Spiegels met LED knippers

draadjes, lampjes
Plaats reactie
Schuurmo

Spiegels met LED knippers

Bericht door Schuurmo »

Door de verhalen over turbulentie door originele spiegels (en de eigen ervaring met windgebulder rond mijn helm), overweeg ik nu spiegels met geintegreerde LED blinkers te installeren op mijn L2 V-strom. Iemand hier ervaringen mee? Heb mooie (wel dure) Barracuda spiegels gezien. Kan iemand me vertellen of hiervoor een ander relais (DL-650A L2)geïnstalleerd moet worden? Indien ja, moet ik dan ook meteen mijn achterknippers vervangen door LED exemplaren? Alvast bedankt voor het meedenken!
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Patrick8888 »

Ik heb LED knippers in mijn spiegels en een knipper relais voor LED omdat ik ook achter LED heb.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Schuurmo

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Schuurmo »

Hoi Patrick, hoe bevallen deze en hoe is de zichtbaarheid? Heb je een bepaald merk/type, toevallig ook een foto?
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Patrick8888 »

Ze bevallen goed en de zichtbaarheid is er ook goed in. Qua oppervlakte zijn ze bijna net zo groot als de originele spiegels. Het merk weet ik niet. Ik heb deze spiegels besteld bij motozoom. Ik heb wel een foto, maar nu lukt het mij niet om deze op de site te zetten. Imageshack doet het bij mij even niet. (volgens mij zit het probleem achter het keyboard.... :roll: ....)

Zal het nog wel eens proberen.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Iron Horse »

Je kunt 2, of eigenlijk meer, dingen doen.

1. Je neemt voor LED knipperlichten en laat achter gewoon lampjes zitten. Dan zijn er 2 mogelijkheden. De LED knipperlichten zijn al aangepast voor gebruik met een gewoon relais of je plaatst voor bij elk knipperlicht een weerstand parallel. Kijk even op de Louis.de website bij de knipperlichten en daar staat uitleg over welke waardes je nodig hebt.

2. Je neemt achter ook meteen LED knipperlichten. Dan zijn er weer een paar mogelijkheden. De led achterlichten zijn al aangepast (en voor ook) dan kun je het bestaande relais blijven gebruiken. Of je moet bij elk niet aangepaste led knipper een weerstand parallel zetten en je blijft het bestaande relais gebruiken. Of de leds zijn niet aangepast en je vervangt het bestaande relais voor eentje speciaal voor led knippers.

Aangepast wil dus eigenlijk alleen maar zeggen dat de knippers af fabriek al zijn voorzien van een extra weerstand.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Schuurmo

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Schuurmo »

Bedankt voor jullie informatie :worship:
Gebruikersavatar
Bert_Lammens
DL650 berijder
Berichten: 205
Lid geworden op: do 17-11-2011, 12:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 ABS 2007
Woonplaats: Mechelen (België)

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Bert_Lammens »

Iron Horse schreef:Je kunt 2, of eigenlijk meer, dingen doen.

1. Je neemt voor LED knipperlichten en laat achter gewoon lampjes zitten. Dan zijn er 2 mogelijkheden. De LED knipperlichten zijn al aangepast voor gebruik met een gewoon relais of je plaatst voor bij elk knipperlicht een weerstand parallel. Kijk even op de Louis.de website bij de knipperlichten en daar staat uitleg over welke waardes je nodig hebt.

2. Je neemt achter ook meteen LED knipperlichten. Dan zijn er weer een paar mogelijkheden. De led achterlichten zijn al aangepast (en voor ook) dan kun je het bestaande relais blijven gebruiken. Of je moet bij elk niet aangepaste led knipper een weerstand parallel zetten en je blijft het bestaande relais gebruiken. Of de leds zijn niet aangepast en je vervangt het bestaande relais voor eentje speciaal voor led knippers.

Aangepast wil dus eigenlijk alleen maar zeggen dat de knippers af fabriek al zijn voorzien van een extra weerstand.
Ben in de plaatselijke motorzaak eens gaan horen voor LED-lichtjes om in de originele pinkers te steken...
Kostprijs: € 248 :evil: is mij iets te duur :frusty:
Drive safe and enjoy
Moderator http://www.vstrom.freebb.be/
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7550
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Iron Horse »

Je zet er dan toch gewoon complete pinkers op. Dat is wel zo mooi. Kijk eens bij Louis.de of Polo-motorrad.de of Hein Gericke. Staan best betaalbare bij. Voor 2 stuks achter hoeft dat niet meer dan een paar tientjes te zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Patrick8888 »

Bert_Lammens schreef:.
Ben in de plaatselijke motorzaak eens gaan horen voor LED-lichtjes om in de originele pinkers te steken...
Kostprijs: € 248 :evil: is mij iets te duur :frusty:[/quote]

Bedoel je dat je de bestaande gloeibollen in het armatuur wilt vervangen voor LED?
Bij de meeste automaterialenzaken kan je zo een led halen met de juiste fitting en die kan je zo in je bestaande armatuur zetten.

