Algemeen nut van....
Algemeen nut van....
Goede kledij/helm en ook een beetje de motor.
Toen ik begon zon 4 jaar geleden was de aankoop van de motor al een zwaardere dobber met als gevolg dat ik besliste de aankoop van de kledij op een meer financiel efficiente manier te doen (das niet waar )...
Toen een helmpje van AGV, een gewone zwarte broek, een jasje van ixs en een shoenen van sidi.
Nu heb ik met broek geruild voor een Goretex broek van Yoko en mijn helm veranderd naar een Arai Met Pinlock en ook de motor (vroeger bandit nu KLV)
Gezien deze zomer niet te s(c)hitteren was moet ik toegeven dat ik ook aan de kwaliteit van het rijden een enorme vooruitgang heb gegeven.
Bijna elk weeken rijden we zon 400 km naar een zomerhuisje heen en terug weer of geen weer.
Met de vorige kledij moest ik toch regelmatig het lot ondergaan en ervaren wat nat juist is.
Ook de rijden met gesloten vizier zonder pinlock, achteraf bekeken wa toch vrij gevaarlijk.
Nu sinds de KLV krijg ik veel minder water op mijn bovenlichaam dan met mijn naked de broek van Yoko houdt me droog en het vizier met pinlock helpt wel degelijk.
Wat ik hier niet wil gezegt hebben is dat gore tex hier het grote eeffect geeft maar juist dat die broek voor mij voldoet dat voor mij pinlock wel helpt daar mijn hogere ruitje meer regen van mij afhoud etc...
En dat dit alles toch, weeral voor mij een groot verschil maakt in het veiliger rijden in die dagen van de maand..dat de zon niet schijnt...
en dat deze investering het op een of ander manier wel gehaald heeft.
Dat IK me veiliger voel..en dat vind ik belangrijk
Wederom wil ik hier niet vekondigen dat duurder beter is maar ander kan beter zijn...
Anyway moraal van het verhaal...
Er IS verschil in keldij helmen etc...en het draagt bij tot een veiliger rijden.
Moet toegeven dat het NIET leuk is om met schoen te rijden die voelen als een zwemba..dus mijn volgende aankoop..andere laarzen...misschien van die rubberen !
Moika
Lange
Toen ik begon zon 4 jaar geleden was de aankoop van de motor al een zwaardere dobber met als gevolg dat ik besliste de aankoop van de kledij op een meer financiel efficiente manier te doen (das niet waar )...
Toen een helmpje van AGV, een gewone zwarte broek, een jasje van ixs en een shoenen van sidi.
Nu heb ik met broek geruild voor een Goretex broek van Yoko en mijn helm veranderd naar een Arai Met Pinlock en ook de motor (vroeger bandit nu KLV)
Gezien deze zomer niet te s(c)hitteren was moet ik toegeven dat ik ook aan de kwaliteit van het rijden een enorme vooruitgang heb gegeven.
Bijna elk weeken rijden we zon 400 km naar een zomerhuisje heen en terug weer of geen weer.
Met de vorige kledij moest ik toch regelmatig het lot ondergaan en ervaren wat nat juist is.
Ook de rijden met gesloten vizier zonder pinlock, achteraf bekeken wa toch vrij gevaarlijk.
Nu sinds de KLV krijg ik veel minder water op mijn bovenlichaam dan met mijn naked de broek van Yoko houdt me droog en het vizier met pinlock helpt wel degelijk.
Wat ik hier niet wil gezegt hebben is dat gore tex hier het grote eeffect geeft maar juist dat die broek voor mij voldoet dat voor mij pinlock wel helpt daar mijn hogere ruitje meer regen van mij afhoud etc...
En dat dit alles toch, weeral voor mij een groot verschil maakt in het veiliger rijden in die dagen van de maand..dat de zon niet schijnt...
en dat deze investering het op een of ander manier wel gehaald heeft.
Dat IK me veiliger voel..en dat vind ik belangrijk
Wederom wil ik hier niet vekondigen dat duurder beter is maar ander kan beter zijn...
Anyway moraal van het verhaal...
Er IS verschil in keldij helmen etc...en het draagt bij tot een veiliger rijden.
Moet toegeven dat het NIET leuk is om met schoen te rijden die voelen als een zwemba..dus mijn volgende aankoop..andere laarzen...misschien van die rubberen !
