Topkoffer verzetten

koffers, tassen e.d.
Biker

Topkoffer verzetten

Bericht door Biker »

Ik rijd een DL1000GT met dus de 3-delige kofferset. Vandaag heb ik de topkoffer iets naar achteren gezet. De ruimte voor de bijrijder is aan de krappe kant en dus moest de koffer naar achter. Ik heb het vierkante blokje waar de afsluitlip in valt 3 cm naar achteren kunnen zetten en deze met 2 boutjes met nieuwe gaten vastgezet. Ook de twee voorste bevestigingspunten heb ik 3 cm teruggezet en door de drager geboord en opnieuw vastgezet. Resultaat: de complete koffer staat 3 cm terug en dit bevalt mijn duo al een stuk beter en het is een fluitje van een cent!!
Laatst gewijzigd door Gast op za 28-01-2006, 14:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Tuke

Bericht door Tuke »

Wellicht wel handig voor de GT rijders. Biker: wanneer is jouw werkplaats open voor de topkofferrevisie klaar terwijl u wacht?
Biker

Bericht door Biker »

Is jouw koffer nu al toe aan een revisie? Of moet je remlicht nog steeds aangesloten worden.......... :lol:
Lange

Bericht door Lange »

hei biker,

Heb je toevallig geen foto's gemaakt van de werken in je werkplaats.
1 foto vertaals nl 1000 woorden :roll:

En het kan ook nog helpen voor de andere rijders :?: :!:

Groetjes lange
Biker

Bericht door Biker »

Ik zal ze eerdaags maken en op het forum zetten :idea:
Biker

Bericht door Biker »

Hierbij de foto's van de aanpassing die ik heb gedaan voor het verplaatsen van de topkoffer. Zoals je ziet heb ik 2 bouten door het blokje geboord en op de drager vastgezet. Aan de kant van het zadel zie je dat ik twee nieuwe gaten heb geboord zodat ik de stiften waarop de koffer wordt bevestigd ook naar achteren heb gezet. Hierdoor is de koffer 3 cm naar achteren gezet.Afbeelding
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Hoi,
Ik (wij) hebben dit probleem ook, ik heb gisteren een kussentje geplaatst. Daarna zijn we wezen rijden,maar mijn vrouw had er weinig plezier van. Heeft het naar achteren plaatsen nog geen problemen opgeleverd? Instabiel? Misschien heb je de foto nog,mag je wel mailen, a.hoornenborg@chello.nl vriendelijk dank Bert
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Biker

Bericht door Biker »

Het heeft geen enkele gevolgen voor de wegligging of wat dan ook. Ik heb er ongeveer 9000km mee gereden en mijn vriendin is er erg tevreden mee dus echt een aanrader. Een kussentje heb ik er niet opgezet want die is ook aardig dik.
Beverstrom
Berichten: 125
Lid geworden op: za 11-06-2005, 19:57
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000 k2
Woonplaats: beverwijk (broekpolder)

kofferrek

Bericht door Beverstrom »

heb gewoon het complete rek 3 cm naar achter geplaats nu heb moeders ruimte zat en ik zit ook beter meer met gestrekte armen plus het stuur iets naar voren gebracht. gr perry
wees zuinig gepoetste kant boven houden
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Dit biedt weer perspectief :idea: ,THANKS :wink: (ook voor het plaatje) :D :D
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Dat zijn gewoon inbusbouten (m6)die je door dat blokje hebt geboord? :shock: :shock: :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Biker

Bericht door Biker »

Strombert schreef:Dat zijn gewoon inbusbouten (m6)die je door dat blokje hebt geboord? :shock: :shock: :wink:
Ja dat klopt!! Simpel hé :idea:
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Het is heel simpel, maar gaten boren in een nieuwe (3 wkn) V-Strom blijft spannend, maar het zal wel een verbetering zijn. :lol: :lol: :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Toontje

Bericht door Toontje »

Als ik op dat plaatje klik, wordt het nix groter. Je moet even ".th" uit de link halen.
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5093
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

Toontje schreef:Als ik op dat plaatje klik, wordt het nix groter. Je moet even ".th" uit de link halen.

