Vraag; Suzuki Topkoffer

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
JeroenH

Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door JeroenH »

Hoi,

Ik heb zojuist een topkoffer besteld, Suzuki Topkoffer basis 48L. Aangezien ik 0 verstand heb van motoren en alles wat daarbij hoort, kan iemand mij misschien vertellen
of ik nog iets erbij moet kopen om dit te bevestigen op mijn motor.

Afbeelding

Dit zit al achterop, is dit voldoende of moet er nog iets anders bij?

Afbeelding

http://www.motorcorner.nl/suzuki-origin ... 14877.html

Weet niet of het linken van sites mag hier, excuses mocht dat niet kunnen.

Foto's zijn misschien wat groot, motoren zijn namelijk niet het enige waar ik geen verstand van heb.


Bedankt alvast,
Jeroen
Gebruikersavatar
Joske
Berichten: 805
Lid geworden op: vr 24-09-2010, 08:38

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Joske »

Misschien dat je hier iets aan hebt:

http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=4078

Succes!
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Iron Horse »

Dat is denk ik wel de juiste link. Helaas zijn een paar foto's niet meer beschikbaar door de ouderdom van het topic en de plaats op de image server. Maar het geeft denk ik nog steeds voldoende info. Die grondplaat heb ik trouwens een klein half jaar geleden nog weer een keertje aangeschaft in Duitsland (Essen) bij Louis. Maar die is in de tussentijd aardig in prijs gestegen. Je moet nu toch wel rekenen op 25~30 euro voor zo'n adapterplaat. En de Kappa plaat van destijds is nu ook niet meer voorhanden. Is Givi of Moto-Detail. Komt waarschijnlijk allemaal uit dezelfde fabriek alleen de één verdient er meer aan dan de ander.

Er is één belangrijk ding dat ik al eerder heb vermeld, maar weet niet precies meer waar dat staat. Wanneer je die adapterplaat monteert dan kan de achterdrager er niet meer af zonder dat je de adapterplaat eerst moet demonteren. Op zich geen probleem maar wel wanneer er op de een of andere manier voor service of onderhoud het rek af moet. Eén van de dingen waarbij dat moet is wanneer je de zijkap eraf moet halen om de remvloeistof van de achterrem bij te vullen of te verversen. Wanneer je hem dus voor een servicebeurt wegbrengt ben je alleen aan arbeidsloon daarvoor al snel 25 euro extra kwijt.

Dit is op te lossen door op de plek waar de 2 bouten van het achterrek zitten gaten in de adapterplaat te maken. Dat is even uitmeten, maar het heeft mij al veel voordeel bij (de)montages van het achterrek opgeleverd. Als je het op de juiste manier monteert en de gaten verantwoord maakt dan komt de veiligheid en de stevigheid niet in het gedrang. Wel even controleren of je de achterdrager met gemonteerde adapterplaat ook daadwerkelijk met de dop- of pijpsleutel zo kunt verwijderen/monteren aangezien een te krap gat nog steeds een probleem blijft geven.

Een geheel andere mogelijkheid is het om de bestaande achterdrager te vervangen door een originele topkofferdrager van Suzuki. Die is geheel anders en heeft ook bevestigingsmogelijkheid voor later aan te bouwen zijkofferdragers. Je hebt dan alleen geen normale achterdrager meer.

Succes.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
JeroenH

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door JeroenH »

Bedankt voor de reacties,

http://www.motorcorner.nl/suzuki-origin ... 14629.html zou deze er eventueel op kunnen, ik kan namelijk niets vinden op louis.de

Bedankt
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Iron Horse »

Die past inderdaad. Louis is slechts een paar euro goedkoper. Zie hier.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
JeroenH

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door JeroenH »

Hartstikke mooi, heb het besteld, bedankt voor de hulp!
Subarule

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Subarule »

@ JeroenH: Ik ben nu wel benieuwd of die grondplaat die jij hebt besteld de juiste is voor jou mooie originele suzuki topkoffer.

Ik zit nu namelijk met hetzelfde probleem.
Dezelfde bagagedrager en topkoffer maar zit nog zonder grondplaat.
JeroenH

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door JeroenH »

@Subarule Ik heb de koffer geruild, voor een GIVI Maxia, die ging er mooi op. Dan maar geen Suzuki Koffer.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Fogel »

Subarule schreef:@ JeroenH: Ik ben nu wel benieuwd of die grondplaat die jij hebt besteld de juiste is voor jou mooie originele suzuki topkoffer.

Ik zit nu namelijk met hetzelfde probleem.
Dezelfde bagagedrager en topkoffer maar zit nog zonder grondplaat.
Suzuki topkoffer = Givi Monokey systeem: = altijd passen op Givi Monokey grondplaten.

Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Subarule

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Subarule »

:worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:

DANK U !!! Eindelijk concreet antwoord :)
Morgen ff langs bij motoport :)
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Sanscorp »

Oud topic, maar de laatste post is niet helemaal waar. De nokken van mijn originele suzuki koffer staan 18 cm uit elkaar en van vele andere givi monokey grondplaten staan ze 22 cm uit elkaar.

Ik zoek nu dus ook nog steeds een grondplaat waar mij suzuki koffer op past. Deze monteer ik dan direct op het originele rek van de dl 1000.

Dus als iemand nog een tip heeft?
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Fogel »

Idd, mijn port klopt ook niet.... :-) Er is voor zover ik weet geen grondplaat waar ie op past. De enige manier is de speciale bagagedrager voor de v-strom.
Deze vervangt dan je huidige standaard bagagerek.
Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7549
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Iron Horse »

Dit onderwerp is al eens met McReal aan de orde geweest. Ik dacht toen ook dat een originele Suzukikoffer een Monokey aansluiting heeft. Niet dus. De gleuven lijken er wel op maar de slotzijde is duidelijk anders. En ik geloof dat ook de "spoorbreedte" anders is. Zal dus niet met een standaard plaat gaan lukken. Maar je kunt zelf natuurlijk ook iets fantaseren om het passend te maken.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Sanscorp
DL1000 berijder
Berichten: 1144
Lid geworden op: vr 20-06-2008, 16:32
Mijn motor is een: DL1000 K2
Woonplaats: Almere

Re: Vraag; Suzuki Topkoffer

Bericht door Sanscorp »

Ik wil het rek wat ik nu heb verkopen, als ik daar onderdelen vanaf trek heeft de koper er niks meer aan ;D
Verkopen doe ik overigens alleen als ik een betaalbare en passende adapter of grondplaat kan vinden.

Als dat niet lukt dan moet ik inderdaad het rek gaan demonteren voor onderdelen :)
Plaats reactie