GIVI ervaring (geen airflow)
GIVI ervaring (geen airflow)
Voor de geinteresseerden.
Na alles te hebben geprobeerd om van het gebulder af te komen:
1) originele ruit afgezaagd diverse hoogtes en met origineel en madstad geprobeerd, geen succes,
2) suzukiruit met flipup, geen succes zowel met orgineel bracket als met madstad,
3) Givi ruit gekocht, vandaag geleverd, alle standen, origineel en madstad, beste stand is met orgineel bracket op laagste stand, gaat redelijk, nog wel lawaai maar het is te doen.
Vandaag was goed weer, maakt wel enorm verschil waar wind vandaan komt, maar niet helemaal ontevreden.
4) zit nog op Fabbri, kleine ruit te wachten, ben benieuwd
Als de Fabbri niet beter is dan blijft dus de Givi erop. Ook belangrijk, de Givi ruit staat wel erg mooi vind ik persoonlijk.
Heb Schubert C3 met oordoppen, 1.88 en zadel +2 cm en de Kawa spiegels erop.
Na alles te hebben geprobeerd om van het gebulder af te komen:
1) originele ruit afgezaagd diverse hoogtes en met origineel en madstad geprobeerd, geen succes,
2) suzukiruit met flipup, geen succes zowel met orgineel bracket als met madstad,
3) Givi ruit gekocht, vandaag geleverd, alle standen, origineel en madstad, beste stand is met orgineel bracket op laagste stand, gaat redelijk, nog wel lawaai maar het is te doen.
Vandaag was goed weer, maakt wel enorm verschil waar wind vandaan komt, maar niet helemaal ontevreden.
4) zit nog op Fabbri, kleine ruit te wachten, ben benieuwd
Als de Fabbri niet beter is dan blijft dus de Givi erop. Ook belangrijk, de Givi ruit staat wel erg mooi vind ik persoonlijk.
Heb Schubert C3 met oordoppen, 1.88 en zadel +2 cm en de Kawa spiegels erop.
Re: GIVI ervaring (geen airflow)
Ik vroeg me af of je ook al eens een andere helm geprobeerd hebt. Ik heb zelf namelijk steeds meer de indruk dat de C3 de boosdoener is. Als ik met vizier open rij is het goed te doen, maar zodra het klepje dicht is moeten de oordoppen in anders word ik gek.
Re: GIVI ervaring (geen airflow)
De C3 is volgens mij gemaakt voor een iets meer voorovergebogen positie. Maar zelfs rechtop is hij toch stiller dan andere helmen, vind ik.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: GIVI ervaring (geen airflow)
IK ben sowiso al doof, en als ik dan es niet doof ben, steek ik stopsels in men oren.
Het hoger givi scherm260 en kloontje moeten maar volstaan.
But idd, met open klep minder lawaai dan met klep dicht ... how silly that might sound
Het hoger givi scherm260 en kloontje moeten maar volstaan.
But idd, met open klep minder lawaai dan met klep dicht ... how silly that might sound
Spooky Action At A Distance !
Re: GIVI ervaring (geen airflow)
Ergens is het wel logisch. Een open klep snijdt en geleidt de rijwind. Met de klep toe botst de wind meer tegen de helm, wat meer gebulder zal opleveren. Een gesloten helm is bovendien een klankkast/resonantiekamer.Wullebolle schreef:...But idd, met open klep minder lawaai dan met klep dicht ... how silly that might sound
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: GIVI ervaring (geen airflow)
Twas een woordspeling Leville: klep dicht = zwijgen, en da kan nie stiller zijn dan niet zwijgen ofte klep open, enz...
Spooky Action At A Distance !