Nieuwe stoere kofferset van Givi

koffers, tassen e.d.
Erik Martin

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Erik Martin »

Fogel schreef:Forumleden,

Whatever, ik heb ze aangeschaft :D en op een SW Motech Quicklock EVO rack gezet (het linker rack van SW motech is net even smaller dan de standaard Givi). Rechts zit de 33 liter uitvoering en links de 46 liter. Maximale belading is 10 kg per stuk en maximale snelheid is 120. Een Schubert C3 past in de koffer van 46 liter. De breedte links is 1 cm. breder dan rechts. Kan ik mee leven. Nog even een mozza tube of een andere toolo.i.d. voor de spuitbus kettingsmeer aan de linkerkant en we zijn er weer helemaal klaar voor.

Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Groetjes,

Fogel
Mooie koffers. Ben je er tevreden over ?
Ik zou ze ook wel willen op mijn nieuwe V-Strom (L2). Zou daar al een rek voor bestaan ?
Kan je die koffer ook afwisselend als topkoffer en zijkoffer gebruiken, dat lijkt me makkelijk voor woon/werkverkeer (met topkoffer) en met zijkoffers voor reizen.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Fogel »

Kijk eens bij SW-Motech op de site, wellicht hebben ze binnenkort de beugels en rek ook voor de L2
Ja, ben er zeer tevreden over. Zeker omdat ze op twee manieren open kunnen. Ik gebruik zo ook afwisselend als topkoffer, net hoeveel er mee moet gebruik in de grote of de kleine.

Groet,
Niels
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
MacB

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door MacB »

Kan dit alleen maar bij treden, erg handig, stevig en gebruiksvriendelijk. Dubbel openingssysteem is super!
Ik heb de grote op mijn dl 1000. Perfect als topkoffer te gebruiken.
Enig minpunt, ik word er nogal breed mee, namelijk 116 cm, zelfs dan kon ik op veel plaatsen nog tussen de file, als ze wat aan de kant wilden gaan :D, maar je krijgt er wel stevig wat materiaal in en daar dienen ze uiteindelijk voor.
Gebruikersavatar
Chopperbiker
Berichten: 427
Lid geworden op: ma 20-02-2006, 16:59
Mijn motor is een: Suzuki Bandit 650SA
Woonplaats: Schagen, Noord Holland
Contacteer:

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Chopperbiker »

'K heb mijn koffers met pijn in het hart verkocht, koffers breder dan m'n stuur voelt bij mij absoluut niet goed.
Het zweet brak me uit als ik een file in reed. :shock:
Ex-Dl650 V-strommer. Nu rijdend op een black Bandit 650SA, met Arrow-demper, smoke flip up ruit en red wheeltrims.
TeamOlsene

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door TeamOlsene »

Even oud topic bovenhalen

Ik denk dat ik de Givi trekker 46L ga kopen om als topkoffer te gebruiken. Ik lees dat dat spijtig genoeg nefast is voor de rij-eigenschappen maar lijkt me bijna onontbeerlijk om comfortabel woonwerkverkeer te doen. En dan vind ik deze givi 1 van de mooiere en handigere oplossingen op de markt.

Detail: de montageplaat voor de v-strom heeft een maximm belasting van 5kg en dat is het gewicht van de koffer. Technisch gezien mag ik dus niets meer meedoen in die topkoffer :schater:
Kimi40

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Kimi40 »

Ik heb de trekker 46L. Het klopt inderdaad dat de rij-eigenschappen er door beinvloed worden ( jimmy op het stuur)
Het is natuurlijk wel een vrij grote koffer, waar je heel wat in krijgt.
Laatst gewijzigd door Iron Horse op do 31-01-2013, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Volledig quoten in een directe reactie is niet nodig en ongewenst!
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2949
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Tulipan »

