iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Spurm »

ging vanmorgen een stukje rijden toen er plotseling het rode lampje ging branden met de letters F1 in het display waar normaal de tijd word aangegeven, kon er tijdens het rijden niks van merken dat m'n motor anders ging lopen ofzo!? moet ik me zorgen gaan maken?
na hem een keer uit en weer aangezet te hebben was de melding weer verdwenen... :?
Laatst gewijzigd door Frank op zo 01-04-2012, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast. Duidelijker in het berichtenoverzicht!
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: iemand ervaring?

Bericht door Spurm »

heb de zoekfunctie al gebruikt maar dat is ook allemaal een beetje onduidelijk van vastzittende klep tot feulinjection problemen... :shock:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: iemand ervaring?

Bericht door Iron Horse »

Betekent dat je hem in de dealermode moet zetten om de foutcode uit te kunnen lezen. Er zit een connector voor gemonteerd onder het zadel. Voor (Engelstalige) uitleg met foto's zie hier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: iemand ervaring?

Bericht door RedStrom »

Ik kan alleen zeggen dat ik het ook 2x gehad heb. Even gestopt, opnieuw gestart en het was weg.
2x in 2 weken in de periode dat het onder 5 graden was. Daarna nooit meer gezien.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
Sparks
Berichten: 23
Lid geworden op: ma 07-11-2011, 21:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Hoofddorp

Re: iemand ervaring?

Bericht door Sparks »

Heb het afgelopen winter ook een keer gehad. Was toen koud en vochtig weer. Was verder tijdens het rijden niets van te merken. Na uitzetten en opnieuw starten niet meer teruggekomen.
'Kromme volt' denk ik oftewel een ondefinieerbare storing die niet te reproduceren is.
Glimmende kant boven
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door V-Stoom »

Één keer gehad toen ik de motor kocht (8.000 KM). Toen is er een nieuwe ECI ingezet en één keer met koud weer. Uit en aangedaan en nooit weer gezien. Overigens is de link van Iron Horse erg bruikbaar. Bedankt.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Spurm »

gelukkig dus niks ernstigs :) heb m wel de hele winter onder de carport laten staan, miss dat dat de oorzaak is?
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Whisper

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Whisper »

jammer genoeg 'slaat' de computer in de suzuki's de fouten niet op, dus als je je lampje weer uit kan krijgen door de computer te resetten door hem opnieuw te starten. en hij
blijft dan weg, Dikke prima!

maar blijft het probleem wel na 't starten, dan ffe langs een Suus dealer rijden en hem uit laten lezen.
Soesko
Berichten: 456
Lid geworden op: zo 08-02-2009, 20:29
Mijn motor is een: Suzuki: V-strom DL 650, GSX600f, GSX750E, Kawasaki: Z1000SX

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Soesko »

Bij mijn GSXR heb ik het probleem ook meerdere malen gehad, bij mijn v-strom niet. Ik heb het eens nagevraagd in een motorzaak en kreeg te horen dat er waarschijnlijk een sensor op dat moment een 'verkeerde' waarde doorgeeft. Ik kon het probleem altijd oplossen door het contact uit en weer aan te zetten. De motor bleef altijd goed lopen.
Pink

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Pink »

Ik heb mijn strom nu bijna 7 jaar en ik heb dit vrij vaak meegemaakt. Ik denk 2 of 3 keer per jaar. Mijn dealer heeft nooit iets kunnen vinden. Probleem is dat als je je contact uit zet dat dan de storing niet meer is opgeslagen. Het zou betekenen dat je met storing en al direct door moet rijden naar je dealer :-). Wat ik wel vreemd vind is dat het altijd 's morgens was op 10 a 15 km rijden. Vooral bij koud weer. Ik dacht eerst dat het zelfs aan de locatie lag. Heel vaak was het op vrijwel hetzelfde punt van mijn woon-werk rit. Maar op de terugweg nooit gehad. Bizar.
2 jaar geleden heeft mijn dealer een sensor vervangen. Op de bon noemt hij dat een Sensor, Throttle. Die was tijdens een onderhoudsbeurt kapot gegaan. Dat is 2 jaar geleden. Daarna nog maar 1 keer de F1 storing gezien. Aan de motor merk je op zo'n moment niks. Dus als het optreedt: of doorrijden naar je dealer of contact even uitzetten, je schouders ophalen en weer verder tuffen.
RitskeV
Berichten: 30
Lid geworden op: wo 22-04-2009, 18:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A
Woonplaats: Stiens