Zo een LED lampje kost ongeveer tussen de 10 en 15 euro. En dan nog een LED knipper relais, kost 25 euro.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Patrick8888 »

Schuurmo schreef:Hoi Patrick, hoe bevallen deze en hoe is de zichtbaarheid? Heb je een bepaald merk/type, toevallig ook een foto?
Zo hopelijk is het gelukt om een foto te plaatsen.... :D

Niet dus.... :( :(
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Patrick8888 »

Patrick8888 schreef:
Schuurmo schreef:Hoi Patrick, hoe bevallen deze en hoe is de zichtbaarheid? Heb je een bepaald merk/type, toevallig ook een foto?
Zo hopelijk is het gelukt om een foto te plaatsen.... :D

Niet dus.... :( :(
Misschien zo dan: Afbeelding

Ik krijg steeds deze boodschap: Failed to determine remote content type for transload URL. Iemand die weet hoe en wat :?:
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Schuurmo

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Schuurmo »

Patrick: Alsnog bedankt voor je reactie en foto, ziet er netjes uit. Deze week de nieuwe spiegels geplaatst, met LED knipperlicht. De spiegels waren niet voorbereid, dus ander relais voor LED gehaald en geplaatst. Nu knippert het normaal. Achter gebruik ik echter nog de standaard knipperlichten. Het is dus niet nodig voor- en achter meteen te vervangen door LED.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Spdfrk

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Spdfrk »

hallo iedereen

ik heb ook de er6n spiegels gekocht met led knipperlichten erin

is er iemand die een handleiding kan maken hoe ik dit het makkelijkste kan aansluiten?
ik wil mijn voorste knippers gewoon laten zitten

en zat zelf te denken om ze vanaf de schakelaar of vanaf de voorste zijknippers af te tappen
dan heb ik toch geen ander relais nodig?

een handleiding zou echt super makkelijk zijn.

Alvast bedankt! :duim:
Spdfrk

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Spdfrk »

niemand die kan uitleggen hoe je de knippers het beste kan sluiten?
O:-)
Schuurmo

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Schuurmo »

Spdfrk schreef:hallo iedereen

ik heb ook de er6n spiegels gekocht met led knipperlichten erin

is er iemand die een handleiding kan maken hoe ik dit het makkelijkste kan aansluiten?
ik wil mijn voorste knippers gewoon laten zitten

en zat zelf te denken om ze vanaf de schakelaar of vanaf de voorste zijknippers af te tappen
dan heb ik toch geen ander relais nodig?

een handleiding zou echt super makkelijk zijn.

Alvast bedankt! :duim:
Of het aftappen vanaf de voorste knippers mogelijk is, en of je daar wel of niet een ander relais voor nodig hebt kan ik je niet zeggen. Bij mij (bij vervanging van de bestaande knippers voor) was het dus wel nodig zoals je gelezen hebt. Voor de duidelijkheid, ik heb nu dus normale gloeilampjes (achter) gemixed met LED (voor), en dat werkt prima met het nieuwe relais.

Trial and error zou ik zeggen. En anders even de dealer raadplegen. Ik zou het aftappen trouwens vanaf de knippers doen als ik jou was, en niet vanaf de schakelaar. Succes met je "projectje"
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Patrick8888 »

Spdfrk schreef:hallo iedereen

ik heb ook de er6n spiegels gekocht met led knipperlichten erin

is er iemand die een handleiding kan maken hoe ik dit het makkelijkste kan aansluiten?
ik wil mijn voorste knippers gewoon laten zitten

en zat zelf te denken om ze vanaf de schakelaar of vanaf de voorste zijknippers af te tappen
dan heb ik toch geen ander relais nodig?

een handleiding zou echt super makkelijk zijn.

Alvast bedankt! :duim:
Je kan het gewoon van de draden aftappen van je voorste knippers. Het makkelijkst vond ik gaan als je de kuipdelen even weg neemt. Het beste is dan om de draden te solderen. Is wat meer werk maar dan komt het zeker niet los.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Spdfrk

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Spdfrk »

Nou ze zitten erop hoor

ik heb inderdaad eerst even de kuipdelen los gehaald en daarna kun je het stekkertje voor het knipperlicht
los klicken daarna kun je door de moer los te draaien het complete knipperlicht eruit halen
ik heb gekozen om de draden aan de lampunit te solderen en daarna de draden weer terug door het rubbertje van
de knipper unit te brengen.
omdat deze kabeltjes erg dun zijn heb ik gekozen om er een extra mantel omheen te doen voor extra stevigheid.

het werkt top nu!
ZeugStrom

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door ZeugStrom »

Spdfrk schreef:hallo iedereen

ik heb ook de er6n spiegels gekocht met led knipperlichten erin

is er iemand die een handleiding kan maken hoe ik dit het makkelijkste kan aansluiten?
ik wil mijn voorste knippers gewoon laten zitten

en zat zelf te denken om ze vanaf de schakelaar of vanaf de voorste zijknippers af te tappen
dan heb ik toch geen ander relais nodig?

een handleiding zou echt super makkelijk zijn.

Alvast bedankt! :duim:
Hallo Spdfrk, waar heb jij de spiegels gekocht? ik hoor het graag.
Groeten Ben
Spdfrk

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Spdfrk »

Hallo ben

Ik heb ze via ebay gewoon zoeken op er6-n mirrors
Volgens mij heete de verkoper tuner x factory ofzo

Groetjes michel
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: Spiegels met LED knippers

Bericht door Patrick8888 »

Verleden jaar nieuwe Magazi spiegels gehad voor mijn verjaardag en nu heb ik ze er (eindelijk) opgezet. Kwaliteit is beter dan de vorige, de oude waren een setje van 25 euro, in dit geval was goedkoop duurkoop. Maar wel weer een mooie aanleiding om deze nieuwe spiegels te kopen.

Afbeelding

Afbeelding
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Plaats reactie