spijkerbroeken

Van Gore-tex jassen tot kinky leren laarsjes...
Plaats reactie
EvH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 24-11-2008, 17:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Tilburg

spijkerbroeken

Bericht door EvH »

hoi,
Wie heeft er ervaring met de zg "spijker"broeken voor op de motor. Er zijn er verschillende in de omloop nl.
welk merk / type is aan te raden.

groeten,

Erwin.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: spijkerbroeken

Bericht door Tulipan »

Ik zou zeggen; vraag het de experts :schater:

http://www.glamour.nl/
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Why

Re: spijkerbroeken

Bericht door Why »

Ik neem aan dat je de met kevlar versterkte variant bedoelt. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ben er ook naar aan het kijken.

De informatie die ik tot nu toe krijg, is dat het geen vervangen is voor een goede motorbroek. Wel is het een hele verbetering ten opzichte van een gewone spijkerbroek.
Dat zou zich dan vertalen in een "toer tochtje, lage snelheid (rond de 80) en een rustige val; het vel blijft op je been. Maar dat is puur op van horen zeggen.

Mochten er echte ervaringsdeskundige rond lopen dan hoor ook ik het graag.
EvH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 24-11-2008, 17:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Tilburg

Re: spijkerbroeken

Bericht door EvH »

Why schreef:Ik neem aan dat je de met kevlar versterkte variant bedoelt. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar ben er ook naar aan het kijken.

De informatie die ik tot nu toe krijg, is dat het geen vervangen is voor een goede motorbroek. Wel is het een hele verbetering ten opzichte van een gewone spijkerbroek.
Dat zou zich dan vertalen in een "toer tochtje, lage snelheid (rond de 80) en een rustige val; het vel blijft op je been. Maar dat is puur op van horen zeggen.

Mochten er echte ervaringsdeskundige rond lopen dan hoor ook ik het graag.
In die trent bedoel ik dat inderdaad... was ook op zoek naar de ervaringen.
Erwin.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: spijkerbroeken

Bericht door Joskestiller »

Ik heb 2 jaar geleden een katoenen broek van het merk Spidi aangekocht. Deze is aan op de heupen en knieën voorzien van zachte protectoren en kevlar verstevigd.
Aangenaam om te dragen tijdens warme ritten.

Hoewel ik meestal (ook tijdens vakanties in het Zuiden) mijn lederen broek van Rev'it draag met daaronder een vochtregulerende lange onderbroek. Nog nooit echt te warm gehad en het voelt toch een stukje veiliger aan.
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: spijkerbroeken

Bericht door V-Stoom »

In de MotoPlus heeft in 2010 een praktijktest gestaan vaan een aantal van deze broeken. Hier is een linkje.

http://www.motoplus.nl/Frontend/news.php?page_id=4795

Wellicht heb je hier iets aan.

Groet, Allard.
niets is te gek, behalve op je bek.
EvH
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 24-11-2008, 17:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Tilburg

Re: spijkerbroeken

Bericht door EvH »

die laatste is wel heel duidelijk... geen spijkerbroeken ook niet de speciale :bye:
Why

Re: spijkerbroeken

Bericht door Why »

Als ik naar die laatste foto kijk, lijkt mij juist dat de broek gedaan heeft wat hij moet doen. De spijkerstof is alleen maar sier voor en mag dus wegslijten. Het gaat puur om de Kevlar binnen stukken. Die moeten bescherming bieden.
Voor de duidelijkheid beschermt Kevlar in deze hoedanigheid alleen maar tegen schuiven en uiteraard niet tegen impact. Daar heb je nog steeds kappen voor nodig. Ik weet ook niet hoe het met de warmte overdracht gaat maar denk dat je geen brandplekken zal krijgen.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: spijkerbroeken

Bericht door Frank »

Nou, ik wilde het ook wel eens proberen en heb zojuist voor de prijs van wat een normale spijkerbroek kost ook een jeans besteld...

http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... FB5B08AFE1

Afwachten of dat gaat bevallen... ;)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: spijkerbroeken

Bericht door Iron Horse »

Nu maar hopen dat hij ook nog een beetje binnen acceptabele tijd geleverd wordt, het is en blijft Motozoom ........ :o)

Ik vertrouw de aangepaste "gewone" spijkerbroek toch niet zo erg. Heb zelf, en m'n vriendin ook, afgelopen koopzondag (1-4) in Essen bij Polo met 15% korting een perfect passende leren jeans gekocht. Ziet er in werkelijkheid en als je hem aan hebt een stuk mooier uit dan zo op het plaatje. En dat ook voor ca. 90 euro. Heb hem al gedragen en zit perfect. In leer blijf ik voorlopig toch iets meer vertrouwen hebben.

