Zijkofferrek pl vs plr
Zijkofferrek pl vs plr
Net twee gebruikte koffers op de kop getikt (Givi e45 en e36 --> geeft symmetrie). Nu moet ik uiteraard nog een zijkofferrek hebben.
Ik heb hier nog niets gelezen over het 'quick-lock' systeem van Givi, de plr 532.
Is het echt handig? Hoe lang duurt het om het te bevestigen / verwijderen?
Er zijn geen optionele sloten (itt SW-motech systeem) --> hoe snel kan het rek worden verwijderd met de koffer eraan vast?
Kost 210 euro (de standaard pl 532 kost een 130 euro...)
Komen beide rekken even ver van de moto? (ik weet dat ze beide asymmetrisch zijn..)
Alle info welkom!
Cheers
PS: Ik ben niet geïnteresseerd in de SW-motech variant, aangezien ik geen zin heb om mijn pinkers te verplaatsen...
Ik heb hier nog niets gelezen over het 'quick-lock' systeem van Givi, de plr 532.
Is het echt handig? Hoe lang duurt het om het te bevestigen / verwijderen?
Er zijn geen optionele sloten (itt SW-motech systeem) --> hoe snel kan het rek worden verwijderd met de koffer eraan vast?
Kost 210 euro (de standaard pl 532 kost een 130 euro...)
Komen beide rekken even ver van de moto? (ik weet dat ze beide asymmetrisch zijn..)
Alle info welkom!
Cheers
PS: Ik ben niet geïnteresseerd in de SW-motech variant, aangezien ik geen zin heb om mijn pinkers te verplaatsen...
Re: Zijkofferrek pl vs plr
Echt niemand ervaring met de plr?...
Kan iemand mij misschien dan vertellen of het standaard givirek (de pl dus) zo past op de moto, als je de originele Suzuki topkoffer erop hebt staan (met Suzuki rek uiteraard).
Thx.
Kan iemand mij misschien dan vertellen of het standaard givirek (de pl dus) zo past op de moto, als je de originele Suzuki topkoffer erop hebt staan (met Suzuki rek uiteraard).
Thx.
Re: Zijkofferrek pl vs plr
Ik heb de standaard versie en vind deze wel goed. Als de koffers er niet aanhangen stoort het niet. Meer zelfs, het geeft de fiets wat meer "allroad-serieux". En het dient als een extra valbeugel.
De quick-lock vond ik wat duur. En achteraf bekeken vraag ik me af of ik wel de moeite zou doen om het telkens te verwijderen. Voor mij is de gewone goed genoeg.
De quick-lock vond ik wat duur. En achteraf bekeken vraag ik me af of ik wel de moeite zou doen om het telkens te verwijderen. Voor mij is de gewone goed genoeg.
Re: Zijkofferrek pl vs plr
Nuttige info, ik denk dat ik er ongeveer hetzelfde over denk.
Nu nog de vraag of het past met de suzuki topkofferbevestiging, maar dat lijkt me wel?
Nu nog de vraag of het past met de suzuki topkofferbevestiging, maar dat lijkt me wel?
Re: Zijkofferrek pl vs plr
Ik heb geen suzuki-topkofferbevestiging. Maar het zijkofferframe gebruikt dezelfde gaten als voor de normale handgrepen/bagagedrager. Dus indien de topkofferbevestiging een perfecte vervanging vormt voor dat laatste, zou het geen probleem mogen zijn.
Re: Zijkofferrek pl vs plr
ik denk het wel, dus zal het er maar op wagen. Merci voor de reactie!
-
- DL650 berijder
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr 13-07-2012, 20:20
- Mijn motor is een: Honda Africa Twin
Re: Zijkofferrek pl vs plr
ik heb het gewone zijkofferrek samen met de suzuki topkoffer bevestiging (alu koffer).
Werkt gewoon perfect
Kristof.
Werkt gewoon perfect
Kristof.
- Jon
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
- Woonplaats: kessel (Belgie)
Re: Zijkofferrek pl vs plr
heb er de standaard monokey van Givi pl 532 opstaan met de koffers e 21 givi erop deze zijn niet te groot dus makkelijk om optestappen en in de file ,de zijkoffers zijn zo verwijderd de standaard blijft staan maar stoort zeker niet +topkofferplaat givi met koffer maar rij meestal alleen met de zijkoffers. en voor de quick- lock denk ik er het zelfde over als Leville ,prijzig en de vaste stoort zeker niet.grt,jon
Re: Zijkofferrek pl vs plr
Ik ben ook van plan om in de toekomst de e21 set erbij te kopen. Lijkt me inderdaad erg handig voor als je niet te veel moet meenemen. En die topkoffer is toch echt wel een lelijk ding ook
- Jon
- Berichten: 426
- Lid geworden op: di 05-07-2011, 21:51
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 A L4 zwart adventure
- Woonplaats: kessel (Belgie)
Re: Zijkofferrek pl vs plr
de topkoffer is niet altijd lelijk en al is ze niet mooi zou ze niet kunnen missen alleen al voor mijn zak van het werk en het regenpak.het is een complete zwarte zonder reflektoren en niet hoog normaal kunnen er 2 helmen in maar dat heb ik nog niet klaar gekregen, vindt ze persoonlijk mooi maar het geeft de motor wel een ander uitzicht en dat is dikwijls geen verbetering.jon
Re: Zijkofferrek pl vs plr
Zelf was ik geen voorstander van topkoffers. Heb een heel kleintje voor regenpak, slot en eten/drank. Dacht vooral zijkoffers te gebruiken. Nu, in de file zijn brede zijkoffers een stevig nadeel. En ondanks het extra gewicht en volume ga ik toch voor een wat grotere topkoffer gaan (Givi V47). Om de helm enzo in te kunnen steken. Plus een aparte motor-rugzak voor de laptop. En de zijkoffers houd ik voor op reis.
