Goedkoop bagagesysteem

koffers, tassen e.d.
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Benjamin »

Ik kwam dit tegen op www.motozoom.nl -> webshop en dan bij zoek 12025335 intypen.

Misschien heeft iemand hier ervaringen mee? Is het wat?

Groeten Benjamin
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

De waterdichtheid van deze set wordt met regenhoezen geregeld. Deze oplossing werkt prima voor fietstassen, maar bij een motorfiets waaien die binnen de kortste keren stuk. Hoe waterdicht de tassen zelf zijn, daar zou ik me maar niet al te veel van voorstellen.

Ik gebruik zelf motortassen van het merk Ortlieb, zie http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=9&t=4673.
Deze tassen zijn van zichzelf waterdicht en het bevestigingssysteem is simpeler én beter.
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Benjamin »

Bedankt voor de tip Ronald.

Ziet er goed uit. Is die twee keer 24 L voldoende als je bijvoorbeeld op vakantie gaat?
Geeft het geen problemen dat de rechter koffer tegen de uitlaat(schild) hangt?

Groeten Benjamin
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

Op de vraag of 2 keer 24 liter voldoende is, kan ik helaas geen antwoord geven. Het hangt er namelijk vanaf hoeveel je mee wilt nemen :?
Ik heb naast de koffers ook een topkoffer en een tanktas. Daar past voor 2 personen voldoende in, met dien verstande dat we van hotels gebruikmaken. Als je gaat kamperen, kom je waarschijnlijk te kort. Tenzij je partner op een eigen brommer rijdt, dan kun je ook nog een bagagerol meesjouwen.
Het is totaal geen probleem dat de rechterkoffer tegen het hitteschild hangt. Deze wordt sowieso niet veel warmer dan handwarm, dat is nl. de bedoeling van het ding. De rugzijde van de koffers is ook enigszins hittebestendig (volgens de beschrijving), het is een soort zacht spul, dus voor krassen op het uitlaatschild hoef je niet bang te zijn. Op ons soort brommers hangt de rechterkoffer wel een klein beetje scheef, maar ik vind dat geen enkel probleem.
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Benjamin »

Wederom bedankt voor je reactie Ronald,

Zoals ik het voorstel toppic al had gezegd, deze zomer ga ik met de motor naar Noorwegen. Ik wil dan wel kamperen,dus moet tent,slaap en kookspullen meezeulen en wat niet al. Maar stel als de avond valt en het regent dat het giet, dan huur ik wel goedkoop een hutje ergens, zo is het wel :lol:
Ik ga in m'n eentje dus kan nog een bagagerol achterop houden.


Heb nog nooit een motorvakantie gedaan dus moet nog even kijken ofzoiets ruim genoeg is wat die zijtassen betreft. Moet ook nog inventariseren wat ik allemaal mee wil hebben. Die tassen lijken me in elk geval ideaal.

Groeten Benjamin
Gebruikersavatar
Frank
V-Strom 1050 berijder
Berichten: 4214
Lid geworden op: di 01-07-2008, 15:03
Mijn motor is een: Suzuki V-Strom 1050DE M3 (2023)
Woonplaats: Hengelo (OV)
Contacteer:

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Frank »

Benjamin schreef: ......en,dus moet tent,slaap en kookspullen meezeulen en wat niet al.
Is een aanhangertje niks voor je? :mrgreen:
Groetjes,
Frank
Suzuki V-Strom DL1000 2008 K8 | Suzuki DL1000 2014 L4 | Suzuki V-Strom 1000 2017 L8 | Suzuki V-STROM 1050XT 2020 M0
Suzuki V-STROM 1050DE 2023 M3 | Adventure Pack | Garmin Zumo XT | Viofo MT1 Dashcam | Dunlop TRAILMAX MIXTOUR |
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Benjamin »

Ja, dat is natuurlijk ook ideaal! Goed idee dat ga ik doen :lol:
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

Diversion,

Bedankt voor de tip! Ik heb vandaag een setje Ortlieb tassen gehaald en gelijk op de motor gegooid. Je kunt de tassen inderdaad goed vastzetten en het geheel ziet er zeer degelijk uit. Je zou voor de linkertas nog een stangetje kunnen maken vanaf de passenger footpeg naar je drager om nog wat meer steun te geven maar ik ga het eerst maar eens zo proberen. Het is dus een aanrader Benjamin.

