Ervaringen bagarol?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Ervaringen bagarol?

Bericht door Joskestiller »

Ik zoek naar ervaringen van mensen met een goede bagagerol. Via de zoekfunctie kan ik niet veel vinden.

Als ik zonder madam met de moto op vakantie ga laat ik de topkoffer thuis en bevestig een bagagerol in de lengte over de duozit en bevestigingsplaat van de topkoffer.
Hierdoor ligt het gewicht van de bagage een stuk naar voor en lager dan bij de topkoffer. De holte achter mij is ook opgevuld en ik heb steun in de rug.

Tot op heden had ik enkel een goedkoop model van bagagerol. Zo ééntje met een rits aan de bovenkant en daar komt dan een flap met velcro over. Van het merk Polo als ik me niet vergis. Tijdens de laatste dag van de terugrit vorig jaar veel regen gehad en bij thuiskomst bleek dat er heel wat water in de tas was ingesijpeld.
Dit wil ik dus niet meemaken tijdens de heenrit van mijn verlof om vervolgens met een berg natte kleren en andere spullen in het eerste hotel aan te komen.

Ik heb wel nog even tijd voor het verlof begint maar de zoektocht naar een goede bagagerol is begonnen. Het moet wel ééntje zijn die over de hele lengte opengaat en niet zo'n rol die langs ene kant gevuld moet worden want dat lijkt me niet handig!

Alle bevindingen: merk, kleur, prijs, waterdichtheid, verkooppunt, afmetingen.... zijn welkom!
En kom me nu ajb niet vertellen dat ik de oude rol moet gebruiken en alles nog eens extra moet inpakken in plastic zakken!

Alvast bedankt
Joske
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Iron Horse »

Top im Test van Louis. Inclusief verwijzing naar testen. € 29,95.

Afbeelding

Ik heb weliswaar niet deze, maar de "gewone" rol. Maar dat is absoluut waterdicht zolang je maar volgens de regels "dichtdraait".
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Silverstorm
DL650 berijder
Berichten: 649
Lid geworden op: za 10-01-2009, 19:06
Mijn motor is een: Suzuki DL 650A L2
Woonplaats: Houthalen

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Silverstorm »

Ortlieb heb ik al veel goeds van gehoord
of deze van
Givi lijken me ook wel wat.
Only a Biker knows why a dog sticks his head out of a car window.
Gebruikersavatar
Drummer
Berichten: 329
Lid geworden op: ma 26-03-2012, 22:43
Mijn motor is een: Honda Crosstourer VFR1200X Dct
Woonplaats: Schilde

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Drummer »

8) 8) 8)


Wij hebben den onze gekocht bij EKO in Kontich

Ik heb ze al op de duo zit gelegd met de bijhorende riemen, alsook op onze reis naar Denemarken en Farour links en rechts op de zijkoffers.

Blijven prima liggen en kan je vullen langs boven.

Afbeelding


Merk ken ik niet vanbuiten, en kan er nu niet bij, ze zitten in de kast onder andere spullen voor de vakantie ;-)

Sluiting met een velcro, en dan de bovenzijde oprollen, zodat deze rol waterdicht word.

Heb je nog vragen, stel ze gerust hé :-)


grtz Drummer.
Eerst nen Transalp, daarna een Suzuki V strom DL1000, en nu een Honda Crosstourer VFR1200X Dct

http://denoordkaap2016.blogspot.be/

http://corsica2018.blogspot.com
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Cplegt »

Ik ben fan de van de bagaerol. Heb er zelf twee en gebruik ze veel, ook buiten de vakantie om en niet alleen met motorrijden.
Ik heb er 1 van 60 liter van het merk miles&miles. Deze heb ik van iemand gekregen en weet niet waar deze vandaan komt. De rol sluit je door de opening aan de zijkant een keer of twee om te rollen en vervolgens vast te maken met een klik sluiting. Dit is 100 procent waterdicht. Heb er veel mee in de regen gereden en de zak heeft al een keer in zee gelegen nadat ie overboord was gekatapulteerd in een rib boot.
De andere tas is van Edane en is 40 liter de zak sluit je op de zelfde manier maar heeft nog een klein venteliel waarmee je de lucht uit de zak kunt persen. Hierdoor is hij naar mijn mening iets gemakkelijker vast te zetten op de motor.
Op vakantie stop ik op de camping mn jas en broek in de tas, die ik dan 's nachts buiten laat liggen vast geknoopt aan de tent ivm. ruimte gebrek, het spul in de tas (beide tassen) is nog nooit nat geworden.

