Nieuwe stoere kofferset van Givi

koffers, tassen e.d.
Capri

Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Capri »

Vierkant van vorm en gemaakt van harde kunststof met aluminium panelen en verkrijgbaar voor de V-Strom !
Afbeelding
Afbeelding
Geen prijzen bekend, en ook geen informatie of het echt wat is, maar het ziet er in eerste instantie wel leuk uit vind ik. :lol:
Dgr

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Dgr »

Ziet er best goed uit!
Ben benieuwd naar de breedte van het geheel.
Gebruikersavatar
Sparkle Black Peter
Forum-moderator - DL1000 berijder
Berichten: 5025
Lid geworden op: ma 24-07-2006, 01:24
Mijn motor is een: V-Strom 1000A L5 Black Rhino
Woonplaats: Bij Tilburg

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Sparkle Black Peter »

Zien er i.d.d. stoer uit.
Als ik Givi moet geloven zijn dezelfde koffers ook als Topkoffer te gebruiken. Verkrijgbaar in 33 en 46 liter. Prijs is € 202,50 http://www.motup.com/venditaonlineprod_ ... EKKER.html
Afmeting 33 liter: 411 x 230 x 526 mm (HxDxB) Afm. 46 liter: 411 x 310 x 526 mm:
HOU 'M RECHT EN NIET OP HET ASFALT, WANT WEET JE WEL HOE HÁRD AS-VALT?
Suzie

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Suzie »

In de jaren 30 was je vreselijk stoer wanneer je per boot de wereld over ging. Het mocht je aan niets ontbreken dus je hele inventaris ging mee in een aantal hutkoffers. Anno 2010 hangen die dingen dus aan een motorfiets. :schater:

Sorry boys, maar ik snap niet wat er zo mooi aan is. Ik vind het vreselijke lompe kisten. Een creditcard past in een binnenzak en een Bjorn Borg onderbroek verkopen ze wereldwijd, dus de noodzaak zie ik niet meteen :mrgreen: .

Nou ben ik ook niet erg snel van begrip, dus misschien kan iemand me uitleggen wat de leut van die kisten is :o)
Capri

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Capri »

Nee joh!
Ik bedoel die BMW niet, het gaat om de koffers.....
V-instructeur

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door V-instructeur »

Suzie schreef:In de jaren 30 was je vreselijk stoer wanneer je per boot de wereld over ging. Het mocht je aan niets ontbreken dus je hele inventaris ging mee in een aantal hutkoffers. Anno 2010 hangen die dingen dus aan een motorfiets. :schater:

Sorry boys, maar ik snap niet wat er zo mooi aan is. Ik vind het vreselijke lompe kisten. Een creditcard past in een binnenzak en een Bjorn Borg onderbroek verkopen ze wereldwijd, dus de noodzaak zie ik niet meteen :mrgreen: .

Nou ben ik ook niet erg snel van begrip, dus misschien kan iemand me uitleggen wat de leut van die kisten is :o)

Als je 2 weken met vriendin op de v-strom gaat reizen dan kom je met alleen een topkoffer toch ruimte tekort!!

Groeten, Eric
Keinu

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Keinu »

Suzie schreef:In de jaren 30 was je vreselijk stoer wanneer je per boot de wereld over ging. Het mocht je aan niets ontbreken dus je hele inventaris ging mee in een aantal hutkoffers. Anno 2010 hangen die dingen dus aan een motorfiets. :schater:

Sorry boys, maar ik snap niet wat er zo mooi aan is. Ik vind het vreselijke lompe kisten. Een creditcard past in een binnenzak en een Bjorn Borg onderbroek verkopen ze wereldwijd, dus de noodzaak zie ik niet meteen :mrgreen: .

