang de kids nog mee gaan op vacantie blijft het echter een vierwiel trip naar zonzekere oorden.
Fop
Ben niet boos hoor, gelukkig verschillen smaken anders zouden al die verschillende accesoire-fabrikanten ook geen bestaansrecht hebben.
Heb ze gelukkig nog niet uit hoeven proberen en hoop dat zo te houden.
Ook Noorwegen niet uitgeprobeerd, komt vast nog wel een keer. Zolang de kids nog mee gaan op vacantie blijft het echter een vierwiel trip naar zonzekere oorden.
Fop
motormuisdl650 schreef:motormuisdl650 schreef:Ik heb die van Mo-tech geplaatst en hoop dat ik hem nooit nodig heb....
Helaas heb ik ze toch nodig gehad...Afstappen als je nog rijdt, is niet je dat. De schade bedraagd zo'n 2000 Euri.
Jemig, de beugels waren nog geen maand oud, je motor niet veel ouder.
Hopelijk zelf alleen een deukje in je ego overgehouden.
Heeft de beugel geholpen om de schade te beperken?
Koeler is niet beschadigd , wel een deel van de motor ophanging, waar ook de valbeugel aan bevestigd wordt. Het is niet dramatisch, maar ik laat er voor de zekerheid toch maar een nieuwe opzetten. Ach en mijn ego heeft al meedere deuken opgelopen. In de loop van de 32 jaar, die ik nu rijdt, ben ik wel vaker afgestap.....
Givi valbeugels?!
Ik was vandaag bij m'n dealer om Givi valbeugels te alten monteren op de 650. Eerst konden ze de beugels niet vinden in het magazijn (moest het zelf met m'n "kennersoog" zien en aanwijzen).... en bij montage bleek het hele zaakje niet te passen.
Even leek het er op dat het toch nog passend gemaakt kon worden door de valbeugel iets op te rekken, maar dat bleek toch niet het geval te zijn. Een van de bevestgingsplaatjes was net iets te veel gekanteld gelast. Enfin, monteren was mogelijk. Maar dan had de beugel onder spanning gestaan. En dat is volgens mij niet echt fijn bij een val.
Enfin, dealer gaat maandag de zaak terugsturen. Ik denk er nu hard over na om beugels van Hepco & Becker te nemen. Ietsje duurder, maar wellicht hogere/passende kwaliteit.
Stephan
Even leek het er op dat het toch nog passend gemaakt kon worden door de valbeugel iets op te rekken, maar dat bleek toch niet het geval te zijn. Een van de bevestgingsplaatjes was net iets te veel gekanteld gelast. Enfin, monteren was mogelijk. Maar dan had de beugel onder spanning gestaan. En dat is volgens mij niet echt fijn bij een val.
Enfin, dealer gaat maandag de zaak terugsturen. Ik denk er nu hard over na om beugels van Hepco & Becker te nemen. Ietsje duurder, maar wellicht hogere/passende kwaliteit.
Stephan
Re: Givi valbeugels?!
motomalibu schreef:Ik was vandaag bij m'n dealer om Givi valbeugels te alten monteren op de 650. Eerst konden ze de beugels niet vinden in het magazijn (moest het zelf met m'n "kennersoog" zien en aanwijzen).... en bij montage bleek het hele zaakje niet te passen.
Even leek het er op dat het toch nog passend gemaakt kon worden door de valbeugel iets op te rekken, maar dat bleek toch niet het geval te zijn. Een van de bevestgingsplaatjes was net iets te veel gekanteld gelast. Enfin, monteren was mogelijk. Maar dan had de beugel onder spanning gestaan. En dat is volgens mij niet echt fijn bij een val.
Enfin, dealer gaat maandag de zaak terugsturen. Ik denk er nu hard over na om beugels van Hepco & Becker te nemen. Ietsje duurder, maar wellicht hogere/passende kwaliteit.
Stephan
Uiteindelijk wordt het dan toch een SwMotech.....
Givi valbeugel....aanvulling
Van de week had ik bij het in het donker rijden een aanvaring met de struik voor de deur. Gevolg; de struik won, mijn voet bleef haken en daar lag ik van stapvoets naar nul in de bossage. Nou ja dat had ik maar auto moeten rijden [heb je kans op parkeerdeuken enzo]. Deuk in mijn knipperlicht en in mijn imago "It is all in the game.." [Wat dit jaar al nu 6 keer overkomen is].
