Bags Connections tank tas

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Bags Connections tank tas

Bericht door PvdBogaard »

Binnenkort naar de Harz voor een lang weekend. Overweeg nu om een tanktas erbij te nemen. Bag-Connections het quick-lock systeem ziet er prima uit. Momenteel aan t piekeren over welke het zou moeten worden: de City, de GS, of de EngageXL.

Vermoed dat de GS wel erg groot uitvalt. Maar de maten van de City lijken daar tegenover weer erg klein...

Jullie ervaring daarom zeer welkom :worship:
E-strommer

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door E-strommer »

Afbeelding
Hoi ik heb een gs model zoals je ziet!!
Het is de grootste van de serie en ik ben er blij mee! Het zit niet in de weg tijdens het rijden, omdat hij ook speciaal voor allroad is ontworpen.

Elwin :-)}
Brambo.650

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Brambo.650 »

Een paar weken terug is het Bags-Connection concept ook al eens hier besproken. Kijk voor meningen en ideeën maar eens in deze post :idea: . Ik ben er nog steeds naar aan het kijken, maar ben er nog niet helemaal over uit welke grootte en vorm tanktas ik wil. :?:

Edit: Zit net even te googlen op de Bags-Connection tassen en zie dat Rob's Acc er de hele maand april 15% korting op geeft. Dat is toch mooi meegenomen.
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PvdBogaard »

dat topic had ik al bekeken. Echter niet veel informatie waar ik wat aa heb. Algemene tevredenheid is echter troef. Dat is mijn reden om te focussen op BC quick lock.

De City, hoeveel kan daar nu eigenlijk in vanuit een practisch perspectief. Ja 10-13 liter lijkt heel wat. Maar hoe valt dat in de praktijk?

even snel bij Rob wezen spieken maar heb het idee dat zijn prijzen wat hoger liggen dan bij anderen. Dus of die aprilkorting dan nog echt zoden aan de dijk zet....
E-strommer

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door E-strommer »

Laatst gewijzigd door Frank op ma 29-03-2010, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: links aangepast... (NB: Plaats EXTERNE links tussen de [url] en [/url] code!!!)
Brambo.650

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Brambo.650 »

Mwa, Ik heb voornamelijk op de webshop van de fabrikant gekeken en daar zijn de prijzen exact gelijk. Bijvoorbeeld een Daypack EVA is er ook 59,95 en een Trip kost er ook 69,95. Verder heb ik nog niet echt veel online prijzen gevonden. Heb je andere sites?

Edit: zie dat je al een paar sites geplaatst hebt. Eens even bekijken.
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Spip70 »

Ik heb de Engage en ben er erg tevreden mee. Al het klein spul, papieren, sleutels, multitool, tie raps, bril poetsdoekjes, geldbeurs etc verdwijnt er gewoon in en ga je de stad in dan past een Zumo of TTR er ook nog bij. Langwerpige zaken als routekaarten kun je er ook in kwijt indien je het tussenschotje weghaalt (zit met velcro vast).

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
Diversion

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Diversion »

Zaterdag was Marcel (M.H.) bij ons op bezoek en terwijl hij naar mijn Ortlieb tassen keek (de reden van zijn bezoek) keek ik naar zijn Engage tanktas. Een bijzonder fraaie tanktas op ons soort brommer, ik was eigenlijk al de Engage XL aan het overwegen. Daar kan een stuk meer in tbv vakantie terwijl die niet eens zoveel groter lijkt.

De bevinding van Marcel met het Quick lock systeem is echter dat je met je hand op de bodemplaat moet drukken om de tas op de tankring te bevestigen. Als de tas vol zit met spullen lijkt me dat op zijn minst niet superhandig. Je moet dan kennelijk met je hand tussen je spulletjes door grabbelen naar de bodemplaat. Wat zijn jullie ervaringen op dit punt?
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PDvD »

En past er in al die tassen ook een spiegelreflexcamera? Die wil ik meestal meenemen zonder dat ik er een topkoffer mee hoef te nemen.
Welke raden jullie hiervoor aan?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Brambo.650

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Brambo.650 »

Spip70 heeft wel eens een camera meegenomen op zijn motor (onthulling Zielug Hoopje 2008). Ik weet alleen niet of die in een van zijn koffers zat of in de tanktas, en of er die toen wel op zat. Wellicht dat hij er wel iets over kan zeggen.