En ja, ze zijn zeker waterdicht. Ik heb nog een toptas (heet dat zo?) die op mijn drager zit (zelf gefabriek met plankje hout en wat boutjes) en die heeft zo'n wapperhoes... wel waterdicht maar ik heb tijdens een ritje in de regen menigmaal naar achter gespiekt of ie er nog opzat... Ik ga er maar een vuilniszak indoen.

Ik zijn foto's van.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

Je bedoelt met toptas waarschijnlijk een tailbag :mrgreen:

Ik ben blij dat ik een topkoffer heb, veel groter, goed afsluitbaar en waterdicht.

Ik gebruik voor mijn linkerzijtas geen extra steun. Hij hangt vrij, maar heel hoog en zit vrijwel onwrikbaar vast. De tas wappert absoluut niet en er is geen enkele kans dat hij het achterwiel raakt. Er is in deze rubriek volgens mij een draadje van mensen die daar wel mee bezig waren.
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Benjamin »

Bedankt voor de info, denk dat ik deze ook neem.Die ortlieb zijtassen icm met een bagagerol en een tanktas. Was vandaag nog bij een motorzaak maar was toch niet zo ideaal wat ik daar zag.

Hoop dat ik zo dan alles kan houden.

Is er een site ofzo waar ik dit kan bestellen?

Groeten Benjamin
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

Ik heb de mijne bij Kathmandu (een outdoor winkel) in Utrecht besteld. Op de site van Ortlieb zelf kun je volgens mij niet bestellen. De beste kans maak je bij een outdoor- of een fietsenwinkel, helaas niet bij een motorzaak. Hein Gericke had ze in het verleden overigens wel, of dat nu nog het geval is weet ik niet.
Brambo.650

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Brambo.650 »

Ik ben hier ook in geïnteresseerd voor onze reis richting Dolomieten van de zomer. Ik heb de Ortlieb Motorbagagetassen (paar) (PDF-alert) ook gevonden in de webshop van de Zwerfkei voor € 159,95 en geen verzendkosten. Nog even rondkijken of ik nog een scherpere prijs tegenkom.

Afbeelding

Edit: Op Ebay staat een duitse advertentie voor € 134,90 met nog € 18,- verzendkosten. Dat is bij elkaar ook € 152,90, dus voor die 7 euro is dat de moeite eigenlijk ook niet waard.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

Diversion,

Ah! tailbag, ja! dat is het.... :oops:
Ik zal die draad over die steun eens zoeken, ik heb nog de orginele drager erop en die is anders dan de drager als je topkoffer hebt, het zit wel oke hoor, gewoon ff checken of het beter kan ;-)
Lachen! ik heb die set ook bij Kathmandu gekocht! ze hadden er nog eentje hangen in de winkel. Bestellen duurt veeeels te lang bij Ortlieb.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Brambo.650

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Brambo.650 »

@ Fogel,

wat heb je ervoor betaald bij Kathmandu als ik vragen mag?
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

@Brambo,

Ik heb er 159 voor betaald.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Brambo.650

Re: Ortlieb Motorbagagetassen

Bericht door Brambo.650 »

Ik had vandaag een uurtje over na een meeting in Ede en ben daarom via Woerden naar het zuiden gereden. Even langs gegaan bij de Zwerfkei en heb daar ook een set Ortlieb bagagetassen gekocht :D :D (voor € 159,95). Thuis de bodem/zijkanten er in gezet, kwartiertje werk en eigenlijk wel tevreden over het resultaat. Over de leuning van de bank ziet het goed uit. Morgen eens over de motor gooien en kijken of het die proef ook doorstaat.
Ik heb nou alweer meer zin in de tocht van aankomende zomer. :-)}
Benjamin
Berichten: 62
Lid geworden op: ma 22-02-2010, 20:34
Mijn motor is een: Suzuki V-strom DL 1000
Woonplaats: Drenthe

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Benjamin »

Denken jullie dat die koffers ook groot genoeg zijn voor een motorvakantie? icm bagagerol en tanktas?