Gisteren bij de moderatormeeting werd er geconstateerd dat aan de rechterkant de beugel op de las van de schetsplaat aan het frame afgebroken was. Daar Motomalibu al vertelde dat de Givi valbeugel toch niet zo goed afgewerkt was [Italianen??] en bij montage onder spanning kon staan, ben ik op de terugweg langs mijn dealer gereden. Daar gaan ze het geval uitzoeken. Het vermoeden is ook hier dat de valbeugel onder spanning gemonteerd is. Waarschijnlijk wordt het voor mij een garantie geval. Anders toch maar een andere valbeugel van Teutonisch fabrikaat [Touratech of SW-Motech]?
Groet,
Gabby
Gisteren bij de moderatormeeting werd er geconstateerd dat aan de rechterkant de beugel op de las van de schetsplaat aan het frame afgebroken was. Daar Motomalibu al vertelde dat de Givi valbeugel toch niet zo goed afgewerkt was [Italianen??] en bij montage onder spanning kon staan, ben ik op de terugweg langs mijn dealer gereden. Daar gaan ze het geval uitzoeken. Het vermoeden is ook hier dat de valbeugel onder spanning gemonteerd is. Waarschijnlijk wordt het voor mij een garantie geval. Anders toch maar een andere valbeugel van Teutonisch fabrikaat [Touratech of SW-Motech]?
Groet,
Gabby
touratech heeft nog niet zoveel spullen voor de dl650. ze zijn wel met een paar dingen bezig. zoals met een kofferrek. de tanktas van touratech voor de 1000 past ook erg goed op de 650. een valbeugel voor de 650 hebben ze nog niet.
zelf heb ik met sw-motech erg slechte ervaringen met een valbeugel voor mijn africa twin. deze maakte deuken in mijn frame. beschadigde mijn radiator. stond ook steeds onder spanning. trilde als een gek. fijn zo'n beschermbeugel......... voor mij geen sw-motech meer.
zelf heb ik met sw-motech erg slechte ervaringen met een valbeugel voor mijn africa twin. deze maakte deuken in mijn frame. beschadigde mijn radiator. stond ook steeds onder spanning. trilde als een gek. fijn zo'n beschermbeugel......... voor mij geen sw-motech meer.
Ik heb een setje valblokken van "Bike Design". Die hebben al 2maal effe dienst gedaan door hem gewoon eens op de grond te leggen. Gelukkig nog niet erger. Maar ze beschermen de kuip goe en zijn nog stijlvol ook. Persoonlijk zou ik ook voor valbaren gekozen hebben, maar ik kreeg die gewoon bij de aankoop van de moto derbij!
Greetz V2
Greetz V2
Waar haal je die valblokken van Bike Design??V2-Rider schreef:Ik heb een setje valblokken van "Bike Design". Die hebben al 2maal effe dienst gedaan door hem gewoon eens op de grond te leggen. Gelukkig nog niet erger. Maar ze beschermen de kuip goe en zijn nog stijlvol ook. Persoonlijk zou ik ook voor valbaren gekozen hebben, maar ik kreeg die gewoon bij de aankoop van de moto derbij!
Greetz V2
Van de week "uit stilstand" omgekieperd op een hellinkje,gelukkig zonder veel erg,enkel een krasje op 't spatbord voor,en ééntje op de handbeschermer,maar ik wil dit niet meemaken op verharde ondergrond!
Zaterdag poging nummer 2 om de givi valbeugels te laten monteren. Reken maar dat ik er met de neus bovenop zit. Als het zaakje weer niet past dan mag GIVI ze als handoekenrek gaan verkopen, en stap ik over op H&B.
[edit]
Hoera, vanochtend pasten de givi beugels wel. Ze staan niet eens verkeerd op m'n grijze Strommetje.
Wel op de terugweg geconstateerd dat die beugels vibreren als een gek bij 5500 toeren. Kwestie van wennen... of.... Ik ga er even de buitenlandse sites er op naslaan.