Zelf heb ik geen behoefte om onderweg spul uit de tas te pakken omdat ik rijd met een topkoffer en daar over dwars de tas voor heb. Spul wat ik onderweg nodig heb zit dus in de koffer. Mocht ik nog een keer een nieuwe tas nodig hebben, zou ik er weer een kopen met een rol sluiting aan de zijkant en een ventiel om de lucht eruit te laten.
Ik bevestig de tassen trouwens gewoon kruislings met twee spanbanden per tas op de motor. Als je wilt kan ik wel een foto posten van de tassen, ook op de motor.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door DesertStrom »

Hier ook mooi en goed spul en niet duur.
Heb een gele van 40 liter, waterdicht en kan tegen een stootje.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Hunter6 »

Ik kan je Ortlieb van harte aanbevelen, zijn echt onverslijtbaar.
Bij Louis dit weekend ook nog eens 20% korting met de code "129"
http://www.louis.de/index.php?topic=art ... r=10065101
PietB
Berichten: 257
Lid geworden op: di 27-03-2012, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
Woonplaats: Bolsward

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door PietB »

Bedankt voor de tip. Ik was toch al van plan om de bagage rol van louis te bestellen. Is hier op het forum positief beoordeeld. Vandaar.
Zie ook de link van Iron Horse. Ik heb hem direct besteld, is toch weer 6 euro. En wat voor risico kun je lopen voor 24 euro. Lees ook de testen maar eens.
Dit vind ik nou mooi van zo,n forum.
Groeten, Piet
Laatst gewijzigd door Iron Horse op za 02-02-2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: v
On the road again.............
V-for-Herman
Berichten: 294
Lid geworden op: di 29-06-2010, 00:43
Mijn motor is een: V-strom DL650

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door V-for-Herman »

Goede keuze een bagagerol waar jegeen spijt van zal krijgen!
Ik het er eentje van motozoom dus louis, de kleine versie en ik wil niets anders meer.
Vastzetten met 2 spinners en hij zit muurvast en tegelijkertijd een prima ruggesteuntje :mrgreen:
V-Strom Bj.2010
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Joskestiller »

Bedankt allemaal voor de reacties. Ik zie dat er nog anderen een beetje voordeel uit het topic hebben kunnen halen. Toch prachtig zo'n forum!

Verdere bevindingen zijn nog steeds welkom. Waarschijnlijk dat ik één van de volgende weekends een naar Louis in Aken ga. Iemand die er recent nog geweest is en kan bevestigen dat ze de rollen van Ortlieb voorraad hebben liggen?
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Iron Horse »

Ik zou ze even bellen, dan weet je het zeker. Doe ik ook meestal als ik niet voor niets wil rijden. Ze leggen het dan ook eventueel voor je apart. 0049 241 910 80 91 is het telefoonnummer in Aken van Louis. Ze zijn tot 20:00 uur open en op donderdag en vrijdag tot 21:00.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Joskestiller »

Dank je Rob, zal ik zeker doen!
Honi soit qui mal y pense!!
Jo2jo
EX- V-Strom berijder
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 03-02-2010, 20:04
Mijn motor is een: Triumph Tiger 1200 GT Pro
Woonplaats: Gorredijk

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Jo2jo »

In eerdere reacties kwam de oprollen-en-klik-sluiting al even naar voren. Tijdens mijn eerste vakantie heb ik een bagagerol geleend. Die had de sluiting op de kopse kant. Waterdicht is dat absoluut, maar het nadeel vind ik dat je eigenlijk altijd de gehele rol moet uitpakken. Even een dingetje halverwege of onderuit halen gaat lastig door de lengte.
Later heb ik zelf een rol gekocht (als ik me niet vergis bij de Aldi). Die heeft dezelfde oprollen-en-klik-sluiting, maar dan over ongeveer 80% van de lengte. Open heb je nu zicht op de gehele inhoud. Je kunt ieder individueel stukje bagage er uithalen, terwijl de rest gewoon kan blijven zitten. Dat bevalt mij beter dat de sluiting op de kopse kant.

