Frame, vering, ketting etc
ZeugStrom
Bericht
door ZeugStrom » zo 17-02-2013, 18:15
Hallo allemaal,
Ik heb dit weekend een nieuwe kettingset gemonteerd op mijn Storm uit 2007.
ik heb alles netjes vastgezet zoals voorgeschreven maar ik kan alleen het aandraaimoment van het voorste tandwiel nergens vinden.
weet iemand het?
gr Ben
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475 Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt
Bericht
door Joskestiller » zo 17-02-2013, 18:21
Het aandraaimoment voor het voorstel tandwiel is 115Nm volgens de handleiding.
Ze raden ook aan om Thread Lock Super "1303" te gebruiken.
Honi soit qui mal y pense!!
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7603 Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Bericht
door Iron Horse » zo 17-02-2013, 20:02
Ik denk dat je het verkeerd hebt gelezen of ingetikt heb. Het moet 145 Nm zijn.
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie .
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
ZeugStrom
Bericht
door ZeugStrom » zo 17-02-2013, 23:19
ehhh, jongen wat is het nu?
Scheelt best wel en ik had hem al op 115 gezet, ring weer terug geslagen (borging) en natuurlijk 'gelockt'.....
dus graag een bevestiging van wie het goed heeft want ik wil snel weer
gr Ben
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7603 Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Bericht
door Iron Horse » zo 17-02-2013, 23:31
Engine sprocket nut: 145 N-m (14.5 kgf-m, 105 Ib-ft)
Bend the lock washer.
Gekopieerd uit het WPH, dat je nu trouwens ook
van de V-Strom website kunt downloaden . Is een ZIP bestand dus nog wel even uitpakken.
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie .
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Shifty
DL1000 berijder
Berichten: 165 Lid geworden op: zo 10-06-2012, 17:56
Mijn motor is een: CRF1000DH '17
Bericht
door Shifty » ma 18-02-2013, 11:52
Ook met 115 Nm, borgring en borgvloeistof zal je niet zoveel gebeuren, dus rijden kun je sowieso.
ZeugStrom
Bericht
door ZeugStrom » ma 18-02-2013, 12:13
mmm, ik zal er eens 100 km mee rijden en kijken of hij dan nog vast zit
dat denk ik wel, maar ik loop altijd na een paar dagen alles even na.
bedankt iedereen.
gr Ben
Robert_vd_B
Bericht
door Robert_vd_B » ma 18-02-2013, 12:46
145 Nm
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475 Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt
Bericht
door Joskestiller » ma 18-02-2013, 18:11
En in mijn handleiding staat 115Nm.
Ik kan me niet inbeelden dat het aandraaimoment van het voorste tandwiel bij een 1000 lager zou zijn dan bij een 650.
Honi soit qui mal y pense!!
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7603 Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Bericht
door Iron Horse » ma 18-02-2013, 19:03
Klopt inderdaad, in die van de 1000 staat 115.
Onderstaande is dus
alleen voor de 1000 !
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie .
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MartijnR
Bericht
door MartijnR » ma 18-02-2013, 20:34
hmzz, dat is vreemd,
de 1000 heeft meer vermorgen als de 650 en dan moet het voorste tandwiel van de 1000 minder vast als die van de 650
vreemd, maar ik geloof niet dat ze los gaan hoor met 11,5 kilogrammeter
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475 Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt
Bericht
door Joskestiller » di 19-02-2013, 17:52
Sorry ZeugStrom dat ik je de verkeerde informatie heb bezorgd. Ik was er echt vanuit gegaan dat dit voor de 650 en de 1000 hetzelfde zou zijn.
Honi soit qui mal y pense!!