Toon bij mij werkt het wel ........eerst aangepast aan mijn computerscherm en bij nogmaals klikken op originele grootte.....er zal op jouw PC wel iets staan wat er voor zorgt dat de link niet werkt......beveiliging ofzo??......... :? :?
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Toontje schreef:Als ik op dat plaatje klik, wordt het nix groter. Je moet even ".th" uit de link halen.
Ik doe helemaal niks anders en er verschijnt gewoon de uitvergroting. Er verschijnt echter ook een (extra) scherm met een foto die niet is uitvergroot. Die th staat voor de "thumbnail" van het fotootje in het bericht. Het voorste deel van de code (http://img168.echo.cx/my.php?image=p43000075ou.jpg) is de verwijzing naar de vergroting.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Toontje

Bericht door Toontje »

Google Toolbar Popup-blocker stond aan. Wel vreemd, dat ik wel het venster met het kleine plaatje kreeg, maar niet die met het grote.
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Toontje schreef:Google Toolbar Popup-blocker stond aan. Wel vreemd, dat ik wel het venster met het kleine plaatje kreeg, maar niet die met het grote.
Die staat bij mij ook aan!
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

biker schreef:Hierbij de foto's van de aanpassing die ik heb gedaan voor het verplaatsen van de topkoffer. Zoals je ziet heb ik 2 bouten door het blokje geboord en op de drager vastgezet. Aan de kant van het zadel zie je dat ik twee nieuwe gaten heb geboord zodat ik de stiften waarop de koffer wordt bevestigd ook naar achteren heb gezet. Hierdoor is de koffer 3 cm naar achteren gezet.Afbeelding
Volgens mij heb je de koffer 2,5 cm. naar achteren gezet, als ik het achterste blokje 3 cm. naar achteren zet zie je de oorspronkelijke gaatjes,wil je (als dat kan) het nog eens nameten?? :roll: :roll: :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Ik heb 2,6 cm :idea: afgemeten,en het zit perfect. Dat zo,n klein stukkie zoveel kan doen,.. :P :P
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Diffie

Bericht door Diffie »

He luitjes
Na het lezen van deze topic ben ik ook aan de slag gegaan en heb de topkoffer ook 2,6 cm naar achteren gezet. Mijn duopassagier is er erg blij mee!! Ze zit nu net iets ruimer achterop en kan nog eens een keertje gaan verzitten als ze dat wil.
Dat 2,6 cm zoveel verschil kan maken !! En het is nog vrij eenvoudig uittevoeren ook.
Geweldig idee !!!
Leipo

Bericht door Leipo »

kun je nu ook je zadel eraf halen zonder de topkoffer te moeten demonteren?
Gebruikersavatar
Strombert
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 14-09-2005, 18:55
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL 1000 GT K5
Woonplaats: Apeldoorn

Bericht door Strombert »

Zelfs dat gaat goed, dat de Japnners daar zelf niet op komen................. :idea: :!: :wink:
fly with the EAGLE or scratch with the CHICKEN
Paul

Bericht door Paul »

Ik ben iets verder gegaan als de 2,6 cm. namelijk 7,5 :lol:

Ik heb een plaat van 3mm. alu op het originele rek gemaakt. De bijrijder heeft nu het volledige zitje ter beschikking!.
waar het zadel nu eindigd begint de koffer.

Paul

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
V-Strom Jopie

Bericht door V-Strom Jopie »

Dat ziet er byzonder fraai uit Paul, ook het zwarte hitteschild voor je uitlaat is erg mooi !!

Hoeveel uur/minuten was dit knutselen ??

Greetz Johan
Paul

Bericht door Paul »

Nou dat viel me erg mee, ik denk dat ik 3,5 uur bezig ben geweest. Dat was met het spuiten. Ik heb de montage de volgende dag gedaan. Dat was in een kwartiertje klaar.

In feite is het alleen meten meten meten, en dan boren.

Tsja dat hitteschild wilde ik al eerder zwart maken, kwam toevallig zo uit dat ik toch al met de lak in mijn hand stond.

P.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Bericht door Sparkle Black Peter »

Ook hier een voorbeeld om je Topkoffer naar achter te zetten.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Markh

Bericht door Markh »

Ik heb gewoon een "oude" universeelplaat van Givi genomen en deze iets van 3,5 cm naar achteren op m'n bestaande drager geschroefd. Deze werkt met van de klembeugeltjes, en zit zo vast als 'n huis. De koffer komt alleen iets hoger op de motor te zitten. Dit lukt met Kappa en Givi koffersets.