Groeten Benjamin
Brambo.650

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Brambo.650 »

Die Ortlieb tassen zijn 47 liter (zeg maar 2x 23,5 liter). Ik heb daarnaast nog een topkoffer van 39 liter en ben nog van plan een tanktasje van ong 10 liter te kopen. Dan moet het maar genoeg zijn. De vakantie die wij plannen is een goeie week met alleen maar hotelovernachtingen. Als je wil gaan kamperen en er moet ook nog een tentje, matje, slaapzak, kookgerei en een stoeltje/tafel mee dan heb je zeker die bagagerol nog nodig. Zo'n bagagerol heb ik nog wel liggen, maar de reden dat ik nu toch voor die tassen gekozen heb, is dat ik niet zo groot en niet lenig ben en ik nu dus mijn hele buddyseat vrij heb om mijn been overheen te zwaaien ipv op de motor te hinkstappen. Tweede voordeel van tassen is dat het gewicht lager hangt, dan een bagagerol wat een positief effect op de rijeigenschappen moet hebben.

Ik heb me voorgenomen om zodra het wat fatsoenlijk sneeuwvrij weer is, eens een proefopstelling op mijn motor te maken en een keer te gaan toeren met de Ortliebtassen en evt ook nog een bagagerol daar bovenop om te zien of ik dan nog veilig op en af kan stappen. Dat biedt dan voor mij ook ruimte om in de toekomst te gaan kamperen wellicht.
Wimmus

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Wimmus »

Iemand ervaring met Motodetail Evolution tassen ?
Afbeelding
http://www.motozoom.nl/webshop/meerinfo ... 12A3B12F3C

Zijn nu in de aanbieding voor 49,95
Commentaar van een van de klanten: Heb ze met twijfel besteld omdat een dl650 1 uitlaat heeft. Maar ze hangen prima!!

Lijkt me wel wat voor m'n V-Strom Adventure in Juni
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

Wimmus,

Ik heb gelezen dat de tassen niet waterdicht zijn. Hiervoor moet je er de bijgeleverde regenhoezen overheen trekken. Het probleem schijnt te zijn dat de regenhoezen niet zo heel degelijk zijn en makkelijk zouden scheuren tijdens langdurig snelweggebruik. Ik heb zelf de roltas van deze lijn.
Motozoom Is wel okee, is van stevig materiaal en zit degelijk in elkaar, maar heeft ook zo'n losse regenhoes, het wappert wat tijdens het rijden maar snelweg heb ik er nog niet mee gereden.

Groeten,
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
M.H.

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door M.H. »

Diversion schreef:Op de vraag of 2 keer 24 liter voldoende is, kan ik helaas geen antwoord geven. Het hangt er namelijk vanaf hoeveel je mee wilt nemen :?
Ik heb naast de koffers ook een topkoffer en een tanktas. Daar past voor 2 personen voldoende in, met dien verstande dat we van hotels gebruikmaken. Als je gaat kamperen, kom je waarschijnlijk te kort. Tenzij je partner op een eigen brommer rijdt, dan kun je ook nog een bagagerol meesjouwen.
Het is totaal geen probleem dat de rechterkoffer tegen het hitteschild hangt. Deze wordt sowieso niet veel warmer dan handwarm, dat is nl. de bedoeling van het ding. De rugzijde van de koffers is ook enigszins hittebestendig (volgens de beschrijving), het is een soort zacht spul, dus voor krassen op het uitlaatschild hoef je niet bang te zijn. Op ons soort brommers hangt de rechterkoffer wel een klein beetje scheef, maar ik vind dat geen enkel probleem.

Hoi Diversion,

Ook ik zit te denken aan deze Ortlieb tassen, maar ik wil ze het liefst een keer "live" gemonteerd op de Strom willen zien zitten.
Is het mogelijk om deze tassen een keer bij jouw op de motor gemonteerd te zien?