[/edit]
Le chef: beugel weer in orde inmiddels? Ennuh... heb jij geen last van extra vibraties door de valbeugel?
[edit]
Hoera, vanochtend pasten de givi beugels wel. Ze staan niet eens verkeerd op m'n grijze Strommetje.
Wel op de terugweg geconstateerd dat die beugels vibreren als een gek bij 5500 toeren. Kwestie van wennen... of.... Ik ga er even de buitenlandse sites er op naslaan.
[/edit]
Le chef: beugel weer in orde inmiddels? Ennuh... heb jij geen last van extra vibraties door de valbeugel?
Op het amerikaanse forum dezelfde klachten over de GIVI bars gelezen.
Daar wordt beweerd dat de oplossing ligt bij de "spacer"
Ahumm... ja, en dat wil zeggen? Hou je vast! het wordt een heel verhaal.
De linker- en rechterkant komen vooraan het motorblok bij elkaar ter hoogte van de de cilinderkop. De buizen van de valbeugels zijn hol en GIVI levert een tussenstuk om de twee buizen op elkaar aan te laten sluiten. Dit tussenstuk wordt gewoon in de twee buizen geschoven en kan zelf niet vastgemaakt worden.
Om de boel echt bij elkaar te houden zijn aan de voorzijde van de beugels twee ogen gelast, waar een bout door heen moet om de buizen tegen elkaar aan te trekken. Voor de ruimte tussen de twee ogen levert GIVI een "spacer" (een hol buisje dat om de bout wordt geschoven) die de ideale afstand moet voorstellen.
Op het amerikaanse forum wordt gezegd dat deze spacer niet de ideale maat heeft en dat er teveel speling is. M.a.w. als de beugels tegen elkaar aan zijn aangetrokken (of eigelijk geschroefd) dan rammelt de spacer los tussen de twee ogen waar de bout doorheen gaat. Gewoon wat ringetjes tussenvoegen en klaar is klara.
Ik heb gisteren gekeken, maar de spacer heeft bij mij geen speling. Het zat klem gedraaid tussen de twee ogen. Hmmmm.. dus de spacer is niet te kort. Ik kreeg zelfs het idee dat de spacer te lang was, en dat de buizen onvoldoende naar elkaar toe waren getrokken.
Dusss... ik heb die spacer verwijderd en de buizen zover mogelijk naar elkaar toe gebracht. De trillingen zijn niet zo erg aanwezig als voorheen, maar echt weg zijn ze ook niet
Dusss... verder zoeken dan maar.
Stephan
Daar wordt beweerd dat de oplossing ligt bij de "spacer"
Ahumm... ja, en dat wil zeggen? Hou je vast! het wordt een heel verhaal.
De linker- en rechterkant komen vooraan het motorblok bij elkaar ter hoogte van de de cilinderkop. De buizen van de valbeugels zijn hol en GIVI levert een tussenstuk om de twee buizen op elkaar aan te laten sluiten. Dit tussenstuk wordt gewoon in de twee buizen geschoven en kan zelf niet vastgemaakt worden.
Om de boel echt bij elkaar te houden zijn aan de voorzijde van de beugels twee ogen gelast, waar een bout door heen moet om de buizen tegen elkaar aan te trekken. Voor de ruimte tussen de twee ogen levert GIVI een "spacer" (een hol buisje dat om de bout wordt geschoven) die de ideale afstand moet voorstellen.
Op het amerikaanse forum wordt gezegd dat deze spacer niet de ideale maat heeft en dat er teveel speling is. M.a.w. als de beugels tegen elkaar aan zijn aangetrokken (of eigelijk geschroefd) dan rammelt de spacer los tussen de twee ogen waar de bout doorheen gaat. Gewoon wat ringetjes tussenvoegen en klaar is klara.
Ik heb gisteren gekeken, maar de spacer heeft bij mij geen speling. Het zat klem gedraaid tussen de twee ogen. Hmmmm.. dus de spacer is niet te kort. Ik kreeg zelfs het idee dat de spacer te lang was, en dat de buizen onvoldoende naar elkaar toe waren getrokken.
