DL1000 Start niet meer

Alles over het motorisch gedeelte van de strom
Plaats reactie
Hightower

DL1000 Start niet meer

Bericht door Hightower »

Nu heb ik wat voor, dl1000 doet het goed op vakantie en plots start hij niet meer.

Alles nageken en nog steeds de CHEC melding op het dashbord , als ik het contact omdraai hoor ik de bezinepomp niet draaien..... ik heb ze al eens aande batteruij gehangen maar deze draait. Iemand ingevingen ?
Ook de olie is ok alsook het koppeling contact, de handleiding zegt dat ik alle stekkers moet nakijken maar deze zin goed .

Ook starten wil hij wel maar ik vermoed geen benzine ..................... pffff iemand al eens meegemaakt ?
Gisteren kreeg ik hem wel aan de praat met manueel starten bergaf dus aan de onstekeing kan het ook al niet liggen .

Vervelend

Alvast bedankt Andy
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: DL1000 Start niet meer

Bericht door Wullebolle »

CHEC is normaal gezien de boodschap van je Strom dat je de startbeveiliging moet nazien.
ttz zijpoot, versnelling.

Als de pomp niet zoemt duidt in eerste instantie op een uitgezette killswitch :mrgreen: of een slecht contact in de rooie knop.

Met de killswitch aan (de pomp heeft gezoemd) , en de zijpoot op de grond, krijg je als de bak niet in neutraal staat, ook een CHEC.
Klap je de poot in, dan gaat de chec uit, zoemt de pomp nog ne keer en kun je starten als je de koppeling intrekt.

Daar moet je het dus gaan zoeken: Eerst de mechanische werking van de killswitch nazien, aangezien je zei dat de pomp niet zoemde.
Soms gebeurt het dat zo'n knop blijft plakken, vooral als je hem nooit gebruikt (ik gebruik hem altijd om de motor uit te zetten) : wd40 of contacspray inspuiten (in gleuf tussen zwart en rood) en dan een paar tiental keer "mishandelen" met aan/uit te zetten. Plakkende knoppenmechaniekjes komen dan soms los. Je kan ook een draadje van de switch loshebben, of een slecht electrisch contact.
En als dat allemaal goed is kan ook nog de relais die de pomp bedient kapot zijn. De pomp zelf was goed heb je gezegd.

Succes!
Laatst gewijzigd door Wullebolle op zo 11-09-2011, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Spooky Action At A Distance !
Fred

Re: DL1000 Start niet meer

Bericht door Fred »

kijk ook eens naar het stekkertje dat achter het koppelingshendel zit.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7556
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: DL1000 Start niet meer

Bericht door Iron Horse »

Zoals boven al geschreven is het bijna altijd de zijpoot die nog uitstaat als je in een versnellimg staat of de dodenmansknop die om staat of geen goed contact maakt.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Whisper

Re: DL1000 Start niet meer

Bericht door Whisper »

hoe is het nu met je motor? of iemand een idee? :?:
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: DL1000 Start niet meer

Bericht door Wullebolle »

Hightower is laatst op het forum geweest op 1okt11, maar heeft na deze vraag niets meer gepost.
Hopelijk is ie niet nog steeds een oplossing voor zijn probleem aan het zoeken :mrgreen:
Spooky Action At A Distance !
Whisper

Re: DL1000 Start niet meer

Bericht door Whisper »

owjah, ik zie 't...
Plaats reactie