Groet,
Marcel
Brambo.650

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Brambo.650 »

Ik heb ze maandagavond ook even vlug gemonteerd gehad. Ik vond ze goed hangen, gemakkelijk instelbaar dat ze links en rechts netjes hangen. Wel denk ik dat ik wat materiaal ertussen ga doen om krassen op het lakwerk te voorkomen. Binnenkort maar eens een keertje gaan proefrijden met de tassen erop. Weekendje eifel ofzo :D :o)
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

Forumleden,

Ik heb van de week maar een luggage guard vor de linkerkant gemaakt a la Dan Vesel. Gewoon stuk pijp van 14mm x 1mm beetje buigen en plat maken aan de uiteinden met behulp van bankschroef. De buiging aan de achterkant was niet zo geslaagd (is meer knik geworden) maar is wel stevig. Geen zin gehad om zand te kopen en dit erin te doen voordat ik ging buigen. Zit tussen de passagiersvoetsteun (2 gaatjes geboord) en aan het achterspatbord tussen de flap en de bak zegmaar met gebruik van de inbusbout die daar zit. Pffff was nogal klusje met 12 mm staalboor. Staat nu in de grondverf, aflakken en plaatsen later. Het kan allemaal mooier maar ik hoef er geen prijs mee te winnen.

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Brambo.650

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Brambo.650 »

Foto! Foto! Foto! :D :D O:-)
Graafie68

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Graafie68 »

ja spannend verhaal.
maar foto zegt veel meer.
ik heb gisteren setje camaron tassen via internet op markt plaats gescoord, en twijfel nog of zo'n beugel nut heeft ja of nee.
zo ja, waarom dan ronde buis nemen en de uiteinden plat maken.
waarom geen platte strip van staal van 20x5mm en die lekker ombuigen.

ps pijp met zand vullen ??? kan toch ook met pijpenbuigijzer. :oops:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

@Brambo en @Graafie,

Yep, fotos komen eraan zodra de verf droog is. Nee, had geen buigijzer.... en dan schijn je redelijk te kunnen buigen met zand in de buis, en huren kostte ook weer poen. Was zeker mooier geweest. Maar soms wil je gewoon iets snel maken.

Ik had ook een plat stuk staal 4mm bij 12 mm gekocht maar daar krijg je niet zo snel stijfheid in. Dan moet het puur door de bochten die je erin maakt vormstijfheid krijgen. Een holle buis is van nature al vormstijf, dus vandaar. Trouwens, ook al vierkant buis geprobeerd, voor de looks, staat mooier maar buigt voor geen meter ;-)

Het moet zoiets worden: Afbeelding

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

@Graafie,

Mooie tassen trouwens!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

Fotooz

Hier dan een foto van de afstandshouder.

Afbeelding

Nog een keer aflakken en op de Strom met dat ding!
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

Nieuwe footooz!

Hierbij nieuwe foto's. Hier kun je goed zien wat een simpel ding het eigenlijk is en hoe de linkertas netjes recht hangt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mochten jullie denken: "Wat is dat voor plank daar achterop?", dan hebben jullie zojuist mijn custom made bagagedrager van mdf gezien. Daar pas precies dei moto-detail tas op met riempjes links en rechts onder de plank door.

Groeten,
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Graafie68

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Graafie68 »

kijk, dat ziet er strak uit.
je tassen hangen er zo mooi bij. en dus ga ik ook maar zo iets in mekaar freubelen. :wink:
heb nou een mooi voorbeeld hoe het moet. :worship:

kreeg jij trouwens die banden van je tassen onder je zadel of gewoon over je zadel gehangen
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

@Graafie,

Dankjewel! de banden gaan over de buddy, onder de buddy door heb ik niet eens geprobeerd. Ik geloof dat dat nog geen een rijder dat gelukt is.
De achterste band gaat onder het handvat door, dan hangen ze net wat mooier recht (lijkt het).

Als je de maten nog wil weten, laat maar horen dan.

grtz
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

Duidelijke foto's, Fogel!
De rechterkoffer hangt ook bij jouw een beetje scheef door de uitlaat. Dat is denk ik niet te voorkomen, mij hindert het in elk geval niet.
Jouw koffers lijken wel een stuk lager te hangen dan bij mij. Ik heb echter een topkofferrek, jij zo te zien niet. Het topkofferrek zit ook om het achterste deel van het buddyseat heen, misschien dat de koffers daardoor een stukje hoger hangen.
Dan is de keuze dus kennelijk ofwel een topkoffer met rek aanschaffen of een zijbeugel fabriceren :mrgreen:
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

@Diversion,

Ja, die rechter zit nou eenmaal zo. Kan me, net zoals jij, niet echt boeien.
Aah! nu begint er wat te dagen! dat zal het zijn: zo'n topkofferrek zorgt ervoor dat het anders hangt. daarom heb jij geen last van zo'n zielig scheef hangend tasje ;-)
Ik heb redelijk veel lopen passen en meten voordat ik besloten heb zo'n soft luggage guard te maken.