Nou ben ik ook niet erg snel van begrip, dus misschien kan iemand me uitleggen wat de leut van die kisten is :o)

Niet iedereen kan beschikken over een goed gevulde creditcard en zal dan toch wat dingentjes mee willen nemen. :wink:
Diversion

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Diversion »

Keinu schreef: Niet iedereen kan beschikken over een goed gevulde creditcard en zal dan toch wat dingentjes mee willen nemen. :wink:
Als je zo'n kofferset wilt aanschaffen, zul je er toch eerst effe voor moeten zorgen dat je portemonnee wèl goed gevuld is. Ander hou je nix meer over voor de vakantie zelf. :frusty:

Wellicht heb je een legale manier gevonden om dit probleem te omzeilen? Daar horen wij graag meer van! :mrgreen:
FastLoe

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door FastLoe »

Suzie schreef:Nou ben ik ook niet erg snel van begrip, dus misschien kan iemand me uitleggen wat de leut van die kisten is
Is niet zo heel moeilijk hoor, als je niet met een groep reist, maar all-alone en je komt in gebieden waar de plaatselijke lingerie winkel slechts vijgebladen in de aanbieding heeft, de dichtstbijzijnde geldautomaat 300Km verderop ligt en je noodgedwongen dient te overnachten in het midden van niks omdat de laatste benzinepomp die je tegenkwam z'n laatste druppel naphta, 20 jaar geleden al uitgespuugt heeft, het bovendien bij 2°C en windkracht 10 het bovendien begint te regenen, ben je blij dat je iets meer dan een onderbroek bij je hebt en een creditkaart is bovendien niet te vreten.

Ik kom op dat soort tripjes altijd ruimte tekort. Tent, slaapmatje, slaapzak, kooktoestel, potten en pannen, regenkleding, gereedschap, water, voedselpakketten, fotospul, extra droge kleding nemen redelijk veel ruimte in en dan heb ik het nog niet eens over materiaal voor noodgevallen zoals EHBO set, motor en remolie e.d. :?
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Peterzeeland »

Toch heb ik ze wel zien rijden, met alleen een zwembroek aan !
Waar ze die creditcard dan laten???
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Suzie

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Suzie »

FastLoe schreef: Ik kom op dat soort tripjes altijd ruimte tekort. Tent, slaapmatje, slaapzak, kooktoestel, potten en pannen, regenkleding, gereedschap, water, voedselpakketten, fotospul, extra droge kleding nemen redelijk veel ruimte in en dan heb ik het nog niet eens over materiaal voor noodgevallen zoals EHBO set, motor en remolie e.d. :?
Dat ga ik dus echt niet allemaal meeslepen op vakantie. Ik denk dat al die kampeerspullen al 60% van alle bagageruimte inneemt. Dan maar een beetje minder avontuurlijk, maar na een hele dag in het zadel is een goed bed toch het minste wat ik wil. Overigens, waarom neem je (rem)olie mee? Toch overal te koop?
Wel een bus kettingvet mee voor tussentijds onderhoud.

Voedselpaketten? Goed ontbijten, 1 broodje of een appel en een flesje water mee. Heb je pas 's avonds weer trek. Scheelt een heleboel gesleep.

Ik krijg die grote koffers dus nooit vol.
Suzie

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Suzie »

Peterzeeland schreef:Toch heb ik ze wel zien rijden, met alleen een zwembroek aan !
Waar ze die creditcard dan laten???
Maar wel met samen geknepen billen :schater: Dan toch maar een kofferset voor die ene card?
FastLoe

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door FastLoe »

Suzie schreef: door Suzie » wo mei 26, 2010 12:36 am
Peterzeeland schreef:
Toch heb ik ze wel zien rijden, met alleen een zwembroek aan !
Waar ze die creditcard dan laten???

Maar wel met samen geknepen billen Dan toch maar een kofferset voor die ene card?
Peterzeeland schreef:Toch heb ik ze wel zien rijden, met alleen een zwembroek aan !
Waar ze die creditcard dan laten???
Maar wel met samen geknepen billen :schater: Dan toch maar een kofferset voor die ene card?
Dan heb ik wel een idee waar die creditcard zit
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

Forumleden,

Whatever, ik heb ze aangeschaft :D en op een SW Motech Quicklock EVO rack gezet (het linker rack van SW motech is net even smaller dan de standaard Givi). Rechts zit de 33 liter uitvoering en links de 46 liter. Maximale belading is 10 kg per stuk en maximale snelheid is 120. Een Schubert C3 past in de koffer van 46 liter. De breedte links is 1 cm. breder dan rechts. Kan ik mee leven. Nog even een mozza tube of een andere toolo.i.d. voor de spuitbus kettingsmeer aan de linkerkant en we zijn er weer helemaal klaar voor.

