zijn de gt koffers waterdicht?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Kermit

zijn de gt koffers waterdicht?

Bericht door Kermit »

:mrgreen:
morgen vertrekken Petra en ik naar duitsland, terwijl er flink wat regen voorspeld is. vandaag is de GT toegevoegd aan de k5. de koffers ogen iets minder solide dan givi of kappa en ik vraag me af of de suzuki koffers wel waterdicht zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Harrie

ps
het ziet er wel erg mooi uit, deze zwarte koffers op een zwarte fiets, maar dat is geloof ik een ander onderwerp. 8)
spyball

Bericht door spyball »

Kermit,
Ik was ook benieuwd of de inhoud in de koffers droog bleef bij een forse regenbui bij flinke snelheid. Ik heb dit een beetje gesimuleerd door de (lege) koffers te monteren en de tuinslang enige tijd met een flinke waterstraal op de koffers (met name op de naden) te zetten. Nadat ik ze had afgezeemd en geopend bleek dat ze binnen nog kurkdroog waren. Ik weet wel dat dit "maar" een indicatie kan zijn, want wind in combinatie met regen kan waarschijnlijk hele andere resultaten geven maar toch gaf het me wel vertrouwen omdat ik bij forse regenbuien ook niet zo hard zal rijden.
Het resultaat bij mijn koffers kan echter door fabricagetoleranties afwijken van resultaten van anderen die dezelfde proef doen.
Groeten,
Spyball
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7555
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Er vanuitgaande dat de Suzukikoffers van oorsprong van Kappa zijn zou je daar ook het vergelijk mee kunnen maken. Maar de praktijk zal het leren :lol: . Bij twijfel verpak je het in een vuilniszak, dan is het sowieso beschermd tegen eventuele wateroverlast en goedkoper kan bijna niet. En een goed alternatief is de Suzuki binnentas. Op de sluiting na ook goed waterdicht. Zie elders op het forum. Nadeel is dat je die moet bestellen. Is in een weekje binnen en kost 12,95.

Afbeelding
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Dirk(s)trom

Bericht door Dirk(s)trom »

Kermit,

Ik heb een K4 GT uitvoering. Ik ben vorig jaar in september een week in Frankrijk geweest en heb daar in de nodige regenbuien mogen rijden.
Bij mij hebben de koffers NIET gelekt. Mijn koffers waren niet afgeladen vol en konden wel op een "normale" wijze gesloten worden.
Ik denk nl dat als je er te veel in stopt, het mogelijk is dat de randen van de twee kofferdelen (tussen het scharnier en het slot) gaan wijken waardoor je dus wel lekkage kan krijgen.
In ieder geval succes met het inpakken en een fijne vakantie
Yippy

Bericht door Yippy »

Mijn Kappa's hebben er nu 18.000 km op zitten en zijn gelukkig altijd droog gebleven. Tis maar een weetje.
Kermit

Re: zijn de gt koffers waterdicht?

Bericht door Kermit »

kermit schreef::mrgreen:
morgen vertrekken Petra en ik naar duitsland, terwijl er flink wat regen voorspeld is. vandaag is de GT toegevoegd aan de k5. de koffers ogen iets minder solide dan givi of kappa en ik vraag me af of de suzuki koffers wel waterdicht zijn. Heeft iemand hier ervaring mee?
Harrie

ps
het ziet er wel erg mooi uit, deze zwarte koffers op een zwarte fiets, maar dat is geloof ik een ander onderwerp. 8)
we zijn weer terug en hebben de koffers uitgebreid getest op waterdichtheid: ze zijn dus goed waterdicht. :P
Plaats reactie