Ben zelf superblij met het resultaat.

Grtz
Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

Vanochtend M.H. op bezoek gehad en hem laten zien hoe je de Ortliebs op de motor bevestigt. Duurde nu iets langer dan 1 minuut omdat ik de tassen van zolder moest halen :oops:
Volgens mij is Marcel nu nummer 4 die via dit draadje aan de Ortliebs gaat. Helaas heb ik geen aandelen in Ortlieb :frusty:

Aan de andere kant, wat is er nu leuker dan een forum-lid te helpen :D

Susan en ik hebben al onze overredingskracht gebruikt om hem mee te laten doen met de Friesland-tocht. Wie weet :bye:
M.H.

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door M.H. »

Inderdaad ben ik gisteren heel hartelijk door Ronald & Susan in het altijd mooie Maartensdijk ontvangen :D
Na onze eerste bakkie koffie en heel veel geklets en vergelijk over onze V-Strom's :lol:, haalde Ronald de tassen van zolder en plaatste ze op zijn motor.
Dit ging zo rap en zo proffesioneel dat voordat ik het wist ze stevig op zijn motor bevestigd waren.
Ook ik heb inderdaad besloten om ze te gaan kopen; een hele mooie, stevige, waterdichte kwaliteit voor een juiste prijs.
Je kan de tassen vinden op bladzijde 64 in de brochure van Ortlieb; deze is eventueel te downloaden op www.ortlieb.nl.

Ronald & Susan, nogmaals heel hartelijk bedankt voor jullie warme en gezellige ontvangst.

Groet en :bye:
Marcel
Will60

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Will60 »

Hallo,

Moest er nog iemand een set bagagetassen zoeken ik heb nog een set liggen ,2 maal gebruikt als nieuw.
Zie op http://www.rad.eu/nl/c/c/9-soft-luggage ... en/b2-givi type tx411.
Prijs 70 euro.

Groetjes Will60
FrenkieNL

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door FrenkieNL »

Grappig. Elke keer als ik met de motors op vakantie ga, blijkt dat ik weer teveel mee neem. We nemen tegenwoordig allebei een tanktas mee en een roltas achterop. ( Louis eigen merk tas, kost nog geen 5 euro en ook nog waterdicht ) ok ok we slapen in hotels, dat wel.

Een van mijn eerste motors ( een NTV650 ) had 2 x 42 liter Krauser K2 koffers. daarmee kon ik nauwelijks door de vakantie file heen manoeuvreren. Noooooooit meer! Dus vraag je je af; heb ik wel zoveel bagage NODIG? ;)
M.H.

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door M.H. »

Afgelopen week bij De Zwerfkei een bestelopdracht geplaats voor de Ortlieb tassen.
Deze gisteren opgehaald, in "elkaar" geschroefd en op de motor geplaatst.
Ziet er allemaal strak, mooi en degelijk uit.
Ik zal proberen om binnenkort er een foto van te maken en deze te plaatsen.

Groet.
Marcel

P.S. hebben jullie al op de website van Motorfreaks gekeken?
Daar wordt de "nieuwe" uitvoering van de Black Rhino getest, en hier wordt ook over de koffers gesproken.
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

Afgelopen vrijdag uit de Eifel teruggekeerd en ruim anderhalf uur in de regen gereden :evil:

Bij thuiskomst bleek de inhoud van beide Ortliebtassen nog volstrekt droog! :D
Helaas gold dat niet voor de inhoud van mijn nog geen half jaar oude Vanucci VTB1 laarzen, die toch als waterdicht geafficheerd werden. Maar waarschijnlijk is geen enkele laars langer dan een uur waterdicht.
Suzie

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Suzie »

Ronald,
Heb je misschien een mooie foto waarop de tassen gemonteerd op de motor te zien zijn? Vast wel een mooie foto geschoten in de eifel.