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door RitskeV »

ik had dit laatst ook, en het kwam zelfs terug na opnieuw starten.
Na wat olie bijvullen is de melding niet meer teruggekomen.
Dit is mij al eerder overkomen, sindsdien heb ik altijd een beetje olie bij me.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Spurm »

het gaat bij mij de laatste tijd goed met het lampje (afkloppen) heeft sinds ik dit topic heb gestart niet meer gebrand :)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Dyrck »

De eerste keer kreeg ik die melding midden in de Gothardtunnel.
In eerste instantie brak het angstzweet me uit en het was al erg warm en vochtig (enorme regenbui gehad, vandaar tunnel) in die tunnel, maar toen herinnerde ik me de postings op dit forum hierover.
Motor bleef rustig door rijden, maar toch op een parkeerplaats de motor maar ff gereset.
Daarna nog een keer in een andere tunnel de melding gezien en verder nooit meer (tot nu toe).
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Mave

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Mave »

Hallo,

Ik heb vanmorgen mijn motor gewassen.
Na dat ik mijn motor op contact had gezet blijft er een onderdeel een pompend geluid maken.
Na starten en rijden krijg ik het F1 sinaal en het rode lampje gaat branden, als ik stop en de motor uit zet daarna weer start dan is het rode lamje uit en wordt F1 niet meer weer gegeven.
Na een tijdje ( 1/2 uur) rijden gaat weer het rade lampje branden en ik krijg F1 in het display.
Ik ben naar een motor dealer gereden, die hebben zaken doorgemeten en komen tot de conclusie dat de gasklepregelaar kapot is, kosten 1100 euro voor de regelaar.
Ik merk tijdens het rijden geen verschil, of F1 brandt of niet.
Kortom de motor rijdt normaal.
Men heeft mij geadviseerd om voor een tweedehands gasklepregelaar te kjken, kosten circa 400 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

gr
mave
Gebruikersavatar
WisselStrom
DL650 berijder
Berichten: 47
Lid geworden op: di 21-08-2007, 12:10
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 - 2005
Woonplaats: Hoofddorp

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door WisselStrom »

Ik heb deze melding een keer gehad omdat er teveel olie was bijgevuld :oops: (ach ja, dan was het flesje maar leeg). Gevolg was dat de oliedruk te hoog werd en het rode lampje ging branden met de F1 melding in het display. Eenvoudig opgelost door weer wat olie af te tappen. Te weinig is niet goed, teveel dus ook niet (volgens mijn moeder was alles met "te" ervoor overigens niet goed...) Er zal wel niet voor niets een boven- én een ondergrens in het peilglaasje staan.
People are more violently opposed to fur than leather because it's safer to harass rich women than motorcycle gangs
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Dyrck »

mave schreef:Hallo,

Ik heb vanmorgen mijn motor gewassen.
Na dat ik mijn motor op contact had gezet blijft er een onderdeel een pompend geluid maken.
Na starten en rijden krijg ik het F1 sinaal en het rode lampje gaat branden, als ik stop en de motor uit zet daarna weer start dan is het rode lamje uit en wordt F1 niet meer weer gegeven.
Na een tijdje ( 1/2 uur) rijden gaat weer het rade lampje branden en ik krijg F1 in het display.
Ik ben naar een motor dealer gereden, die hebben zaken doorgemeten en komen tot de conclusie dat de gasklepregelaar kapot is, kosten 1100 euro voor de regelaar.
Ik merk tijdens het rijden geen verschil, of F1 brandt of niet.
Kortom de motor rijdt normaal.
Men heeft mij geadviseerd om voor een tweedehands gasklepregelaar te kjken, kosten circa 400 euro.
Heeft iemand hier ervaring mee ?

gr
mave
Ik zou voorlopig nog maar ff niets doen!
De kans zit er in dat er ergens wat vocht in een schakelaar zit, waardoor er allerlei vreemde meldingen in je boordcomputer zijn opgeslagen.
Je dealer leest alleen maar op wat er op het schermpje van z'n laptop staat en als daar staat 'Gasklepregelaar' dan is volgens je dealer deze stuk.