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Groetjes,

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Dennis013

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Dennis013 »

Ziet er echt top uit, wat was je in totaal kwijt met dit grapje ??
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

@Dennis,

Dankjewel!

Prijs was ff schrikken en ongeveer 750 euro.

Groeten
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

@Dgr,

De totale breedte is met SW motech Quicklock Evo 106 cm.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Peterzeeland »

Fogel, jij zeker geen last van turbulentie???

Iedereen moeilijk doen, en jij hebt gewoon een zaag gepakt!

Zit ook nog wel eens aan het sportruitje te denken.

Denk dat bij jouw motor een puntbakje in kleur erg mooi gaat staan trouwens
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Dyrck
DL650 berijder
Berichten: 1124
Lid geworden op: za 27-01-2007, 17:20
Mijn motor is een: DL650 'De CAMOleon' (2006) en een DL650A (2019)
Woonplaats: Almere

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Dyrck »

Ik vind ze mooi !

Hoe bevalt die opening eigenlijk?
Het lijkt op het 1e gezicht wat lastig om bijvoorbeeld een bus met Coleman-brander in deze koffers te doen en hoe krijg je een helm door die opening ???
(Of scharniert ie op 2 plaatsen open, dan is het wel weer goed bedacht)
Groeten;
Dyrck


VStrom '06: Olive is the New Black
Vstrom '19: Mooi rood is niet lelijk
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Peterzeeland »

Volgens mij is het indentiek aan de Givi Keyless: die heeft in het bovendeksel een klein klepje, die je met een cijferslot openmaakt (vandaar.... keyless) en onderweg gemakkelijk iets erin/eruit kunt stoppen/halen.
Geniaal in de praktijk.
bovendien kun je deze koffers lekker proppen daardoor
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door PDvD »

Strakke koffertjes hoor, maar ik doe mijn originele GT koffers (kappa) er niet voor weg. En dat maar 120 er mee kunnen rijden staat me erg tegen... en zit zelf denk wel hoger qua gewicht als ik met mijn strom ga kamperen.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
FastLoe

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door FastLoe »

Volgens mij staat er voor elke Givi kofferset een max snelheid van 120 en max gewicht van 10 kilo opgegeven (door Givi)

Ik hou me met mijn Givis etje ook niet aan deze "richt" lijnen. Zou ook niet weten hoe ik met maximaal 30 Kilo bagage op vakantie moest. De max snelheid zou nog wel te overleven zijn, moet ik alleen een dag of 2 langer wegblijven.

Deze koffertjes zien er wel lekker "adventure" uit zeg
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

Peterzeeland schreef:Fogel, jij zeker geen last van turbulentie???

Iedereen moeilijk doen, en jij hebt gewoon een zaag gepakt!

Zit ook nog wel eens aan het sportruitje te denken.

Denk dat bij jouw motor een puntbakje in kleur erg mooi gaat staan trouwens
@Peterzeeland,

Yep, gewoon de zaag erin: geen turbulentie. Echter de orginele ruit loopt beetje hol dus hij moest zo kort, dat stond niet zo mooi, dus maar extra zwart randje erop gefabriekt. Stukje plastic is trouwens van achterkant oude TV :schater:

Bedoel je met puntbakje zo'n onderkuip stukje?

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

Dyrck schreef:Ik vind ze mooi !

Dankjewel!

