Kofferdrager GT uitvoering

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
spirelli

Kofferdrager GT uitvoering

Bericht door spirelli »

Hey mede Strommers.

Ik heb een DL650 GT K5. Ik heb net 1000 km met de strom gereden en het viel mij op dat de lak van de topdrager aan het barsten is. Ik heb er niets geks mee gedaan of iets dergelijks.
Zijn er nog andere met dezelfde problemen. Ik heb de Strom nu naar de dealer gebracht voor de 1000 beurt. Ik heb het daar aangegeven en ze zouden bellen met de Nimag. Ben dus benieuwd wat het antwoord is.
Random Hero

Bericht door Random Hero »

Ik heb precies hetzelfde. En mijn motor moet vrijdag voor de 1000 naar de dealer.
Ben benieuwd wat je te horen krijgt, want dan kan ik dat ook meteen doorgeven. :)
Biker

Bericht door Biker »

Ik heb een DL1000GT en ook bij mij is de lak "gebarsten", dit is al vanaf het begin zo maar heb dat -nog- niet met de dealer besproken maar we zullen zien hoe het verder gaat.
spirelli

Bericht door spirelli »

Bij het ophalen van de Strom kreeg ik te horen dat er een nieuw rek gedeclareerd gaat worden bij de Nimag. Dus dat is zeer mooi. Ben alleen bang dat de lak op het nieuwe rek ook weer gaat barsten. Maar we zullen zien.
Kermit

Bericht door Kermit »

:mrgreen:
na een maand (nog) geen last van loslatende lak op het rekje.
wel bij aflevering al een erosie op de laklaag van de tank en een forse kras op het spatbord voor. mijn dealer heeft met janvansommeren geregeld dat deze onderdelen onder garantie vervangen worden.
verder doet mijn neutraalverklikker het niet meer als de motor warm is. ook garantiewerk heb ik begrepen. met al deze kinderziektes kunt u zich dus wel voorstellen dat de genoemde laklaag haast dagelijks geïnspecteerd wordt.
we doen zelf ook dapper mee aan de pech: de topkoffer is op de grond gestuiterd van 2 m hoogte, zodat deksel en koffer definitief van elkaar gescheiden zijn. dat zijn dus wel eigen kosten...
harrie.
Strommie

Bericht door Strommie »

BARST: het kofferrek van mijn T-uitvoering is ook aan het barsten :?

Het 'grappige' is, is dat het nog óngebruikt is :shock:

F*CK :!:
spirelli

Bericht door spirelli »

Ik heb gister een bericht gekregen van mij dealer dat er een nieuwe klaar ligt voor mijn strommetje. Morgen wordt de nieuwe gemonteerd. Ben benieuwd hoe lang de nieuwe het uit houdt zonder bartsten.

Dus voor diegene die er ook last van hebben: Probeer een nieuwe te regelen in de garantie termijn!
Random Hero

Bericht door Random Hero »

kermit schreef::mrgreen:
na een maand (nog) geen last van loslatende lak op het rekje.
wel bij aflevering al een erosie op de laklaag van de tank en een forse kras op het spatbord voor. mijn dealer heeft met janvansommeren geregeld dat deze onderdelen onder garantie vervangen worden.
verder doet mijn neutraalverklikker het niet meer als de motor warm is. ook garantiewerk heb ik begrepen. met al deze kinderziektes kunt u zich dus wel voorstellen dat de genoemde laklaag haast dagelijks geïnspecteerd wordt.
we doen zelf ook dapper mee aan de pech: de topkoffer is op de grond gestuiterd van 2 m hoogte, zodat deksel en koffer definitief van elkaar gescheiden zijn. dat zijn dus wel eigen kosten...
harrie.
Nou, dat begint goed. Afbeelding
spirelli

Bericht door spirelli »

Het is niet te geloven. Ga ik vanmiddag naar de dealer toe om de nieuwe topdrager te laten monteren en wat blijkt; De blanke lak van de nieuwe topdrager was ook al gebarsten. Dus die is er niet op gekomen. Ze zouden weer contact opnemen met de Nimag om te kijken hoe dit probleem opgelost kan worden.
Ik ben benieuwd!!!
Strommie

Bericht door Strommie »

"Dat geeft de burger moed" :?
Dan wacht ik nog wel even, om een nieuwe te laten komen. (.... onder garantie.)
Ik hoor graag het vervolg, Spirelli :wink:
spirelli

Bericht door spirelli »

Afgelopen zaterdag is dan eindelijk een nieuwe topdrager gemonteerd. Heeft ongeveer 7 maanden geduurd voordat die er was maar goed. De topdrager is niet gebarsten en ben benieuwd of deze dat ook niet gaat doen. Naar mijn idee is dit nieuwe rek anders behandeld. Lijkt alsof de kleur niet helemaal hetzelfde is.

Dus het is voorlopig allemaal weer goed gekomen. Het viel nog steeds in de garantie periode dus het heeft ook niets gekost.

Als deze ook weer zou gaan barsten dan moest ik het maar weer laten weten.

Dus v-strom rijders: als jullie rek ook gebasten is en je zit nog in de garantie periode laat dan bij je dealer een nieuwe bestellen. Het duurt misschien even maar dan heb je wel wat.

Gr Spirelli
Kermit

Bericht door Kermit »

spirelli schreef:Afgelopen zaterdag is dan eindelijk een nieuwe topdrager gemonteerd. Heeft ongeveer 7 maanden geduurd voordat die er was maar goed. De topdrager is niet gebarsten en ben benieuwd of deze dat ook niet gaat doen. Naar mijn idee is dit nieuwe rek anders behandeld. Lijkt alsof de kleur niet helemaal hetzelfde is.

Dus het is voorlopig allemaal weer goed gekomen. Het viel nog steeds in de garantie periode dus het heeft ook niets gekost.

Als deze ook weer zou gaan barsten dan moest ik het maar weer laten weten.

Dus v-strom rijders: als jullie rek ook gebasten is en je zit nog in de garantie periode laat dan bij je dealer een nieuwe bestellen. Het duurt misschien even maar dan heb je wel wat.

Gr Spirelli
ik ga meteen controleren!!
kermit :mrgreen:
Erik Hofstee

Bericht door Erik Hofstee »

als die lak weer barst probeer dan te regelen dat je op de kosten van de nimag of je dealer het rek mag laten poedecoaten. dan weet je zeker dat je een goede laklaag hebt. je kunt natuurlijk ook elke maand een nieuw rekje halen :wink:
Plaats reactie