Wintersport met de V-Strom

Handige tips of informatie voor op reis met de motor? Zoek je een bepaalde route? Meld en/of vraag ze hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Zoals enkelen al hebben gelezen ben ik in september naar Val Thorens gereden op de V-Strom. Dit gaat in Januari weer gebeuren. Natuurlijk komt hier weer een mooi reisverslag van. Maar zijn er nog dingen die ik misschien vergeten ben voor zo'n winters avontuurtje? Zaken die ik aan moet passen aan mijn motor? Waar we nu aan gedacht hebben is het volgende:

- TKC80's gemonteerd
- Sneeuwkettingen
- Beugel voor de snowboards
- Extra warme kleding en inlegpads voor in de laartzen tegen koude voeten
- Handvatverwarming
- Snowsteps voor onder de motorlaarzen
- Tectyl tegen de vele pekel

Meer over dit komende tripje (en de voorbereidingen) is te vinden op www.wonderfulldays.nl. Wie tips of hints heeft... graag!

Hier een kiekje hoe het er uit gaat zien.... (op de motor van Richard... de oude van vstromrijder)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PDvD op wo 28-12-2011, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
MacB

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door MacB »

Geweldig, ik kijk nu al uit naar het verslag! Veel plezier en wees voorzichtig ;)
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door RedStrom »

Gaaf plan :worship:
Meenemen:
- Drop en hagelslag :wink:
- Spul om vizier schoon te houden/maken (rain-x), en van die doekjes om je vizier onderweg snel schoon te vegen.
- Afscherming indien koeling te veel is.
Vorig jaar bij temperaturen onder nul wel eens een tijdje maar 2 blokjes gezien (temp). Dat moet je niet te lang hebben.

Veel plezier!
:bye:
Laatst gewijzigd door RedStrom op wo 28-12-2011, 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Pierpower
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 24-10-2007, 20:37
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Pierpower »

Mooie dude! Heel cool!

Gewoon doen.

Deken om je bagage niet koud te laten worden, moehaha, wat een joke. Je kan die deken beter voor jezelf gebruiken..

Greets
DL650A-SE
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door DesertStrom »

- setje mistlampen voor, met sneeuwvlokjes in de lucht wordt je wel eens over het hoofd gezien.
- Met je handvatverwarming aan in de sneeuw, zorg dat je handschoenen GEEN GoreTex zijn. GoreTex laat water altijd van warm naar koud 'stromen'. Krijg je dus natte handen en da's niet lekker. Overige kleding juist weer wel GoreTex.
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Dyrck »

Ervaringen tijdens mijn wintertrip vorig jaar naar Crimmitschau (O-Duitsland) om mee te nemen (als je er ruimte voor hebt):
- een klein 12V. bandenpompje (om je bandenspanning aan te passen).
- Extra accu parrallel aan je gewone accu (Bij koude loopt de capaciteit van je accu snel terug en dan is extra capaciteit welkom).
- Plaatjes triplex voor je radiator/ oliekoeler om af te dekken en zo je motor beter op temperatuur te houden.
- Is je koelvloeistof berekend tot temperaturen tot -35 (windchill)?
- Snowboots i.p.v. motorlaarzen (en extra droge sokken bij je, want in snowboots gaan je voetren zweten =nat =koud).
- veel laagjes thermokleding (op de motor zit je stil en door de rijwind koel je extra snel af).
- Hotpacks.
- Zijden onderhandschoentjes.
- Extra paar handschoenen (kun je eventueel natte=koude handschoenen tenminste wisselen voor droge).
- Vervang je handkappen door neopreen stuurmoffen (te koop bij Rob's accesoires in 't Zand).
- 2 Helmmutsen (die je neus tegen bevriezen beschermen).


Nu waren wij met zijspannen en tentjes dus konden we veel meer meenemen.
Veel dingen die wij bij ons hadden zullen jullie niet mee kunnen nemen, maar als je wilt heb ik nog wel ergens mijn paklijst voor je.

