vacuum zakken

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Biker

vacuum zakken

Bericht door Biker »

Heeft er ienmand ervaring met de plastic zakken waarin je kleding kunt inpakken? Als je deze zakken met kleding erin oprolt dan trekt hij vacuum en heb je de helft minder plek nodig, maar werkt dit echt? Het lijkt mij dat je kleren er dan als een frotje uitkomen en om nou een strijkijzer met de motor mee te nemen...........
P2U

Bericht door P2U »

haha, allemaal goed, maar wat doe je dan als je je bagage ter plaatse hebt uitgepakt? Dan zit je weer met dat grote volume. Of heb je dan een pomp mee waarmee je het hele zaakje weer vacuum trekt?
Eerlijk gezegd vind ik dit idee een beetje belachelijk want als je met de motor op reis gaat, dan moet je kunnen 'bezuinigen' op je bagage. Wat je niet nodig hebt, dat laat je gewoon thuis.
En je staat er versteld van wat je allemaal kan missen :wink:
Biker

Bericht door Biker »

Oké jij vindt het belachelijk maar je kunt het ook zo zien dat je creatief bent met de mogelijkheden. En als je 2 weken op vacantie gaat is het wel prettig om meer dan 1 t-shirt mee te nemen en we zitten met zijn 2un op 1 motor. Bij deze zakken heb je geen pompje nodig je kunt de lucht eruit rollen.
P2U

Bericht door P2U »

biker schreef:Oké jij vindt het belachelijk maar je kunt het ook zo zien dat je creatief bent met de mogelijkheden. En als je 2 weken op vacantie gaat is het wel prettig om meer dan 1 t-shirt mee te nemen en we zitten met zijn 2un op 1 motor. Bij deze zakken heb je geen pompje nodig je kunt de lucht eruit rollen.
Wij rijden ook met z'n tweeen en we hebben elk een Givi-koffer van 36 liter waar alle kledij in past. De top case (45 liter) dient voor al de rest (kaarten, fototoestel, wasgerei, regenkledij, evt. wat eten enz.). Door de jaren hebben we geleerd dat je aan o.a. voldoende t-shirts, wat ondergoed, een jeansbroek en een paar schoenen genoeg hebt. Ter plaatse kan je nog altijd iets bijkopen of wassen. Creativiteit loont inderdaad.
Wij gingen al eens op pad met een ander koppel waarvan de dame in kwestie zelfs haar strijkijzer niet kon thuislaten. Geef nu zelf toe: dat kan toch niet :)
Reizen met de motorfiets betekent dat je moet snoeien op luxe. Als je je luxe niet kan thuislaten, dan vrees ik dat je met je auto op stap zal moeten gaan. :wink:
Bandit

Bericht door Bandit »

P2U schreef:[Reizen met de motorfiets betekent dat je moet snoeien op luxe. Als je je luxe niet kan thuislaten, dan vrees ik dat je met je auto op stap zal moeten gaan. :wink:
Die van mij ziet zelfs kans om in het "koekblik"nog ruimte tekort te komen. En wij rijden toch (als het nodig is) in een Toyota Hi-ace met 2,m meter lege achter cabine. :?

8)
Biker

Bericht door Biker »

Tja, je hebt vrouwen................
LeChef

Bericht door LeChef »

Hoi,

Ik heb oorit een keer een set vacuüm zakken bij Hein Gericke, Wenen gekocht. Je rolt de lucht eruit en dan de zak met een speciale sluiting sluiten. Deze sluiting kan je met die diepvrieszakken vergelijken die 'Zip-Locks' heten. Het werkt perfect...
Stuffbags voor slaapzakken werken ook perfect. Bij Louis voor weinig te koop. De nederlandse buitensportzaken zijn wat dat betreft schreeuwend duur (alles moet in NL uit de USA komen).

Eigenlijk moet je gewoon zo weinig mogelijk meenemen. Met kleding kan je ook het volgende doen. Afdankertjes mee die je de laatste vakantiedagen weg doet om ruimte voor souveniers te maken.

Of de 'die-hard' buitensport methode van 3; 1 stuk draag je, 1 stuk is schoon, 1 stuk is vuil. Op deze manier ben ik één week in Griekenland doorgebracht bij een bosbrandbestrijdings kamp. Dan merk je dat je nog steeds teveel meeneemt.

Veel succes met het minimaliseren van de vakantieuitrusting,

Gabby

P.S. zie ook een eerdere posting van mij over handige zaken om mee te nemen en ruimte over te houden...maar dat is een ander verhaal
http://www.vstrom.nl/forum/viewtopic.ph ... ght=tiptop
Plaats reactie