Re: Zijkofferrek pl vs plr
Helemaal waar. Ik heb ook een grote topkoffer en het is inderdaad erg makkelijk om je helm daarin kwijt te geraken. Bij mij geraken er overigens nipt 2 helmen in. Daarom dat ik ook de e45 als zijkoffer gekocht heb, hier past ook makkelijk een helm in. Ik doe amper woonwerk dus van filerijden heb ik weinig last.
Ik vond het vooral lastig om in de zomer met volledige uitrusting een wandelingetje te maken. Met de drie koffers tesamen heb ik nu bijna 130 liter afsluitbare ruimte, waar jas, broek, laarzen in kunnen. En dan kan je rustig te voet een beetje de omgeving verkennen.
Ik vond het vooral lastig om in de zomer met volledige uitrusting een wandelingetje te maken. Met de drie koffers tesamen heb ik nu bijna 130 liter afsluitbare ruimte, waar jas, broek, laarzen in kunnen. En dan kan je rustig te voet een beetje de omgeving verkennen.
Re: Zijkofferrek pl vs plr
Ik heb afgelopen weekend het PLR-rek besteld. Vind het vaste rek gewoon niet mooi om er de hele tijd mee rond te rijden.
Zodra het rek binnen is, zal ik mijn ervaringen hier achterlaten.
Moet trouwens nog 2 zij-koffers hebben. Het worden so-wie-so de E41 keyless, maar ik zie enorme prijsverschillen op internet. Nieuw van € 295,- tot € 450,- en als uitschieter de optionele zilveren deksels: tussen € 30,- en € 175,- !!!!?????
Iemand hier ervaring mee?
Zodra het rek binnen is, zal ik mijn ervaringen hier achterlaten.
Moet trouwens nog 2 zij-koffers hebben. Het worden so-wie-so de E41 keyless, maar ik zie enorme prijsverschillen op internet. Nieuw van € 295,- tot € 450,- en als uitschieter de optionele zilveren deksels: tussen € 30,- en € 175,- !!!!?????
Iemand hier ervaring mee?
- Tulipan
- DL650 berijder
- Berichten: 2959
- Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
- Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
- Woonplaats: Tenerife
Re: Zijkofferrek pl vs plr
Ik vond het vooral lastig om in de zomer met volledige uitrusting een wandelingetje te maken. Met de drie koffers tesamen heb ik nu bijna 130 liter afsluitbare ruimte, waar jas, broek, laarzen in kunnen. En dan kan je rustig te voet een beetje de omgeving verkennen
Daarom zitten bij mij 90% van de tijd de zijkoffers erop
Topkoffer vind ik een lelijk ding, maar passen wel 2 helmen in, noodzakelijk kwaad zeg maar
Daarom zitten bij mij 90% van de tijd de zijkoffers erop
Topkoffer vind ik een lelijk ding, maar passen wel 2 helmen in, noodzakelijk kwaad zeg maar
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
- Wullebolle
- DL1000 berijder
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
- Mijn motor is een: DL1000, 2008.
- Woonplaats: Belgische kust
Re: Zijkofferrek pl vs plr
^^ aaim wief stoepied
Topkoffer Givi V46 zit er bij wijze van spreken op vastgeroest.
Altijd Plaats zat om vanalles en nogwat in te stoppen.
En de duo vind het nog zo prettig om te weten dat ze er niet naar achter kan afwaaien
Topkoffer Givi V46 zit er bij wijze van spreken op vastgeroest.
Altijd Plaats zat om vanalles en nogwat in te stoppen.
En de duo vind het nog zo prettig om te weten dat ze er niet naar achter kan afwaaien
Spooky Action At A Distance !
-
- Berichten: 140
- Lid geworden op: vr 27-05-2011, 20:30
- Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650A 2009
- Woonplaats: Alphen aan den Rijn
Re: Zijkofferrek pl vs plr
heb dit voorjaar het plr rek gemonteerd met E360 en E460 (goedkoop bij RAD). Breed maar symmetrisch. Er zit een originele suzuki topkoffer met drager op. Het enige dat ik heb gedaan is de twee afstandbusjes onder de topkofferdrager waar de zijdrager bij onder moet gemonteerd, doormidden gezaagd (of eigenlijk vier nieuwe korte busjes gemaakt). De montagehoogte van de zijdrager komt precies het midden van de afstandsbus uit. Het plr rek is echt snel te verwijderen.
Verder bevallen ze prima zeg ik zo na twee weken kampeervakantie in Spanje. Ook een keer mee onderuit gegaan met volle bepakking met zo'n 30-40 km/h. Dan klapt ie vol op de koffer. De koffer wel slijtplekken maar nog steeds helemaal heel en prima te gebruiken. Het rek niets aan verbogen. Goede kwaliteit dus.
Verder bevallen ze prima zeg ik zo na twee weken kampeervakantie in Spanje. Ook een keer mee onderuit gegaan met volle bepakking met zo'n 30-40 km/h. Dan klapt ie vol op de koffer. De koffer wel slijtplekken maar nog steeds helemaal heel en prima te gebruiken. Het rek niets aan verbogen. Goede kwaliteit dus.