Dusss... ik heb die spacer verwijderd en de buizen zover mogelijk naar elkaar toe gebracht. De trillingen zijn niet zo erg aanwezig als voorheen, maar echt weg zijn ze ook niet
Dusss... verder zoeken dan maar.
Stephan
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Na al die berichten over lichte of wat zwaardere valpartijen, toch maar de originele van Suzuki besteld. Je weet maar nooit. Die van GIVI lijken me functioneler omdat ze verder doorlopen, maar daar hoor ik nogal wat problemen mee. Daarnaast zijn die van Suzuki vriendelijker geprijsd. Maar dat is natuurlijk niet meer belangrijk wanneer in het geval je ze nodig hebt de gevolgschade daardoor weer wordt beperkt.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Valbeugels
Gisteren met de importeur gebeld en deze verklaarde dat de orginele valbeugel bedoelt is om het motorblok te beschermen.....! En dat lijkt me ook logisch, anders zou je een koplete ombouw moeten gaan bevestigen. En waneer je daadwerkelijk een schuiver maakt zal de kuip en tank het kwetsbaarste zijn....!
P.s. Ik zet met de orginele valbeugel op de DL 1000.
M.v.g. Stormke
P.s. Ik zet met de orginele valbeugel op de DL 1000.
M.v.g. Stormke
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Nou ze zitten erop. De Mo-Tech/Suzuki valbeugels. Het zijn idd fabrikaat WS Mo-Tech. Alleen 30 Euro goedkoper. Opzich geen grote ingreep.
Enige waar ik tegen opliep zijn de twee bovenste inbusbouten. Die zaten ongelooflijk vast. Voor wie daar ook tegen aanloopt en een minder ervaren sleutelaar is; voordat je die twee kunt lossen eerst met bijvoorbeeld een dikke pen van je pijpsleutel op de inbusbout met een hamer een paar flinke klappen geven. Vervolgens kun je door een dunne buis of pijpsleutel op je inbussleutel te zetten de kracht erop vergroten. Als het goed is moet je ze dan los kunnen krijgen.
Enige waar ik tegen opliep zijn de twee bovenste inbusbouten. Die zaten ongelooflijk vast. Voor wie daar ook tegen aanloopt en een minder ervaren sleutelaar is; voordat je die twee kunt lossen eerst met bijvoorbeeld een dikke pen van je pijpsleutel op de inbusbout met een hamer een paar flinke klappen geven. Vervolgens kun je door een dunne buis of pijpsleutel op je inbussleutel te zetten de kracht erop vergroten. Als het goed is moet je ze dan los kunnen krijgen.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op zo 07-11-2004, 19:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Kijk op deze link http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=aacdIsHaPtMvJaGmEdK" onclick="window.open(this.href);return false;VstromRuud schreef:Kan iemand een foto plaatsen van de gebruikte valbeugels? (Givi of Suzuki)
M.v.g. Stromke
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Inderdaad, op de website van Suzuki B/NL of WS Mo-Tech staan in ieder geval de foto's van deze beugels. Van GIVI zijn er ook wel foto's op het web en heb ik ook wel eens gezien, maar dat is weer ff zoeken.
Een ding dat mij echter opvalt bij de montage is het feit dat er nu aan de linker zijde best wel een flink stuk draadeind uitsteekt dat bij een eventuele touch-down behoorlijke schade aan je (onder)been kan toebrengen. Dat is iets waar ik minder blij mee ben. Sowieso is het natuurlijk niet te voorkomen dat er nu uitstekende delen zijn waar die eerder in het frame verzonken waren maar het zet mij wel aan het denken.
@Scottie,
Kun jij die foto's die je destijds op het andere forum had staan ook hier plaatsen? Of zijn ze al in het grijze archief verdwenen? Dan zouden er in ieder geval praktijkfoto's van de Mo-Tech/Suzuki beugels op het forum staan.
Groet,
IH
Een ding dat mij echter opvalt bij de montage is het feit dat er nu aan de linker zijde best wel een flink stuk draadeind uitsteekt dat bij een eventuele touch-down behoorlijke schade aan je (onder)been kan toebrengen. Dat is iets waar ik minder blij mee ben. Sowieso is het natuurlijk niet te voorkomen dat er nu uitstekende delen zijn waar die eerder in het frame verzonken waren maar het zet mij wel aan het denken.