Als je motor gewoon door blijft rijden zit de kans er dik in dat die gasklepregelaar helemaal niet stuk is, maar er dus een valse melding in het systeem zit.
En voor €400,- of zelfs €1100,- zou ik me nog wel een keertje 2x bedenken.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Wullebolle »

Dyrck,
Als er vocht in zat, is het ondertussen wel weer droog gedampt. :o)
(Alhoewel, met die onweersbuien de laatste dagen ... ?)
Spooky Action At A Distance !
Mave

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Mave »

Hallo,

Het probleem is opgelost.
De kleppen in het gasklephuis bleven ratelen.
Een nieuw gasklephuis kost 1100 euro, toevallig werd een bijna nieuw gasklephuis op e-bay aangeboden en dat heb ik gekocht voor 45 euro.
Dit gasklephuis had 1500km op de v-strom gezeten voordat de eigenaar een ongeluk kreeg en alle onderdelen los deed verkopen.

Daarbij had ik iemand gevonden die het gasklephuis voor 50 euro heeft ingebouwd en mijn v-strom rijdt weer prima.

Een andere opolossing hoorde ik later, de bovenste kleppen volledig verwijderen was ook een optie, blijkt vaker gedaan te worden door de V-strom rijder.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

Mave :bye:
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Beverstrom »

vocht en nog eens vocht ..... na de winter heb ik het zelfde probleem goed warm rijden
daarna geen last meer heb het elk jaar.
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Pink

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Pink »

Pink schreef:Ik heb mijn strom nu bijna 7 jaar en ik heb dit vrij vaak meegemaakt. Ik denk 2 of 3 keer per jaar. Mijn dealer heeft nooit iets kunnen vinden. Probleem is dat als je je contact uit zet dat dan de storing niet meer is opgeslagen. Het zou betekenen dat je met storing en al direct door moet rijden naar je dealer :-). Wat ik wel vreemd vind is dat het altijd 's morgens was op 10 a 15 km rijden. Vooral bij koud weer. Ik dacht eerst dat het zelfs aan de locatie lag. Heel vaak was het op vrijwel hetzelfde punt van mijn woon-werk rit. Maar op de terugweg nooit gehad. Bizar.
2 jaar geleden heeft mijn dealer een sensor vervangen. Op de bon noemt hij dat een Sensor, Throttle. Die was tijdens een onderhoudsbeurt kapot gegaan. Dat is 2 jaar geleden. Daarna nog maar 1 keer de F1 storing gezien. Aan de motor merk je op zo'n moment niks. Dus als het optreedt: of doorrijden naar je dealer of contact even uitzetten, je schouders ophalen en weer verder tuffen.
Oei, vanochtend weer F1. Jaren niet meer gezien. Weer tijdens woon-werk heenreis na 14km. Contact uit en weer doorrijden.
De tip om naar je dealer te rijden is ook niets waard eigenlijk want als je de storing uit wilt lezen moet de buddy er af. Die zit op slot en om deze los te maken moet de sleutel uit het contact. Dan is de storing weer weg. Eehh, reservesleutel meenemen? :?
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Wullebolle »

Pink schreef:.... Eehh, reservesleutel meenemen? :?
euh ... hoort die niet met een veiligheidsspeld vastgemaakt in de napoleonzak van je motorjas?
is nog zo handig moest je in het hol van pluto je dagelijkse motorsleutel kwijtraken.
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Supermuis
Berichten: 292
Lid geworden op: za 19-03-2011, 21:00
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A L3e
Woonplaats: Kampen

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Supermuis »

Ook een paar keer gehad.
De stekker onder je zadel en de sensor op de uitlaat even inspuiten tegen vocht.
Mijn motor staat het hele jaar buiten.
Ala na het inspuiten geen foutmelding meer.

Groeten, Supermuis :-)}
Pink

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Pink »

OK, ga ik doen. Maar kan iemand verklaren waarom ik die F1 melding altijd krijg 's morgens tussen de 10 en 15km? Nooit op de terugweg en nooit eerder of later.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 05-01-2013, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Joskestiller »

Wullebolle schreef:
Pink schreef:.... Eehh, reservesleutel meenemen? :?
euh ... hoort die niet met een veiligheidsspeld vastgemaakt in de napoleonzak van je motorjas?
is nog zo handig moest je in het hol van pluto je dagelijkse motorsleutel kwijtraken.
Niet als je de dagelijkse sleutel ook in je jas gestoken hebt en je je jas kwijtraakt! :o)
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Frank »

Hahaha
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Spurm »

Ik had m vanmiddag weer eens een keer, het rooie lampje en F1 in beeld....
onderweg naar motoport kwam ik erachter, ik dacht laat ik m meteen ff nakijken :)
bij motoport aangekomen zet ik met m'n stomme kop de motor uit.... F1 melding dus ook weer weg :(
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Iron Horse »

