Afdekken topkoffer bevestiging

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Edwin

Afdekken topkoffer bevestiging

Bericht door Edwin »

Onze nieuwe DL650 Touring heeft natuurlijk een standaard Suzuki Topkoffer. Ik zou er ook graag zonder topkoffer mee rijden. Ik zou dan alleen de bevestiging van de topkoffer afgedekt zien. Heeft iemand iets dergelijks zelf al gezien? Ik vind die lelijke bevestigingspinnen geen gezicht als ik zonder topkoffer rij. Iemand een tip?

Afbeelding
Remko

Re: Afdekken topkoffer bevestiging

Bericht door Remko »

Ik heb die hele klont roestgevoelig ijzer er afgehaald. Het standaard rekje is veel fraaier en roest niet! Standaard rekje iets aangepast en daar kan ik nu zonder al te veel gehannes mijn topkoffer op kwijt en dan alleen als ik hem nodig heb. Voor het dagelijkse gebruik heb ik er een tailbag opzitten. Veel kleiner het scheelt ook nog wat in het brandstof verbruik!

8)
Edwin

Re: Afdekken topkoffer bevestiging

Bericht door Edwin »

De afbeelding van het rek op marktplaats doet mij denken aan een plaat waar je geen topkoffer op kan monteren. Of heb jij, Remco, deze aangepast voor de topkoffer? Welk rek heb jij exact en welke aanpassingen heb je hierop gedaan? Heb je soms foto's hiervan? Ik wil namelijk wel af en toe de topkoffer kunnen meenemen, maar veelal zal het niet nodig zijn. Een kleinere is ook prima. Welke tailbag gebruik jij (Remco) hiervoor?

Ik heb nu ook het probleem dat ik de buddyseat niet open krijg zonder de topkoffer te kunnen verwijderen? Deze officiele koffer blokkeert net het volledig open maken van de buddyseat. Herkennen anderen dit probleem?
Remko

Re: Afdekken topkoffer bevestiging

Bericht door Remko »

Edwin schreef:De afbeelding van het rek op marktplaats doet mij denken aan een plaat waar je geen topkoffer op kan monteren. Of heb jij, Remco, deze aangepast voor de topkoffer? Welk rek heb jij exact en welke aanpassingen heb je hierop gedaan? Heb je soms foto's hiervan? Ik wil namelijk wel af en toe de topkoffer kunnen meenemen, maar veelal zal het niet nodig zijn. Een kleinere is ook prima. Welke tailbag gebruik jij (Remco) hiervoor?

Ik heb nu ook het probleem dat ik de buddyseat niet open krijg zonder de topkoffer te kunnen verwijderen? Deze officiele koffer blokkeert net het volledig open maken van de buddyseat. Herkennen anderen dit probleem?

Who the F*** is Remco????

8)
Diversion

Re: Afdekken topkoffer bevestiging

Bericht door Diversion »

Edwin schreef:Ik heb nu ook het probleem dat ik de buddyseat niet open krijg zonder de topkoffer te kunnen verwijderen? Deze officiele koffer blokkeert net het volledig open maken van de buddyseat. Herkennen anderen dit probleem?
Dat probleem is natuurlijk al vele malen onderkend en op dit forum besproken, bijvoorbeeld hier: http://v-strom.nl/forum/viewtopic.php?f=9&t=716
maar ook in andere draadjes. Gebruik de zoekfunctie!
Edwin

Re: Afdekken topkoffer bevestiging

Bericht door Edwin »

Sorry ik bedoel ook Remko i.p.v. Remco. Teveel Remco's in de vriendenkring.

Ik heb nu gezocht op het vorm en inderdaad gezien dat het ook gaat om de officieel meegeleverde topkoffers die ervoor zorgen dat de buddyseat niet omhoog kan. Raar maar waar. Dacht eerst dat het alleen ging om andere merken koffers. Niet goed gelezen sorry...

Ik wil zelf in ieder geval graag de huidige topkoffer gewoon kunnen gebruiken. Van mij hoeft hij nog niet naar achteren. Zal af en toe een kind achterop hebben en dan is de krappere ruimte wel fijn. Maar wil juist op andere momenten zonder topkoffer willen rijden. Dan blijven de topkofferbevestigingspunten zichtbaar. Ik zou daar of een afdekplaat voor willen hebben. Liefst in de kleur van de motor. Een alternatief is een eenvoudig maar net (liefst mat zwart) bagagerekje . Die zou ik er dan eenvoudig af willen kunnen halen om deze te vervangen door de topkoffer. Dus niet met schroeven of zo. Soort quick-on/quick-of rekje.
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: Afdekken topkoffer bevestiging

Bericht door Framomile »

Edwin schreef: Ik zou daar of een afdekplaat voor willen hebben. Liefst in de kleur van de motor. Een alternatief is een eenvoudig maar net (liefst mat zwart) bagagerekje . Die zou ik er dan eenvoudig af willen kunnen halen om deze te vervangen door de topkoffer. Dus niet met schroeven of zo. Soort quick-on/quick-of rekje.

Hoi Edwin,

Misschien is een badmuts wat voor je, waterdicht, in allerlei kleuren en makkelijk er op en er af :mrgreen: :mrgreen:

Afbeelding

Succes met je zoektocht,
Franc :bye:
Gebruikersavatar
Redhead
DL650 berijder
Berichten: 550
Lid geworden op: ma 25-05-2009, 08:46
Mijn motor is een: Suzuki V-strom VX800
Woonplaats: gem renkum
Contacteer:

Re: Afdekken topkoffer bevestiging

Bericht door Redhead »

:mrgreen: Op zich een goed idee, nu nog iets echt goeds vinden. :mrgreen:
Plaats reactie