Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Frame, vering, ketting etc
Plaats reactie
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door John007 »

Even een vraag voor techneuten onder ons:

Ik wil nieuwe remblokken op m'n V strom zetten en zit mij nu af te vragen of er ook personen bij zijn die ervaring hebben met remblokken van het merk Carbone Lorraine.
Het schijnen wel goede te zijn en je kan twee soorten krijgen:

Carbone lorraine high performance gesinterde remblokken, uitleg compounds :

•S1 / S4 gesinterde remblokken street voor of achter
•A3+ gesinterde remblokken street+ voor


Welke is aan te bevelen wat zijn de verschillen? en wie heeft er ervaring mee?

Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door PDvD »

Achter heb je geen gesinterde nodig! Door de remkracht van je voet rem je al hard zat van jezelf. Daar heeft sinter geen toegevoegde waarde meer. Enige wat je merkt is dat ze veeel sneller slijten.
Voor in gesinterd wel lekker. Welk type... zou het niet weten gewoon wat past.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door John007 »

PDvD schreef:Achter heb je geen gesinterde nodig! Door de remkracht van je voet rem je al hard zat van jezelf. Daar heeft sinter geen toegevoegde waarde meer. Enige wat je merkt is dat ze veeel sneller slijten.
Voor in gesinterd wel lekker. Welk type... zou het niet weten gewoon wat past.
OK. ik heb het misschien niet helemaal goed omschreven maar het gaat mij ook om de voorrem.
Ik dacht trouwens dat gesinterde blokken langer mee gaan.
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door Hunter6 »

IN een vergelijkingstest van meerdere remblokken op een R1200GS door het duitse Motorrad kwam de CL er als één na slechste uit. Met name de slijtage, en dan met name van de schijf, was zeer slecht.

Beste uit de test kwamen de Brembo's samen met de blokken van Lucas. Die laatste was dan wel weer een stuk goedkoper dan die van Brembo en werd daarom als testwinnaar uitgeroepen.
De remblokken van Lucas zijn voor een scherpe prijs verkrijgbaar bij On2wheels
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door John007 »

Hunter6 schreef:IN een vergelijkingstest van meerdere remblokken op een R1200GS door het duitse Motorrad kwam de CL er als één na slechste uit. Met name de slijtage, en dan met name van de schijf, was zeer slecht.

Beste uit de test kwamen de Brembo's samen met de blokken van Lucas. Die laatste was dan wel weer een stuk goedkoper dan die van Brembo en werd daarom als testwinnaar uitgeroepen.
De remblokken van Lucas zijn voor een scherpe prijs verkrijgbaar bij On2wheels
Kijk, dit veranderd de zaak.
Staat er in de test ook of het gesinterde blokken zijn of organische??
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door Wullebolle »

Ik heb mijn originele voorste remblokken op pakweg 30.000km vervangen door gesinterde van Lucas.
Ze remmen véél beter dan de originele, grijpen beter aan, zijn beter te doseren, en bijten ook harder.
Of gesinterde harder in de schijf vreten zal de tijd uitwijzen. Ik meet men schijfdikte met een micrometer om de zoveel tijd om de slijtage evolutie in de tijd te zien. Nu ist nog te vroeg om er iets zinnigs over te vertellen.
De originele remblokken deden: Ene kant van 5.00 naar 4.75mm dikte, Andere kant van 4.99 naar 4.73mm, na 30.000km

Wat de carbon Lorraine betreft: zie tabelleke van die test op een R1200GS. Die is heel duidelijk wat betreft de remschijf.

Afbeelding
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door PDvD »

Ik heb er nu voor Lukas onder liggen en die dingen doen gewoon wat ze moeten doen. Merk overigens weinig verschil met de blokken die ik hiervoor had van SBS. Deze zijn ook zeer aan te raden!

http://www.tweewielerserviceveghel.nl/i ... &aid=11854

Qua prijs maakt het elkaar niet zoveel...
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door Hunter6 »

@John007
De meeste remblokken die tegenwoordig voor motoren verkocht worden zijn gesinterd. Een uitzondering wordt wel eens gemaakt voor de achterrem dit omdat een gesinterde remblok zelfs te goed remt waardoor het wiel eerder blokkeert.
Maar met de komst van het ABS zal dat ook snel veranderen.

Ik gebruik al jaren de blokken van Lucas en ben er zeer tevreden mee. Eifel, Sauerland, Alpen, maakt niet uit, ze doen het altijd goed met mijn sportieve rijstijl, ook in de regen.

Heb je een PB gestuurd op je mail adres :wink: .
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door Hunter6 »

:wink:
PDvD schreef:,,,,,,,,,,,,,,Qua prijs maakt het elkaar niet zoveel...
De gesinterde remblokken van Lucas kosten bij On2wheels €28,80, en verzenden is gratis.

Die jongens van On2wheels zijn met meer producten vrij scherp (nee, ik ken ze persoonlijk niet, en heb ook geen aandelen. Is gewoon een tip) :wink:
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door John007 »

Hunter6 schreef:@John007

Heb je een PB gestuurd op je mail adres :wink: .
En bedankt :D
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Remblokken van Carbone Lorraine S4 of A3+ ??

Bericht door John007 »

Hunter6 schreef::wink:
PDvD schreef:,,,,,,,,,,,,,,Qua prijs maakt het elkaar niet zoveel...
De gesinterde remblokken van Lucas kosten bij On2wheels €28,80, en verzenden is gratis.

Die jongens van On2wheels zijn met meer producten vrij scherp (nee, ik ken ze persoonlijk niet, en heb ook geen aandelen. Is gewoon een tip) :wink:
Hoi Hunter6 :

De website is een goede tip, ik heb de lucas blokken donderdag besteld en kreeg ze vandaag van tante post geleverd.
Ik zal ze er volgende week even opzettten.
Echt een aanrader dus, de volgende keer ga ik wel weer iets bij hun bestellen. :D

MOD : Wat mij betreft mag er nu wel een slotje op.

Gr. John
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Plaats reactie