@Scottie,
Kun jij die foto's die je destijds op het andere forum had staan ook hier plaatsen? Of zijn ze al in het grijze archief verdwenen? Dan zouden er in ieder geval praktijkfoto's van de Mo-Tech/Suzuki beugels op het forum staan.
Groet,
IH
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Ik heb vandaag de Duitse V-Strom-forums gelezen, en zij gebruiken de valbeugel van SW Mo-Tech ....! Deze zijn wel duurder maar wel effectiever. Heb van de week nog met Suzuki Nederland gebeld, en deze gaf aan dat de orginele Suzuki valbeugel alléén voor het motorblok is, dus.....!
http://www.mo-tech.de/schutzbuegel/prod ... 0_204.html" onclick="window.open(this.href);return false;
M.v.g. Stormke
http://www.mo-tech.de/schutzbuegel/prod ... 0_204.html" onclick="window.open(this.href);return false;
M.v.g. Stormke
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
De "originele Suzuki" valbeugels zijn van het fabrikaat WS MoTech. De tekeningen zijn identiek. Er zit zelfs een opvallend "foutje" in de opvulringen (6) worden bij MoTech als 5 stuks meegeleverd. Bij Suzuki als 4 stuks. Op de voorzijde staat er in de handleiding 4 stuks in de "paklijst" en aan de andere kant in de identieke tekening van MoTech staat het aantal als 5 stuks genoemd.
Er is dus geen verschil. Behalve de prijs. Van Suzuki 30 Euro goedkoper. Maar wie meer wil uitgeven en denkt daar meerwaarde mee te krijgen, ..... dream on. De effectievere werking van 2 identieke beugels? Verklaar?
Mvg
IH
Er is dus geen verschil. Behalve de prijs. Van Suzuki 30 Euro goedkoper. Maar wie meer wil uitgeven en denkt daar meerwaarde mee te krijgen, ..... dream on. De effectievere werking van 2 identieke beugels? Verklaar?
Mvg
IH
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Naar mijn mening is de: SW Mo_Tech http://www.mo-tech.de/dokumente/SBL.05. ... dl1000.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; een andere beugel als de orginele van Suzuki http://www.suzuki.nl/suzuki?nav=aacdIsHaPtMvJaGmEdK" onclick="window.open(this.href);return false; , nummer: Valbeugelset: 99950-06G00-A00
Dus dream on......!
M.v.g. Stormke
Dus dream on......!
M.v.g. Stormke
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Dat klopt helemaal wanneer je een DL1000 WS Motech gaat vergelijken met een "originele" Suzuki/Ws Motech beugel DL650. De Motech en de Suzukibeugel voor de DL650 zijn echter exact hetzelde fabrikaat.
Je zit dus echt verkeerd, maar dat geeft niet. We zoeken allemaal naar het juiste antwoord.
Je zit dus echt verkeerd, maar dat geeft niet. We zoeken allemaal naar het juiste antwoord.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Nu weet ik het ook niet meer. Maar het is voor 99,9% zeker fabrikaat MoTech. Ik zal de instructietekeningen wel eens scannen. Maar als jij dus kennelijk een ander type hebt ben ik wel benieuwd naar die foto's van destijds.
Het kan natuurlijk ook zijn dat MoTech 2 typen heeft gemaakt. Namelijk 1 onder label voor Suzuki en 1 voor zichzelf. Dan zijn er in het verleden misschien 2 typen geweest. Die van mij is echter identiek aan die van MoTech, althans volgens die op hun website en montagetekening . We zullen het wel nooit zeker weten tenzij MoTech daar een harde uitspraak over zou doen en dat is niet te verwachten.
Het kan natuurlijk ook zijn dat MoTech 2 typen heeft gemaakt. Namelijk 1 onder label voor Suzuki en 1 voor zichzelf. Dan zijn er in het verleden misschien 2 typen geweest. Die van mij is echter identiek aan die van MoTech, althans volgens die op hun website en montagetekening . We zullen het wel nooit zeker weten tenzij MoTech daar een harde uitspraak over zou doen en dat is niet te verwachten.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 08-11-2004, 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Hierbij de beide montagetekeningen gescand. Oordeel zelf. Waarbij de eerste die van Suzuki is en de tweede van MoTech.