Groet,
Andre
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

Hej André,
in dit draadje: http://forum.v-strom.nl/viewtopic.php?f=9&t=4673 heb ik 2 fotootjes geplaatst. Weliswaar niet in de Eifel, maar in Thorn op weg er naar toe.
Suzie

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Suzie »

Ronald,

Thnkx, dat was wat ik bedoelde. De tassen zien er goed uit en hangen ook prima :worship: .
Ik overweeg de tassen ook te kopen voor mijn rit naar Schotland in augustus. Dinsdag is het mijn beurt om me voor 3 dagen te melden in de eifel.
Het ziet er naar uit dat het niet droog blijft :frusty:

Groet,
Andre
ootje

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door ootje »

Ronald, klein vraagje.

Hoe breed wordt jouw motor van achteren met die Ortliebtassen erop? Ik heb een br met Suzuki zijkoffers en volgens mij kan ik het filerijden met die dingen erop wel vergeten. Nog nooit zo'n breed ding gereden van achteren. Dus ik heb deze er ook meteen afgehaald en wil er de volgende koper van mijn machine blij mee maken. Zat dus te denken aan tanktassen en zie jouw commentaar op de Ortliebtassen, alleen vraag ik me dus af of het veel scheelt met mijn koffers. Zou je dit bij gelegenheid voor mij willen opmeten? Alvast bedankt! :worship:

Sorry, ik zie op de site dat de tas 38 cm breed is, dus laat het opmeten maar zitten. Ik zag niet hoe ik dit bericht kon verwijderen, dus maar even gewijzigd.
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

ootje schreef:Ronald, klein vraagje.

Hoe breed wordt jouw motor van achteren met die Ortliebtassen erop? Ik heb een br met Suzuki zijkoffers en volgens mij kan ik het filerijden met die dingen erop wel vergeten. Nog nooit zo'n breed ding gereden van achteren. Dus ik heb deze er ook meteen afgehaald en wil er de volgende koper van mijn machine blij mee maken. Zat dus te denken aan tanktassen en zie jouw commentaar op de Ortliebtassen, alleen vraag ik me dus af of het veel scheelt met mijn koffers. Zou je dit bij gelegenheid voor mij willen opmeten? Alvast bedankt! :worship:

Sorry, ik zie op de site dat de tas 38 cm breed is, dus laat het opmeten maar zitten. Ik zag niet hoe ik dit bericht kon verwijderen, dus maar even gewijzigd.
Ik weet niet welke maat jij genomen hebt, waarschijnlijk de lengte. :?
De breedte van één tas is niet meer dan 24 cm. De inhoud van de koffers is waarschijnlijk iets kleiner dan die van de Suzuki koffers. Doordat ik geen rek gebruik (behalve dan het topkofferrek), zitten de tassen ook vrij strak tegen de brommer. Ze steken waarschijnlijk een stuk minder uit dan de standaard Suzukikoffers. Ik heb nu in mijn eentje op de motor gereden, je merkt aan het rijgedrag van de motor niet dat je de koffers hebt bevestigd. Ook niet met zijwind. Je vergeet gewoon dat je ze bij je hebt (terwijl je bij elke stop wel effe moet checken of ze nog goed zitten).
ootje

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door ootje »

:oops:
hoogte: 33 cm
breedte boven: 38 cm
breedte neer: 28 cm
diep: 21 cm
gewicht: 2230 g.
volume: 47 l.

Gaat om de diepte ja, lekker slim bezig. Breedte is hier lengte. Maar is zeker de moeite waard dan, jammer dat ze zo duur zijn. Ga er toch nog eens even een nachtje over slapen en mezelf afvragen of een Louisrol en topkoffer achterop niet genoeg is voor 3 weken weg.

Bedankt voor de reactie!
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

Ootje,

Louisrol en topkoffer kan ook. Je krijgt een hoger en verder naar achter verplaatst zwaartepunt, Is niet slecht maar rijd compleet anders. De balans in je motor is veel mooier met koffers/zadeltassen (lager en verder naar voren). Ik heb zelf ook met een tailbag en rol gereden en vond de overstap naar de zadeltassen een verademing. Zeker als je compleet bepakt rondtrekt van plek naar plek over bochtige binnenwegen.