Overigens heb ik die opmerking over het drukken op de bodemplaat ook al meer gelezen bij reviews van verschillende tassen. Zou er niets te verzinnen zijn met een of ander hard voorwerp, waarmee je de benodigde drukkracht over kunt brengen (bijv. een blikje, flesje water oid).
E-strommer

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door E-strommer »

Diversion schreef: De bevinding van Marcel met het Quick lock systeem is echter dat je met je hand op de bodemplaat moet drukken om de tas op de tankring te bevestigen. Als de tas vol zit met spullen lijkt me dat op zijn minst niet superhandig. Je moet dan kennelijk met je hand tussen je spulletjes door grabbelen naar de bodemplaat. Wat zijn jullie ervaringen op dit punt?
Mijn ervaring met Quick Lock systeem is dat inderdaad ook :!: Als er niks in zit je moet aandrukken, maar als er bagage/spullen inzitten hoef ik het niet meer aan te drukken op de bodemplaat.

Elwin :-)}
Ed Jonkmans

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Ed Jonkmans »

Bij mij zit er altijd een lang en zwaar kettingslot (ABUS Granit) in de tanktas. Meestal moet ik dan niet duwen, maar het is toch telkens weer even zoeken en mikken om de beugel in dat "hoefijzer" te krijgen. Dit kan heel zeker beter!
Maar voor de rest ben ik zeer tevreden over onze City-tanktas.
Grtz
Ed
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PvdBogaard »

Vandaag de GS opgehaald. Crisis, toch wel groot. Maar ja de City is wat klein. Te klein voor de camera. Die past maar net (in zijn tas en voor bescherming is dat toch nodig) in de GS.
Eerst eens beetje te proberen te passen. Niet de bedoeling dat ik e rlast van heb bij het rijden.

Of zal het wennen zijn....
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PDvD »

Foto?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Ed Jonkmans

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Ed Jonkmans »

Veel succes ermee. Kan je aan de GS ook zo'n kaartvak bevestigen? Soms gebruik ik het kaartvak wel 'ns; staat wel lullig zo'n groot kaartvak op zo'n kleine tas als de City. Maar 't is wel praktisch.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
Spip70
DL650 én DL1000 berijder
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 30-03-2008, 12:59
Mijn motor is een: Suzuki V-strom 1000 L4
Woonplaats: Eindhoven
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Spip70 »

Brambo.650 schreef:Spip70 heeft wel eens een camera meegenomen op zijn motor (onthulling Zielug Hoopje 2008). Ik weet alleen niet of die in een van zijn koffers zat of in de tanktas, en of er die toen wel op zat. Wellicht dat hij er wel iets over kan zeggen.
Mijn camera neem ik eigenlijk altijd mee in mijn topkoffer, eventueel met een rugzakje (slingshot model). Ik weet dat er wel tanktassen zijn die voorbereid zijn op het meenemen van een camera en bijhorende accessoires, die heeft dan extra vulling (eigenlijk zoals een normale fototas). Touratech had er een in zijn programma, ik weet niet of ze hem nog hebben.