Succes met de voorpret.
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Dat van die accu had ik niet aan geacht. Gelukkig zit de accu van een strom een beetje los in de bak dus daar kan ik wat radiatorisolatie omheen doen (zijkanten, dus niet dat ik boven sluiting maak). -35 zal het wel niet worden, motor staat lekker in de parkeergarage. We rijden ook in 2 dagen heen en in 2 dagen terug dus altijd met licht rijden en op het warmst van de dag de berg op. Reservehandschoenen heb ik. Een helmmuts vind ik vreselijk zitten dus nee dat wordt 'm niet.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Wullebolle »

COOL plan :worship:

Heb je ook een plan B voor het geval de weg van Moutiers naar ValThorens afgesloten is?
In dergelijke valleien is het niet ongebruikelijk dat de weg bij slecht weer afgesloten is voor toeristenverkeer, en enkel open is voor shuttle bussen & taxis. Maar dat zal je wel weten, want tis vast niet de eerste keer dat je op wintersport gaat O:-)

je maakt toch een fototopic aan ja?
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Die weg is altijd open. Mocht het echt niet gaan op het laatste stuk dan kunnen we de motor een dorp lager in een parkeergarage zetten... maar ik ga er van uit dat dat niet nodig is. Mijn ervaring met deze weg is dat deze continu geruimd wordt.
Wullebolle schreef:COOL plan :worship:

Heb je ook een plan B voor het geval de weg van Moutiers naar ValThorens afgesloten is?
In dergelijke valleien is het niet ongebruikelijk dat de weg bij slecht weer afgesloten is voor toeristenverkeer, en enkel open is voor shuttle bussen & taxis. Maar dat zal je wel weten, want tis vast niet de eerste keer dat je op wintersport gaat O:-)

je maakt toch een fototopic aan ja?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Vstromrijder »

PDvD schreef:Zoals enkelen al hebben gelezen ben ik in september naar Val Thorens gereden op de V-Strom. Dit gaat in Januari weer gebeuren. Natuurlijk komt hier weer een mooi reisverslag van. Maar zijn er nog dingen die ik misschien vergeten ben voor zo'n winters avontuurtje? Zaken die ik aan moet passen aan mijn motor? Waar we nu aan gedacht hebben is het volgende:

- TKC80's gemonteerd
- Sneeuwkettingen
- Beugel voor de snowboards
- Extra warme kleding en inlegpads voor in de laartzen tegen koude voeten
- Handvatverwarming
- Snowsteps voor onder de motorlaarzen
- Tectyl tegen de vele pekel

Meer over dit komende tripje (en de voorbereidingen) is te vinden op www.wonderfulldays.nl. Wie tips of hints heeft... graag!

Hier een kiekje hoe het er uit gaat zien.... (op de motor van Richard... de oude van vstromrijder)

Afbeelding
Gaaf om te zien wat jullie met mijn oude strom doen. Echt super en een goed idee om zo op wintersport te gaan.
Waar heb je die banden vandaan en je sneeuwkettingen, misschien dat ik zo ook wel op wintersport ga. zit ik tenminste ruimer dan in de auto :schater:
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Banden zijn gewone TKC80's die had ik besteld bij Reifenversand. Sneeuwkettingen zijn in de maak. Beugels zijn vandaag gelakt....

@vstromrijder: als je goed kijkt zie je dat je oude motor wel iets meer blinkt als ooit tevoren (lees geheel overgespoten), maar hier istie alweer vies....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Tulipan »

Let op dat een luchtpompje op 12 V stroom vreet, doe er dus een zwaardere zekering in
( en een zekeringssetje, ik heb er dagen naar moeten zoeken in N Spanje :( )
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Vstromrijder
DL1000 berijder
Berichten: 112
Lid geworden op: wo 21-05-2008, 22:48
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Monster

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Vstromrijder »

PDvD schreef:Banden zijn gewone TKC80's die had ik besteld bij Reifenversand. Sneeuwkettingen zijn in de maak. Beugels zijn vandaag gelakt....

@vstromrijder: als je goed kijkt zie je dat je oude motor wel iets meer blinkt als ooit tevoren (lees geheel overgespoten), maar hier istie alweer vies....
Ja ik heb het gezien, jullie hebben er genoeg aan gedaan. :D
Waar heb je hem laten spuiten en hoeveel heeft dat gekost?
Ik wil de mijne eigenlijk ook wel laten spuiten, de vorige eigenaar had er niet veel mee gereden maar de motor zag er net zo uit als die vorige van mij.
Een dag niet gereden is een dag niet geleefd! ;)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Vstromrijder schreef:
PDvD schreef:Banden zijn gewone TKC80's die had ik besteld bij Reifenversand. Sneeuwkettingen zijn in de maak. Beugels zijn vandaag gelakt....