Tis maar een mening! ;-)

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
ootje

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door ootje »

Zadeltassen, louisrol en topkoffer is dan zeker weer een beetje teveel van het goeie :?

Zou ook nog kunnen (blijf toch een meid die graag op vakantie teveel shirtjes, toiletartikelen enz. mee wil nemen :twisted: ).

Merk je dat verschil met rijden zo goed dan? Heeft dat dan met het type motor/rijzit te maken? Ik had hiervoor een kawa zzr en daar had ik met vakantie ook de bagage hoog achterop zitten, maar daar had ik geen last van.

Afbeelding

Maar ik geloof het achter mekaar hoor, alleen lijkt zo'n topkoffer met de vakantie toch wel erg makkelijk :( . Ik ben er nog niet helemaal uit, maar neem het zeker mee in gedachten dat je er v.w.b. het rijgedrag 'last' van kan hebben op een V-strom.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

Ootje,

Zadeltassen, topkoffer en bagagerol is idd redelijk wat, maar je zult de ruimte maar nodig hebben ;-). Maar het is een goede pakezel, die Strom, en als het past, dan kan het gewoon mee!
Met de rol en tas achterop is de motor wat staartlastiger (als een soort slinger ofzo) en wil ie niet zo graag semi-sportief de bochten door vanwege het zwaartepunt dat verder naar achter en hoger ligt. Je merkt gewoon dat extra gewicht achterop, al went dat na een tijdje wel hoor. Nogmaals; het is geen probleem ofzo en het rijdt best okee. Maar met tassen merk ik bijna niet dat ze er hangen.

Ik heb nooit op sport motor met bagage gereden maar als ik zo kijk is zo'n motor lager en korter waardoor het effect minder groot is. Lijkt me. Is er iemand die dat kan beamen? of praat ik onzin? :oops:

Trouwens, het is ook praktischer, met zadeltassen/koffers kun je makkelijker bij al je spulletjes. Zo'n rol moet je altijd in graven als je wat zoekt :mrgreen: En dan moet je vaak genoeg alles eruit halen.

Succes ermee!

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Diversion

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Diversion »

Fogel,
je trekt de discussie nu wel héél breed.
Ik heb zelf een topkoffer. Aan het gewicht van een volle topkoffer, zeg 20 kg max (ik vervoer geen ijzererts), merk je absoluut geen verschil in zwaartepunt of rijgedrag. Wel heeft de rijwind flinke invloed, maar daarbij maakt het niet uit of de koffer vol of leeg is. Vooral zijwind is in het begin even wennen, maar na een paar ritten weet je niet beter.

@Ootje,
ik begrijp dat je geen topkoffer hebt. Als ik 1 ding aan de brommer superhandig vind, is het wel die pizzadoos. En dan niet een kleintje, maar eentje waar 2 helmen in passen, zoals de originele Suzuki koffer. Van alle topkoffers die ik tot nu toe gezien heb, vind ik die ook de mooiste. Ook al omdat je er kleurdeel in de kleur van je brommer bij kunt kopen. Maar dat is mijn mening.
Omdat een topkoffer niet alleen op vakantie, maar vooral in het dagelijkse gebruik superhandig is, zou mijn advies zijn om eerst een topkoffer aan te schaffen. Ik gebruik hem vrijwel iedere rit. En de originele Suzuki topkoffer is gegarandeerd waterdicht, ook al staat ie een week onder de douche.
Gebruikersavatar
Fogel
DL650 berijder
Berichten: 324
Lid geworden op: wo 03-06-2009, 22:59
Mijn motor is een: Suzuki GSR600A

Re: Goedkoop bagagesysteem

Bericht door Fogel »

Diversion,

Jij merkt niets aan het rijgedrag als je 20kg in je topkoffer hebt zitten? Niet trager insturen, moeilijker rechtkomen, druk op je stuurhelften?

Fogel
Een dag niet gereden is een dag niet gereden.
Plaats reactie