DL1000 Start niet meer
DL1000 Start niet meer
Nu heb ik wat voor, dl1000 doet het goed op vakantie en plots start hij niet meer.
Alles nageken en nog steeds de CHEC melding op het dashbord , als ik het contact omdraai hoor ik de bezinepomp niet draaien..... ik heb ze al eens aande batteruij gehangen maar deze draait. Iemand ingevingen ?
Ook de olie is ok alsook het koppeling contact, de handleiding zegt dat ik alle stekkers moet nakijken maar deze zin goed .
Ook starten wil hij wel maar ik vermoed geen benzine ..................... pffff iemand al eens meegemaakt ?
Gisteren kreeg ik hem wel aan de praat met manueel starten bergaf dus aan de onstekeing kan het ook al niet liggen .
Vervelend
Alvast bedankt Andy
Alles nageken en nog steeds de CHEC melding op het dashbord , als ik het contact omdraai hoor ik de bezinepomp niet draaien..... ik heb ze al eens aande batteruij gehangen maar deze draait. Iemand ingevingen ?
Ook de olie is ok alsook het koppeling contact, de handleiding zegt dat ik alle stekkers moet nakijken maar deze zin goed .
Ook starten wil hij wel maar ik vermoed geen benzine ..................... pffff iemand al eens meegemaakt ?
Gisteren kreeg ik hem wel aan de praat met manueel starten bergaf dus aan de onstekeing kan het ook al niet liggen .
Vervelend
Alvast bedankt Andy
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: DL1000 Start niet meer
CHEC is normaal gezien de boodschap van je Strom dat je de startbeveiliging moet nazien.
ttz zijpoot, versnelling.
Als de pomp niet zoemt duidt in eerste instantie op een uitgezette killswitch of een slecht contact in de rooie knop.
Met de killswitch aan (de pomp heeft gezoemd) , en de zijpoot op de grond, krijg je als de bak niet in neutraal staat, ook een CHEC.
Klap je de poot in, dan gaat de chec uit, zoemt de pomp nog ne keer en kun je starten als je de koppeling intrekt.
Daar moet je het dus gaan zoeken: Eerst de mechanische werking van de killswitch nazien, aangezien je zei dat de pomp niet zoemde.
Soms gebeurt het dat zo'n knop blijft plakken, vooral als je hem nooit gebruikt (ik gebruik hem altijd om de motor uit te zetten) : wd40 of contacspray inspuiten (in gleuf tussen zwart en rood) en dan een paar tiental keer "mishandelen" met aan/uit te zetten. Plakkende knoppenmechaniekjes komen dan soms los. Je kan ook een draadje van de switch loshebben, of een slecht electrisch contact.
En als dat allemaal goed is kan ook nog de relais die de pomp bedient kapot zijn. De pomp zelf was goed heb je gezegd.
Succes!
ttz zijpoot, versnelling.
Als de pomp niet zoemt duidt in eerste instantie op een uitgezette killswitch of een slecht contact in de rooie knop.
Met de killswitch aan (de pomp heeft gezoemd) , en de zijpoot op de grond, krijg je als de bak niet in neutraal staat, ook een CHEC.
Klap je de poot in, dan gaat de chec uit, zoemt de pomp nog ne keer en kun je starten als je de koppeling intrekt.
Daar moet je het dus gaan zoeken: Eerst de mechanische werking van de killswitch nazien, aangezien je zei dat de pomp niet zoemde.
Soms gebeurt het dat zo'n knop blijft plakken, vooral als je hem nooit gebruikt (ik gebruik hem altijd om de motor uit te zetten) : wd40 of contacspray inspuiten (in gleuf tussen zwart en rood) en dan een paar tiental keer "mishandelen" met aan/uit te zetten. Plakkende knoppenmechaniekjes komen dan soms los. Je kan ook een draadje van de switch loshebben, of een slecht electrisch contact.
En als dat allemaal goed is kan ook nog de relais die de pomp bedient kapot zijn. De pomp zelf was goed heb je gezegd.
Succes!
Laatst gewijzigd door Wullebolle op zo 11-09-2011, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Spooky Action At A Distance !
Re: DL1000 Start niet meer
kijk ook eens naar het stekkertje dat achter het koppelingshendel zit.
- Iron Horse
- Forum-moderator - Ex DL650 berijder
- Berichten: 7556
- Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
- Mijn motor is een: Geen meer.
- Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)
Re: DL1000 Start niet meer
Zoals boven al geschreven is het bijna altijd de zijpoot die nog uitstaat als je in een versnellimg staat of de dodenmansknop die om staat of geen goed contact maakt.
Groeten, Rob.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.
Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: DL1000 Start niet meer
Hightower is laatst op het forum geweest op 1okt11, maar heeft na deze vraag niets meer gepost.
Hopelijk is ie niet nog steeds een oplossing voor zijn probleem aan het zoeken
Hopelijk is ie niet nog steeds een oplossing voor zijn probleem aan het zoeken
Spooky Action At A Distance !