Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Hoi,
Ben gisteren wat info gaan verzamelen ivm de aanschaf van een GPS. Blijkt dat de voedingskabel van Garmin GPS'en rechstreeks aan te sluiten is op de batterij. Is dit wel zo aanbevolen in verband met leegzuigen batterij? Of zit er misschien een schakelaar tussen? Of is het eerder een kwestie van de voedingskabel uit het toestel/de houder trekken wanneer je het toestel op de fiets laat?
Of gebruiken jullie een aparte kabel voor op een 12V stopcontact? Waarom hebben zovelen hier anders een 12V stopcontact?
Graag doe ik een beroep op jullie praktijkervaring. GPS-toestanden op de motor zijn compleet nieuw voor me.
Alvast dank.
Leville
Ben gisteren wat info gaan verzamelen ivm de aanschaf van een GPS. Blijkt dat de voedingskabel van Garmin GPS'en rechstreeks aan te sluiten is op de batterij. Is dit wel zo aanbevolen in verband met leegzuigen batterij? Of zit er misschien een schakelaar tussen? Of is het eerder een kwestie van de voedingskabel uit het toestel/de houder trekken wanneer je het toestel op de fiets laat?
Of gebruiken jullie een aparte kabel voor op een 12V stopcontact? Waarom hebben zovelen hier anders een 12V stopcontact?
Graag doe ik een beroep op jullie praktijkervaring. GPS-toestanden op de motor zijn compleet nieuw voor me.
Alvast dank.
Leville
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Volgens mij zit deze bij mij ook direct op de accu. Aangezien ik de GPS meeneem als de motor stilstaat, valt dat leeglopen wel mee
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Bedankt voor je reactie. En als de motor in de garage staat?Why schreef:Volgens mij zit deze bij mij ook direct op de accu. Aangezien ik de GPS meeneem als de motor stilstaat, valt dat leeglopen wel mee
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Die heb ik niet. maar dat maakt niet uit. Ik heb een 550, die laat ik nooit in z'n houder zitten ook al zou hij binnen staan
- AJS
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 16
- Lid geworden op: di 13-10-2009, 09:41
- Mijn motor is een: KTM 1190 Adv
- Woonplaats: Uithoorn
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ik heb hem ook direct op de accu. Geen last van leegtrekken als de Garmin losgekoppeld is, ook niet na een paar weken.
ik zweer het je, als de zon schijnt knipoogt ie ....
gr Annejan
gr Annejan
-
- DL1000 berijder
- Berichten: 475
- Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
- Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
- Woonplaats: België - Hasselt
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Dag Leville,Leville schreef:Bedankt voor je reactie. En als de motor in de garage staat?Why schreef:Volgens mij zit deze bij mij ook direct op de accu. Aangezien ik de GPS meeneem als de motor stilstaat, valt dat leeglopen wel mee
Ik rijd al een heel tijdje met Garmins (eerste Streetpilot 2820 en nu Zumo 660) waarbij de voeding rechtstreeks is aangesloten op de batterij. Nog nooit heb ik problemen gehad dat de batterij leeggetrokken werd. De GPS gaat wel telkens van de moto als ik deze in de garage zet.
Groeten.
Honi soit qui mal y pense!!
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
net een vraag geplaatst met soortelijk probleem, de goedkopere versie van Garmin is niet in een houder te plaatsen maar met een kabeltje...daar het inpluggedeelte oxideert heb ik eens met een platte batterij gestaan, momenteel schakelaar tussen gezet maar oxideeren blijft, iemand suggesties ?( zit momenteel in plastiek zakje...)
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ik heb de Zumo 660, heb de voeding afgetakt van de koplampen. Klein foutje gemaakt, Zumo heeft nu geen stroom als ik groot licht aan zet.. Maar dat gebruik ik eigenlijk nooit.
Als ik het opnieuw zou doen zou ik de + van de koplampen afhalen en de - op de accu. Dan blijft het als het goed is ook werken als je het groot licht aan zet.
Zumo vraagt netjes of hij uit moet gaan als ik de motor van het contact haal.
Als ik het opnieuw zou doen zou ik de + van de koplampen afhalen en de - op de accu. Dan blijft het als het goed is ook werken als je het groot licht aan zet.
Zumo vraagt netjes of hij uit moet gaan als ik de motor van het contact haal.
