Top- of zijkoffer?

koffers, tassen e.d.
Plaats reactie
Vinnie

Top- of zijkoffer?

Bericht door Vinnie »

Hoi,

Heb originele kofferset (zij- en topkoffer) maar wil deze vervangen door H&B Xplorer set.
ik vraag mij echter af; wat is handiger/rijdt beter?

zijkoffers (ik moet een laptoptas meenemen) of de topkoffer ?

Heb even geen geld voor hele set dus ga het waarschijnlijk in delen aanschaffen.
Ik rij nu met alleen de topkoffer, de zijkoffer hebben zo'n rare vorm dat mijn laptoptas er niet in past.
In topkoffer past helm maar dat vind ik niet zo belangrijk (volgens mij past helm overigens ook in 40 l zijkoffer).

ik vind dat ik nogal wat wind vang met de topkoffer. Rijden de zijkoffer(s) beter?

gr

Vincent
Gebruikersavatar
Tulipan
DL650 berijder
Berichten: 2963
Lid geworden op: wo 18-11-2009, 17:25
Mijn motor is een: DL 650 K9 Grijs "La Burra"
Woonplaats: Tenerife

Re: Top- of zijkoffer?

Bericht door Tulipan »

Hoi hoi

Filerijden wordt met zijkoffers een beetje lastig.
Laptop kan ook in de topkoffer, regelmatig gelezen.

Groet
Hasta luego
Tulipan ( Niks mogen vond ik als kind al illegaal )
Alle Toeters en Bellen
" Your studies can guide you, but experience is what teaches you "
Dgr

Re: Top- of zijkoffer?

Bericht door Dgr »

Voor 't dagelijkse verkeer gooi ik de laptoptas in de topkoffer. Dan hoef ik in ieder geval niet op m'n breedte te letten.

Mooi setje trouwens, die HB Explorers... foto's graag als 't gemonteerd is :wink:
Vinnie

Re: Top- of zijkoffer?

Bericht door Vinnie »

thanks voor jullie reactie maar los van nadeel van extra breedte bij zijkoffers;
(koffers zijn niet veel breder dan stuur dus filerijden zal niet zo'n probleem zijn, als het heel krap is dan ga ik toch niet tussendoor, ik heb geen haast....)

heb je met zijkoffers minder last van wind of heb je meer/minder balans o.i.d ?
Erik Hofstee

Re: Top- of zijkoffer?

Bericht door Erik Hofstee »

Vinnie schreef:thanks voor jullie reactie maar los van nadeel van extra breedte bij zijkoffers;
(koffers zijn niet veel breder dan stuur dus filerijden zal niet zo'n probleem zijn, als het heel krap is dan ga ik toch niet tussendoor, ik heb geen haast....)

heb je met zijkoffers minder last van wind of heb je meer/minder balans o.i.d ?
Een 40 liter zijkoffer hangt verder naar buiten dan je stuur breed is hoor. Ga je voor een zijkofferset met gelijke groote? Of een zogenaamde "enduro set"? DWZ dat de koffer aan de uitlaatkant een kleinere koffer is. Omdat je een DL650 hebt neem ik aan dat je een 30 liter koffer rechts doet en 40 liter links? Ik had op mijn DL650 een Gobi kofferset, en die zijn beide 37 liter en dat ging erg goed. Alléén steekte de koffer rechts wat verder uit dan links....
Afbeelding
Voor de balans is gewicht lager altijd beter, maar ga je 2 laptops meenemen of doe je een contra gewicht in de ander zijkoffer? :schater:

Hepco en Becker spulletjes moet je echt gewoon bij www.Louis.de bestellen. scheelt een hoop centjes. vergelijk het maar eens met de nederlandse importeur. (MDI)

Zijkoffers zijn handig voor de vakantie, maar niet voor woon-werk is mijn mening.
Ik zou eerst voor de topkoffer gaan!

groeten
Erik
Vinnie

Re: Top- of zijkoffer?

Bericht door Vinnie »

Ok bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nog niet uit. misschien toch maar eerst een topkoffer.....

bedankt voor de tip over louis.de !

overigens zijn de koffers daar slechts € 10,- goedkoper dan bij motozoom (5 km bij mij vandaan). Met verzendkosten scheelt dat dus nog geen 4,- per koffer.
Toch wel handig om louis.de in de gaten te houden als ik andere dingen nodig heb...
:bye:
Gebruikersavatar
RvGS
EX- V-Strom berijder
Berichten: 798
Lid geworden op: do 25-08-2005, 09:06
Mijn motor is een: Previously CB500-CX500T-FJ1200-TDM850-DL1000GT'04-F800GS+A| Actual BMW
Woonplaats: Dé Liemers

Re: Top- of zijkoffer?

Bericht door RvGS »

Vinnie,
Heb je er ook al over nagedacht dat je de laptop ook in een tanktas kan stoppen :!:

Lees dit maar eens -> Motorforum en hier te koop -> Bagster TechCity tanktas
Groet, Robert |
Ed Jonkmans

Re: Top- of zijkoffer?

Bericht door Ed Jonkmans »

Ik zou zeggen: begin met de topkoffer, en daarna schaf je de zijkoffers aan. De zijkoffers maken de motor inderdaad niet zoveel breder totdat je.... , zoals in mij geval, een paar vrienden meeneemt met de rechterkoffer.
En daar liggen dan je motormaten in het centrum van Nancy... En die fransen maar lachen als wij die motoren rechtsukkelden. Ik rij alleen met zijkoffers als we er op uittrekken voor 2 of meer dagen, en het is iedere keer weer wennen aan de breedte (zijkoffers van 36 L).
Grtz
Ed
Erik Hofstee

Re: Top- of zijkoffer?

Bericht door Erik Hofstee »

Vinnie schreef:Ok bedankt voor jullie reacties. Ik ben er nog niet uit. misschien toch maar eerst een topkoffer.....

bedankt voor de tip over louis.de !

overigens zijn de koffers daar slechts € 10,- goedkoper dan bij motozoom (5 km bij mij vandaan). Met verzendkosten scheelt dat dus nog geen 4,- per koffer.
Toch wel handig om louis.de in de gaten te houden als ik andere dingen nodig heb...
:bye:
Vinnie, meld je even aan bij Louis, dan krijg je regelmatig kortingsbonnen via de e-mail, en dan wordt het soms pas echt interessant. vooral in de winter komen ze met flinke kortingen, tot ongeveer 20% op het duurtste artikel.

:bye:
Plaats reactie