Topkoffer koortbevestiging kapot

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
V-stromTom

Topkoffer koortbevestiging kapot

Bericht door V-stromTom »

Hallo V-strommers,

Op mijn V-strom BlackRhino heb ik altijd de topkoffer gemonteerd zitten, handig en ideaal.
Nu is het geval dat het schroefje van 1 van de 2 kabeltjes waarmee de klep tegengehouden wordt bij het openstaan los is gegaan waardoor de de klep doorhangt.
De schroefjes zijn al langer dan ik zou verwachten dus zijn al vaker kwijtgeraakt/losgeraakt.

Nu is mijn vraag: Is dit probleem herkenbaar en heeft iemand hier een passende oplossing voor gevonden??

Groetjes

Tom
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5039
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Topkoffer koortbevestiging kapot

Bericht door Sparkle Black Peter »

Mijn BR had daar ook last van. Viel nog onder de garantie en heeft de dealer opgelost. Volgens mij met nieuwe schroefjes!
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Ssteijn

Re: Topkoffer koortbevestiging kapot

Bericht door Ssteijn »

Mijn 1e BR had daar last van en mijn huidige ook. Ik heb aan beide kanten de kabeltjes verwijderd. De deksel klapt nu helemaal door, maar dat werkt wat mij betreft prima.
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4211
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Topkoffer koortbevestiging kapot

Bericht door Frank »

Yep, same here... ik vind het heel comfortabel dat de koffer nu gewoon helemaal open kan en rust op het zadel... :D

Iets dikkere schroefjes zou het oplossen...
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
V-stromTom

Re: Topkoffer koortbevestiging kapot

Bericht door V-stromTom »

Bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb het voorlopig opgelost met een paperclip onder het lipje van de elastische band in de koffer langs. Ik ben een beetje huiverig voor de stevigheid van het kunststof als ik de klep achterover zou leggen. Zolang de paperclip voldoet is het mooi anders ga ik opzoek naar een andere oplossing.
Plaats reactie