Hoe bevalt die opening eigenlijk?
Het lijkt op het 1e gezicht wat lastig om bijvoorbeeld een bus met Coleman-brander in deze koffers te doen en hoe krijg je een helm door die opening ???
(Of scharniert ie op 2 plaatsen open, dan is het wel weer goed bedacht)
@Dyrck:

Het zijn monokey koffers, dus één sleutel voor alle koffers, en ja ze scharnieren op twee plaatsen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Fogel
Laatst gewijzigd door Fogel op wo 18-08-2010, 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

PDvD schreef:Strakke koffertjes hoor, maar ik doe mijn originele GT koffers (kappa) er niet voor weg. En dat maar 120 er mee kunnen rijden staat me erg tegen... en zit zelf denk wel hoger qua gewicht als ik met mijn strom ga kamperen.
@PDvD

Dankjewel!
Ja, ik prop er ook net iets méér in dan aangegeven staat. De fabrikanten dekken zichzelf in. Bij mij wegen ze iets van 10 en 13 kilo. Bijna alles past er dan in: tent, luchtbed, slaapzak, kleding en pannetjes etc.
Verder alleen nog zo'n klein rolletje voor stoeltje, gasflesje en extra truitje etc.
Harder als 120 rijd ik bijna nooit, gaat trouwens wel goed met deze koffers. (Toen ik ze ophaalde gelijk even geprobeerd!)

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

Capri schreef:Vierkant van vorm en gemaakt van harde kunststof met aluminium panelen en verkrijgbaar voor de V-Strom !
Afbeelding
Afbeelding
Geen prijzen bekend, en ook geen informatie of het echt wat is, maar het ziet er in eerste instantie wel leuk uit vind ik. :lol:
@Capri,

Dankjewel voor deze thread! ik had anders nooit het idee gehad deze koffers aan te schaffen, bedankt!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Capri

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Capri »

Graag gedaan, het ziet er heel gaaf uit!
Nu maar hopen dat je er veel mooie ritten mee mag maken.
Dgr

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Dgr »

Fogel, sjieke set hoor! 8) Ideaal dat je gewoon je helm in de zijkoffer kwijt kan :worship:
Bedankt voor de breedte trouwens!
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Peterzeeland »

Wat is zo'n gele GS800 toch mooi......... :wink:

@Fogel: jazeker, zo'n onderkuipje, voor het visuele evenwicht zeg maar :D
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

Dgr schreef:Fogel, sjieke set hoor! 8) Ideaal dat je gewoon je helm in de zijkoffer kwijt kan :worship:
Bedankt voor de breedte trouwens!
@Dgr: Dankje, helm past samen met mijn complete tanktas met GPS etc. in de 46 l. , en in de andere kunnen mijn broek en jas: perfecto!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

Peterzeeland schreef:Wat is zo'n gele GS800 toch mooi......... :wink:

@Fogel: jazeker, zo'n onderkuipje, voor het visuele evenwicht zeg maar :D
@Peterzeeland: Yep, mooie fiets die GELE BMW, 5.500 erbij in ik heb er een, maar ik doe het niet!! haha strommie rijdt nog zo lekker.
Visuele evenwicht: ik dank dat je wel eens gelijk kunt hebben: ik ga het onderzoeken, nog tips wie, wat, waar?

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Peterzeeland
KLV1000 berijder
Berichten: 848
Lid geworden op: za 12-08-2006, 10:32
Mijn motor is een: KawasaKickX KLV 1000
Woonplaats: Vlissingen-ZL

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Peterzeeland »

bij de 1000 heb je al een bakje, maar echt super vind ik die ook niet.
de SV1000 heeft er ook een, die misschien gaat passen op het 650 blok?
google afbeeldingen en je ziet de mooiste voorbeelden.
maar waar? weet ik niet.
CX500-SR500-XT500-R75/7-V65SP-R100RS-GuzziSP2-FJ1200-ex-KLV-Strom!... Triumph Sprint 900... BMR R100
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door PDvD »

Peterzeeland schreef:Wat is zo'n gele GS800 toch mooi......... :wink:

@Fogel: jazeker, zo'n onderkuipje, voor het visuele evenwicht zeg maar :D
In het oranje vind ik 'm nog leuker... maar mijn strom bevalt me zo goed... en qua specs zal ik eerder richting 1200 moeten... en dat is prijstechnisch het dubbele... Eerst de Strom maar eens tot over de ton heen rijden (paar jaartjes nog) en dan maar eens zien wat er op de markt is.

