LED-knipperlichten

draadjes, lampjes
Plaats reactie
v-scorpio

LED-knipperlichten

Bericht door v-scorpio »

Heb schitterende LED-knipperlichten gekocht van BOOSTER (type Torpedo). Probleem is echter als ik ze plaats op mijn DL1000 (K3) dat ze één keer flashen en dan gedaan; dan blijven er twee Led's branden. Als ik echter één van Led-pinkers samen leg met een conventioneel knipperlicht ( bv : één LED-pinker achter en één gewone pinker voor) dan knipperen de LED-pinkers wel.
Is dit een kwestie van een andere pinkdoos of dien ik bepaalde andere aanpassingen te doen, opdat alle vier de pinker correct zouden werken?

Kan iemand mij helpen??
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Je zou de stroom eens moeten meten die er doorloopt bij de combinatie van 2 gewone lampen, die combinatie gewoon plus LED en twee LEDs. Alles wat je nodig hebt is een goede multimeter. Stroom meet je met de pennen in de juiste gaten van je multimeter en de knop beginnende op de hoogste Ampèrestand in serie met het contact van de desbetreffende kant op je knipperrelais. (Voor het geval je dat niet zou weten.) Het kan zijn dat er te weinig stroom loopt en dat daardoor de LEDs na de eerste keer blijven branden. Als dat de oorzaak is kun je het oplossen door er een weerstand parallel aan te monteren. De juiste waarde is pas uit te rekenen wanneer je de stroom van de LEDcombinatie weet. De stroom met de 2 lampen zal bij 12 volt (motor uit) ca. 3,5 Amp bedragen en bij 14,5 volt (motor lopende) ca. 2,9 Amp.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Ik heb het wel werkend met een weerstand er tussen, anders neem je niet voldoende stroom af en dat werkt niet op dit relais.

Weerstand is via de goede vakhandel te pakken te krijgen, ook de orginele stekkers, dan hoef je niet in je kabels te knippen.

Elders heb ik ook e.e.a hierover geschreven, weet alleen niet zo snel waar.

Succes!

Robert
Jantje

Bericht door Jantje »

je hebt die weerstand toch juist geschakeld?
ze moeten namelijk parallel over je knipperlichten
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Zit bij mij gewoon tussen de plus van mijn achterknipper, dan neemt hij voldoende stroom af om beiden te laten knipperen en ook op het alarmlicht.

ik heb er van een Italiaans makkelij remoto dacht ik.

Robert
Jantje

Bericht door Jantje »

die weerstandjes moeten sowieso parallel over je knipperlichten
zij zorgen ervoor dat de stroom ongeveer overeenkomt met de stroom die een gewoon knipperlicht krijgt

ik heb zelf ook van die LED knipperlichten met van die weerstandjes
v-scorpio

Bericht door v-scorpio »

Dank voor de reacties. Heb mij terzake geinformeerd bij Hein Gericke en heb ondertussen de passende weerstandjes aangekocht. Moet ze nog monteren; en de uitleg van de verkoper klopt met hetgeen jullie schrijven. Thanks!! Wie nog durft zeggen dat Hollanders geen toffe peeën zijn.....!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

v-scorpio schreef:Dank voor de reacties. Heb mij terzake geinformeerd bij Hein Gericke en heb ondertussen de passende weerstandjes aangekocht. Moet ze nog monteren; en de uitleg van de verkoper klopt met hetgeen jullie schrijven. Thanks!! Wie nog durft zeggen dat Hollanders geen toffe peeën zijn.....!!
We zijn toch op de wereld om elkaar te helpen niet waar?

Hiermeer heb je het dan (deels) bewezen gezien. Kom snel weer terug met of zonder bijdrage. We leren op deze wijze alleen maar van elkanders bevindingen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Er zijn ook speciale relais' voor LED-knipperlichten. Bijvoorbeeld bij Louis.de artikelnummer 10033844 voor 12,95. Ook wordt hier nog als alternatief verwezen naar de mogelijkheid van de weerstand(en) waarover we al spraken.

Afbeelding


SPEZIAL-BLINKGEBER FÜR LED-BLINKER
Elektronischer Blinkgeber mit extrem niedrigen Arbeitsbereich ausschließlich für den Anschluss von LED-Blinkern und herkömmlichen Blinkern, solange die Gesamt-Wattzahl 30 Watt nicht überschreitet (z.B. LED-Blinker 6W + konventioneller Blinker 21W = 27 W).

2 Pol-Anschluss
12 V, 1-30 Watt

Hinweis: Ist an Ihrem Fahrzeug nur eine Blinkkontrollleuchte oder eine nachgerüstete akustische Blinkkontrolle vorhanden, kann der Blinkgeber nicht ohne größere Umbauarbeiten verwendet werden. In diesem Falle verwenden Sie bitte für jeden LED-Blinker einen Leistungswiderstand; bei original 4 x 21 Watt Blinkern und nun gewünschten 1-2 Watt LED-Blinkern, verwenden Sie bitte 4 Stück Leistungswiderstände Best.Nr. 10032041.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Vandaag van Booster de mini richtingaanwijzer LED en Remoto weerstanden gekocht. Het betreft 2 stuks alleen ter vervanging van de achter richtingaanwijzers.

Nu werkt geen van beiden. Weerstanden netjes parallel geplaatst bij de bedrading van de achterste knippers. Voor het standaard knipperlicht gehouden.
Het knipperlicht voor brandt wel maar achter in het geheel niet.

Nu denk ik er over om het relais te vervangen. Echter bij de 650 zit het relais samen met met de zijstandaard relais in 1 huis. Weet iemand of ik de + en - van het knipperrelais kan loshalen en hiervoor het bedoelde LED knipper relais in kan zetten ? Of werkt dan de zijstandaardrelais niet meer ? :?:

Overigens is het voor de oplossing met weerstanden toch zo dat aan beide zijden 1 weerstand geplaatst moet worden ?

Iemand advies ?

Bij voorbaat dank ! :worship:

Johan
Blueberry

Bericht door Blueberry »

Ben bang dat dit ook niet (goed) gaat werken, de weerstand moet in ieder geval tussen de plus, dan werkt het prima.

De relais zou altijd moeten werken in jou opstelling.

Sukses!
Gebruikersavatar
Willem
DL650 berijder
Berichten: 57
Lid geworden op: ma 18-10-2004, 13:03
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Zwanenburg

Bericht door Willem »

V-Strom Jopie schreef:Vandaag van Booster de mini richtingaanwijzer LED en Remoto weerstanden gekocht. Het betreft 2 stuks alleen ter vervanging van de achter richtingaanwijzers.

Nu werkt geen van beiden. Weerstanden netjes parallel geplaatst bij de bedrading van de achterste knippers. Voor het standaard knipperlicht gehouden.
Het knipperlicht voor brandt wel maar achter in het geheel niet.

Iemand advies ?

Bij voorbaat dank ! :worship:

Johan
Heb je wellicht de + en - verwisseld van de aansluiting van de LED's ? Zo niet, probeer dat eens. Het zijn namelijk geen lampjes maar dioden.
Deze laten slechts in één richting de stroom door.
Groet, Willem
Suzuki GT500, Yamaha XS750, Yamaha XS1100, MZ 250, Honda XL600V, Suzuki DL650 K4 Zwart met voorvorkrubbers, handkappen, kloontje, witte knipperlichtglaasjes, verhoogd zadel etc.
Plaats reactie