achterrek
achterrek
Hallo!
Vraagje...
Bij mijn achterrek (alu/zilverkleurig) zie ik dat er wat kleine blaasjes zichtbaar zijn.
Ik zou graag dit rek opknappen.
Zou hij een beetje eenvoudig te spuiten zijn?
Zoals de cover van de uitlaat met hittebestendige verf?!
Of een leuk adresje dat het matzwart kan spuiten voor een leuke prijs?!
THANX
Vraagje...
Bij mijn achterrek (alu/zilverkleurig) zie ik dat er wat kleine blaasjes zichtbaar zijn.
Ik zou graag dit rek opknappen.
Zou hij een beetje eenvoudig te spuiten zijn?
Zoals de cover van de uitlaat met hittebestendige verf?!
Of een leuk adresje dat het matzwart kan spuiten voor een leuke prijs?!
THANX
Re: achterrek
eigenlijk al "opgelost".
Heb van een mede forumlid z`n zwarte rek overgenomen.
Case closed
Heb van een mede forumlid z`n zwarte rek overgenomen.
Case closed
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: achterrek
Als je hem mooi wilt hebben dan moet je hem laten poedercoaten.
Nooit weer roest en een strak uiterlijk.
Nooit weer roest en een strak uiterlijk.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
- Jon
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
- Woonplaats: kessel (Belgie)
Re: achterrek
een ander erop is dikwijls goedkoper dan spuitbussen voor eind en grondlaag en dus gewoonlijk de beste oplossing tenzij het iets speciaal is natuurlijk.jon
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: achterrek
Dat is een misverstand. Poedercoaten is een mooie manier om er een "verflaagje" op te krijgen maar zeker niet zaligmakend. Het hangt van veel factoren af. Zo zit er geen primer op de basis maar wordt de coating direct op het materiaal versmolten. Het is een totaal ander proces dan spuiten of lakken. Maar om de details te laten voor wat het is; het is een mooie manier om een product van een laklaag te voorzien en hij is misschien, afhankelijk van de dikte en, zeker zo belangrijk, de mate van voorbewerking, best iets duurzamer dan een spuitlak. Maar je kunt niet stellen dat daarmee al je roest problemen verleden tijd zijn. En ik spreek uit ervaring, we hebben op de zaak een eigen poeder coat installatie en daar werken we al 10-tallen jaren mee en ik ken ook de producten na jaren in gebruik. En ik kan je verzekeren dat die echt niet allemaal meer roestvrij zijn.John007 schreef:Als je hem mooi wilt hebben dan moet je hem laten poedercoaten.
Nooit weer roest en een strak uiterlijk.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Cplegt
- DL650 én DL1000 berijder
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
- Woonplaats: Enschede
Re: achterrek
Ik heb bij mn vorige motor het rek laten poedercoaten. Een "nadeel" van het poedercoaten is dst het rek voledig blank metaal moet zijn, evt. Voorzien van een laag zinkspray. Om het rek vrij te krijgen van oude verf is een pokke karwei tenzij je in het bezit bent van een zandstraalmachiene/aparaat.
Persoonlijk zou ik in het vervolg proberen de losse verf te verwijderen en het rekje over te spuiten met verf uit een bus. Even goed resultaat, als je het secuur doet, en minder werk in mijn optiek.
Persoonlijk zou ik in het vervolg proberen de losse verf te verwijderen en het rekje over te spuiten met verf uit een bus. Even goed resultaat, als je het secuur doet, en minder werk in mijn optiek.
Gr. Chiel
Re: achterrek
Goh...altijd gedacht dat poedercoat zo perfect was, maar als het inderdaad kaal aangeleverd moet worden is het nogal wat werk. ga vd nieuwe, al zwart en voor 30
- John007
- DL650 berijder
- Berichten: 930
- Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
- Woonplaats: Friesland
Re: achterrek
Ok, Mijn rek is eerst gestraald en vervolgens een primer en toen de laklaag er op gezet ( alles door dezelfde firma gedaan ).Iron Horse schreef:Dat is een misverstand. Poedercoaten is een mooie manier om er een "verflaagje" op te krijgen maar zeker niet zaligmakend. Het hangt van veel factoren af. Zo zit er geen primer op de basis maar wordt de coating direct op het materiaal versmolten. Het is een totaal ander proces dan spuiten of lakken. Maar om de details te laten voor wat het is; het is een mooie manier om een product van een laklaag te voorzien en hij is misschien, afhankelijk van de dikte en, zeker zo belangrijk, de mate van voorbewerking, best iets duurzamer dan een spuitlak. Maar je kunt niet stellen dat daarmee al je roest problemen verleden tijd zijn. En ik spreek uit ervaring, we hebben op de zaak een eigen poeder coat installatie en daar werken we al 10-tallen jaren mee en ik ken ook de producten na jaren in gebruik. En ik kan je verzekeren dat die echt niet allemaal meer roestvrij zijn.John007 schreef:Als je hem mooi wilt hebben dan moet je hem laten poedercoaten.
Nooit weer roest en een strak uiterlijk.
Ik ben zeer tevreden over het resultaat en ben blij dat ik het niet zelf heb gedaan, want wat een werk om het rek mooi kaal te krijgen.
Vervolgens hebben ze nog een dikte meting van de lak gedaan en er is genoeg lak opgekomen.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.