Groet,
Mark
Diversion

Bericht door Diversion »

Ik heb hetzelfde gedaan als Rhino Vstrom, gewoon het bevestigingsblokje op een stalen plaatje schroeven. Het lijkt me niet verstandig om 2 nieuwe gaten in het blokje zelf te boren, het wordt daar niet sterker van. Ik heb zo de koffer 4,5 cm naar achteren verplaatst, voldoende om het buddy seat eraf te kunnen halen zonder de koffer eerst te moeten verwijderen.
Ik vind het overigens knap knullig werk van Suzuki: ik heb het originele rek en topkoffer. Het lijkt wel of het oorspronkelijk voor een ander model fiets ontworpen was en het teveel moeite was om het voor een V-strom ietsje aan te passen. Eigenlijk schandalig.
rienootje

top koffer verzetten

Bericht door rienootje »

Volgens Motoport was ik de eerste met het probleem van een te ver naar voren zittende top-koffer. Tja is dan wel origineel maar tenzij je enkel kabouters achterop meeneemt verre van optimaal. Geen oplossing voorhanden en dan is daar het Vstrom forum. Allemaal bedankt, prima oplossing , ook ik heb met een stalen plaatje van 11 x 6 cm de koffer 7 cm naar achteren geplaatst. Inderdaad de koffer begint nu pas waar het zadel stopt. Suzuki, wordt wakker, maak hier een standaard oplossing voor.
PeterB

Re: top koffer verzetten

Bericht door PeterB »

rienootje schreef:Volgens Motoport was ik de eerste met het probleem van een te ver naar voren zittende top-koffer. Tja is dan wel origineel maar tenzij je enkel kabouters achterop meeneemt verre van optimaal. Geen oplossing voorhanden en dan is daar het Vstrom forum. Allemaal bedankt, prima oplossing , ook ik heb met een stalen plaatje van 11 x 6 cm de koffer 7 cm naar achteren geplaatst. Inderdaad de koffer begint nu pas waar het zadel stopt. Suzuki, wordt wakker, maak hier een standaard oplossing voor.
Motoport leest dan kennelijk de bladen niet; in de ProMotor van augustus werd dit probleem van de topkoffer met passagier als een min-punt aangemerkt. Zowiezo vind ik het opstappen met de topkoffer erop nou niet echt ideaal.

Peter.
Geiteboer

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Geiteboer »

Ik heb ook hetzelfde gedaan als Rhino VStrom . Mijn koffer is nu 5,8 cm verzet.1,5 uur werk. Mijn vrouw gaat dit zalig vinden.

Marc
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Sparkle Black Peter »

Geiteboer schreef:Ik heb ook hetzelfde gedaan als Rhino VStrom . Mijn koffer is nu 5,8 cm verzet.1,5 uur werk. Mijn vrouw gaat dit zalig vinden.

Marc
Op de nieuwjaarsmeeting kun je afrekenen :lol:

Peter
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Gebruikersavatar
The Suus
DL650 berijder
Berichten: 92
Lid geworden op: za 30-06-2007, 13:07
Mijn motor is een: 2007 V-Strom 650A Black Rhino
Woonplaats: Hoogerheide (Noord-Brabant)

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door The Suus »

Geiteboer schreef:Ik heb ook hetzelfde gedaan als Rhino VStrom . Mijn koffer is nu 5,8 cm verzet.1,5 uur werk. Mijn vrouw gaat dit zalig vinden.

Marc

Ik ben ook maar ff bezig geweest 7,8 cm verzet :!: :schater: :-)}
suzuki 250dr
Yamaha Diversion XJ600S
2007 V-Strom 650A Black Rhino
zumo 550
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Iron Horse »

Toch raar dat we dit zelf allemaal moeten doen. Kennelijk een concept dat alleen voor kleine en dunne Japannertjes is bedoeld. Men zou hier toch onderhand wel op hebben kunnen inspelen en dit voor de Europeesche markt aanpassen. Het laat verder wel de inventiviteit van de eigenaren zien in zo'n topic als dit.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Leipo

