Kappa Topkoffer Plaat

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Lange

Kappa Topkoffer Plaat

Bericht door Lange »

Hey,

Wie kan mij helpen hier.

Als Kawa rijder heb ik reeds de zijkoffersystem gemonteerd (tijdens de aankoop)
Ook had ik gevraagd voor de topkoffer plaat te installeren maar die wordt maar niet geleverd :cry:
Nu heb ik gezien dat er een universele Kappa plaat (10025922 bij louis) bestaat.

Nu mijn vraag..
Kan deze op de kawa geinstalleerd worden?
Kan de givi topkoffer Monokey geinstalleerd worden op deze plaat?
Hoever kan deze naar achter?Het blijkt nl dat de originele givi plaat nogal ver naar voren zit.

Het is mij allemaal een beetje onduidelijk

Iron horse heb je geen foto met bovenzicht?
Nu zie ik de foto hoe de installatie is gedaan.

TXS
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Om heel kort te zijn kun je voor al je vragen het KLV of Kawasaki weglaten. Het is namelijk een door Suzuki geproduceerde DL1000 met het Suzuki typeplaatje (althans in Nederland). Je kunt hem met uitzondering van de kleur en de extra zilveren neus dus 1 op 1 vergelijken met de DL1000 want het is een Suzuki DL1000 met een Kawasakisticker.

Ik zal ff als het weer droog is een fotootje maken. Maar die plaat (12,95 bij http://www.louis.de" onclick="window.open(this.href);return false; ) kan ver naar achteren. Alleen staat het niet meer zo mooi en wordt de draagkracht slechter verdeeld. Er staan trouwens al wel een paar foto's van de onderzijdebevestiging hier op het forum.

Kijk ook even bij de andere onderwerpen hierover op het forum hier. Want er zitten verschillen in uitvoering tussen de K5 en voorgaande. Om dat nu weer te beschrijven gaat me een beetje lang duren vanwege een lamme hand.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Lange

Bericht door Lange »

oke the volgende keer spreek ik over de 1000 :lol:
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Soms heeft de imageserver wat problemen alle foto's te tonen. Probeer het dan later nog eens of probeer de refreshknop in je browser.

Gemonteerd met koffer. Ik heb een rugsteun uitgeprobeerd, maar daar was niet echt lekker meer de ruimte voor. Komt ook deels omdat er bij mij de bevestingsplaten voor de zijkofferset van Mo-tech onder de drager gemonteerd zijn en daardoor is de drager enigszins naar voren gekantenteld.

Afbeelding

De plaat zonder koffer. Deze kan nog wel wat verder naar achteren, maar je moet nog wel voldoende draagvlak houden. Er zit met twee schroefjes een afdekplaat op. Daaronder kun je in vierkante gaten plaatjes leggen en daar doorheen de bouten monteren. Het is wel even gepiel voordat je de juiste gaten en vooral de juiste bevestiging aan de onderzijde hebt uitgevonden zodanig dat het ook nog symetrisch en goed vast zit. Maar je kunt er behoorlijk wat mee schuiven.

Afbeelding

De "oversteek" zoals hij bij mij gemonteerd is. Maak je de oversteek te groot dan krijg je ook een probleem bij het vastklikken van de koffer omdat de plaat dan te veel meebuigt en de koffer niet in het slot vergrendelt. Of je moet de plaat dan van de onderzijde tegendruk geven.

Afbeelding

Nogmaals de oversteek maar ook de bevestiging onder de drager.

Afbeelding

En nog twee die al elders op het forum geplaatst waren i.v.m. de bevestiging.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Iron Horse op ma 18-04-2005, 00:27, 5 keer totaal gewijzigd.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
MacB

Bericht door MacB »

Erg mooi gedetailleerd, daar ben je iets mee
Lange

Bericht door Lange »

Hey Rob,

Hartelijk bedankt voor deze schitterende uitleg en prachtige plaatjes. :wink:
Heb ondertussen dezelfde plaat besteld bij Louis.
Nu maar hopen dat ie vlug toekomt.
Ik hou jullie op de hoogte!

Het ga je goed!
Yippy

Bericht door Yippy »

Dat "ver naar achteren" is wel van belang hoor. Daar is bij de installatie van mijn kofferset niet aan gedacht en dus past mijn eventuele duo er bijna niet meer tussen....