De Polo link er naartoe en onder de foto.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Why

Re: spijkerbroeken

Bericht door Why »

Nou moet iedereen voor zich weten waar men zich veilig in waant, maar misschien geeft het volgende je stof tot nadenken en kan je er lering uit trekken (sorry erg flauw)

Kogelvrije vesten maakt men tegenwoordig van Kevlar en niet van leer.
American football bescherming was vroeger van leer, nu ook van kunststof.
En ook onze helmen en motoren worden steeds vaker van sterkere kunststoffen gemaakt.

De Helm plicht was niets, de auto gordel was niets, de computer was niets, ABS op auto's was niets. Automatische stuurbekrachtiging was niets en zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Ik zie geen enkele reden waarom Kevlar niet superieur zou zijn over leer met dezelfde dikte. Voor beide materialen geld dat, als je bot breuken wilt voorkomen, je nog steeds extra protectie moet hebben.

Maar nogmaals, draag waar je jezelf het veiligst in voelt.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: spijkerbroeken

Bericht door Tulipan »

Kijk Iron Horse doet hetzelfde als ik 20 jaar geleden bedacht :worship:
En die broek heb ik nog steeds, en door een prijsfoutje kost mijn vriendin er vorig jaar ook een......
voor 10 euro :schater:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: spijkerbroeken

Bericht door Iron Horse »

@ Why,

Je verhaal klopt wel, maar het verschil tussen leer en Kevlar voor een motorbroek zit hem niet in de impact die het moet opvangen, maar in de slijtage door schuren. Er daar wint leer het nog steeds met gemak van Kevlar.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Why

Re: spijkerbroeken

Bericht door Why »

Iron Horse schreef:@ Why,

Je verhaal klopt wel, maar het verschil tussen leer en Kevlar voor een motorbroek zit hem niet in de impact die het moet opvangen, maar in de slijtage door schuren. Er daar wint leer het nog steeds met gemak van Kevlar.
En daarom plakken ze ook koeien onder sommige vliegtuigen ipv kevlar slijtblokken?
Het "Leer is beter" verhaal zit bij de meeste mensen tussen de oren. Maar daar staat tegenover dat als je je veiliger voelt, je vaak ook ontspannender rijd en dat is zeker een voordeel.

Laten we het over eens zijn dat we het hier niet over eens zijn dan. De zon schijnt, dus ik pak de motor, lijkt me veel beter
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: spijkerbroeken

Bericht door Iron Horse »

Er is ergens een testje waar je duidelijk het verschil in slijtage door schuren ziet tussen leer en Kevlar, ik weet alleen even niet meer waar ik dat heb gezien behalve in een motor(kleding)zaak. Mocht ik het vinden dan zal ik het hier nog plaatsen. Enne, we hoeven het uiteraard niet met elkaar eens te zijn :wink: .
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: spijkerbroeken

Bericht door Tulipan »

En laat ons daarom google hebben :worship:
De meter slaat naar Iron Horse uit O:-)

" De voorkeur gaat uit naar leer. Leer heeft ventilerende eigenschappen en is in hoge mate slijtvast, scheur- en wrijvingsbestendig. Het is uitermate rekbaar en heeft een laag soortelijk gewicht. Met zijn uitstekende anti-glijeigenschappen en een hoog smeltpunt zul je in een goed leren pak een crash het beste doorstaan. Als je over het wegdek glijdt werkt deze als een enorme schaaf. Bovendien wordt door het glijden heel veel warmte opgewekt. Leer is in hoge mate bestand tegen schaven, neemt niet snel warmte op en heeft bovendien een hoog smeltpunt. "