Chopperbiker schreef:'K heb mijn koffers met pijn in het hart verkocht, koffers breder dan m'n stuur voelt bij mij absoluut niet goed.
Het zweet brak me uit als ik een file in reed. :shock:
Dat had ik in het begin ook, maar ze steken dan zo'n 13 cm buiten het stuur uit.
Als je de spiegels van de auto niet raakt, want die zijn minimaal toch 15 cm, zul je dus ook de rest niet raken :duim:
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Rob-

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Rob- »

Kimi40 schreef:Ik heb de trekker 46L. Het klopt inderdaad dat de rij-eigenschappen er door beinvloed worden ( jimmy op het stuur)
Het is natuurlijk wel een vrij grote koffer, waar je heel wat in krijgt.
Ik heb gisteren mijn DL1000 K9 opgehaald en staat nu netjes in de tuin :)
Ik ben erg geïnteresseerd in deze kofferset. Voorlopig de 46L/52L als topkoffer en deze zomer ook de zijkoffers voor motorvakantie.

Ik lees dat de topkoffer de rij-eigenschappen negatief beïnvloed. Waar ik met name benieuwd naar ben is of dat alleen bij deze specifieke koffer is, of dat het eigenlijk voor alle topkoffers geldt. En maakt het eventueel ook nog verschil of ik de 33 liter, 46 liter of 52 liter erop zet? Ik moet 2x in de week 110km enkele rit naar mijn werk, en wil mijn laptop in de topkoffer mee gaan nemen, maar als ik daardoor een minder fijne rij-ervaring krijg, wil ik ook nog wel een rugzak gaan gebruiken.

En daarbij zou ik ook graag willen weten hoeveel effect het hebben van een topkoffer heeft op het brandstofverbruik.

Alvast bedankt voor mogelijke reacties :)
Gebruikersavatar
Wullebolle
DL1000 berijder
Berichten: 1379
Lid geworden op: za 02-05-2009, 18:33
Mijn motor is een: DL1000, 2008.
Woonplaats: Belgische kust

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Wullebolle »

Je zal het effect voelen met elke topkoffer. Bij de ene zal het wat minder zijn bij de andere.
Maar bij quasi allemaal zal het bij 130+ snelheden al merkbaar zijn. Zeker als de luchtstroom al turbulent is vanwege het andere verkeer op de snelweg.

Bij mijn V46 icm zijkoffers wordt het benauwend bij 140+ . Zodanig dat sneller rijden met 3 koffers en geladen, niet leuk meer is.
Mijn hoger windscherm zal er ook geen goed aan doen.
130 continu is een eitje, eens gewoon aan mogelijk gewiebel bij verstoorde luchtstroom.

Topkoffer zonder zijkoffers is stabiel genoeg tot 160 ... O:-)

Tot aan 120/u, ga je nooit merken dat je een koffer meezeult ... :-)}

Brandstof? Ik merk geen toename, toch niet toe te schrijven aan de koffer.

Woonwerk? Niet twijfelen: topkoffer ! geen rugzak. Veel comfortabeler zit, en je kunt veel meer meenemen. Propere jas voor op het we'rk, andere schoenen, boodschappen etc .... pak meteen een grotere geschikt om 2 helmen in te stoppen, of 1 helm en jas+broek .... een 46 liter dus.
Spooky Action At A Distance !
Rob-

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Rob- »

Dank je voor de uitgebreide reactie :) Ik ga morgen de 46l kopen als topkoffer!
Leville

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Leville »

Voor de fashionista's ;-) nu ook in mat zwart.
Gebruikersavatar
Bozobin †
DL650 berijder
Berichten: 2175
Lid geworden op: do 27-01-2011, 15:13
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 650 L0
Woonplaats: Delft
Contacteer:

Re: Nieuwe stoere kofferset van Givi

Bericht door Bozobin † »

Pfff .... busje Duplicolor Hitzefest kost een tientje .....
--
Suzuki DL650 V-Strom 2011 (Strompel)

Honda Accord 1.8 Vtec 2002
Burstner Club 1986

(Licht)beschadigde delen DL650 V-Strom L0 te koop
http://www.facebook.com/kees.vanleeuwen ... 407&type=3
Plaats reactie