Koffer wil niet op slot

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Gerardus

Koffer wil niet op slot

Bericht door Gerardus »

Hallo Strommers!!

Ik heb wel een heeeeeeel bijzonder probleem. Mijn splinternieuwe topkoffer (990D0-K4900-000 = org Suzuki) wil niet op slot. Sleuteltje gaat keurig rond maar ik heb het idee dat het "vergeet" iets mee te nemen. Als de koffer dicht is, en op slot zou moeten zijn, staat het plaatje boven de bovenste drukknop waar "press" op staat een beetje open. Je kijkt in het mechaniekje. Ziet er alemaal niet al te stevig uit, dus ben ik bang iets te forceren. Help, wat doe ik fout?

vr. gr.,
Gerard
Gebruikersavatar
John007
DL650 berijder
Berichten: 930
Lid geworden op: wo 30-09-2009, 21:56
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL GT 650 A K7
Woonplaats: Friesland

Re: Koffer wil niet op slot

Bericht door John007 »

Als je hem dichtklapt dan moet hij automatisch op slot vallen. ( zonder sleutel dus)
Anders even langs de dealer denk ik, hij is toch nieuw???

Succes
DL 650 A Grand touring K7, blauw, Givi valbeugels, kloontje, Stebel Nautilus, MRA varioscreen, Garmin Zumo 660, Gipro SO 4, handvatverw., Wilbers progressieve voorveren, Hyperpro achterveer, Bags Connection Engage XL en Extenda Fenda.
Gerardus

Re: Koffer wil niet op slot

Bericht door Gerardus »

Dankjewel John!!

Ik zal er nog eens even naar kijken. Volgens mij ontbreekt er het een en ander in het mechaniek. Hij sluit zeker niet vanzelf. Het klauwtje dat achter het richeltje van het deksel moet haken, is lam. Het lijkt mij dat er ergens een veertje moet zitten dat een en ander in elkaar laat grijpen. De koffer is inderdaad nog nooit gebruikt. Ik zal hem deze week met de auto (ik ben bang dat hij achter op de motor openwaait) bij de dealer brengen.

vr. gr. en nogmaals bedankt,
Gerard
Gerardus

Re: Koffer wil niet op slot

Bericht door Gerardus »

Probleem opgelost!!!

Vanmiddag bij de dealer langs geweest. Het "euvel"' bleek een handigheidje. Gewoon de lip wat omhoogduwen en daarna de vergrgrendeling indrukken. Klaar is Kees. Wel sympathiek overigens, dat hij mij niet uitlachte.

vr. gr.,
Gerard.
Plaats reactie