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Justinasd

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Justinasd »

Fogel schreef:Forumleden,

Whatever, ik heb ze aangeschaft :D en op een SW Motech Quicklock EVO rack gezet (het linker rack van SW motech is net even smaller dan de standaard Givi). Rechts zit de 33 liter uitvoering en links de 46 liter. Maximale belading is 10 kg per stuk en maximale snelheid is 120. Een Schubert C3 past in de koffer van 46 liter. De breedte links is 1 cm. breder dan rechts. Kan ik mee leven. Nog even een mozza tube of een andere toolo.i.d. voor de spuitbus kettingsmeer aan de linkerkant en we zijn er weer helemaal klaar voor.

Groetjes,

Fogel

@fogel, ik vind het geheel mooi geslaagd, misschien een idee om ze in de zelfde kleur als je V-Strom te spuiten ?
Ik ga het overwegen voor het volgend seizoen.....
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

@Justinasd,

Dankjewel!
In dezelfde kleur spuiten, ik zal eens wat gaan fotosjoppen denk ik, dankjewel voor het idee! Heb je deze koffers ook op je Strom hangen?

Groeten,
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Justinasd

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Justinasd »

Fogel schreef:@Justinasd,

Dankjewel!
In dezelfde kleur spuiten, ik zal eens wat gaan fotosjoppen denk ik, dankjewel voor het idee! Heb je deze koffers ook op je Strom hangen?

Groeten,
Fogel
@fogel, Nee ik heb de koffers nog niet gekocht, volgende week ga ik nog toeren in het Eifelgebied. Dit maal nog met mijn Ortlieb zijtassen. Voor volgend jaar wil ik een setje mooie koffers hebben..

Gr.... :bye:
Dennisdee
Berichten: 60
Lid geworden op: zo 03-06-2007, 20:27
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 K6.
Woonplaats: Gent, B.

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Dennisdee »

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Leville

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Leville »

Bestaat er een mogelijkheid om die zijkoffers te monteren zonder dat je knipperlichten achteraan moeten verplaatst worden?
Gebruikersavatar
Jasperk
DL650 berijder
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 09-07-2010, 11:34
Mijn motor is een: Suzuki DL-650 V-strom Adventure 2009
Woonplaats: Bemmel

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Jasperk »

Mooie koffers 8) Hoe is het met de windgevoeligheid? Kan me voorstellen dat een vierkante topkoffer hier meer vatbaar voor is dan een ei-vorm zoals de Suzuki topkoffer.
't was een grijze DL 650 V-Strom Adventure uit 2009 , nu een zwarteYamaha XT 1200 Super Tenere
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

@Leville,

De "gewone" SW-Motech quick lock rekken zijn breder waardoor de achterlichten niet verplaatst hoeven worden. De "evo" zijn smaller en daar moet het wel.
Bij de Givi rekken PL532 en PLR 532 hoeven de achterlichten niet verplaatst: http://www.givi.it/My-motorcycle/?ma=SU ... rom-04--10
en zijn dus een beetje breder.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

@jasperk,

Ik heb geen ervaring met de standaard V-strom topkoffer maar ik heb de kleine 33 liter variant wel eens achterop als topkoffer en ik moet zeggen dat je dat dan wel behoorlijk merkt. Zeker met wind. De motor pendelt gewoon wat meer heen en weer, maar het is geen drama. Schijnt normaal te zijn met veel topkoffers.

Als ik op reis ga heb ik geen koffer achterop maar hangen ze aan de zijkanten en heb ik een klein rolletje op het zadel. Hoe hard het ook waait, het is veel minder windgevoelig dan een enkele topkoffer.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
FastLoe

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door FastLoe »

Fogel schreef: De motor pendelt gewoon wat meer heen en weer, maar het is geen drama. Schijnt normaal te zijn met veel topkoffers.
Ja, als je meer dan drie topkoffers erop zet ga je het wel merken :schater:

En nu weer even seriues. Zo´n topkoffer vangt meer wind dan je zou denken. Ik rij eigenlijk altijd met een topkoffer en vindt het bij 130/140 in het uur al niet prettig meer. Hangt ook een beetje van de windrichting af.