Hoe snel materialen stukgaan tijdens een crash: Materiaal Seconden
Denim 0.2 tot 0.5
Sommige racehandschoenen 0.6
Meeste lederen handschoenen 1.0 to 1.8
Keprotec stretchmateriaal 0.9
Slechte Kevlar 1.0
Twee lagen gewassen katoen 1.3
1.3 mm dikke koeienhuid 3.8
twee lagen van 1.3 mm dikke koeienhuid 18
drie lagen van 1.3 mm dikke koeienhuid 55
twee lagen dicht geweven Kevlar 5.6
Suède 18
Laarzenleer (normaal 2.2 mm dik) 20
Lederen stretchdelen (2-3 mm dik) 20.4

Bron:http://motorfun.jouwweb.nl/tips/motorkleding

Mooi hè, dat internet :bye:
Laatst gewijzigd door Tulipan op za 21-04-2012, 19:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: spijkerbroeken

Bericht door Iron Horse »

Ik dank u :worship: :worship: :worship: Ik wist het wel :o)
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: spijkerbroeken

Bericht door Frank »

Tulipan schreef: Mooi hè, dat internet :bye:
Ik ga jouw gebruikersnaam nog eens veranderen naar Tuligoogle of Tulibing.. daar ben ik nog niet uit... :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: spijkerbroeken

Bericht door Tulipan »

Waarom denk je dat ik zoveel weet ?? Echt niet allemaal uit het bolleke hoor :D

En dan liever Tulixquick :bye:

https://ixquick.com/ned/protect-privacy.html
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Why

Re: spijkerbroeken

Bericht door Why »

He een medestander. Ik dacht al dat ik de enige was die niets te verbergen had, maar wel graag het recht zou hebben dat te kunnen. Wel opvallend dat je dan weer Nederland ontvlucht bent :schater:
PietB
Berichten: 257
Lid geworden op: di 27-03-2012, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
Woonplaats: Bolsward

Re: spijkerbroeken

Bericht door PietB »

Ik heb 2 jaar geleden een kevlar jeans gekocht van het merk Draggin jeans. Bevalt uitstekend bij warm weer.
Geeft alleen bescherming bij schuivers, maar ja dat is niet de bedoeling.
On the road again.............
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: spijkerbroeken

Bericht door Wullebolle »

Why schreef:
He een medestander. Ik dacht al dat ik de enige was die niets te verbergen had, maar wel graag het recht zou hebben dat te kunnen. Wel opvallend dat je dan weer Nederland ontvlucht bent :schater:
Snap ik nu goed dat je het recht wil hebben omniets te verbergen, maw dat je alles openbaar wil gooien?
Maak je geen illusies. Zolang je naam gekoppeld is aan een bankrekening met pinpas is meer van je geweten dan dat je zelf ooit op facenook zou kwijtkunnen. Overdenk maar es wat je aan info kunt halen alsje de databases van alles waar je ooit met pinpas/kredietkaart koppelt, daar dan de data van je internetprovider (elke klik elke link elke zoekterm is gelogd), en zelfs de data van je gsm provider (tijdstip en locatie, constant gelogd, willen of niet). Doe daar dan de automatische gezichtsherkenning van de veiligheidscameras op straat bij en ... yep. Je leven is integraal virtueel na te bootsen.
En schrijhf maar es een email of forum tekst waarin de woorden New York Airplane Crash en Al Qaida staan.
Gegerandeerd dat deze onderschept en geanalyseerd wordt. Zoals dit hier nu !

Dus jonges, wat je op facebook lost ... who cares. Enkel een paar erclamejonges maken daar misbruik van, of een stel zogenaamde vrienden die je een kloot willen afdraaien.

Het enige wapen dat iemand heeft tegen wat hierboven staat is de "security by numbers"
Het is nie jij die getarget wordt. Het is iedereen, Miljarden mensen
Jouw eigenste info verzuipt tussen de rest tot het statistiek wordt.
En zolang je zelf min of meer aan de gemiddeldes voldoet val je niet op.
Je moet al echt uniek zijn vooraleer je de aaandacht trekt.

