Interessepeiling off/allroad rit

Met wie is waar wat te doen?
Forumregels
  1. Om ritten fantastisch, leuk en vooral veilig te maken, gezien vaak een wisselend ervaringsniveau, is het wenselijk, voor de veiligheid en om de groep bij elkaar te houden, om je aan de volgende regeltjes te houden.
  2. Heb genoeg benzine in de tank om de rit uit te rijden zonder te tanken, en zorg dat je motor in goede staat is.
  3. De voorrijder heeft altijd gelijk; hij bepaalt de route, de stops, het tanken, etc.
  4. Voorrijder: zorg dat je weet wat je in je groep hebt, vraag daar naar.
  5. Eerste forumrit, meldt het bij je voorrijder.
  6. Minder ervaren voor in de groep, meer ervaren achterin.
  7. Tijdens een pauze/lunch kun je van groep wisselen indien gewenst (door jezelf of door de groep).
  8. Rij alsof alleen de voorrijder de route weet en we zonder navigatie rijden.
    1. Hou de persoon achter je in de gaten; zie je hem/haar niet dan stop je op de eerst volgende afslag!
    2. Afslag is waar je normaal je knippers aandoet, rotonde included dus.
    3. Rij je rechtdoor, dan hoef je niet te stoppen (behalve op een rotonde).
    4. Jouw voorligger let ook zo op jou.
  9. Stunten doe je maar in je eigen tijd.
  10. Inhalen binnen de groep in principe niet. Tenzij je bijvoorbeeld wilt filmen, maar maak dat van tevoren aan je groep duidelijk.
  11. Rij nooit naast iemand of in de dode hoek; als je zijn/haar ogen in zijn/haar spiegels kan zien, dan ziet hij/zij jou ook.
  12. Rij zoveel mogelijk in baksteenformatie; dat geeft meer zicht en remweg; de eerste ''steen'' rijdt linksvoor.
  13. Oh ja, en de voorrijder heeft altijd gelijk!!!
MacReal

Re: Interessepeiling off/allroad rit

Bericht door MacReal »

Helaas moet ik een betreurende mededeling mededelen :(

Door een lichamelijk ongemak en groot gebrek aan vrije tijd de komende maand, ben ik genoodzaakt de rit uit te stellen tot volgend voorjaar...

Ik had gehoopt sneller te herstellen, maar 3 weken geleden heb ik mijn schouder gekneusd, waar ik nu nog steeds last van heb. Nu rijd ik al wel weer motor, maar de intensiviteit die het vraagt om een rit als deze nog een aantal keer proef te rijden kan ik op het moment nog niet opbrengen. Volgende week ga ik het weer "proberen", maar dan wat dichter bij huis op een klein terrein. Mocht dat goed gaan, kan ik offroad rijden weer uit gaan bouwen.
Maar omdat ik ook storingsdiensten moet draaien en in september een aantal weekenden heb dat ik gewoonweg geen tijd heb, kan ik de rit niet goed genoeg voorbereiden helaas.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Interessepeiling off/allroad rit

Bericht door Framomile »

Wat mij beterft geen probleem hoor, we hebben allemaal zo onze prive beslommeringen en het moet wel leuk blijven!

Hopelijk volgend jaar dan, sterkte met je schouder.

Gr Franc
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4867
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Interessepeiling off/allroad rit

Bericht door RedStrom »

Ritten uitstellen! Dat kan toch niet :wink:
Ik ken het gevoel. Niet leuk.
Heel begrijpelijk. Heb je die blessure tenminste wel met motorrijden opgelopen dan?
Dat zou wel stoer zijn. :bye:

En als je nog een gaatje hebt in september ...
Zie onderschrift.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: Interessepeiling off/allroad rit

Bericht door Spurm »

beterschap, gelukkig heb ik m toen "voor gereden" dus ik kan nog wel een tijdje wachten ;)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Interessepeiling off/allroad rit

Bericht door Aad900 »

Jammer dat het ff niet lekker gaat Marcel. Sterkte kerel. Die rit houden we nog wel van je te goed :wink:
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
MacReal

Re: Interessepeiling off/allroad rit

Bericht door MacReal »

Bedankt voor alle begrip (al had ik niet anders verwacht), zelf baal ik misschien nog wel het meest.

De ECR staat in de agenda, zo te zien heb ik dat weekend geen storingsdienst. Dat is alleen wel het laatste weekend van mijn vakantie (als die er komt, ook nog OVB allemaal), dus even kijken hoe eea loopt.

Wie weet dat ik de rit alsnog door kan laten gaan, maar voor nu even de druk van de spreekwoordelijke ketel.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Interessepeiling off/allroad rit

Bericht door Hunter6 »

Hoi MacReal.
Da's vervelend nieuws voor je. Van een kneusing kun je behoorlijk last hebben, somd zelfs meer dan van een breuk.
Als je werk dan ook nog veel vraagt van je lichaam kan het genezingsproces nog langer duren.
Beterschap :wink:

Om de teleurstelling voor de liefhebbers wat minder te maken: ik heb nog een aantal lichte offroad routes hier die ooit eens door de XT club gereden zijn in Twente.
Als er belangstelling is om deze in plaats van MacReal z'n tocht te rijden dan zou dit wat mij betreft op zaterdag 18/9 gehouden kunnen worden. (ook mijn agenda staat in september aardig vol)
De route wordt dan eerst gecontroleerd of deze ook daadwerkelijk Allroad motor geschikt is. :-)}
Madbull

Re: Interessepeiling off/allroad rit

Bericht door Madbull »

Als we gaan baggeren dan ga ik graag mee.
Leuke bezigheid, spelen in het zand.

Is de kogel al door de kerk? 29 september?

Ik hoor het graag.

Groet, Joost
Gebruikersavatar
Jomme Dox
DL1000 berijder
Berichten: 607
Lid geworden op: ma 11-05-2009, 20:46
Mijn motor is een: Yamaha Tenere 1200ZE
Woonplaats: Dicht bij Mechelen (Belgisch Vlaanderen)

Re: Interessepeiling off/allroad rit

Bericht door Jomme Dox »

MacReal schreef:Wie weet dat ik de rit alsnog door kan laten gaan, maar voor nu even de druk van de spreekwoordelijke ketel.
Het is niet dringend, maat. Gezondheid gaat voor.

JD
Als ik met jou een appel wissel, heb ik nog steeds 1 appel.
Wissel ik een idee met jou, dan heb ik 2 ideeen.
(George B Shaw)
Plaats reactie