Aluminium ARO Adventure koffers

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raymond
DL650 berijder
Berichten: 17
Lid geworden op: di 13-03-2007, 20:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K7
Woonplaats: 52.530600, 6.056016

Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Raymond »

Heeft er iemand ervaring met de Adventure koffers van ARO (http://www.arokoffers.nl/nl/aluminium-k ... re-koffers)?
V-Strom DL-650 ABS K7 met middenbok, RVS carterbescherming, handkappen, handvatverwarming, valbeugels, witte pinkerglaasjes, V-Strom tankpad, Quicklock GS-tanktas, ARO Adventure koffers, Garmin Zümo 660
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Tulipan »

Ik ken ze niet, maar de prijs is zeker interessant, scheelt de helft met TRAX !!
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door RvGS »

Bij de buren op het Gs forum lees ik goede berichten..en het is een nederlandse firma, support van deze ondernemers is altyd welkom.
Je kan de kwaliteit zelf gaan bekijken ter plaatse bij Aro. Olst is niet heel ver weg .. van Zwolle.. ook in Overijssel dus.
Groet, Robert |
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Redhead »

Geweldig mooie kwaliteit. Goed doordacht ontwerp.
En ook belangrijk, aardige mensen, klantbewust.

De bovenste binnenrand was niet afgebraamd, maar daar zou in de toekomst extra aandacht aan worden gegeven.

Prijs/Kwaliteits verhouding is prima te noemen.
Vsure

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Vsure »

de adventure zien er goed uit!
tevens staan er wat fotos van V stroms met arokoffers , mischien clubleden?
Ik overweeg om ze zelf aan te schaffen
:D
Erwin1983

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Erwin1983 »

Raymond schreef:Heeft er iemand ervaring met de Adventure koffers van ARO (http://www.arokoffers.nl/nl/aluminium-k ... re-koffers)?

He Raymond ik heb ARO koffers op m'n V-Strom zitten ze zitten perfect en heel eenvoudig erop en eraf te halen. Je kan kiezen uit allerlei verschillende maten. Ik ben zelf eerst bij die mannen wezen kijken en besteld en een week later terug gegaan om ze te laten monteren. Ze gaan binnenkort de eerste test doorstaan.

Gr. Erwin
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door PDvD »

En hoe zijn de ARO koffers bevallen? Ik zit zelf ook te twijfelen of ik deze ga nemen, maar dan wel de Travel variant.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Cplegt »

Ben zelf ook erg benieuwd naar die koffers, vind ze niet eens zo heel erg duur en ze zien er erg robuust uit.
Zelf ben ik van plan deze van het voorjaar ergens te gaan aanschaffen nadat ik bij die lui langs geweest ben.
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Peter650 »

Tulipan schreef:Ik ken ze niet, maar de prijs is zeker interessant, scheelt de helft met TRAX !!
ze zijn ook half zo mooi .
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Tulipan »

Ik ook, ik ook.

Mag ik even......, ik heb hem afgelopen week weer eens helemaal schoongemaakt
De koffers zijn afgelopen week schoongemaakt met zilverpoets en weer in de was gezet.
Moet alleen met de krik even de rechter koffer uitdeuken/terugbuigen, da´s de enige schade bij omvallen :D

Afbeelding

Afbeelding
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Peter650 »

Ja hij is mooi, ik vind die headlightprotector ook wel leuk staan en zou die er bij mij wel op willen hebben. Ik was net een dag te laat hier op marktplaats, die van Rhino ging voor € 30.- de deur uit, dat zou een mooie nieuwprijs zijn.
Ik wil nog wel een keer een alu topkoffer dat vind ik mooier dan de kunstof die ik nu heb.

Groet Peter.
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Vsure

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Vsure »

Aluminium koffers heb je niet omdat ze zo mooi zijn
maar vooral omdat je er veel in kwijt kunt en dat ze tegen een stootje kunnen
poetsen van deze koffers is not done,
ze moeten gehavend zijn van een reis ,en laten zien dat je een avonturier bent en van vrijheid houdt.
kijk eens op deze site bij reisblog

http://www.go-your-own-way.nl/

greets V
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Tulipan »

@ Peter,
Ik zou ook liever een alu topkoffer hebben gehad. Het nadeel is dat er maar 1 helm inpast.
De ronde Shad46 die ik heb kan de twee helmen herbergen. Da´s de enige reden waarom ik deze topkoffer heb :oops:

@ V,
Kleine correctie: Niks MOET.