@vstromrijder: als je goed kijkt zie je dat je oude motor wel iets meer blinkt als ooit tevoren (lees geheel overgespoten), maar hier istie alweer vies....
Ja ik heb het gezien, jullie hebben er genoeg aan gedaan. :D
Waar heb je hem laten spuiten en hoeveel heeft dat gekost?
Ik wil de mijne eigenlijk ook wel laten spuiten, de vorige eigenaar had er niet veel mee gereden maar de motor zag er net zo uit als die vorige van mij.
Ik geloof dat Richard het bij een beunhaas heeft laten doen ;) was wel 400 euro ofzo maar ziet er superstrak uit nu! Zit nu iets van BMW of Mercedes lak op en die is heeel erg diep zwart met lekker veel metallic er in!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door RvGS »

RedStrom schreef:..- Spul om vizier schoon te houden/maken (rain-x), en van die doekjes om je vizier onderweg snel schoon te vegen...
Bij lage temperaturen heb je grote kans dat door je adum aan de binnenkant je vizier ook gaat beslaan en in het ergste geval gaat bevriezen!
Daar helpt de pin-lock voor de binnenkant.

Zorg voor genoeg ventilatie in je helm, risico is dat bij koude vaak alle ventilatie dicht staat + dikke das/coll oid sluit de boel af.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Pinlock zit standaard in mijn C3 ;) En ben niet echteen koukleum. De muts die aan mijn jas vast zit bkijft ook gewoon af. Standaard wintercoll is genoeg lijkt me voor mijn hals. Is met boarden ook altijd genoeg.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
MacReal

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door MacReal »

Tegen kou op je neus werkt een foggy mask ook erg goed moet ik zeggen uit ervaring.
Afbeelding

Bijkomend voordeel is dat je vizier ook minder snel beslaat :)
Afbeelding

De onderkant van je helm bij je kin blijft gewoon "open", dus er komt nog wel frisse lucht binnen.

Verder zou ik je board (als dat kan) andersom erop hangen. Nu zijn gelijk je bindingen kapot als je per ongeluk ergens langsaf gaat, of toch door gladheid onderuit glijd.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Bindingen gaan geheel van het board af en netjes in een van mijn koffers. Daarnaast gaat het board in een beschermende zak. Aanslaan doet mijn vizier niet door de pinnlock.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
MacReal

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door MacReal »

Heb zo'n ding in het verleden ook eigenlijk alleen tegen een koude neus gebruikt. Als je echter met je vizier dicht kan blijven rijden, is dat probleem veel minder.
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Wullebolle »

PDvD schreef:Die weg is altijd open. Mocht het echt niet gaan op het laatste stuk dan kunnen we de motor een dorp lager in een parkeergarage zetten... maar ik ga er van uit dat dat niet nodig is. Mijn ervaring met deze weg is dat deze continu geruimd wordt.
...
Een berichtje van vandaag 06/01 over de vallei waar je naartoe gaat:
Wij zitten in Les menuires op 2000m. Alle pistes zijn toe en er zijn echt autos bedolven onder de sneeuw. en gisteren stonden er 2 bussen voor onze deur vast door de sneeuw storm voor 2u. Onze sneeuwvakantie is letterlijk ondergesneeuwd want meer dan 3 halve dagen hebben we nog ni kunnen gaan skieen

Zou je nie beter een skidoo nemen ipv een Vstrom?

:bye: 'break a leg', maar dan niet letterlijk ...
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Mooi zo... ligt er in ieder geval genoeg verse poeder ;) hebben ze nog een week om de weg schoon te maken en dat doen ze daar altijd erg netjes!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Free_ltd

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Free_ltd »

Goed gezien met dat snowboard :D

Zou ik zelf ni opkomen. Maar gaat je been niet op de snijkant van je board rusten?

Ik prefereer mijn wintervakanties toch nog altijd met de auto :-)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Free_ltd schreef:Goed gezien met dat snowboard :D

Zou ik zelf ni opkomen. Maar gaat je been niet op de snijkant van je board rusten?

Ik prefereer mijn wintervakanties toch nog altijd met de auto :-)
Tsja en sommigen gaan voor de uitdaging en maken er gewoon een leuke trip van! ;) Met beenruimte is rekening gehouden hoor! Board steekt bijna net zo ver naar buiten als dat de koffer breed is (zo recht mogelijk in de wind dus zo min mogelijk vleugelwerking/weerstand)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Free_ltd

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Free_ltd »

Ah, je been steekt tussen het board en tank. Zag het eerst niet goed op de foto
Free_ltd

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Free_ltd »

Nu bedenk ik net iets.

Als ge nu met dat snowboard 120-140 rijdt, gaat die motor dan niet naar 1 kant willen trekken door de wind die achter het board pakt? En ten tweede, is het niet handiger om ter plaatse een snowboard te huren? :D :D :D
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Free_ltd schreef:Nu bedenk ik net iets.