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Dag Jeroen, da's een goeie tip. Aangekoppeld aan aan de kuip vooraan, of kabel toch doorgetrokken tot aan de zekering van de verlichting?
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ik heb het in de kuip bij de koplamp gedaan. Eigen zekering van de Zumo er tussen laten zitten.
Heb je de wiring diagram van de motor? Daarin staan precies alle draadjes, kun je precies op welke kleur draad je kan aftakken.
Heb je de wiring diagram van de motor? Daarin staan precies alle draadjes, kun je precies op welke kleur draad je kan aftakken.
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Haha ! Mag ik het lekker eens een keertje zeggen : RTFM !!!!!!
stukje uit de handleiding:
OPMERKING: de batterij wordt niet opgeladen in de motorfietshouder terwijl de zumo is uitgeschakeld.
stukje uit de handleiding:
OPMERKING: de batterij wordt niet opgeladen in de motorfietshouder terwijl de zumo is uitgeschakeld.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7604
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Hier zijn ze te downloaden .... ook al heb je hem nog niet.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Patrick8888
- Berichten: 200
- Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
- Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
- Woonplaats: Sint Annaland
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ik heb de voedingskabel van de zumo op het geschakelde contact geplaatst. Als ik het contact van de motor uitzet vraagt de zumo netjes of die door moet gaan op de batterij.
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
- Ebrostrom
- DL650 berijder
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
- Woonplaats: Maasbree
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ik heb mijn zumo 660 (houder) tijdens een beurt door de garage laten plaatsen.
Zij hebben hem achter het contact geplaatst en de draden netjes weggewerkt in de kuip. Deden ze altijd.
De vorige eigenaar van de zumo had m aan de accu bevestigd (kon ik zien aan de draden).
M.a.w. beide werkt prima.
Zij hebben hem achter het contact geplaatst en de draden netjes weggewerkt in de kuip. Deden ze altijd.
De vorige eigenaar van de zumo had m aan de accu bevestigd (kon ik zien aan de draden).
M.a.w. beide werkt prima.
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
- Chopperbiker
- Berichten: 427
- Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
- Woonplaats: Schagen, Noord Holland
- Contacteer:
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Mijn Zumo 55 zit op een aftakking van het dimlicht, en is ook nog apart gezekerd. Dus geen last van eventuele sluip-stromen.
Heb daarnaast ook een deelbare voedingskabel gemonteerd, het verwijderen van de Zumo incl. houder is daarmee een fluitje van een cent. Het geheel is waterdicht, standaard te koop bij Waypoint.
Voordeel hiervan is dat je je houder niet op je motor hoeft te laten zitten als je hem ergens onbewaakt neerzet en mocht je twee of meer motoren bezitten, je hebt maar 1 navigatiehouder nodig.
Heb daarnaast ook een deelbare voedingskabel gemonteerd, het verwijderen van de Zumo incl. houder is daarmee een fluitje van een cent. Het geheel is waterdicht, standaard te koop bij Waypoint.
Voordeel hiervan is dat je je houder niet op je motor hoeft te laten zitten als je hem ergens onbewaakt neerzet en mocht je twee of meer motoren bezitten, je hebt maar 1 navigatiehouder nodig.
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Als je de ZUmo niet rechtsreeks op de accu wilt aansluiten, tap je de spanning het beste van de stadsverlichting. Deze brand altijd, zowel bij dimlicht als bij grootlicht.
De min hoeft niet op de accu aangesloten te worden. Je Dimlicht heeft ook een min pool dus daar kan die prima bij.
Afzekeren is ook niet noodzakelijk aangezien je verlchting al ge-zekerd is.
De Zumo verbruikt nog geen Ampére aan stroom als deze in de houder zit.
De min hoeft niet op de accu aangesloten te worden. Je Dimlicht heeft ook een min pool dus daar kan die prima bij.
Afzekeren is ook niet noodzakelijk aangezien je verlchting al ge-zekerd is.
De Zumo verbruikt nog geen Ampére aan stroom als deze in de houder zit.
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: vr 24-09-2010, 11:21
- Mijn motor is een: Suzuki Bandit GSF650S
- Woonplaats: Oegstgeest
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ook ik heb de Zumo (660) rechtstreeks op de accu aangesloten. Geen enkel probleem gehad, ook niet met leegtrekken accu. Ik haal hem er wel altijd af als ik de motor stal.
