Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
de Limburger

Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door de Limburger »

hoi,...
Hier een paar leuke uitbreid mogelijkheden voor degene die houden van basic reizen.
Het probleem komt wel meer voor dat je een tent moet opzetten of afbreken met een drup regen.
Tja buitentent nat ?..bij het droge spul duwen is niet onmiddellijk "het van je de "
Het leuke is als je de buitentent ergens kunt instoppen waar je goed aankunt zonder dat het vocht in de koffers :(
Zodat je de buitentent kunt rechtzetten en naderhand je koffers afkoppelt en leuk in de tent kunt openen, afbreken net het zelfde...alles leuk klaarmaken en de koffers aan de motor hangen..helm op de kop/motorjas aan,..buitentent oprollen en opbergen :D
Natuurlijk als je twee van deze pijpen aan weerskanten op de koffers vastzet....BV: met duopassgier heb je nooit bagage problemen.
Voor de motorketting op te bergen en toch binnenhandbereik,...is zo een pijp achter de linker koffer gewoonweg héél handig.
Voor degene die ook alu-koffers hebben...is een gewijzigd sluitsysteem tegen het openbreken van de koffers ook wel handig...
Eventueel een gaatje in de alu-achterwand boren, en de koffer met een vleugelbout vastdraaien tegen de kofferrek...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ed Jonkmans

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door Ed Jonkmans »

Ferm bussen... zal wel zeer praktisch zijn.
Als je ze rechtop zet kun je er een hark, en allerlei tuingereedschap ondersteboven in parkeren (zoals de gemeentemannen dat doen) :wink: :D :schater:
Maar handig zullen ze zeker zijn, opbergruimte heb je altijd te kort.
Grtz
Ed
de Limburger

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door de Limburger »

wat een verlichte ingeving Ed.....
ik gebruikte die pijpen wel eens voor mijn benzinelamp op te zetten....kwestie als het wat laat is geworden, dat ik de biefstuk nog zie zwemmen in de pan :D
maar voor mijn schepje en hakje in op te bergen...geniaal i!....ik ga nog een pijpke bijmaken :D
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door PDvD »

Die komen bij mij uit de dakgoot..... (reizen via buienradar scheelt een hoop!)
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
De Clown

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door De Clown »

Ik had hetzelfde probleem.

Reizen met duo, zijtassen, topkoffer en tanktas. En dan de alpen in. Ik had geen zin in teveel gewicht op het achterwiel, dus moest er gewicht naar voren. En dat is gelukt. Kijk naar de foto's en gef jullie reactie's maar. Ik ben benieuwd

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

de laatste op de Silvretta pas te Oostenrijk vorige maand.

Afbeelding
Ook nog even snel beugels gemaakt om het naar binnen hangen van de zijtassen te voorkomen. Restandje radiator pijp, buigijzer, boutjes moertjes en een lasapparaat. en voila.

Afbeelding

En weer thuis met volle bepakking.. Vrouwlief net afgestapt om een foto te maken.

Nu maar weer een weekend naar de eifel plannen. Het werkt geweldig, ondanks da het niet echt aerodynamisch is. Verbruik met volle bepakking 1:18, vond ik wel acceptabel.


Groetjes, Maarten
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door Fogel »

Mooie beugels heb je gemaakt! Verder handig die buizen om/op je valbeugels. Kun je toch weer wat kwijt. Wat stop je erin? slot ed? het gewicht zal inderdaad beter verdeeld zijn.
Groeten,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
De Clown

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door De Clown »

In mijn geval is de linker een gereedschaprolletje, Al het gereedschap in een dichtgenaaide broekspijp tegen het rammelen. in de linker zekeringen, schakelaartje,lampjes vet, tandenbordtel om vet aan te brengen, en een ehbo kit.

En ja zeker in de bergen is dat best wel prettig om wat extra gewicht aan de voorkant te hebben. Let er alleen wel op dat als je langere benen hebt dat je ze wel zo ver mogelijk naar voren plaatst, of juist inkort om te voorkomen dat je er met je schenen steeds tegenaan zit.

groetjes, Maarten.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door Peterzeeland »

Ik ga ook eens naar de Gamma :D
Ziet er goed uit en idd voor je zware spullen enzo.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Ed Jonkmans

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door Ed Jonkmans »

Ook al staat het misschien niet zo mooi, praktisch zal het zeker zijn! En zo wordt je Strom al een ferme pakezel!
Trouwens een mooi stukje vakmanschap! En als je er zelf aan klust dan is het genot des te groter..
Ferm....... ben een beetje jalours..... ik wou dat ik ook zo handig was met die dingen...
Grtz
Ed
De Clown

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door De Clown »

Peterzeeland schreef:Ik ga ook eens naar de Gamma :D
Ziet er goed uit en idd voor je zware spullen enzo.
Of de Praxis... Maar goed, ik ben later nog teruggeweest om een alluminium strip van een meter te halen. Voor buizen van ø 110 is dat voldoende en niet vergeten om dopmoertjes te halen, dan haal je je handen niet open als je iets uit de buis moet halen wat blijft hangen.

en ik heb ze overal met radiator beugeltjes vastgezet. Je moet ze wel een beetje juist buigen, en de beugels verdikken, de klemmen zijn te groot. Daar heb ik oude binnenband (fiets gebruik ik nu toch niet meer :o) )voor gebruikt. en wat tape om dit op zijn plaats te houden.

Dit klusje is eigelijk voor iedereen te doen, De tassensteunen achteraan is wat lastiger, zeker als je niet kan lassen. en zelfs dan is het gevaar er dat je door de dunne buisjes heen brand of onvoldoende smelt aanwezig. Beetje oefenen op rest stukjes, en die tot breekpunt belasten werkt goed.

Mochten jullie detailfoto's willen of meer info, roetpt u maar. Ik heb geen patenten, en je kunt ze in elke kleur krijgen... als je de spuitbus kunt vinden. :)

groetjes
Graafie68

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door Graafie68 »

Tip voor een tassen beugel als je niet de mogelijkheid heb om te lassen.
KNELKOPPELINGEN doen het ook goed, met 4 haakse en 2 T koppelingen per kant, kan je ook zoiets maken.

Enne zou ook mooi zijn om aan de voorkant van die bazooka's om daar lampen in te maken O:-)
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7552
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door Iron Horse »

Als het dan geen laswerk zou kunnen zijn dan zou ik voor (hard)solderen gaan en niet voor knelkoppelingen, alhoewel het natuurlijk wel een mogelijkheid is. Solderen is toch net iets strakker dan knelkoppelingen.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2961
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door Tulipan »

Je hebt in elk geval een mooie steun als ie omvalt.
Ik heb het vorige maand zo opgelost :

http://www.v-strom.nl/forum/viewtopic.p ... nde#p89570
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2961
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Bagagemogelijkheden een beetje evenwichtig uitbreiden

Bericht door Tulipan »

Ik kom al googlelend op de volgende link terecht een tanktas met zijtassen van Famsa uit Italië:

http://www.famsa.it/scheda_prodotto.asp?id=17
zie kleine foto´s rechtsonder
Kom er ook een review van tegen.
http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... famsa-260/

Als ik geen tanktas had gehad, dan was dit een goede kanshebber geweest.
Mijn Ixon tanktas review :
http://www.webbikeworld.com/motorcycle- ... nk-bag.htm
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Plaats reactie