Wat neem je mee op vakantie ?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
DL650

Wat neem je mee op vakantie ?

Bericht door DL650 »

Ik vroeg mij eens af wat je over het algemeen mee neemt op vakantie met de motor. Wij gaan met zijn tweeen op 1 motor, hebben 3 koffers om de boel in op te bergen en een tanktas. En het verschil kamperen ,huisje of hotel.
LeChef

Bericht door LeChef »

Hoi,

In principe neem je altijd teveel op de motor. Ik maak altijd een checklijst voor de soort van vakantie en kom er steeds weer achter dat ik dingen thuis had kunnen laten. In volgorde van weinig baggage naar veel baggage is het hotel, het vakantiehuisje en kamperen.

De belangrijkste factor is de maximale toelaatbaar gewicht van je Vstrom. Dit is dus inclusief personen, kleiding, baggage en gewicht van de koffers. Hou een voldoende speling over voor een comfortable en veilige motorreis.

Verder is de verdeling van het gewicht zeer belangrijk. Niet teveel in je topkoffer en de zware dingen in de tanktas. Allemaal bekende zaken.

Ik ga geen lijst opsommen van de dingen die je nodig hebt. Dat is een zeer persoonlijke keuze. Daar kom jezelf wel uit. En bedenk maar, wat niet in je koffers past is teveel.

Groet en veel pakplezier,

Gabby 8)
Gast

bagage

Bericht door Gast »

We zijn nu al een paar keer op de motor op vakantie geweest en je leert inderdaad goed inpakken. Minder is meer!

Zelf leg ik eerst alles klaar op het bed met de koffers ernaast. Dan ga ik inpakken. Als dan toch blijkt dat ik teveel heb, moet er ergens wat af. Simpel :!:
En het blijft bij de basis, veel t'shirts, ondergoed, sokken, 2 broeken, 2 truien, een dunne (waterdichte) jas, 1 paar schoenen of slippers. En verder allemaal kleine toiletartikelen. Als je alles economisch inpakt kan er heel wat mee hoor!
En alles wat je verder eventueel nog nodig mocht hebben kun je altijd ter plekke aanschaffen. Zo zijn wij vorig jaar 4 weken op vakantie geweest :!: Wel in ferienwohnungen (duitsland). Dat betekent ook je boodschappen doen op de motor. Ging allemaal prima! Ach en een beetje avontuur hoort erbij, toch :?:


Groetjes
Bertilla
Corre

Bericht door Corre »

dl 650

ik kijk altijd eerst naar waar ik ga en voor hoe lang
1 kamping je moet een tent hebben matrasjes slaapzakken die nemen veel plaats en gewicht in
2 huisje dat ziet er al beter uit een tent en matrasjes minder (slaapzakken en handdoeken)
3 ik geef voorkeur op hotel - pension - kamer met ontbijd geen tent geen slaapzakken geen matrasjes geen handdoeken alles is ter plaatse

maar dat moet ieder voor zich uitmaken
ik heb zelfs een strijkijzer mee het is wel een kleintje maar het is er 1
(en ik ken p2u niet) zie maar in vacuum zakken :P :P
en zoals bertilla het al zegt alles goed uitkiemen welke kleren je moet mee pakken

goreten corre
Plaats reactie