Motorgroet :bye:
Johan F.
D-Storm 1000 + Zumo 660 + Osco + Givi Airflow + Trax kofferset + Hyperpro Streetbox

"Audi, vide, tace, si tu vis vivere in pace"
PvdBogaard
EX- V-Strom berijder
Berichten: 350
Lid geworden op: zo 26-08-2007, 15:38
Mijn motor is een: KTM 1190 Adventure
Woonplaats: Haarlo

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PvdBogaard »

Ik heb de camera in een (redelijk grote) tas in de GS kunnen krijgen. Past net. Alsof tie ervoor gemaakt is. Net weekend wezen toeren in de Harz, en dat gaat prima.
Neem em ook mee naar Friesland.
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PDvD »

En nu de vraag... blijft de magneetversie goed zitten op een Strom? Of is het (dure) quick lock systeem een must?
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Ed Jonkmans

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Ed Jonkmans »

Joskestiller heeft een originele Suzuki tanktas voor de V-Strom, dat weet ik, en hij is er tevreden over (dacht ik, maar dat vraag je hem best zelf als je het heel zeker wil weten), en die heeft magneten.
Maar als die magneettas mooi aansluit op de tank en er geen wind onderin kan dan zou ik niet weten wat er mis kan gaan, buiten wat krasjes van vuil of iets dergelijks dat tss de magneten en de tank zit. Vroeger (met m'n Bandit ) maakte ik met een touwtje rond het balhoofd m'n tanktas vast: en deze heeft nooit de intentie gehad om vliegen te gaan (maar het geeft wel een zekerder gevoel).
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PDvD »

Op mijn ZZR vloog mijn tanktas ook nooit weg hoor, maar die had een nogal grote tank en veel plakruimte aan de zijkanten voor de magneten.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
McEagle
DL650 berijder
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 29-03-2010, 20:07
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL650 XT Dakar 2016
Woonplaats: Elden
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door McEagle »

Sinds zaterdag heb ik ook de Bags Connections GS op mijn Black Rhino. Héérlijk ruim tassie :-)
Gescoord bij Polo(drom) in Duitsland
grensoverschrijdend motortoeren? The Whisky Trail
Brambo.650

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Brambo.650 »

Ik heb sinds vrijdag ook een bags-connection tasje op mijn v-strom. Het is de Daypack II geworden. Ik ben van mening dat ik alleen maar een veredelde handtas nodig had om mijn spullen (portemonnee, telefoon, fototoestel etc) in te doen die ik onder handbereik wil hebben, vandaar dat het geen grote tas geworden is.

Ik heb het spul bij http://www.robsacc.nl besteld.

Afbeelding
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PDvD »

Zojuist ook een engage XL besteld met bijbehorende ring en mapholder (vind het wel lekker om af en toe op kaart te kunnen kijken). Bestelling is gedaan bij bikersbuyit.com. Die waren de goedkoopste, nu weliswaar op vakantie... als de tas er maar voor mijn trip is vind ik het best.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PDvD »

En de engage xl is binnen :) Ring bevestigd, gaatjes geboord, tweede ringaan de tas bevestigd en alles past perfect. Binnenkort plaatjes.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Ed Jonkmans

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door Ed Jonkmans »

Veel suc6 met je aankoop. Ik vind dat de mapholder wat groter mocht zijn . Maar misschien is de mapholder van mijn City-tas kleiner dan de jouwe. En ik krijg geen regenhoes meer over m'n tas wanneer de mapholder op de tas geklikt is.
Jammer, maar helaas...
Heb wel al veel plezier aan m'n tasje gehad.
Grtz
Ed
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PDvD »

Mapholder is groot zat. Is iets breder en hoger dan een opengeslagen kaart (van bijvoorbeeld michelin). Past perfect dus. regenhoes heb ik nog niet geprobeert. Ik vermoed dat als het regent ik puur op mijn navigatie (maar nog meer op gevoel) zal rijden en weinig ook zal hebben voor de kaart.
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Gebruikersavatar
PDvD
DL1000 berijder
Berichten: 1476
Lid geworden op: wo 25-11-2009, 14:35
Mijn motor is een: Suzuki DL 1000 V-Strom
Woonplaats: Oosterhout (NB)
Contacteer:

Re: Bags Connections tank tas

Bericht door PDvD »

En een plaatje

Afbeelding
http://www.motorvision.nl
I love the smell of burning rubber in the morning
Plaats reactie