Zal ook wel iets met mijn achterwerk te maken hebben :-) maar desalniettemin, denk er maar goed aan !
Scottie

Bericht door Scottie »

lange1 schreef:Hey Rob,

Hartelijk bedankt voor deze schitterende uitleg en prachtige plaatjes. :wink:
Heb ondertussen dezelfde plaat besteld bij Louis.
Nu maar hopen dat ie vlug toekomt.
Ik hou jullie op de hoogte!

Het ga je goed!
Ik heb nog zo'n plaat liggen. Er zat er eentje bij mijn koffer, terwijl ik er los eentje bestelde omdat ik dat niet wist.
Lange

Bericht door Lange »

hei

Vandaag is mijn plaat toegekomen 8)
Vanmiddag ga ik aan de slag.
Zal proberen ook wat fotootjes te nemen.
Hou jullie op de hoogte.

Groetjes Lange
Jan1966
Berichten: 144
Lid geworden op: ma 30-08-2004, 16:15
Mijn motor is een: Suzuki Vstrom DL 1000 (2014)
Woonplaats: gemeente Hollands Kroon

motodetail topkoffer

Bericht door Jan1966 »

Heb bij Motozoom een 44 ltr Motodetail topkoffer met Kappa onderplaat gekocht.
Was een aanbieding. Alles bij elkaar incl.verzendkosten etc. heeft hij 99 euro gekost.
Mooi setje.

De Kappa drager is dezelfde als op de foto´s hierboven.
De beugels op de foto´s zijn eigenlijk voor een buizenrek.
Ik kon de drager gewoon met drie bouten door de gaten in het Suzuki rekje monteren.

Ik zit nu met een probleempje.

Op de Kappa drager komt nog een afdekplaatje waardoor een mooi vlakke drager ontstaat. Dit plaatje zit met 4 kleine schroefjes vast.
Probleem is dat deze afdekplaat niet plat blijft maar opbolt.

Kent iemand dit probleem en een mogelijke oplossing?
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Dat betekent of dat je een krom exemplaar hebt of dat er ergens een obstakel zit of dat hij niet juist is geplaatst. Bij mij zit hij er strak in. De beugels zijn overigens niet expliciet voor buisbevestiging maar worden ook universeel voor deze bevestigingsmethode toegepast.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Harry

Bericht door Harry »

Bij mij zit de afdekplaat ook een beetje bol.....
De passing is een beetje krap.
Ik laat gewoon de koffer erop zitten, dan zie je er niets van :wink:

Anders zul je met een mesje en/of vijltje aan de slag moeten.
Kijk eerst even of het probleem niet in de positie van een van de kleine schroefgaatjes zit, dat is iets eenvoudiger te verhelpen

Succes
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Bericht door Stroompje »

ja ook op mijn Kappa onderplaat zit de afdekplaat een beetje bol....... deze zit echter niet geschroefd maar geklemd/geklikt.
Bij de was beurt krijgt 'ie een paar klappen ....en zit weer plat.....maar zonder koffer rij ik toch niet.....

:arrow: Kappa kwaal..... :?:
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
Gebruikersavatar
JeePeetje
DL650 berijder
Berichten: 295
Lid geworden op: vr 23-02-2007, 15:43
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 Een mooie blauwe
Woonplaats: Biervliet (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Bericht door JeePeetje »

Iron Horse schreef:
Afbeelding
Hey Iron Horse,

Ik heb dezelfde plaat achterop zitten, die had de vorige bewoner er niet af gehaald, nu was mijn vraag als je hier de koffer op plaatst zit deze dan stevig vast. Ik vindt eerlijk gezegd dat het plaatje er niet zo geweldig solide uitziet, maar schijn kan bedriegen. Wat is jouw ervaring hiermee?

groeten JeePeetje
Gebruikersavatar
Iron Horse
Forum-moderator - Ex DL650 berijder
Berichten: 7553
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 13:08
Mijn motor is een: Geen meer.
Woonplaats: Gendringen (Achterhoek)

Bericht door Iron Horse »

Tsja, dat ligt eraan. Ik heb hem zelf zeer degelijk gemonteerd en de koffer zelf zit er bij mij bijna altijd op geplaatst. Zonder probleem en ook zeer stevig. Aan de plaat zelf zal het niet liggen, hooguit aan de (juiste) bevestiging van de plaat op de drager zelf.
:-)} Groeten, Rob. :bye:
Quote/citeer teksten alleen als het echt nodig is. Klik om te reageren op Plaats Reactie.

Kijk hier eens voor tips over quoten/citeren, antwoorden.
Plaats reactie