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Leipo »

ik heb echt nooit de noodzaak gezien om de topkoffer te verplaatsen en ik heb toch al vele duizenden kilometers met een passagier gereden :P

ligt het misschien aan jullie eigen omvang? :o)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Iron Horse »

Het probleem doet zich vooral voor wanneer je er een rugsteun op hebt. Zonder valt het wel mee. Met is het echt te krap ook al ben je maar een mager scharminkel.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Diversion

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Diversion »

Los van de ruimte voor de passagier is er nog een heel andere reden om de topkoffer naar achteren te verplaatsen. Je krijgt anders je zadel er niet af! Ik vind het persoonlijk bijzonder knullig van Suzuki, dat je bij gebruik van een originele Suzuki topkoffer op een origineel rek, je eerst de topkoffer eraf moet halen voordat je je zadel open kunt doen. :evil: :evil:
Voor mij was dit de belangrijkste reden om de topkoffer 3,5 cm naar achteren te verplaatsen.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Kwakkel-BE »

Ik heb een originele V-Strom (DL650), een origineel zadel (voorlopig nog) en een originele topkoffer van Suzuki. Toch gaat mijn zadel er zonder probleem af :)

Nu heb ik wel de originele BANDIT koffers, misschien dat daar het verschil zit?
Leipo

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Leipo »

Iron Horse schreef:Het probleem doet zich vooral voor wanneer je er een rugsteun op hebt. Zonder valt het wel mee. Met is het echt te krap ook al ben je maar een mager scharminkel.
ik heb de originele topkoffer, het originele kofferrek, het originele kussentje en het originele 1000 zadel (maar daarvoor ook het 650 zadel) en heb echt nergens last van. We hebben dan zelfs beide een Dainese Wave rugprotector om en zelfs nog in 1 van de jassen de originele rugprotector (kan er niet uit) :roll:
tuurlijk merk je wel dat je een passagier achter je hebt zitten, maar het is totaal niet hinderlijk: ik vind het zelfs comfortabeler dat extra steuntje in de rug :lol:

en mijn zadel haal ik alleen van mijn motor af als ik een lekke band heb, moet sleutelen of mijn Pro-oiler bij moet vullen (bandenplaksetje, gereedschapsset en Pro-oiler reservoir zitten onder de buddy) dus dat is zo eens in de 10.000km ofzo :P
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7543
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Iron Horse »

Ik had er een GIVI 46 liter opzitten en ook geen last met het zadel. Van de originele Suzuki's heb ik het wel vaker gehoord, maar van de koffers zijn verschillende uitvoeringen geleverd (waaronder made by GIVI).
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Diversion

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Diversion »

Bij mijn weten betreft het probleem van het niet-verwijderbare zadel vrijwel iedereen die de originele Suzuki V-strom topkoffer met originele V-strom topkofferrek heeft op zijn DL650 (van de DL1000 weet ik het niet). De jaargang van de brommer maakt niet uit.

Hoogstwaarschijnlijk zit het probleem in de lengte van de beugels van het topkofferrek (waar het rek mee aan het frame bevestigd is). Als die beugels 25 mm langer waren geweest had niemand daar een probleem mee gehad. Het probleem is dat je het zadel bij het losmaken iets naar achteren moet schuiven. Dat gaat niet als de topkoffer bevestigd is.
In meerdere andere topics wordt daar uitvoerig op ingegaan, met name op allerlei creatieve oplossingen om dit probleem te ondervangen.
M.A.D

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door M.A.D »

Wat een eenvoudige oplossing voor een onnodig probleem .
Totdat je erachter komt wat een gemak het nu is om makkelijker onder je zadel te kunnen komen , met als pluspunt meer ruimte voor de passagier.

Heb deze aanpassing net ook gedaan & ben benieuwd of ik nu van de strepen op mijn koffer verlost blijf . Iedere keer met opstappen trek ik net effe een klein streepje op mn koffer met de punt van mijn laars.

! Bedankt voor de tip !
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Chopperbiker »

Heb ook de topkoffer verzet. M'n meissie paste er nooit tussen en het zadel kon er niet af :roll: .

Dus gaatjes geboord en de 2 stiften wat naar achteren gezet. Ook het borgblokje verzet en bevestigd op de buitenste buis van het topkofferrekje.
Schoefjes zwart gemaakt, aanpassing valt helemaal niet op.