Zijkoffers daarntegen, merk je bijna niet, behalve af en toe in de file, en dan vooral als je ertussen door wilt.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

FastLoe schreef:
Fogel schreef: De motor pendelt gewoon wat meer heen en weer, maar het is geen drama. Schijnt normaal te zijn met veel topkoffers.
Ja, als je meer dan drie topkoffers erop zet ga je het wel merken :schater:

En nu weer even seriues. Zo´n topkoffer vangt meer wind dan je zou denken. Ik rij eigenlijk altijd met een topkoffer en vindt het bij 130/140 in het uur al niet prettig meer. Hangt ook een beetje van de windrichting af.

Zijkoffers daarntegen, merk je bijna niet, behalve af en toe in de file, en dan vooral als je ertussen door wilt.

@Fastloe

haha! idd, scherp opgemerkt! :lol:

Hoe zou het nou komen dat je met zijkoffers minder last hebt? enig idee?

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
FastLoe

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door FastLoe »

Tja, heeft te maken met de `stroomlijn`. Die zijkoffers zitten op een plek die toch al wel wat zijwind pakt. Op de plek van de topkoffer gaat die wind er normaal gesproken overheen. Nu komt die wind ineens een grote doos tegen. Gezien de plaatsing van die doos, redelijk hoog en ver naar achteren heb je niet heel veel wind nodig om een groot koppel uit te oefenen op de voorkant van je Strommetje.

Het wordt gewoon allemaal veel gevoeliger.

Zijkoffers vangen ook wel wat wind maar hangen op een plek waar al veel zit, ze nemen geen `lege` plek in, zeg maar. Daar komt bij dat de wat lagere plaatsing een wat minder moment veroorzaakt op de plek waar je voorband het asfalt raakt en dus minder invloed uitoefenen.

Als die dozen niet zo verdomd handig waren, zouden ze verboden moeten worden, ik bedoel, je bent wel verplicht bandjes onder je brommer te hebben die je maximale snelheid aankunnen maar een koffertje er op waarvan de fabrikant al aangeeft dat je vooral niet boven de 120 mag komen is gemeengoed in brommerland
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

@Fastloe,

Dankjewel voor de uiteenzetting! ik snap nu waar het door komt en waardoor het effect groter wordt indien je die topkoffer vollaad.
Die limieten, tsjaaa, de fabrikanten dekken zich in he?

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
MacB

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door MacB »

Heb ze ook aangeschaft, 2 x 46 liter, -20% per koffer bij RAD met hun sneeuwbalactie :wink:
De winkelbediende stelde zelf voor om er 1 op mijn naam en de andere op mijn vriendin haar naam te plaatsen om zo op beiden 20 % te hebben.
Anders had ik het wel voorgesteld, korting van 55.99 euro per koffer was de moeite.
Leville

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Leville »

Is het kofferframe van Givi voor de DL-650 asymmetrisch? Maw, houdt het rekening met het feit dat een 650 maar 1 uitlaat heeft?
MacB

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door MacB »

Ik vermoed van wel want heeft ander bestelnummer dan dit voor de DL 1000.
Zou ook dom zijn moest dit niet het geval zijn.
LYNX

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door LYNX »

Leville schreef:Is het kofferframe van Givi voor de DL-650 asymmetrisch? Maw, houdt het rekening met het feit dat een 650 maar 1 uitlaat heeft?
koffers worden niet per set verkocht ,
zodat je kan kiezen tussen een grote en kleine koffer voor motoren met 1 uitlaat
Leville

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Leville »

LYNX schreef:koffers worden niet per set verkocht ,
zodat je kan kiezen tussen een grote en kleine koffer voor motoren met 1 uitlaat
Ja, maar als het rek langs beide zijden even veel uitsteekt (tov het midden), dan ben je daar even veel mee als een kameel met een derde bult. ;)
Plaats reactie