Klik op het plaatje voor een vergroting.
Klik op het plaatje voor een vergroting.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Wie een vergelijk van enkel merken valbeugels (in het Engels) wil bekijken kan hier http://vstrom.info/fom-serve/cache/13.html" onclick="window.open(this.href);return false; eens een kijkje nemen.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
De beugel die Scottie beschrijft is de onderstaande. Die is inderdaad anders dan de mijne. Lijkt me wel steviger. Ik heb deze echter ook al eens op internet gezien als zijnde een Suzuki beugel. Waarmee de verwarring weer compleet is. Mogelijk dat men de tussenstang als besparing heeft weggelaten. Zou kunnen kloppen als je het tijdsverschil in aanschaf bekijkt tussen die van mij en van Scottie. (Maar dit is maar een aanname!)
(Foto door Scottie gemaakt.)
(Foto door Scottie gemaakt.)
Laatst gewijzigd door Iron Horse op wo 15-12-2004, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Tja,
Ik heb op mijn nieuwe brommer( die begin januari een mooi geel plaatje gaat krijgen) zonder veel vragen een orginele Suzuki set laten monteren.
Dat zullen ze nu nog wel even moeten doen, maar ik ben na deze discussie reuze nieuwsgierig wat ik straks ga aantreffen.
Ik ben nu nog even aan het uitzoeken hoe ik foto's op dit forum kan plakken, maar als mijn brommer er straks echt is, laat ik jullie graag zien welke valbeugel het is geworden.............
Harry
Ik heb op mijn nieuwe brommer( die begin januari een mooi geel plaatje gaat krijgen) zonder veel vragen een orginele Suzuki set laten monteren.
Dat zullen ze nu nog wel even moeten doen, maar ik ben na deze discussie reuze nieuwsgierig wat ik straks ga aantreffen.
Ik ben nu nog even aan het uitzoeken hoe ik foto's op dit forum kan plakken, maar als mijn brommer er straks echt is, laat ik jullie graag zien welke valbeugel het is geworden.............
Harry
Iron Horse schreef:De beugel die Scottie beschrijft is de onderstaande. Die is inderdaad anders dan de mijne. Lijkt me wel steviger. Ik heb deze echter ook al eens op internet gezien als zijnde een Suzuki beugel. Waarmee de verwarring weer compleet is. Mogelijk dat men de tussenstang als besparing heeft weggelaten. Zou kunnen kloppen als je het tijdsverschil in aanschaf bekijkt tussen die van mij en van Scottie. (Maar dit is maar een aanname!)
(Foto door Scottie gemaakt.)
Ik heb deze beugel aan het einde van juli gekocht, heb ik net even opgezocht. (de Remus moest er eerst onder )
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7653
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Beugel
Kijk eerst even op het al eerder genoemde topic http://vstrom.nl/forum/viewtopic.php?t=44" onclick="window.open(this.href);return false;tatanka schreef:Kan je s.v.p. een gedetaileerde uitleg geven t.a.v. een foto plaatsen op het forum....! Is toch wel handig voor een leek als mij...! Kan ik n.l. de geplaatse orginele beugel van Suzuki tonen....!
M.v.g. Stormke
Wanneer je je plaatje/foto daar hebt geupload kun je de (automatisch gegenereerde) link kopieren en in je reply/antwoordvenster plakken. Een code die er voor de laatste foto dus zo uitziet:
Code: Selecteer alles
[IMG]http://img141.exs.cx/img141/4149/swmotechbeugel2.jpg[/IMG]
Als je niet meteen een fout wilt lanceren klik je eerst op Voorbeeld en niet op OK. Daarna kun je onder dit bericht eventueel fouten herstellen. Klik wederom op Voorbeeld en kijk of het resultaat bevalt. Herhaal dit tot het naar je zin is en klik dan op OK om je bericht te publiceren.
Succes.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leek-level
Ik vraag me af of bovenstaande reply genoeg op leek-level ligt. Misschien moet je ook even vermelden dat het dus niet mogelijk is om foto's te uploaden / attachen / bij te voegen op dit forum. De foto's die je hier in berichten ziet staan eigenlijk al op andere websites of in foto albums elders, hier worden ze alleen afgebeeld door middel van het adres waar ze eigenlijk staan.