Als ge nu met dat snowboard 120-140 rijdt, gaat die motor dan niet naar 1 kant willen trekken door de wind die achter het board pakt? En ten tweede, is het niet handiger om ter plaatse een snowboard te huren? :D :D :D
Richard heeft gister testgereden (ik heb er gewoon geen tijd voor gehad) en met 140 ging het nog zeer goed. We pakken ook erg veel binnendoorwegen dus zo hard gaan we waarschijnlijk toch niet. Materiaal huren is geen optie. Ik wil mijn eigen plank, eigen bindingen en eigen boots. Plank (Elan Vertigo 168 '11) en bindingen (Flow NXT FRX '11) omdat ik gewoon erg goed materiaal heb wat niet te huur is. Boots zijn ook erg goed en ik wil niet met mijn poten in boots staan waar weet ik wie in heeft staan zweten... en boots moeten naar je voet gaan staan en dat doen huurdingen dus nooit.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Free_ltd

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Free_ltd »

Boots zou ik sowiso altijd zelf mee nemen. En ik sta ook liever op mijn eigen materiaal. Maar ik wissel zo vaak van materiaal van goedkoop naar duur dat het voor mij zelf niet zoveel verschil uit maakt. Het is toch degene die erop staat die het moet doen en niet de plank :P :P :P

In ieder geval, zeer inventief en veel plezier.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Free_ltd schreef:Boots zou ik sowiso altijd zelf mee nemen. En ik sta ook liever op mijn eigen materiaal. Maar ik wissel zo vaak van materiaal van goedkoop naar duur dat het voor mij zelf niet zoveel verschil uit maakt. Het is toch degene die erop staat die het moet doen en niet de plank :P :P :P

In ieder geval, zeer inventief en veel plezier.
Als je een beetje ervaring hebt merk je echt wel dat een stijvere plank lekkerder en sneller board dan een slappere plank. Heb immers niet voor niks een nieuwe gekocht vorig jaar ;) Je moet net zoals met motorrijden het "kunstje" wel kunnen anders heb je niks aan beter materiaal.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Free_ltd

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Free_ltd »

PDvD schreef:
Free_ltd schreef:Boots zou ik sowiso altijd zelf mee nemen. En ik sta ook liever op mijn eigen materiaal. Maar ik wissel zo vaak van materiaal van goedkoop naar duur dat het voor mij zelf niet zoveel verschil uit maakt. Het is toch degene die erop staat die het moet doen en niet de plank :P :P :P

In ieder geval, zeer inventief en veel plezier.
Als je een beetje ervaring hebt merk je echt wel dat een stijvere plank lekkerder en sneller board dan een slappere plank. Heb immers niet voor niks een nieuwe gekocht vorig jaar ;) Je moet net zoals met motorrijden het "kunstje" wel kunnen anders heb je niks aan beter materiaal.
Een slappe plank is nooit goed hé :D . Ik heb al een 15-tal boards versleten en er was vanalles tussen. Zelf heb ik er geen problemen mee. Als ik sneeuw heb en uberhaupt een plank onder mijn voeten, is het al goed. Mijn eigen board ken ik wat beter als een ander, maar boarden is voor mij nu éénmaal als fietsen. En kan ook op elke fiets rijden :D Daar ga ik niet moeilijk voor doen op de motor. Maar het initiatief is wel super en ben er zeker van dat er veel fotootjes gekliekt gaan worden onderweg :lol:

Heb me zelf altijd al afgevraagd hoe ik het makkelijkste een board naar Oostenrijk zou kunnen krijgen :D
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Bij deze nog wat kiekjes.. (van de motor van Richard)

Afbeelding

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
RedStrom
DL650 berijder
Berichten: 4862
Lid geworden op: di 22-06-2010, 23:19
Mijn motor is een: DL650 en Tenere 700

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door RedStrom »