- Patman_66
- EX- V-Strom berijder
- Berichten: 155
- Lid geworden op: zo 12-09-2010, 12:48
- Mijn motor is een: Yamaha XT1200Z Super Ténéré ABS Worldcrosser
- Woonplaats: Zwolle
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ik heb de voedingskabel van de Zumo 660 aangehaakt aan de voedingskabel van de handvatverwarming, welke op het contact geschakeld is. Als het contact afgezet wordt vraagt het toestel netjes of het uitgeschakeld moet worden of verder moet gaan op z'n interne batterij. Werkt super!
succes
succes
Never Ride faster than your Guardian Angel can fly!
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ik heb nu zo'n vaste Garminkabel op de accu.
Zonder al te veel knippen etc, hoe krijg ik de plus van de accu op iets wat achter het contact zit?
Achterlamp draadje ergens?
Waar loopt die draad ergens en hoe sluit ik dat dan aan? (klein schemaatje).
Min blijft op de accu.
Electrisch heb ik 2 linkerhanden, dus graag in kleutertaal uitleggen.
Zonder al te veel knippen etc, hoe krijg ik de plus van de accu op iets wat achter het contact zit?
Achterlamp draadje ergens?
Waar loopt die draad ergens en hoe sluit ik dat dan aan? (klein schemaatje).
Min blijft op de accu.
Electrisch heb ik 2 linkerhanden, dus graag in kleutertaal uitleggen.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7604
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Aan de linker kant loopt de pluskabel van het achterlicht. Kleur is bruin. Vastmaken met een kabelaftapklemmetje. De verbinder met het doorlopende kanaaltje over de bruine draad drukken. Dan de toe te voegen draad recht afknippen en niet strippen, in het doodlopende kanaaltje steken tot het niet verder kan. Met een waterpomptang het metalen klemmetje doordrukken tot het volledig in het plastic zit. Het isolatieklepje sluiten en klaar. Voor de plaats nog een paar foto's waarbij op de derde de gele houder met de zekering zichtbaar is onder het elastiek van de accu. Je moet wel eventjes de kap er vanaf halen anders is het bijna niet te doen en trek je de draad misschien kapot. Verder wegwerken en met trekbandjes vastzetten aan overige bekabeling. Kabeltje mag ook van de andere kant af komen dan moet je de kabelverbinder 180 graden draaien, maakt verder niet uit.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Rob:
Dat gaat me lukken. Dank je.
Dat gaat me lukken. Dank je.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Toch effe checke.
Bij mij ziet het er anders uit. Als ik die 'kabelboom' rechts bij dt blokje open pulk, zie ik een stuk of 6-8 draadjes.
Groen, wit, zwart, en 1 bruine die ook wat dikker is.
Voor de zekerheid: die moet ik hebben toch?
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Marvinjsn
- DL650 berijder
- Berichten: 129
- Lid geworden op: do 15-12-2011, 15:16
- Mijn motor is een: BMW R1150RT (2003)
- Woonplaats: Barendrecht
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ik heb gebruik gemaakt van het (bekende?) stekkertje achter de radiator, welke normaal gebruikt wordt om handvatverwarming aan te sluiten (is ook al een topic van op het forum). Aangezien ik dat niet heb, kabeltje kant en klaar ervoor gekocht en links in de zijkuip een 12 volt aansluiting geplaatst (Hella).
Daar sluit ik de Garmin op aan, zo kan alle navigatie zooi eraf en hoef ik niet rond te rijden met steun, snoer etc. indien niet in gebruik.
Marvin
Daar sluit ik de Garmin op aan, zo kan alle navigatie zooi eraf en hoef ik niet rond te rijden met steun, snoer etc. indien niet in gebruik.
Marvin
Ex-V-Strom rijder
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7604
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Bij de ingetapete draden die naar achteren lopen (dus na die dikke stekker) moet je even de tape voorzichtig een beetje verwijderen om te zien of hij (de bruine draad) daar in zit. Soms moet je dat loswerken om bij de draad te komen, is een beetje afhankelijk van het bouwjaar en het soort kabelboom dat gebruikt is. Volg anders de de draad vanaf het achterlicht terug. Is misschien ook niet zo gemakkelijk. Maar belangrijkste is dat je een plusdraad pakt die achter het contactslot zit. Je Garmin trekt niet veel dus het beïnvloed de totale afname nauwelijks. Controleren of je de goede plusdraad hebt doe je met een multimeter. Maar misschien heb je daar ook meer uitleg voor nodig.