So no worries.
Overdenk dat je schoonmoeder meekijkt op het internet, gedraag je ernaar, en das veilig genoeg.
Spooky Action At A Distance !
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: spijkerbroeken

Bericht door Hunter6 »

Jij hebt deze week zeker de Matrix gekeken op TV :wink:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: spijkerbroeken

Bericht door Wullebolle »

Hunter6 schreef:Jij hebt deze week zeker de Matrix gekeken op TV :wink:
Is de realiteit maat.
Trust me i know ! Ik ken iemand (een gedragspsycholoog) die voor een bank algoritmes helpt ontwikkellen om de odd balls uit de statistische betalingssoep te filteren. Privacy commisie? My ass. Allemaal zand in de ogen. Vb: je hebt een auto, je moet tanken -pinpas uiteraard, doet dat al een paar jaar. Er zit een patroon in. Je koopt een motorfiets. Je tankpatroon zal wijzigen. Ipv beurtne van 45 literkomen er nu beurten van 15 liter bij. Algoritme merkt dat op en maakt een opportunity alert. Al heb je de motor cash betaald, gekregen, gevonden, gestolen. de bank weet dat je een motor hebt. Doen ze niets mee. Waarom zouden ze. Alhoewel. Ze gaan het niet aan je neus hangen. Het benzinepomp bedrijf weet het ook. Zij hebben ook dergelijke algoritmes. Pompbedrijf is opportunistisch. Tuurlijk prive en commercieel. Die gegevens worden verkocht aan marketingbedrijven, waar een dan weer aan andere batterij experts, hun conclusie uit trekken.
Al wat je tijpt in chrome (zoals ik dit nu tijp) of zoekt met google, of de fotos die je in picassa plaatst, worden statistisch verwerkt tot je in een van de zovele profielen past waarop je gegevens dan verkocht worden (niet de data, maar wel het profiel) aan marketingbedrijven. Waar dacht je dat google zen centen vandaan haalt? Liefdadigheid? Pixelverkoop voor willekeurige advertenties? Ander voorbeeld: Welke conclusies denk je dat er getrokken worden als de snelwegcontrole cameras een patroon opmerken: "15 jaar oude nissan sunny met nrplaat xxx geregistreerd op naam van de 25 jarige werkloze xxxx, gaat al een maand of twee savonds laat de grens over tussen Luik & Maastricht, en keert een uurtje later al weer terug." ...

Het is zooo alomtegenwoordig, zo subtiel, dat je niet eens opmerkt dat je op een softe manier gebrainwashed wordt.
Maar ik vel geen oordeel of dit nou goed of fout is. Dat hangt van je levensfilosofie af .

btw, je moet niet naar de matrix zien, maar 1984 lezen ! Dat zit er dichter bij.


..
Spooky Action At A Distance !
Why

Re: spijkerbroeken

Bericht door Why »

Wullebolle schreef: Snap ik nu goed dat je het recht wil hebben omniets te verbergen, maw dat je alles openbaar wil gooien?
ehhhhhhhhhhhhhh nee dus. Maar lees het anders nog een keer. Zal ook nu wel weer aan mij liggen neem ik aan.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: spijkerbroeken

Bericht door Wullebolle »

Why schreef:
Wullebolle schreef: Snap ik nu goed dat je het recht wil hebben omniets te verbergen, maw dat je alles openbaar wil gooien?
ehhhhhhhhhhhhhh nee dus. Maar lees het anders nog een keer. Zal ook nu wel weer aan mij liggen neem ik aan.
Kweet wajje bedoelt, twas mijn sarcasme & ironie die nie duidelijk genoeg was ... :frusty:
:bye:
Spooky Action At A Distance !
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: spijkerbroeken

Bericht door Joskestiller »

Over wat ging het hier weer? :o)
Honi soit qui mal y pense!!
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: spijkerbroeken

Bericht door Hunter6 »

Dat bedrijven allerlei gegevens verzamelen dat geloof ik best wel. Maar ik denk niet er ergens een belletje gaat rinkelen als Hunter6 ineens aanzienlijk minder bij de Shell tankt, en meer bij de Tango omdat het daar goedkoper is.
En eerlijk gezegd zal het me een worst wezen wat ze allemaal verzamelen. Zolang ze me niet voor de voeten lopen,,, :mrgreen:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: spijkerbroeken

Bericht door Wullebolle »

Joskestiller schreef:Over wat ging het hier weer? :o)
Over iets waar we meestal ons broek aan vegen. :o)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: spijkerbroeken

Bericht door Jon »

zou me een kevlar spijkerbroek van Richa willen aanschaffen ,aangezien ik deze langs het internet ga bestellen zou ik moet weten of de kevlar maten overeen komen met de maten van een gewone spijkerbroek. iemand ervaring mee?
grt
Leon