Afbeelding

:-)}
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
Gebruikersavatar
RichardA
Berichten: 265
Lid geworden op: za 30-05-2009, 15:59
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom DL1000A L4 wit (voorheen DL-650 K9 wit)

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door RichardA »

Als ik de reactie van "Leipo" & "Kwakel-BE" lees, hebben zij geen enkel probleem met de positie van de topkoffer....

Is het probleem met latere uitvoeringen soms verholpen ??
- wat me wel opviel is dat de bagage-dragers er verschillend uitzien.

Ik heb Zaterdag een 650AT besteld, met gelijk het rugkussentje op de koffer;
- ik zag dat de drager die ik er op krijg een S-sysmbool uitgesneden heeft in de drager
-- dit zie ik nergens terug op alle foto's : dus toch een andere beugel als daarvoor ??

Verder lijkt het me vreemd dat waneer je een "T"-uitvoering koopt, dat het dan allemaal niet zou passen;
- de T-uitvoering kost me zo'n €500,- meer.....
- dan zou je toch niet meer hoeven te sleutelen aan dat ding ??

Richard.
Kwakkel-BE
DL650 berijder
Berichten: 171
Lid geworden op: za 21-02-2009, 18:13
Mijn motor is een: DL650 L6
Woonplaats: 't Stad

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Kwakkel-BE »

Hey Richard,

Zoals ik al aangaf rij ik wel rond met koffers van een Bandit. Dat kan alvast mijn niet-probleem verklaren :)

Groetjes,

Erik
Joskestiller
DL1000 berijder
Berichten: 475
Lid geworden op: di 09-09-2008, 11:05
Mijn motor is een: Triumph Explorer - voorheen Suzuki V-strom DL1000
Woonplaats: België - Hasselt

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Joskestiller »

RichardA schreef: andere beugel als daarvoor ??

Verder lijkt het me vreemd dat waneer je een "T"-uitvoering koopt, dat het dan allemaal niet zou passen;
- de T-uitvoering kost me zo'n €500,- meer.....
- dan zou je toch niet meer hoeven te sleutelen aan dat ding ??

Richard.
Als je Strom binnenkomt in de garage moet je proberen het zadel weg te nemen met de topkoffer gemonteerd. Lukt dit niet, laat je dealer dan onmiddellijk op zijn kosten je topkoffer een cm of 5 - 6 naar achteren verplaatsen!!
Anders ben je nadien zelf aan het sleutelen voor een fabricagefout van Suzuki!
Honi soit qui mal y pense!!
Motorijder

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Motorijder »

ik rij met een dl 1000 en had dat probleem van dag 1. ik heb gewoon twee gaatjes geboord en een givi plaat op gemonteerd en mijn givi maxi 52 l stond er op daarna een givi zijrek gekocht (bij RAD 113 euro) en alles was klaar. voordeel is goedkoper en naderhand als ik een ander moto koop kan ik mijn koffers nog gebruiken. mijn orginele topkoffer staat te koop. groeten
Biohazzard

Re: Topkoffer verzetten

Bericht door Biohazzard »

He!!!!!!!!!!! TOPPIE TOPPIE TOPPIE,

Wilde dit zelf ook doen,
Scheelt mij een hoop denkwerk.

Bedankt
Gr Ron
Maricello

Re: top koffer verzetten

Bericht door Maricello »

rienootje schreef:Volgens Motoport was ik de eerste met het probleem van een te ver naar voren zittende top-koffer. Tja is dan wel origineel maar tenzij je enkel kabouters achterop meeneemt verre van optimaal. Geen oplossing voorhanden en dan is daar het Vstrom forum. Allemaal bedankt, prima oplossing , ook ik heb met een stalen plaatje van 11 x 6 cm de koffer 7 cm naar achteren geplaatst. Inderdaad de koffer begint nu pas waar het zadel stopt. Suzuki, wordt wakker, maak hier een standaard oplossing voor.

Hoi Rienootje,

Heb je toevallig een tekeningetje van dat stalen plaatje met daarin de maatvoering van de gaten etc.. Ik ben voornemens om mijn topkoffer ook 7 cm naar achter teplaatsen. Kan je me de gegevens, als je ze hebt, doormailen?

thx.

Maricello
Plaats reactie