Het gebruiken van de stekker achter de radiator is een optie, maar die heb je ook niet zomaar even te pakken en moet ook deels uit de tape gehaald worden. Verder heb je dan nog een verloopstekkertje nodig en dat kost voor 2 draadjes en 2 stekkertjes al snel weer 10 euro plus en die moet bijna altijd besteld worden. (Is hetzelfde artikelnummer als de claxon aansluitkabel) En wil je er later je handvatverwarming opzetten, dan kan dat wel, maar dan moet je de aftap weer soortgelijk doen als al eerder beschreven.
Het gebruiken van de stekker achter de radiator is een optie, maar die heb je ook niet zomaar even te pakken en moet ook deels uit de tape gehaald worden. Verder heb je dan nog een verloopstekkertje nodig en dat kost voor 2 draadjes en 2 stekkertjes al snel weer 10 euro plus en die moet bijna altijd besteld worden. (Is hetzelfde artikelnummer als de claxon aansluitkabel) En wil je er later je handvatverwarming opzetten, dan kan dat wel, maar dan moet je de aftap weer soortgelijk doen als al eerder beschreven.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Er zit 1 dikkere bruine draad in die kabelboom. De rest zijn van die dunne draadjes.
Dat moet hem zijn.
Daar kom ik wel achter. Nogmaals dank.
Dat moet hem zijn.
Daar kom ik wel achter. Nogmaals dank.
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- RedStrom
- DL650 berijder
- Berichten: 4900
- Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
- Mijn motor is een: DL650 L2 met 183.000+ km
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Het werkt!
Moest nog wel een kabeltje verlengen.
Leuk die klusjes die je voor het eerst doet en dan ook nog lukken
Moest nog wel een kabeltje verlengen.
Leuk die klusjes die je voor het eerst doet en dan ook nog lukken
Eerst rijden, dan oordelen.
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-2024) , DL650 2011 (2023-...)
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7604
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Goed, dan heb je de smaak nu te pakken. Op naar de volgende klus? Laat maar weten wat het gaat worden.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
- Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Er is een belangrijk voordeel van het aftappen van stroom onder je dashboard (bijv. van het stadslicht) i.p.v. van de accu. Je kunt dan de cockpit nog steeds gemakkelijk uitbouwen zonder last te hebben van bedrading naar achteren -anders dan de grote stekker- die je moet loskoppelen of knippen. Bij onderhoud of reparatie door de dealer scheelt dat kostbare uitbouwtijd. Het is niet voor niets dat Suzuki voor de handvatverwarming al een stekkertje heeft neergelegd. Dat maakt het uitbouwen voor onderhoud of reparatie gemakkelijker.
Alternatief is natuurlijk dat je óók voor de gps een aparte, gemakkelijk los te maken, stekkerverbinding naar de accu maakt, maar waarom zou je deze meerkosten willen maken ?
Alternatief is natuurlijk dat je óók voor de gps een aparte, gemakkelijk los te maken, stekkerverbinding naar de accu maakt, maar waarom zou je deze meerkosten willen maken ?
- Jasperk
- DL650 berijder
- Berichten: 45
- Lid geworden op: vr 09-07-2010, 11:34
- Mijn motor is een: Suzuki DL-650 V-strom Adventure 2009
- Woonplaats: Bemmel
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Is het slim om de Zumo 660 (die ik op het oog heb) aan te sluiten op de 12V aansluiting die in m'n kuip is gemonteerd of is dat juist af te raden?
't was een grijze DL 650 V-Strom Adventure uit 2009 , nu een zwarteYamaha XT 1200 Super Tenere
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7604
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Als die aansluiting er al zit en je geen andere dingen gelijktijdig wilt voorzien van een beetje prik, dan zou ik gewoon de al bestaande aansluiting gebruiken. Waarom meer werk dan nodig is.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
vraagje: heb eindelijk m'n Garmin binnen, nou las ik van het stekkertje van de handvatverwarming! ten eerste heeft een 2005er dat ook? en moet je die nog "zekeren" of is dat stekkertje al gezekerd?