Re: spijkerbroeken

Bericht door Leon »

Wullebolle schreef:
Hunter6 schreef:Jij hebt deze week zeker de Matrix gekeken op TV :wink:
Is de realiteit maat.
Trust me i know ! Ik ken iemand (een gedragspsycholoog) die voor een bank algoritmes helpt ontwikkellen om de odd balls uit de statistische betalingssoep te filteren. Privacy commisie? My ass. Allemaal zand in de ogen. Vb: je hebt een auto, je moet tanken -pinpas uiteraard, doet dat al een paar jaar. Er zit een patroon in. Je koopt een motorfiets. Je tankpatroon zal wijzigen. Ipv beurtne van 45 literkomen er nu beurten van 15 liter bij. Algoritme merkt dat op en maakt een opportunity alert. Al heb je de motor cash betaald, gekregen, gevonden, gestolen. de bank weet dat je een motor hebt. Doen ze niets mee. Waarom zouden ze. Alhoewel. Ze gaan het niet aan je neus hangen. Het benzinepomp bedrijf weet het ook. Zij hebben ook dergelijke algoritmes. Pompbedrijf is opportunistisch. Tuurlijk prive en commercieel. Die gegevens worden verkocht aan marketingbedrijven, waar een dan weer aan andere batterij experts, hun conclusie uit trekken.
Al wat je tijpt in chrome (zoals ik dit nu tijp) of zoekt met google, of de fotos die je in picassa plaatst, worden statistisch verwerkt tot je in een van de zovele profielen past waarop je gegevens dan verkocht worden (niet de data, maar wel het profiel) aan marketingbedrijven. Waar dacht je dat google zen centen vandaan haalt? Liefdadigheid? Pixelverkoop voor willekeurige advertenties? Ander voorbeeld: Welke conclusies denk je dat er getrokken worden als de snelwegcontrole cameras een patroon opmerken: "15 jaar oude nissan sunny met nrplaat xxx geregistreerd op naam van de 25 jarige werkloze xxxx, gaat al een maand of twee savonds laat de grens over tussen Luik & Maastricht, en keert een uurtje later al weer terug." ...

Het is zooo alomtegenwoordig, zo subtiel, dat je niet eens opmerkt dat je op een softe manier gebrainwashed wordt.
Maar ik vel geen oordeel of dit nou goed of fout is. Dat hangt van je levensfilosofie af .

btw, je moet niet naar de matrix zien, maar 1984 lezen ! Dat zit er dichter bij.


..


Nog eentje dan...........


Ik weer zoveel mogelijk cookies/trackets etc.


Heb ik laatst een nieuw element gekocht voor mijn platenspeler.

Ik log een dag later weer aan op Amazon en zie hier:
Ik heb nog nooit iets motorfiets gerelateerd bij amzon gezocht of gekocht:




Afbeelding





Back on topic Spijkerbroek


als je een zaak in de buurt hebt, dan zou ik daar gaan passen. Je weet wat ie online kost. Als daar zeg 12 euro tusssenzit, dan koop je 'm in de winkel. voor de service en de kop koffie.
Mocht het verschi ECHT groot zijn, dan kun je altijd vragen of zij iets water bij de wijn willen doen (niet bij de koffie... O:-) )
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: spijkerbroeken

Bericht door Jon »

weet ik maar in prijs is het verschil groter deze is eigenlijk 2de hands maar nog nooit gedragen , volgens de verkoper zijn de maten hetzelfde maar is te ver voor mij om te passen dus moet ik er zeker van zijn .
grt
Neatlittlefellow

Re: spijkerbroeken

Bericht door Neatlittlefellow »

Ik heb er op dit moment 4:
2x blue jeans (oude en nieuwe generatie) van Oxford met Kevlar vlakken op de knieën en bips incl. valbescherming op de knieën en optionele bescherming op de dijen. +ook een versie die er uitziet als cargopants.
1x Spidi Furious die bestaat uit een hybride stof (13Oz 70% cotton and 30% nylon) - Ik gebruik ze zowel op de motor als op de scooter (300cc). Heb ooit van een journalist vernomen dat die met zo'n Spidi tegen 100km/u op zijn bek is gegaan en er niets aan heeft overgehouden en onmiddellijk hetzelfde model heeft gekocht.
Gedurende het jaar wissel ik af tussen leder, textiel en jeans motorbroeken - net zoals ik wissel tussen verschillende vesten, schoeisel, handschoenen en helmen...