Ook hier heeft ieder voordeel echter zijn nadeel. Mijn huidige bagegerol moet je eigenlijk altijd wel vol hebben/maken. Met een halfvolle rol is het moeilijk beladen, omdat het ding zijn dan vorm niet behoud. Als je varieert in de hoeveelheid bagage dan is de sluiting op de kopse kant weer beter. Heb je dan een keer iets minder te vervoeren, dan rol je hem gewoon een paar slagen extra op.
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Cplegt »

Het is ook een beetje wat je zoekt.

Als je als eenige bagagemiddel zon rol hebt, en je wil er onderweg spul uithalen, kan zo een rol met rol sluiting over de lengte uitkomst bieden.
Zelf vind ik het nogal onhandig, afgelopen jaar op vakantie geweest met een kameraad die ook zon tas had. Was ik met mn topkoffer en zijkoffers (bovenladers) toch wat sneller met spul pakken onderweg.

Maar zoals gezegt, het is maar net wat je zoekt, ieder zn voorkeur :)
Gr. Chiel
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Joskestiller »

Ik wil de rol enkel aankopen om bagage in te vervoeren die ik door de dag niet nodig heb. Spullen waar ik onderweg mogelijks aan moet kunnen (regenpak, reserve handschoenen, kaarten, eten, drinken,.... steek ik steeds in de tanktas of de zijkoffers. De bagagerol moet gaat pas open in het hotel en ik gebruik ze dus ook niet als ik de volgende nacht in hetzelfde hotel verblijf.
Ze vol steken is normaal ook geen probleem want de bagage waar ik de eerste dag mee vertrek zal niet toe- of afnemen tijdens de reis.
Voor mij wordt het zeker een bagagerol die ik in de lengterichting kan openen.
Honi soit qui mal y pense!!
Gebruikersavatar
DesertStrom
EX- V-Strom berijder
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 10-04-2009, 01:40
Mijn motor is een: Triumph Tiger Explorer
Woonplaats: Uitgeest

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door DesertStrom »

Joskestiller schreef:... want de bagage waar ik de eerste dag mee vertrek zal niet toe- of afnemen tijdens de reis ...
Mijn bagage wordt altijd minder naarmate de reis vordert door het gebruik van tandpasta, shampoo e.d. :mrgreen:
BASsie

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door BASsie »

Joskestiller schreef: want de bagage waar ik de eerste dag mee vertrek zal niet toe- of afnemen tijdens de reis.
Vuile slipjes nemen toch steeds meer plaats in dan propere hoor :lol:
(Ik bedoel: bijeengefrommeld <> netjes opgevouwen uiteraard)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Wullebolle »

De rol WC papier daarentegen, neemt steeds minder plaats in :o)
Spooky Action At A Distance !
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door Cplegt »

De ruimte die de wc rol inneemt gaat op en neer ... Ik red drie weken vakantie niet met 1 rol hoor ...
Gr. Chiel
PietB
Berichten: 257
Lid geworden op: di 27-03-2012, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
Woonplaats: Bolsward

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door PietB »

De bagagerol van Louis uit Duitsland is vandaag binnen gekomen. Ziet er goed uit. Is toch geen geld,24 euries, inclusief korting. Kan ik wat extra bietjes drinken.
Laat het weekendje Duitsland nu maar komen.
Piet
On the road again.............
Gebruikersavatar
VStrom Spider
DL1000 berijder
Berichten: 72
Lid geworden op: ma 14-01-2013, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 Adventure (2015)
Woonplaats: Zaanstad

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door VStrom Spider »

Vorig jaar 3000 km met de Louis rol achterop gereden door weer en wind zonder een spoortje van nattigheid. Daarnaast blijft de rol ook bij hogere snelheden stabiel liggen en is weinig windgevoelig. Kortom een prima aanvulling :duim:
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Ervaringen bagarol?

Bericht door PDvD »

Bagagerol is beter dan tobkoffer. Vangt minder wind en gewicht ligt op duozit verder naar voren. Heb zelf een ortlieb en ergtevreden hier over.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie