Reflector topkoffer (weer) afgebroken

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
V-Max
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 22:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Hoofddorp

Reflector topkoffer (weer) afgebroken

Bericht door V-Max »

Ter info/ervaring delen:
De linker rode reflector van mijn originele Suzuki (model 2011) topkoffer is, tijdens het rijden, spontaan afgebroken. Model 48 liter / 990D0-06G48 of DL650-TOUR1, met in het midden een kleurstuk, ik dacht hetzelfde als de Givi Monolock Simply III. De twee schroefjes en de rode stukjes om de schroeven heen zitten nog in de kofferdeksel.
Ik las op ons forum dat twee anderen dit al eerder was overkomen met deze originele Suzuki topkoffer.

Als het jou ook overkomt (of al is overkomen) dan weet je nu dat dit vaker voorkomt. Binnenkort zal ik m'n dealer vragen of de (linker) reflector apart te bestellen is en of dit misschien onder coulance Suzuki valt.
V-Max
Berichten: 14
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 22:47
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL650
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Reflector topkoffer (weer) afgebroken

Bericht door V-Max »

Vandaag bij m'n (exclusief) Suzuki dealer geweest; hij had nog een linker reflector liggen.
Na twee schroefjes aandraainen en vijf euro in de fooienpot kon ik weer op weg.
Thuis beide reflectoren weer losgemaakt, lijm tussen de kofferdeksel en reflectoren aangebracht en weer vastgeschroeft.
(er zit nog een wit reflectiefolie tussen de reflector en de deksel, deze heb ik verwijderd)
Nou weet ik dus nog steeds niet of ze los te bestellen zijn, maar het verliezen van reflectoren komt dus wel vaker voor.
Goed vastlijmen is misschien wel een aardige preventieve actie.
Gebruikersavatar
Ebrostrom
DL650 berijder
Berichten: 2853
Lid geworden op: do 10-03-2011, 15:40
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650A
Woonplaats: Maasbree

Re: Reflector topkoffer (weer) afgebroken

Bericht door Ebrostrom »

Waarschijnlijk had die witte reflectiefolie ergens nut voor en zat het er niet voor niets.


Tapatalk via mijn  iPad
Groeten Erik
DL650A K9 | Zilvergrijs | Topkoffer | Valbeugels | Carterbeschermer | GIpro | ER6N | Handkappen | HVV | Witte knippers | Fork brace | Hyperpro | Footpeg & Control lowering kit | Kloontje & airflow | TTR 450 | A40 | Xenon
Plaats reactie