grtz
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: spijkerbroeken

Bericht door Jon »

en zijn dit andere maten als je gewone spijkerbroeken?
grt
Neatlittlefellow

Re: spijkerbroeken

Bericht door Neatlittlefellow »

neen, maten zijn dezelfde. Bij die van Oxford kan je ook de lengte kiezen, Die van Spidi niet, maar daar kan je dan weer de kniebeschermers in de hoogte verstellen.
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: spijkerbroeken

Bericht door Ballie »

Je kunt de verkoper ook vragen om de taille (plat op de grond leggen en van links naar rechts meten) en de binnenbeenlengte van de broek te meten en die maten aan jou door te geven.

Als jij hetzelfde doet bij een broek die jou goed past dan kun je deze maten met elkaar vergelijken en zodoende bepalen of de broek het risico waard is.
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: spijkerbroeken

Bericht door Jon »

heb het zo gedaan en ga hem aankopen de maten komen zo goed als overeen
bedankt
grt
Gebruikersavatar
Ballie
DL650 berijder
Berichten: 546
Lid geworden op: za 01-03-2014, 09:56
Woonplaats: Roosendaal - West Brabant
Contacteer:

Re: spijkerbroeken

Bericht door Ballie »

Graag gedaan hoor, ik hoop dat de broek je bevalt...
You can't buy happiness, but you can buy a V-Strom...
Gebruikersavatar
V-Stoom
DL650 berijder
Berichten: 413
Lid geworden op: di 25-07-2006, 10:23
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650
Woonplaats: Heerenveen

Re: spijkerbroeken

Bericht door V-Stoom »

Laatste MotorPlus een uitgebreide spijkerbroekentest.
niets is te gek, behalve op je bek.
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: spijkerbroeken

Bericht door Heppie »

De zomer komt er aan,dus gisteren een spijkerbroek voor op de motor gekocht,hij zit heerlijk :duim:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Eikie
EX- V-Strom berijder
Berichten: 7817
Lid geworden op: zo 25-11-2012, 23:12
Mijn motor is een: Honda CRF1000A dè Africa Twin
Woonplaats: Oud Beijerland

Re: spijkerbroeken

Bericht door Eikie »

Voor dat geld krijg je er zeker twee :oops:
Groeten, René
It was only when I bought a motorbike that I found out that adrenaline is brown.
V-Strom 2011 DL650A GS Honda CRF1000A dè Africa Twin
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: spijkerbroeken

Bericht door Heppie »

haha,nee maar hij is elders nog veel duurder,en deze zit in een keer goed.

https://www.motorkledingstore.nl/assort ... ENEALw_wcB
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 19-05-2018, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is onnodig en ongewenst.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: spijkerbroeken

Bericht door Iron Horse »

Echt belachelijke prijzen. Alleen doordat mensen het blijven kopen blijft die prijs ook zo hoog. Je kunt mij niet vertellen dat dat beetje Kevlar en die paar extra's qua comfort in die broek zo'n prijs rechtvaardigt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Heppie
Berichten: 661
Lid geworden op: di 20-03-2018, 06:32
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 650 XT 2018
Woonplaats: Amstelveen

Re: spijkerbroeken

Bericht door Heppie »

Ach ik hoef alleen voor mezelf te zorgen en ik ben er blij mee,maar ben het met je eens dat er voor minder ook goede broeken te koop zijn.
Als je het gevoel hebt dat je niet genoeg vermogen hebt om lekker te rijden is de weg niet bochtig genoeg. :-)}
:bye: Robert Jan :-)}
Margon
Berichten: 1052
Lid geworden op: zo 16-08-2009, 23:01
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom L5 650xta Grijs
Woonplaats: s`Gravendeel

Re: spijkerbroeken

Bericht door Margon »

Heppie schreef: za 19-05-2018, 11:48 Ach ik hoef alleen voor mezelf te zorgen en ik ben er blij mee
daar gaat toch om
:-)}650 K7 / L13 / L14/ L15 650 2018 xta geel
Plaats reactie