Niet om flauw te doen, maar mag dat eigenlijk zo met de plank? En dan vooral in de landen waar je doorheen/langs gaat.
Ik vind het wel een mooie oplossing. Zou niet weten waarom niet, maar je weet maar nooit
Ik heb wat kilometers in de auto naar en door het oostblok gemaakt. En, te beginnen in Duitsland, overal zijn de wetten weer net anders.
Wat hier op de aanhanger wel mocht, mocht in Duitsland niet en de Polen dachten er weer anders over.
Hoe dan, veel plezier, en laat weten hoe het gaat/gegaan is.
Horen we eind maart onder het genot van een kopje sjoko dan wel.
:bye:
Eerst rijden, dan oordelen. :-)}
DL650 2006 (2010-2015), DL1000 2014 (2015-2021), Tenere 700 2021 (2022-...)
+ DL650 2011 (2023-...)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Natuurlijk gaan we niet doro het rijk der moffen want die zeiken op alle waar geen tuv of ekeur op staat... ook al is ergens helemaal geen keuring voor. Een motorfiets mag 2 meter breed zijn! Daarnaast zitten er geen uitstekende delen aan die breder zijn dan de rest (een paar cm) en scherpe hoeken hebben we helemaal niet.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

En alles staat klaar bepakt en wel...

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Free_ltd

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Free_ltd »

Ik wist nog niet eens dat er kettingen voor motoren bestonden.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Alles wat je zelf maakt bestaat op dat moment hè ;) Via het ADV forum heb ik uitgevonden hoe. Dat is ook de reden dat we gegaan zijn voor TKC80's. Hier kun je de ketting tussen de noppen spannen. Bij Heidenau's zou dit niet gaan omdat hier de noppen in een ander profiel staan. Overal is over nagedacht ;)
Een motor als een GS kan overigens gewone autokettingen gebruiken... dit door de enkele wielophanging.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

We zijn veilig aangekomen in Beaune. Heerlijk gereden vandaag. Met name het stuk door de Bourgogne was erg mooi en leuk! wie zegt dat het nu geen motorseizoen is dat is een watje ;)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

En ook veilig in valthorens aangekomen! Heerlijk gereden vandaag. Wat een grip hebben die tkc's zeg! Alleen slijten doen ze wel hard. Nog nooit zoveel mensen naar me zien kijken op de snelweg, mensen die foto's maken, ons filmen etc.... En om de vele mensen die tegen je aan beginnen te ouwehoeren bij tankstations maar te zwijgen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
MacReal

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door MacReal »

Heb wel respect voor jullie! Lijkt me erg gaaf om foto's van je strom te hebben midden in een ski-gebied, waar mensen ook serieus aan het skiën zijn :o)
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

MacReal schreef:Heb wel respect voor jullie! Lijkt me erg gaaf om foto's van je strom te hebben midden in een ski-gebied, waar mensen ook serieus aan het skiën zijn :o)

Mag video ook....?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
MacReal

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door MacReal »

Uiteraard mag video ook! Krijgen we dan ook alle foto/film makende koekblikkers te zien?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

MacReal schreef:Uiteraard mag video ook! Krijgen we dan ook alle foto/film makende koekblikkers te zien?
Daar heb ik alleen foto's van.... Vandaag heeeerlijk geboard over weggetjes die we in september nog bereden hebben!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

En alles is gelukt... kettingen zijn zeer goed van pas gekomen....

Afbeelding

En nog een kiekje... en zo was de weg (welke weg... ja die onder dat pak sneeuw) 25 km lang en toen werd het pas blubbersneeuw!

Afbeelding


Reisverslag volgt binnenkort!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Aad900
DL650 berijder
Berichten: 3468
Lid geworden op: ma 14-02-2005, 13:38
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650A L2 zwart
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Aad900 »

Komplimenten Pim :worship: Met spanning wacht ik jouw reisverslag met foto's en vids af :P
L2 zwart, onderkuip, topkoffer, Full LED, OSCO, valbeugels, MRA varioruit, HVV, middenbok, enduro steps, koplampbeschermer, ER6N spiegels, Quicklock tanktassen GS + Daypack, TT-410

Check: het Molen en V-stromalbum
Check: de V-Strom Molenkaart
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4206
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Frank »

Aad900 schreef:Komplimenten Pim :worship: Met spanning wacht ik jouw reisverslag met foto's en vids af :P
Same here.. complimenten... had al wat foto's op je facebook gezien.. maar wacht met smart het verslag af.. :)
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Tulipan »

Respect :worship: :worship: :worship: !!!!
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door Stroompje »

Geweldig.... Afbeelding ...we wachten af... Dit jaar geen sneeuw voor ons dan maar weer ff terug via jou verslag :!: :mrgreen:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Wintersport met de V-Strom

Bericht door PDvD »

Stroompje schreef:Geweldig.... Afbeelding ...we wachten af... Dit jaar geen sneeuw voor ons dan maar weer ff terug via jou verslag :!: :mrgreen:
Verslag is inmiddels te vinden!
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie