Bevestiging Suzuki-koffers

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
YellowStrom

Bevestiging Suzuki-koffers

Bericht door YellowStrom »

Is de bevestiging van een Suzuki-koffer aan zij- of topdrager hetzelfde als een Kappa-koffer?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Ligt aan het type koffer dat je met elkaar vergelijkt. Je hebt verschillende bevestigingssystemen die bij GIVI en Kappa o.a. Maar als je hetzelfde type koffer vergelijkt dan is die met 2 gleuven in de bodem en 1 vergrendelinspunt. Dat is bij mijn weten de meest gebruikte uitvoering. Je hebt ook nog de andere uitvoering met een uitstekende rand aan de achterzijde van de koffer die in een sleuf van de grondplaat valt en dan nog 1 vergendelingspunt heeft. Zover ik weet is dat systeem in gebruik bij de kleinere koffers. Er is nog een variant en die gebruikt 2 strips en 2 sleuven.

De "standaard motorkoffers" van GIVI en Kappa kun je dus meestal gewoon uitwisselen. En........ Kappa=GIVI en...... Motodetail=Kappa. En een Suzukikoffer was tot nu toe een Kappakoffer.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

Bedankt voor de info.
Maar het blijft moeilijk om iets te kiezen; zoveel verschillende dragers, adapters, koffers en prijzen natuurlijk.
Ik denk dat ik het maar geheel bij Suzuki hou, er is op dit moment hier in België (in mei) een aktie van 20 % korting op al dat spul.
M-Strom

Bericht door M-Strom »

:shock: . . . 20% korting ? ? ?

Dus die orginele Suzukiset die compleet 899,00 kost In NL kost dan719,20 euri's ? ?
Tsja dat lijkt aantrekkelijk, maar volgens mij is dat nog wel veel duurder dan de opbouw van SW Motech en dan kappa koffers erop . . . . .
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Voordeel van het SW-Motech systeem voor de zijkoffers is dat je het verwijdert in een handomdraai wanneer je het niet gebruikt. Of je goedkoper uit bent hangt in grote mate af van de koffer-keuze. Neem je eenvoudige koffers dan zal het al snel schelen. Neem je bijvoorbeeld de 46 liter Mono-Lock topcase van Kappa en de set K40 zijkoffers met een SW-Motech zijdragersysteem en een eenvoudige topcase adapterplaat dan kun je voor ca. 655 Euro klaar zijn. Dan heb je een vergelijkbaar systeem met afneembare zijdragers en 2 sloten op de dragers. Deze prijs geldt bij afhalen in Duitsland bij Louis. In Nederland zul je tussen de 700 en 800 Euro kwijt zijn.

Kies je daarentegen voor 3 eenvoudige Motodetailkoffers die functioneel, maar minder "gelikt" zijn (ik heb er zelf 2!) a 79,95 per stuk en neem je geen sloten dan kun je al voor ca 435 Euro klaar zijn.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
M-Strom

Bericht door M-Strom »

Kies je daarentegen voor 3 eenvoudige Motodetailkoffers die functioneel, maar minder "gelikt" zijn (ik heb er zelf 2!) a 79,95 per stuk en neem je geen sloten dan kun je al voor ca 435 Euro klaar zijn.


Maar dan kost alleen het rek dus al zo'n 200,00 euro ? ? ? :?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

M-Strom schreef:
Kies je daarentegen voor 3 eenvoudige Motodetailkoffers die functioneel, maar minder "gelikt" zijn (ik heb er zelf 2!) a 79,95 per stuk en neem je geen sloten dan kun je al voor ca 435 Euro klaar zijn.


Maar dan kost alleen het rek dus al zo'n 200,00 euro ? ? ? :?
Het rek (afneembaar met snelsluiting!) kost bij Louis 169,95 en daar komt nog een adaptersetje voor het type koffer bij van 9,95. Bijna 180 Euro dus. Dan heb je nog de goedkoopste adapterplaat voor de topkoffer van Motodetail wat gewoon een Kappa plaat is voor 12,95 en dan nog de 3 koffers. Dus ja.......
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
YellowStrom

Bericht door YellowStrom »

M-Strom schreef::shock: . . . 20% korting ? ? ?

Dus die orginele Suzukiset die compleet 899,00 kost In NL kost dan719,20 euri's ? ?
Tsja dat lijkt aantrekkelijk, maar volgens mij is dat nog wel veel duurder dan de opbouw van SW Motech en dan kappa koffers erop . . . . .
Die set kost in België 925,- dus wordt 740,- euri's, maar dan heb ik wel mooi geel in mijn koffers
Leipo

Bericht door Leipo »

Even een melding waar ikzelf nu mee geconfronteerd ben: de 2005 koffers van suzuki zijn niet van Kappa/Givi en de aansluitingen op de rekken zijn dus ook anders!

ik heb nu dus een suzuki zijrek bij de dealer liggen waar ik nog vanaf moet zien te komen (de dealer wil dat ik ze toch maar koop omdat hij ze speciaal voor mij besteld heeft voordat ik erachter kwam dat het toch niet gaat passen) en 2 Kappa K40 koffers thuisliggen die dus niet op dit rek gaan passen :(
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Kun je geen andere adapters op dat rek zetten of (laten) maken. Is dan wel goedkoper lijkt me. Trouwens wel belangrijke informatie. Zoals ik eerder ook schreef "tot nu toe" zijn het Kappa koffers, maar Suzuki is dus niet erg merkvast zoals nu dan maar weer blijkt. Welk fabrikaat is het nu dan?
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leipo

Bericht door Leipo »

Schijnt een of ander italiaans fabrikaat te zijn, weet het merk alleen niet.
De 2 palletjes/uitsteeksels staan te dicht bij elkaar op de Suzuki steunen en het slot gedeelte is veel groter bij Suzuki zodat deze niet in de Kappa koffers past. Volgens mij is de afstand tussen slot en palletjes/uitsteeksels bij de Suzuki rekken ook kleiner dan bij Kappa benodigd is. De koffers van Suzuki zijn dan ook veel minder hoog. Dan zou ik dus met hele rare adapters moeten gaan werken :?

ik heb btw al op de motorbeurs Utrecht een nieuw zijrek besteld welke wel zeker weten gaat passen met de Kappa koffers.

nu moet ik alleen nog wat zien te verzinnen voor die originele suzuki steunen :?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Zet ze hier in de rubriek Marktplaats te koop. Zal best iemand interesse in hebben.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Hunter6
EX- V-Strom berijder
Berichten: 722
Lid geworden op: wo 26-10-2005, 19:42

Bericht door Hunter6 »

Maar wat voor merk zijn de koffers dan wel? Er zal toch geen klein fabriekje alleen een paar koffertjes voor Suzuki maken!
Plaats reactie