Nou kan je overal gratis je foto's online zetten, maar daarmee kan je ze nog niet altijd zomaar hier op een forum laten afbeelden. Meestal moet je dan een betaalde account hebben anders wordt daar technisch een stokje voor gestoken (zoals hier bij mijn oude account van Sony Imagestation.. ok, soms laten ze hem wel zien soms niet):
Zelf heb mijn foto's (zie http://www.piloot.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) ondergebracht bij http://www.smugmug.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Er zijn nog vele andere mogelijkheden elders, waarvan ik er al vele ooit geprobeerd heb. Maar met deze heb ik persoonlijk de beste ervaringen. Kost zo'n $30 USD per jaar, dan kan je ongelimiteerd foto's uploaden (allemaal zonder reclame banners en zo), ook in originele resolutie. Hele makkelijke site, goeie helpdesk zonder bureaucratie. De maker is zelf ook allroad rijder en is tevens de maker van het beroemde http://www.advrider.com" onclick="window.open(this.href);return false; , waar ook zeer veel V-Strommers op rondstruinen. Ook de GS Club Nederland heeft er een community: http://www.smugmug.com/community/GSClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Net als de UKGSer: http://www.smugmug.com/community/UKGSer" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan een gratis trial proberen voor een paar weken, als je registreert en mijn email Emile@Piloot.com meteen opgeeft krijg je $5 USD korting en ik $10 USD korting Jammer genoeg heb ik 3 (nu blije) mensen erheen verwezen en zijn ze allemaal vergeten mijn adres in te vullen... Maar serieus een aanrader als je op zoek bent naar een degelijk, betrouwbaar en makkelijk upload adres.
Maar als je hier of ergens anders dus eenmaal je foto's online hebt gezet (of op je eigen (gratis) site die je bij je provider krijgt, bijvoorbeeld) kan je de link naar die foto tussen de [ img ]... [/ img ] code zetten (zoals in vorige bericht) als je het bericht intikt, waarna de foto hier afgebeeld wordt.
(als je met rechts op bovenstaande foto klikt zie je dus het adres / de link waar het plaatje eigenlijk echt staat geparkeerd)
Nou kan je overal gratis je foto's online zetten, maar daarmee kan je ze nog niet altijd zomaar hier op een forum laten afbeelden. Meestal moet je dan een betaalde account hebben anders wordt daar technisch een stokje voor gestoken (zoals hier bij mijn oude account van Sony Imagestation.. ok, soms laten ze hem wel zien soms niet):
Zelf heb mijn foto's (zie http://www.piloot.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) ondergebracht bij http://www.smugmug.com" onclick="window.open(this.href);return false; . Er zijn nog vele andere mogelijkheden elders, waarvan ik er al vele ooit geprobeerd heb. Maar met deze heb ik persoonlijk de beste ervaringen. Kost zo'n $30 USD per jaar, dan kan je ongelimiteerd foto's uploaden (allemaal zonder reclame banners en zo), ook in originele resolutie. Hele makkelijke site, goeie helpdesk zonder bureaucratie. De maker is zelf ook allroad rijder en is tevens de maker van het beroemde http://www.advrider.com" onclick="window.open(this.href);return false; , waar ook zeer veel V-Strommers op rondstruinen. Ook de GS Club Nederland heeft er een community: http://www.smugmug.com/community/GSClubNederland" onclick="window.open(this.href);return false;
Net als de UKGSer: http://www.smugmug.com/community/UKGSer" onclick="window.open(this.href);return false;
Je kan een gratis trial proberen voor een paar weken, als je registreert en mijn email Emile@Piloot.com meteen opgeeft krijg je $5 USD korting en ik $10 USD korting Jammer genoeg heb ik 3 (nu blije) mensen erheen verwezen en zijn ze allemaal vergeten mijn adres in te vullen... Maar serieus een aanrader als je op zoek bent naar een degelijk, betrouwbaar en makkelijk upload adres.
Maar als je hier of ergens anders dus eenmaal je foto's online hebt gezet (of op je eigen (gratis) site die je bij je provider krijgt, bijvoorbeeld) kan je de link naar die foto tussen de [ img ]... [/ img ] code zetten (zoals in vorige bericht) als je het bericht intikt, waarna de foto hier afgebeeld wordt.
(als je met rechts op bovenstaande foto klikt zie je dus het adres / de link waar het plaatje eigenlijk echt staat geparkeerd)
Uploaden van foto's
Ben deze week wat gaan sleutelen aan mijn homepage t.a.v. het bekijken van foto's t.a.v. de V-Strom. Dit is het 2005 Model met en zonder koffers en beugels.......! Tevens twee onderdelen van het pro-oiler systeem! De link is http://www.tatanka.dutchweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; !
Persoonlijk vind ik dit toch makkelijker , dan via, via.......! En je hebt er je eigen beheer over! Veel kijk plezier....!
M.v.g. Stormke
Persoonlijk vind ik dit toch makkelijker , dan via, via.......! En je hebt er je eigen beheer over! Veel kijk plezier....!
M.v.g. Stormke
Hoe durf jij jezelf een leek te noemen!
Ziet er mooi uit met die Suz koffers... Mooie foto's, eerste duidelijke foto die ik online zie van de instrumentatie. Ik kijk erg vooruit naar de honderden trip-foto's die je de komende zomer gaat maken met deze tourbuffel . Dus dit zijn nou die originele DL1000 Suzuki beugels:
Ziet er mooi uit met die Suz koffers... Mooie foto's, eerste duidelijke foto die ik online zie van de instrumentatie. Ik kijk erg vooruit naar de honderden trip-foto's die je de komende zomer gaat maken met deze tourbuffel . Dus dit zijn nou die originele DL1000 Suzuki beugels:
V-Strom
Inderdaad zijn dit de orginele beugel (89 euro) en koffers van Suzuki! Zoals je ziet zijn het andere koffers als die van het 2004 model. Deze waren volgens de dealer niet meer te krijgen! Het rek is simpel te demonteren, 6 schroeven....!
Ff nog een opmerking t.a.v. het pro-oiler systeem. De montage en afstelling zien er simpel uit, maar er komt heel wat bij kijken voordat je het systeem goed heb afgesteld.
P.s. Er zullen zeker vakantie foto's t.a.v. de bergen volgend jaar bijkomen . Heb al verschillende opties op GPS uitgewerkt....!
Hoe krijg je nu de foto hier naar toe gelinkt....? S.v.p. gedetaileerde uitleg!
M.v.g. Stormke
Ff nog een opmerking t.a.v. het pro-oiler systeem. De montage en afstelling zien er simpel uit, maar er komt heel wat bij kijken voordat je het systeem goed heb afgesteld.
P.s. Er zullen zeker vakantie foto's t.a.v. de bergen volgend jaar bijkomen . Heb al verschillende opties op GPS uitgewerkt....!
Hoe krijg je nu de foto hier naar toe gelinkt....? S.v.p. gedetaileerde uitleg!
M.v.g. Stormke
Ik snap niet hoe je die page kan opbouwen maar niet kan uitvogelen hoe je je foto's moet doorlinken. Het is echt heel simpel (Metalen schimmel had het al uitgelegd), ik probeer dan toch weer een leek niveau:
1. klik op Nieuw antwoord
2. klik op de knop "Img" OF tik gewoon zelf in (hiermee sluit je de code weer af)
5. Klik op "Voorbeeld" om te zien of het gelukt is.
Kortom, in je tekstbericht zet je gewoon de directe link naar je plaatje (te verkrijgen door met rechts op het plaatje op je site te klikken, dan properties / eigenschappen, dan de link daarin kopieren) met daarvoor de tekst . Dat is alles....
1. klik op Nieuw antwoord
2. klik op de knop "Img" OF tik gewoon zelf in (hiermee sluit je de code weer af)
5. Klik op "Voorbeeld" om te zien of het gelukt is.
Kortom, in je tekstbericht zet je gewoon de directe link naar je plaatje (te verkrijgen door met rechts op het plaatje op je site te klikken, dan properties / eigenschappen, dan de link daarin kopieren) met daarvoor de tekst . Dat is alles....