Zijkofferrek pl vs plr

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Mantis

Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Mantis »

Net twee gebruikte koffers op de kop getikt (Givi e45 en e36 --> geeft symmetrie). Nu moet ik uiteraard nog een zijkofferrek hebben.

Ik heb hier nog niets gelezen over het 'quick-lock' systeem van Givi, de plr 532.

Is het echt handig? Hoe lang duurt het om het te bevestigen / verwijderen?
Er zijn geen optionele sloten (itt SW-motech systeem) --> hoe snel kan het rek worden verwijderd met de koffer eraan vast?
Kost 210 euro (de standaard pl 532 kost een 130 euro...)
Komen beide rekken even ver van de moto? (ik weet dat ze beide asymmetrisch zijn..)

Alle info welkom!

Cheers

PS: Ik ben niet geïnteresseerd in de SW-motech variant, aangezien ik geen zin heb om mijn pinkers te verplaatsen...
Mantis

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Mantis »

Echt niemand ervaring met de plr?...

Kan iemand mij misschien dan vertellen of het standaard givirek (de pl dus) zo past op de moto, als je de originele Suzuki topkoffer erop hebt staan (met Suzuki rek uiteraard).

Thx.
Leville

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Leville »

Ik heb de standaard versie en vind deze wel goed. Als de koffers er niet aanhangen stoort het niet. Meer zelfs, het geeft de fiets wat meer "allroad-serieux". En het dient als een extra valbeugel.
De quick-lock vond ik wat duur. En achteraf bekeken vraag ik me af of ik wel de moeite zou doen om het telkens te verwijderen. Voor mij is de gewone goed genoeg.
Mantis

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Mantis »

Nuttige info, ik denk dat ik er ongeveer hetzelfde over denk.
Nu nog de vraag of het past met de suzuki topkofferbevestiging, maar dat lijkt me wel?
Leville

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Leville »

Ik heb geen suzuki-topkofferbevestiging. Maar het zijkofferframe gebruikt dezelfde gaten als voor de normale handgrepen/bagagedrager. Dus indien de topkofferbevestiging een perfecte vervanging vormt voor dat laatste, zou het geen probleem mogen zijn.
Mantis

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Mantis »

ik denk het wel, dus zal het er maar op wagen. Merci voor de reactie!
Kristof
DL650 berijder
Berichten: 266
Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
Mijn motor is een: Honda Africa Twin

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Kristof »

ik heb het gewone zijkofferrek samen met de suzuki topkoffer bevestiging (alu koffer).
Werkt gewoon perfect :duim:
Kristof.
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Jon »

heb er de standaard monokey van Givi pl 532 opstaan met de koffers e 21 givi erop deze zijn niet te groot dus makkelijk om optestappen en in de file ,de zijkoffers zijn zo verwijderd de standaard blijft staan maar stoort zeker niet +topkofferplaat givi met koffer maar rij meestal alleen met de zijkoffers. en voor de quick- lock denk ik er het zelfde over als Leville ,prijzig en de vaste stoort zeker niet.grt,jon
Mantis

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Mantis »

Ik ben ook van plan om in de toekomst de e21 set erbij te kopen. Lijkt me inderdaad erg handig voor als je niet te veel moet meenemen. En die topkoffer is toch echt wel een lelijk ding ook :)
Gebruikersavatar
Jon
Berichten: 426
Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
Woonplaats: kessel (Belgie)

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Jon »

de topkoffer is niet altijd lelijk en al is ze niet mooi zou ze niet kunnen missen alleen al voor mijn zak van het werk en het regenpak.het is een complete zwarte zonder reflektoren en niet hoog normaal kunnen er 2 helmen in maar dat heb ik nog niet klaar gekregen, vindt ze persoonlijk mooi maar het geeft de motor wel een ander uitzicht en dat is dikwijls geen verbetering.jon
Leville

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Leville »

Zelf was ik geen voorstander van topkoffers. Heb een heel kleintje voor regenpak, slot en eten/drank. Dacht vooral zijkoffers te gebruiken. Nu, in de file zijn brede zijkoffers een stevig nadeel. En ondanks het extra gewicht en volume ga ik toch voor een wat grotere topkoffer gaan (Givi V47). Om de helm enzo in te kunnen steken. Plus een aparte motor-rugzak voor de laptop. En de zijkoffers houd ik voor op reis.
Mantis

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Mantis »

Helemaal waar. Ik heb ook een grote topkoffer en het is inderdaad erg makkelijk om je helm daarin kwijt te geraken. Bij mij geraken er overigens nipt 2 helmen in. Daarom dat ik ook de e45 als zijkoffer gekocht heb, hier past ook makkelijk een helm in. Ik doe amper woonwerk dus van filerijden heb ik weinig last.

Ik vond het vooral lastig om in de zomer met volledige uitrusting een wandelingetje te maken. Met de drie koffers tesamen heb ik nu bijna 130 liter afsluitbare ruimte, waar jas, broek, laarzen in kunnen. En dan kan je rustig te voet een beetje de omgeving verkennen.
Leendert

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Leendert »

Ik heb afgelopen weekend het PLR-rek besteld. Vind het vaste rek gewoon niet mooi om er de hele tijd mee rond te rijden.
Zodra het rek binnen is, zal ik mijn ervaringen hier achterlaten.

Moet trouwens nog 2 zij-koffers hebben. Het worden so-wie-so de E41 keyless, maar ik zie enorme prijsverschillen op internet. Nieuw van € 295,- tot € 450,- en als uitschieter de optionele zilveren deksels: tussen € 30,- en € 175,- !!!!?????
Iemand hier ervaring mee?
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2959
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Tulipan »

Ik vond het vooral lastig om in de zomer met volledige uitrusting een wandelingetje te maken. Met de drie koffers tesamen heb ik nu bijna 130 liter afsluitbare ruimte, waar jas, broek, laarzen in kunnen. En dan kan je rustig te voet een beetje de omgeving verkennen

Daarom zitten bij mij 90% van de tijd de zijkoffers erop 8)
Topkoffer vind ik een lelijk ding, maar passen wel 2 helmen in, noodzakelijk kwaad zeg maar :mrgreen:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Wullebolle »

^^ aaim wief stoepied

Topkoffer Givi V46 zit er bij wijze van spreken op vastgeroest.
Altijd Plaats zat om vanalles en nogwat in te stoppen.
En de duo vind het nog zo prettig om te weten dat ze er niet naar achter kan afwaaien :mrgreen:
Spooky Action At A Distance !
Jeen
Berichten: 140
Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Zijkofferrek pl vs plr

Bericht door Jeen »

heb dit voorjaar het plr rek gemonteerd met E360 en E460 (goedkoop bij RAD). Breed maar symmetrisch. Er zit een originele suzuki topkoffer met drager op. Het enige dat ik heb gedaan is de twee afstandbusjes onder de topkofferdrager waar de zijdrager bij onder moet gemonteerd, doormidden gezaagd (of eigenlijk vier nieuwe korte busjes gemaakt). De montagehoogte van de zijdrager komt precies het midden van de afstandsbus uit. Het plr rek is echt snel te verwijderen.
Verder bevallen ze prima zeg ik zo na twee weken kampeervakantie in Spanje. Ook een keer mee onderuit gegaan met volle bepakking met zo'n 30-40 km/h. Dan klapt ie vol op de koffer. De koffer wel slijtplekken maar nog steeds helemaal heel en prima te gebruiken. Het rek niets aan verbogen. Goede kwaliteit dus.
Plaats reactie