Moika
Lange
Of wanneer blijkt dat de mouwen van je motorjas niet meer waterdicht zijn maar je handschoenen wel. Loopt het water gezellig je handschoenen in om zo voor verkoeling te zorgen. Helaas was het buiten maar 10 graden dus die verkoeling was niet nodig. Naar een tijdje verkleumen je handen wat weer niet bevorderlijk is voor de veiligheid. Gelijk een nieuwe jas gehaald bij Louis. Ik koop in ieder geval geen Difi meer. Na twee maanden was de rits al kapot en naar 1,5 jaar was de jas niet meer waterdicht en ademde deze niet meer. Boven de 16 graden was het zweten geblazen.
Noch geprobeerd de jas met een speciaal wasmiddel te wassen en daarna te impregneren maar dat hielp niet
Noch geprobeerd de jas met een speciaal wasmiddel te wassen en daarna te impregneren maar dat hielp niet
Re: Algemeen nut van....
Het nut van de helm, op basis van een kleine survey in Michigan. Waar het sinds kort niet meer verplicht is om een helm te dragen
Re: Algemeen nut van....
Een paar jaar terug kreeg ik op de terugweg uit Belgie een klapband op de snelweg.
Terwijl ik door de lucht vloog dacht ik nog bij mezelf: "Als ik nou mijn hoofd omhoog hou bij het neerkomen hoef ik misschien geen nieuwe helm te kopen". Dat is niet gelukt en toen ik thuis kwam zag ik groeven van een paar millimeter diep in de buitenschaal. Kortgezegd: zonder helm was ik nu heel erg dood geweest.
Ook als je het niet verwacht en rustig rijdt kan het je overkomen.
Oh ja, dat was ook gelijk het moment dat ik heb afgeleerd om in een spijkerjack te rijden. auw.
PS Dat was toen nog wel mode, kun je nagaan....
Terwijl ik door de lucht vloog dacht ik nog bij mezelf: "Als ik nou mijn hoofd omhoog hou bij het neerkomen hoef ik misschien geen nieuwe helm te kopen". Dat is niet gelukt en toen ik thuis kwam zag ik groeven van een paar millimeter diep in de buitenschaal. Kortgezegd: zonder helm was ik nu heel erg dood geweest.
Ook als je het niet verwacht en rustig rijdt kan het je overkomen.
Oh ja, dat was ook gelijk het moment dat ik heb afgeleerd om in een spijkerjack te rijden. auw.
PS Dat was toen nog wel mode, kun je nagaan....
Re: Algemeen nut van....
Enkele dagen terug was ik bij een grote motorkledingwinkel. Achter de toog zag ik een ZWAAR beschadigde Schuberth C3 helm. Ik zei tegen de verkoper dat de persoon met die helm geluk had gehad. Het bleek dat die helm van hemzelf was. Verleden jaar was een auto plots uit een zijweg gekomen. Ontwijken kon niet meer. Hij is er frontaal op gereden en over zijn stuur gevlogen. Auto en motorfiets compleet voor de schroothoop. Hijzelf had enkel een gebroken pols en kneuzingen. Dat had even anders kunnen zijn.
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Algemeen nut van....
Dat moet wel erg geweest zijn........ de link werkt niet:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Greetings, Heleen. Smiling all the way
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7589
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Algemeen nut van....
Ik vond het nog wel meevallen. Het was zelfs een beetje onrealistisch. Je ziet aan de rechterkant een motorrijder rijden en die rijdt op z'n gemak af op een auto met aanhanger die met pech in de berm staat. Vervolgens zie je de brokstukken en hem door de lucht vliegen. Dat kan misschien als schokkend worden ervaren. Het komt alleen erg dom over hoe die motorrijder op z'n dooie akkertje op de aanhanger afstevent. Dan heeft hij echt niet op zitten letten want het was overduidelijk en hij reed ook niet extreem hard. En verder zie je de man in kwestie als een pop door de lucht vliegen. Geen bloedovergoten scènes of gruwelijke details. Maar het zal wel te ver gegaan zijn voor het beleid dat Youtube hanteert.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Re: Algemeen nut van....
Het allerminst op zijn gemak. Zijn motor desintegreerde zowat, zoals op de vertraagde beelden te zien was. Van blood & gore viel er evenwel niets te merken.Iron Horse schreef:Ik vond het nog wel meevallen. Het was zelfs een beetje onrealistisch. Je ziet aan de rechterkant een motorrijder rijden en die rijdt op z'n gemak af op een auto met aanhanger die met pech in de berm staat.
- Stroompje
- Forum-moderator - DL1000 berijder
- Berichten: 5112
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
- Woonplaats: Lunteren.
Re: Algemeen nut van....
pfffff vreemde reactie....of eigenlijk het gebrek eraan!
O zo belangrijk je goed kleden!
O zo belangrijk je goed kleden!
Greetings, Heleen. Smiling all the way