Toch een waardevolle bijdrage al zou je misschien in eerste instantie denken van niet. Maar ja, je wilt je motor ook niet met de sleutel erin en draaiende motor achterlaten op de stoep en dan naar binnengaan lijkt me.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
IrisdeBruijn123

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door IrisdeBruijn123 »

Ik ben nu sinds 3 dagen weer aan t rijden en kreeg vandaag ook de F1 melding. Schrok me helemaal kapot en gelijk aan de kant gezet. Maar na 5 minuten weer de motor gestart te hebben was het weg.
Vorige 2 dagen rijden kreeg ik dit niet. en vandaag toch een stuk rustiger aan gedaan met hem.
Misschien als dit vaker voorkomt dus toch even laten nakijken? vind 1100 namelijk wel een duur grapje als het niet zo belangrijk schijnt te zijn..
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Spurm »

Haha, welkom bij het fenomeen, f1 lampje :mrgreen:
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
IrisdeBruijn123

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door IrisdeBruijn123 »

Was blij te lezen dat Ik niet de enige ben die het heeft:)
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Spurm »

Heb m nou in totaal 3 keer zien komen en ook weer gaan, ik trek me er niks meer van aan...
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
MacReal

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door MacReal »

De mijne gaf het laatst een keer toen ik de motor gestart had met lage accuspanning. Even gereden om de accu op te laten, opnieuw gestart en weg was het probleem :)
IrisdeBruijn123

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door IrisdeBruijn123 »

Ik krijg het nu voor de 2e keer weer op de snelweg... Na laten kijken of kan het geen kwaad?
Heb het nu 2x gehad op de snelweg nooit in de binnenstad of als ik gewoon aan t rijden ben...
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Spurm »

Ik merk aan mijn v-spurm niks alst lampje brand, dus zolang die nog doorronkt zoek ik de garage nog niet op :)
maar als je je er niet lekker bij voelt kun je m altijd ff laten checken natuurlijk :)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door RedStrom »

Gewoon eens vargen bij zo'n dealert. Kost niks.
Ik heb het ook gehad. Ergens in een winter, op een koude dag. Daarna nooit weer.
Kan ook aan de lambda sonde liggen. Zeggen 'ze'.
En ondertussen: lekker doorrijden :D
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Pink

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Pink »

IrisdeBruijn123 schreef:Ik krijg het nu voor de 2e keer weer op de snelweg... Na laten kijken of kan het geen kwaad?
Heb het nu 2x gehad op de snelweg nooit in de binnenstad of als ik gewoon aan t rijden ben...
Na laten kijken kan geen kwaad, maar het lijkt zinloos. Zodra je je contact uit zet is de storing weg. Dan kan een dealer ook niets meer.
Het wordt pas interessant als de storing continue aanwezig blijft maar dat heb ik nog van niemand gehoord.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Bozobin † »

Ik kreeg die F1 al weg door gewoon tijdens het rijden even kontakt uit/kontakt aan te doen.
Of het ook met de killswitch gaat heb ik niet geprobeerd.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Chris

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Chris »

Was gisteren ook aan de beurt met het f1 lampje.
Van uit Hardinxveld naar zwolle na 160 km rijden vlak voor de afrit zwolle klein beetje gas terug en jawel hoor rood lampje en f1 in het display.
Motor bleef gewoon gaan als een tierelier.
Contact aan en uit de melding was verdwenen op de terugweg naar huis totaal geen last meer gehad.
Dit was voor mij de eertse keer na 56000 km dus het zal wel.

Groetjes Chris (Papendrecht) :-)} :bye:
Gebruikersavatar
Gjvdree
DL1000 berijder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 28-03-2012, 16:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
Woonplaats: Assendelft

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Gjvdree »

Als ik in de 2e / 3e versnelling een goede dot gas geef krijg ik altijd F1. De storing die dan volgt is C44 Lambda Sensor.
Ik heb de sensor als schoongeborsteld en reiniger in de tank gedonderd, maar dat hielp allemaal niet zo veel.
Ik maak me er niet te druk om als het af en toe voorkomt
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Broekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 30-05-2012, 19:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2005) zwart

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Broekje »

