Hey Stan,
Nog een stapje verder: What's the meaning of life ??
Maareh hoezo het nut ? Had je wel eens gezien dat die schijf zo heet kan worden dan ?
Ik niet, en dus weer wat geleerd
Motor platleggen, koffie zetten op die schijf bv
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal ) Alle Toeters en Bellen " Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Ben op de duitse autobaan een keer ingehaald door een Audi R8 die 200km + reed en schuin voor mij vol in de ankers moest. Die had keramische remschijven, gaaf gezicht in het donker. Die dingen worden ook zon 1600graden heet en roodgloeiend..
Dan is het misschien ook meteen duidelijk dat water opgelost in de remvloeistof fataal kan zijn als de concentratie te hoog is. Bij die temperaturen explodeert het water (als waterdamp/gas) in de remvloeistof. Al is het allemaal erg extreem, het geeft wel aan dat er grenzen zijn en er niet voor niets voorschriften zijn om veilig te rijden. Een heftig daling in de bergen met veel remwerk (vooral voorremmen) en slechte/oude remvloeistof en hoog oplopende temperatuur van de remmen kan het resultaat dan ineens afhangen van tijdig onderhoud of niet.......
Groeten, Rob.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Iron Horse schreef:Zal in ieder geval geen achterremschijf van een V-Strom zijn of hij moet een vastloper hebben gekregen.
Was een Bandit. Stond op een testbank. Om de motor weer tot stilstand te brengen gebruikte men de achterrem i.p.v. op het motorblok af te remmen. Kon dus gelijk een nieuwe schijf en remschoentjes op. Was trouwens om een school voor motortechniek. Hebben ze dat ook weer geleerd
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?