hoeveel kan er in een topkoffer

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
woonwerkbuffel

hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door woonwerkbuffel »

ik bedoel dan natuurlijk niet het aantal liters, maar het aantal kilo's. ik doe er vaak een tas en wat kleren in. dat gaat prima. als ik er dan ook nog een laptop bij doe vraag ik me wel eens af of de koffer er bij thuiskomst nog is. tot nu toe altijd wel, maar toch. weet iemand dus wat er qua kilo's in kan?
Gebruikersavatar
Stroompje
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5099
Lid geworden op: vr 27-08-2004, 14:37
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050 XT (M1-2021)
Woonplaats: Lunteren.

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door Stroompje »

Hmmmm ...voor zo ver ik weet zat er ooit bij aankoop, een sticker in/op met het maximale laadgewicht en topsnelheid......
Geen idee meer hoeveel... maar de laatste vakantie heb ik 'm bij het eilandhoppen in Schotland behoorlijk op de proef gesteld!
LOODZWAAR.....pffffff. Het was een hele sjouw naar de hotelkamer , die natuurlijk altijd minimaal op 3 hoog is :schater:
Gaat al een jaartje of 10 mee achterop en 't ging altijd safe :worship:
(Mits je zelf niet vergeet om 'm op slot te doen..... :mrgreen:)


PS. misschien ook even voorstellen..... in het juiste topic :roll: :?: :arrow: Introductie nieuwe leden.
Greetings, Heleen. :arrow: Smiling all the way :-)}
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door PvdBogaard »

Onlangs bij mijn dealer gevraagd: 5 Kg per koffer, exclusief het gewicht van de koffer zelf. De omvang van vele liters die een topkoffer geeft, is dus hoofdzakelijk voor luchtig materiaal: de helm(en).

Dus grote koffers hebben beperkte zinnigheid. Of je moet je eigen kussen en dekbed willen meenemen :bye:
Gebruikersavatar
Framomile
DL1000 berijder
Berichten: 926
Lid geworden op: zo 01-02-2009, 17:05
Mijn motor is een: Dl 1000 zwart dec 2017
Woonplaats: Purmerend

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door Framomile »

Ik rijd zelf regelmatig met met verschillende inhoud in de koffer. De ene keer heb ik hem bv helemaal vol geladen met blokjes hout van mijn werk (voor de kachel :D ), de andere keer zwaar beladen volgepropt met gereedschap tbv een klusdag met de v stroms http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=1&t=5061

Ik weet dat het max gewicht heeft te maken met het beinvloeden van het rijgedrag van de motor, hij wordt namelijk topzwaar en zal bij scherpe bochten eerder onder je vandaan willen.Dus als je daar rekening mee houdt is het te doen om hem iets zwaarder te beladen.

Dat van die 5 kilo klopt inderdaad en is normaal voldoende voor bv een slot en een helm.

Gr Franc
Fred

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door Fred »

In mijn topkoffer steken ze altijd vanalles en nog wat....met andere woorden: diegenen zonder topkoffer die met mij meerijden steken er altijd alles in wat zij graag kwijt zijn.
Bij iedere stop voel ik me dan zowat een kleine supermarkt waar iedereen vanalles komt uithalen en er dan vervolgens er weer instoppen.
Een vrij veel terugkomende vraag is altijd: heb je nog wat plaats? :lol:
Dgr

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door Dgr »

Kilo'tje of 25 gaat ook nog met de originele topkoffer, kan ik uit ervaring zeggen O:-)

Moet er wel bij zeggen dat 't niet prettig meer reed, maar de montage van de originele koffer is in ieder geval degelijk!
Robert_vd_B

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door Robert_vd_B »

Regelmatig een laptop (met tas waarin allerhande zooi) en een tas met schoenen en kleding in de topkoffer en dat gaat bij mij ook prima. Rijdt wel een beetje vervelend, maar als je je bochtengedrag een beetje aanpast dan gaat het best. Ik denk dat er bij mij gemiddeld zo'n 10 kilo in gaat.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door PDvD »

Topsnelheid met koffer... 215 met mijn DL 1000 ging nog goed hoor....
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
woonwerkbuffel

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door woonwerkbuffel »

ik herken ook dat ie anders stuurt als er een boel in zit. had ik vanochtend nog. ik maak veel snelweg kilometers, en daar heb je er wel wat minder last van, dan op de provinicale weg.
als het kan doe ik de laptop er niet in, dat scheelt toch behoorlijk, maar kan soms niet anders. maar als ik de reactie zo lees stop ik er kennelijk geen buitensporige hoeveelheid in en zou dit gewoon moeten kunnen. ik was vooral bang dat ie er op een gegeven moment bij aankomst niet meer zou zijn...
Gebruikersavatar
Patrick8888
Berichten: 200
Lid geworden op: za 04-07-2009, 19:31
Mijn motor is een: Zwarte DL 650 van 2004
Woonplaats: Sint Annaland

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door Patrick8888 »

Op mijn topkoffer staat "max. 10 kilo."
All the things we seem to understand are like footprints in moving sand.
There's no teacher who can teach us anything new, he can only teach the things we already knew.
Viki-650A

Re: hoeveel kan er in een topkoffer

Bericht door Viki-650A »

er 'kan' afhankelijk van de maat natuurlijk heel veel kilo lood in ;-)
Serieus:
Op het standaard bagagerek (dat onder de montageplaat voor mijn Kappa 48l-topkoffer zit) staat op de Suzuki-sticker: max load 10 kg.
Dus: topkoffer + inhoud = max 10 kg

Kappa schrijft in het boekje:
- 10 kg per koffer (mits de bagagedrager het kan hebben)
- met volle bepakking max 120 km/h
Omdat de K48-koffer al 4 kg is, zou ik dus ivm bagagedrager hooguit 6 kg erin kunnen doen.
Plaats reactie