Ook ik heb er regelmatig last van (rood lampje en F1) en idd na zo 15 min gebeurd het en altijd s'morgens, bijna nooit op de terugweg maar laatst viel ook mijn motor uit zo gauw ik mijn gas los liet viel hij uit, toch thuis gekomen (gas blijven geven terwijl je remt), olieniveau was bijna op het minimum dus deze bijgevuld en enkele dagen geen last meer gehad van zowel het lampje met F1 als uitvallen motor. Ik denk mooi dat was het maar nee hoor vandaag ging mijn lampje weer branden met idd de code F1, gelukkig valt mijn motor niet meer uit en hopelijk blijft dat zo.
Gebruikersavatar
Spurm
Berichten: 1521
Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Spurm »

Als tie het regelmatig heeft zou ik toch eens naar de dealert rijden (met de FI melding) en ff uit laten lezen...
mijne is alweer een poosje melding vrij :) (ff afkloppen) ;)
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Gebruikersavatar
Gjvdree
DL1000 berijder
Berichten: 73
Lid geworden op: wo 28-03-2012, 16:49
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL-1000 GT (2006)
Woonplaats: Assendelft

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Gjvdree »

Nu het wat beter weer is heb ik er geen last meer van gehad, ook een nieuwe ketting geplaatst en het verbruik is gedaald. Misschien heeft het er mee te maken, misschien niet. Ach ja zolang hij blijft rijden :D :-)}
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Dyrck »

Dyrck schreef:De eerste keer kreeg ik die melding midden in de Gothardtunnel.
In eerste instantie brak het angstzweet me uit en het was al erg warm en vochtig (enorme regenbui gehad, vandaar tunnel) in die tunnel, maar toen herinnerde ik me de postings op dit forum hierover.
Motor bleef rustig door rijden, maar toch op een parkeerplaats de motor maar ff gereset.
Daarna nog een keer in een andere tunnel de melding gezien en verder nooit meer (tot nu toe).
Correctie:
Gisteren weer de FI-melding gehad. Gewoon doorgereden en geen enkel probleem ondervonden.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Bozobin † »

Onder het rijden even kontakt af/kontakt aan en de F1 is weg.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Gebruikersavatar
Jaringb
DL650 berijder
Berichten: 523
Lid geworden op: wo 04-01-2012, 19:05
Mijn motor is een: Witte DL 650 A L1 bj 2011
Woonplaats: marum

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Jaringb »

spannend :oops: heb hem ook al 1 keer gehad ben wel even gestopt leek mij beter :schater:
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 24-06-2013, 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Ik blijf genieten van ieder ritje.............op mijn witte strom... 8)
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Bozobin † »

Niks spannends aan hoor, geeft hetzelfde effect als gas dicht. Is het een echte fout dan komtie meteen weer terug en dan kun je na gaan denken over stoppen.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Broekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 30-05-2012, 19:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2005) zwart

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Broekje »

Daar ben ik weer, nou ik zal eens wat zeggen ben naar een dealer geweest (Jan Dokter in Ede, schijnt een specialist te zijn in het afstellen) en heeft motor opnieuw afgesteld maar ook nieuwe ketting en tandwielen geplaatst en ik reed de werkplaats uit en het leek wel of ik een nieuwe motor had meegekregen :lol: (hij doet zijn naam eer aan een echte dokter maar dan een voor motoren), wat een verschil en dit is nu zo 3 weken geleden en ik rijdt elke dag met mijn motor maar niet 1 keer is het lampje weer aangegaan. Hopelijk blijft het zo. Maar het lijkt nu dus toch een probleem in de afstelling denk ik dan. :bye:
Broekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 30-05-2012, 19:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2005) zwart

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Broekje »

Ik moet zeggen tot nu toe gaat het nog steeds goed, geen rood lampje met code F1
Hopelijk blijft dat zo.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1389
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Cplegt »

Vanochtend bij het omdraaien van de sleutel, een knipperend olielampje en een F1 melding. Motor weer uigezet, en weer aan. Het starten ging minder soepel dan anders. De motor moest een keer of wat vaker ronddraaien voordat hij starte.
Verder deed alles het.
Op t werk motor uit, en weer aan en geen F1 melding. Ook ging het starten nu wel goed, maar dat was ook met een warme motor.
Eens kijken wat hij vanmiddag doet.
Gr. Chiel
Broekje
Berichten: 16
Lid geworden op: wo 30-05-2012, 19:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 (2005) zwart

Re: iemand ervaring met rood lampje en F1 in display?

Bericht door Broekje »

Tot nu toe nog steeds geen melding meer
Plaats reactie