En ze zijn mooi omdat ze in de lijn van de motor ( veel hoeken ) zijn.

En je weet niet hoe ze er na twee jaar uitzagen :oops:
En beschadigen doen ze: Als steun bij het omvallen, gebruik als tafel of stoel, breedte fout inschatten 8)
steenslag en dagelijks gebruik. Maar als ik dan toch de brommert eens in het jaar volledig reinig,
mogen deze ook mee. Anders vallen ze zo uit de toon :D

Maar ik zou ze niet willen ruilen voor de plastieke. Om boven beschreven redenen en de geweldige laadruimte ( ook erop ).

O, en als je van vrijheid houdt, woon je per definitie niet in Nederland :bye: 8)
Dan ben je een zaterdagmiddag avonturier :schater:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Sparkle Black Peter »

Peter650 schreef:Ja hij is mooi, ik vind die headlightprotector ook wel leuk staan en zou die er bij mij wel op willen hebben. Ik was net een dag te laat hier op marktplaats, die van Rhino ging voor € 30.- de deur uit, dat zou een mooie nieuwprijs zijn.
Groet Peter.
Hoi Peter,

Nieuw kost de headlightprotector € 66,84. Zie: http://www.touratech.com/shops/011/inde ... 249468db87

Staat DL1000 maar past ook op een DL650.
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Peter650 »

@ Peter/Rhino,

ten eerste gefeliciteerd met de aankoop van je nieuwe DL, veel succes ermee.

ik weet wat die headlightprotector nieuw kost maar ik wilde zeggen met "die €30.- zou een mooie nieuwprijs" zijn dat al die (on)nodige accessoires
behoorlijk aan de prijs zijn, zeg maar gewoon veel te duur zijn, het is per slot van rekening allemaal massa productie en als je een beetje handig bent is er veel zelf te maken. (ik heb wel is ergens gelezen dat je broer iets zei in de geest van alles is te maken, daar ben ik het mee eens.)
Maar toch bedankt voor de reactie en de link.

Ik zag net dat je zadel ook verkocht is, je mag wel stellen dat je alles heel snel kwijt bent.

Groet Peter :bye:
Laatst gewijzigd door Peter650 op di 31-01-2012, 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Peter650
EX- V-Strom berijder
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 08-11-2010, 12:08
Mijn motor is een: BMW R 1150 RT

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Peter650 »

@ Tulipan

Ik heb wel is aan een compleet set gedacht, het staat mooi/ (stoer) maar dan word het geheel flink breder voor het in en uit rijden van z'n slaapplaats.
ik heb ook niet echt zijkoffers nodig, ik rij woon werk verkeer en dan is een topkoffer vind ik wel onmisbaar, ik heb hem er al verschillende keren afgehaald en dan met een rugtas maar je moet toch je helm kwijt..... ik heb een kappa 48 liter die is groot genoeg voor wat ik ermee doe. ik ga niet met de motor op vakantie, want dan moet ik zonder m'n vrouw en da's minder gezellig. Beetje goed uitziende koffers zijn ook aardig aan de prijs. Ik loop er wel over te denken om zelf een topkoffer te maken, heb nog geen echt plan kwa formaat/model, hang en sluitwerk maar misschien komt dat nog.
Bij jou staat het in ieder geval heel goed. (gewoon blijven poetsen) :bye:

groet Peter
Handkappen, Kappa K48 Topkoffer, Scotolier, Suzuki skidplate, SW Motech beschermbeugels, Middenbok, 12 V aansluiting, Givi Airflow
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Cplegt »

Zo vandaag even naar Olst gereden, en teruggekomen met een setje Adventure koffers van 40liter per stuk, afgemonteerd in een kleine drie kwartier.
Zeer degelijke koffers en goed nagedacht over het ontwerp en de montage. Bij mij zijn de koffers gemonteerd op het orginele kofferrek.
De totale breedte is met koffers 109cm, net zo breed als de kawa spiegels.
De koffers hebben geen negatieve invloed op het rijgedrag op de weg, ook niet op de snelweg tot ongeveer 165km per uur.

Hieronder een paar foto's

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Chiel
Bertwin

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Bertwin »

Cplegt schreef:Zo vandaag even naar Olst gereden, en teruggekomen met een setje Adventure koffers van 40liter per stuk, afgemonteerd in een kleine drie kwartier.
Zeer degelijke koffers en goed nagedacht over het ontwerp en de montage. Bij mij zijn de koffers gemonteerd op het orginele kofferrek.
De totale breedte is met koffers 109cm, net zo breed als de kawa spiegels.
De koffers hebben geen negatieve invloed op het rijgedrag op de weg, ook niet op de snelweg tot ongeveer 165km per uur.

