Goedkoop bagagesysteem

koffers, tassen e.d.
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

Ik wil niet zeggen helemaal nix, maar het effect van de wind vind ik veel groter.
Ik heb vorige week in de Eifel het bekende stuk tussen Reifferscheid en Rodder (zeer krappe haarspeldbochten) met volledige bepakking gedaan (gevulde topkoffer+zijkoffers+tanktas) en merkte eigenlijk weinig van de bagage. Veel van die bochten daar zijn zo scherp dat je ze gedeeltelijk in de eerste versnelling met slippende koppeling moet nemen, dus het gaat niet om hoge snelheden.
Als je op de Nordschleife gaat touren, is dat een heel ander verhaal en ga je het zeker merken. Maar dan had je eigenlijk geen V-Strom moeten nemen.
ootje

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door ootje »

Diversion schreef:@Ootje, ik begrijp dat je geen topkoffer hebt.
:D Deze heb ik er wel op zitten. De motor is uitgerust met topkoffer en zijkoffers. Volgens mij is het wel een originele topkoffer van Suzuki (staat tenminste suzukilogo op) maar bij mij kunnen er geen 2 helmen in. Die topkoffer ga ik sowieso gebruiken ( :? al vind ik het persoonlijk echt geen gezicht, als ik 'm niet nodig heb, gaat ie er meestal ook meteen af) en daar tegenaan een Louisrol, maar door de zijkoffers, die ik dus niet ga gebruiken, heb ik wel dat ophangsysteem voor de koffers aan de zijkant hangen en daar kan ik volgens mij net zo goed zijtassen tegenaan hangen. Voor mijn gevoel kan ik niet genoeg meenemen met alleen een Louisrol en topkoffer. Dit weekend ga ik naar Little Creek in Duitsland, zal eens even voelen of ik veel verschil merk vwb het rijgedrag.
Plaats reactie