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
- Spurm
- Berichten: 1521
- Lid geworden op: do 19-08-2010, 17:37
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 blauw/zwart
- Woonplaats: Winterswijk - Ratum (the behind corner) Achterhoek :)
- Contacteer:
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
ach ja het is ook al laatLeville schreef:De Zumo kabel is gezekerd
dank leville!
Fietsen is gezond! Eet meer fietsen! :p
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
hier een vraag die in het verlengde ligt van het onderwerp;
Heb er toch ook voor gekozen om een (2e hands) zumo 660 aan te schaffen.
Ongeduldig als ik ben (hij wordt vandaag verzonden) ben ik uiteraard al wat voorbereidingen aan het treffen.
Nu weet ik dat bij de (actieve) zumo motorhouder een kabel zit welke ik direct op de accu kan aansluiten of middels een geschakelde plus.
(bij mij zijn handvatverwarming en mislampen middels een aftakking van de voetremschakelaar ook op deze manier aangesloten)
Maar...
Ik heb enige tijd geleden een 12 volt sigarettenaansteker - aansluiting (wat een woordkeuze ) gemaakt onder het zadel.
Deze is netjes aangesloten op de (directe) plus van de accu en is afgezekerd.
Ik twijfel om de standaard zumo kabel te voorzien van een sigarettenaanstekerplug en deze dan in dit contact te steken.
Zo kan ik op momenten dat ik hem niet gebruik ook 100% afkoppelen en kan ik die sigarettenaansteker aansluiting laten zitten.
Zijn er mensen die het ook op deze manier gedaan hebben? Of zeggen jullie....niet doen?!
Heb er toch ook voor gekozen om een (2e hands) zumo 660 aan te schaffen.
Ongeduldig als ik ben (hij wordt vandaag verzonden) ben ik uiteraard al wat voorbereidingen aan het treffen.
Nu weet ik dat bij de (actieve) zumo motorhouder een kabel zit welke ik direct op de accu kan aansluiten of middels een geschakelde plus.
(bij mij zijn handvatverwarming en mislampen middels een aftakking van de voetremschakelaar ook op deze manier aangesloten)
Maar...
Ik heb enige tijd geleden een 12 volt sigarettenaansteker - aansluiting (wat een woordkeuze ) gemaakt onder het zadel.
Deze is netjes aangesloten op de (directe) plus van de accu en is afgezekerd.
Ik twijfel om de standaard zumo kabel te voorzien van een sigarettenaanstekerplug en deze dan in dit contact te steken.
Zo kan ik op momenten dat ik hem niet gebruik ook 100% afkoppelen en kan ik die sigarettenaansteker aansluiting laten zitten.
Zijn er mensen die het ook op deze manier gedaan hebben? Of zeggen jullie....niet doen?!
-
- DL650 berijder
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
- Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
- Woonplaats: Houthalen
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Ik heb mijne rechtstreeks op de batterij aangesloten met 2 connectors onder het zadel,als ik hem niet gebruik koppel ik hem gewoon los.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
Dat idee had ik er ook bij, wel lekker dat het dan op die manier kan.Silverstorm schreef:Ik heb mijne rechtstreeks op de batterij aangesloten met 2 connectors onder het zadel,als ik hem niet gebruik koppel ik hem gewoon los.
En als die aansluiting er toch al zit.
Kan ik altijd later nog eea veranderen.
Moet alleen de stekker dan niet verkeerd om (qua + en -) aansluiten ..
- Bozobin †
- DL650 berijder
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
- Woonplaats: Delft
- Contacteer:
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
De Zumo 660 gebruikt GEEN stroom in de motorhouder als hij uit staat.
Schakelen en/of zekeren is niet nodig.
Schakelen en/of zekeren is niet nodig.
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)
Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986
(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7604
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: Voedingskabel Garmin: op batterij of...
In principe moet je elke aansluiting WEL zekeren of via een gezekerde en geschakelde aansluiting verbinden. Want als hij aan staat kan er altijd iets fout gaan. Kortsluiting in het circuit bijvoorbeeld. Dus altijd afzekeren, hoe je het ook verbindt. Via een bestaande geschakelde verbinding is hij altijd al afgezekerd, maar rechtstreeks vanaf de accu dus niet, en da's niet aan te raden. Een ongelukje zit in een klein hoekje en een draadje dat net even verkeerd is gelegd waarvan de isolatie doorslijt is geen uitzondering.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.