zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door McEagle »

Mijn vrijwel nieuwe Black Rhino heeft een flinke tik gehad van een voorbijrijdende BMW. Hierdoor is mijn linkerkoffer onderin licht beschadigd en de linkerkofferdrager, Deze is heel licht getordeerd en de haken waarin de zijkoffer valt wijzen iets naar beneden.

Weet iemand hoe ik de haken waarin de zijkoffer valt weer recht kan krijgen. Niet de haken zelf zijn krom, maar de gaten in het kofferdragerframe waar die haken doorheen steken ...... Voorstellen van DL-ers die "het" voor me willen doen zijn zeer welkom. Ik kom dan graag even langs, Nederland of België :-) Zelf heb ik geen gereedschap voor buigen, wrikken en zetten.
Natuurlijk wil ik best een vergoedinkje betalen.
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
FastLoe

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door FastLoe »

Tja, het zal eens geen BMW geweest zijn.

Ik kan me weinig voorstellen bij jou beschreven probleem, maar ik heb dan ook geen 650 met standaard kofferset.
Is de draagbeugel getordeerd?

Een optie zou kunnen zijn, ik neem aan dat de gaten doorlopen (door de gehele beugel) om hier een pen in te steken (lekker lang) en deze dan gewoo terug te buigen.

Of denk ik te simpel?
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door McEagle »

Lijkt me een goede optie ......... als ik die haken eruit haal, heb ik inderdaad een gat van de ene zijde naar de andere.
Een kijken of ik een lange pen kan vinden.
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Chris

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door Chris »

Lijkt me gewoon een gevalletje verzekering.
Lekker alles nieuw erop zeker als de boel redelijk jong is.
Hou je er in iedergeval een waarde vaste motor aan over.

Groetjes Chris :bye:
Suzie

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door Suzie »

McEagle schreef:Mijn vrijwel nieuwe Black Rhino heeft een flinke tik gehad van een voorbijrijdende BMW.....
Kijk, daar heb je het al. Eerst rijden ze geen V-strom meer, stappen ze over op een duitse fiets en blijven ze op dit forum hangen. Nu dus fysiek geweld. Nog even en er is geen V-strommer meer die hier iets durft te posten..

Ik wil jullie niet ongerust maken, maar WE MOETEN IETS DOEN voor het te laat is. Wordt het niet tijd voor een manifestatie? Ik reserveer hiervoor alvast de Grolsch-veste. Na een opzwepende toespraak van Camiel Eurlings is er een toerrit voor uitsluitend V-strommers.





Afbeelding
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door McEagle »

Hij's leuk. Nee, dit was geen ex-VStrom-er. Gewoon een oude BMW-rijder die niet oplette
Afbeelding
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
FastLoe

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door FastLoe »

Als we alleen nog maar Vstroms gaan toe laten op de ritten, wie haalt er dan koffie onderweg en bier achteraf?
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door RvGS »

Afbeelding Afbeelding
Groet, Robert |
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door McEagle »

't Is dus echt een complot, geen geintje meer!
Afgelopen zaterdagochtend is mijn vrijwel nieuwe motor wéér door een BMW-motorfiets geraakt. Flink hard dit keer. Rechts achterop, terwijl ik stil stond voor het oprijden van een voorrangsweg. De (nieuwe) BMW GS is halverwege mijn rechterzijkant geëindigd. Door de klap is mijn motor naar links gevallen en ben ikzelf over de weg gerold. De GS klapte naar rechts. De GS ligt flink in elkaar. En ik? Ik heb nu links én rechts schade, óók aan het kofferophangsysteem. Maar nog veel meer.
't Is dus écht een complot :shock:

Mijn vraag voor het buigen van het zijkofferframe trek ik hierbij in. Er zal heel veel vernieuwd moeten gaan worden aan mijn motor. Onder andere dat frame.

Morgen maar eens bij de motorboer in Zelhem gaan babbelen.
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Suzie

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door Suzie »

Das inderdaad geen geintje meer :shock:

Hopelijk zijn jullie beiden er zelf goed en zonder fysieke schade vanaf gekomen. Wat was het verhaal (reden)van de BMW-man?
Jammer van je motor :frusty:

Mogelijke oplossing: BMW's moeten verplicht een signaal uitzenden dat door overige weggebruikers kan worden gedetecteerd(waarschuwing/melding op de zumo?) :mrgreen: . Vervolgens bij zo'n waarschuwing: MAAK DAT JE WEG KOMT! :schater:

Toch zuur dat het je overkomt, succes met de afhandeling van de schade.

Groet,
Andre
Graafie68

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door Graafie68 »

ik weet denk ik de oorzaak van deze aanslagen op de strom !!!

BMW staat voor BREED MAAR WAARDELOOS

ja, en als je dan geen breedte in kan schatten, dan maai je zo een soez naar de vlakte.
normaal zit er bij breedte transport ook een bergeleidings wagen voor en achter om overig verkeer te waarschuwen en tegen te houden.
bij deze zeker niet.


:schater: :schater: :schater:




:o) geldt niet voor alle bmw rijders
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: zijkofferframe buigen? Hulp gezocht.

Bericht door McEagle »

Zo .... zand erover. Sinds gisteravond rijd ik weer bijna nieuw. Alleen de handkappen staan nog in backorder.
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Plaats reactie