Hieronder een paar foto's

......
...

Hey Cplegt,

Ziet er top uit!
Ikzelf twijfel nog tussen deze set en een set SW-Motech trax koffers.. Ben er nog niet uit..

Veel plezier met de koffers!

Grt Bertwin.
PietB
Berichten: 257
Lid geworden op: di 27-03-2012, 10:36
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L2
Woonplaats: Bolsward

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door PietB »

Ziet er mooi uit, die aro adventure koffers. Als je de prijs met de suzuki vergelijkt dan is de keus niet zo moelijk meer.
Het Traveller pack, zwart aluminium, vind ik erg mooi. Maar 1249 euro en exclusief bevestiging? Komt er nog 130 euro bij?
Een kofferset is mijn volgende wens maar ik mag voorlopig even niks meer kopen. Mooi zo,n forum, ik had hier nog nooit van gehoord. Givi en MDI ken ik.
Veel plezier met je kofferset.
vrgr Piet
On the road again.............
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Cplegt »

Zo, vandaag mijn koffers geslepen, dit houd in dat de koffers nu een matte kleur hebben en niet meer het hoog glimmende.
Door de glimmende koffers, kreeg de persoon die achter mij reed last van het reflecterende licht.
Omdat de koffers nogal uitsteken, leek het mij slim er iets reflecterends op te plakken, na lang zoeken uitgekomen op reflecterend tape dat wordt gebruikt om de achterkant van vrachtwagens te markeren, en een reflecterende sticker van het Dakar logo.

Afbeelding
Foto van de achterkant

Afbeelding
Foto van de zijkant.

Laat de franse politie nou maar eens gaan zeuren over geen reflectie :mrgreen: ...

(Waarschijnlijk zit der vast wel iets op wat niet mag, wit reflectie aan de achterkant of de zijkant ofzo .. een kniesoor die daarvoor gaat bekeuren..)
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Tulipan »

Die Dakar stickers ( zwart, witte reflectie een maatje groter ) zitten er bij mij ook op :D
( afgekeken van Fastloe destijds :oops: ) Ik heb hier op het forum gelezen dat de blauwe pet
een witte refecterende achterkant zeker niet kan waarderen maar dat zullen anderen beter kunnen uitleggen :D
Nu alleen nog een foto bij daglicht ....
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Cplegt »

Dan zullen ze bij de politie erg druk gaan worden met het van de weg afhalen van een paar duizend vrachtwagens, die een reflecterende bies om hun trailers hebben zitten...

( @ Tulipan, die dakar sticker heb ik weer van jou afgekeken, heb me alleen een beetje vergist in de maat van de sticker :oops: )
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Tulipan »

Blij dat ik geen twee jaar hoef te wachten op antwoord :schater:
Iets erop geplakt breekt in elk geval dat grote vlak :D
Maar een kleinere maat sticker geeft meer ruimte voor landensticker: Doe je best 8)
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Cplegt
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 1388
Lid geworden op: zo 17-04-2011, 18:01
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL1000 & 650
Woonplaats: Enschede

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Cplegt »

Geen idee waarom ie dat bericht ineens hoger staat, ik heb der niets mee gedaan.

Ik ben na een kleine 15000km met koffers rijden nog niet van de weg geplukt omwege de stickers. Ook zitten er verder nog geen andere stickers op, enkel wat meer krassen van boom takken, en een paar deukjes van het gebruik, en een paar krassen van het koffers tijdens het rijden op de grond krijgen. '

Ik ben nog steeds super tevreden :duim:
Gr. Chiel
Gebruikersavatar
Raymond
DL650 berijder
Berichten: 17
Lid geworden op: di 13-03-2007, 20:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 K7
Woonplaats: 52.530600, 6.056016

Re: Aluminium ARO Adventure koffers

Bericht door Raymond »

Sorry, foutje van mij dat het bericht weer boven aan staat.....op bump gedrukt :?
Sinds kort wel blij met mijn ARO Adventure koffers :duim:
V-Strom DL-650 ABS K7 met middenbok, RVS carterbescherming, handkappen, handvatverwarming, valbeugels, witte pinkerglaasjes, V-Strom tankpad, Quicklock GS-tanktas, ARO Adventure koffers, Garmin Zümo 660
Plaats reactie